Wdrażanie Nowych Modeli i Form Organizacji Pracy - Akademia HR
Wdrażanie Nowych Modeli i Form Organizacji Pracy - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są wszyscy pracownicy firmy zgłoszeni do projektu , którzy posiadają lukę kompetencyjną z zakresu Wdrażanie Nowych Modeli i Form Organizacji Pracy
- w tym osoby z: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów
ponadto:
- nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu przygotowanie kadry menedżerskiej oraz pracowników do skutecznego wprowadzania nowych modeli organizacji pracy opartych na metodykach zwinnych (Agile) w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach, uwzględniając różnice wiekowe, kulturowe i inne. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy, takich jak gig economy, oraz nauczą się, jak integrować te rozwiązania w strategii rozwoju firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza 1: Uczestnik opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy oraz wykorzystania elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i omawia kluczowe czynniki rynkowe wpływające na konieczność zmiany modeli organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje skutki wdrażania tradycyjnych i nowoczesnych form pracy w kontekście aktualnych trendów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje dane rynkowe wskazujące na rosnące znaczenie elastyczności w zatrudnieniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza 2: Uczestnik opisuje podstawowe założenia nowych modeli organizacji pracy, w tym modeli zwinnych (agile), stosowanych w zespołach o wewnętrznej różnorodności (np. wiekowej, kulturowej) | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady agile i omawia ich praktyczne znaczenie dla zespołów zróżnicowanych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy modeli zwinnych i tradycyjnych, wskazując ich wpływ na dynamikę zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady zastosowania pracy zwinnej w rzeczywistych warunkach organizacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wiedza 3: Uczestnik identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy w przedsiębiorstwach. | Kryteria weryfikacji Tworzy analizę SWOT dla wybranej formy elastycznego zatrudnienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia korzyści i ryzyka z punktu widzenia pracodawcy i pracownika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje organizacyjne, w których określona forma elastycznej współpracy jest optymalna | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza 4: Uczestnik wymienia i interpretuje regulacje prawne dotyczące prowadzenia elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia podstawowe regulacje prawne dotyczące pracy zdalnej, B2B i kontraktowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Odróżnia wymogi formalne różnych form zatrudnienia | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Określa konsekwencje prawne wynikające z zastosowania niestandardowych modeli pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 1: Uczestnik identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników wynikające z wdrażania nowych modeli organizacji pracy oraz elastycznych i partnerskich form współpracy | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia diagnozy potrzeb (np. ankieta, wywiad) w kontekście zmian organizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy analizę luk kompetencyjnych związanych z wdrażaniem nowych modeli pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje rekomendacje rozwojowe w odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 2: Uczestnik skutecznie udziela wsparcia menedżerom we wdrażaniu nowych modeli organizacyjnych, w szczególności zwinnych (agile). | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan wdrożeniowy dla menedżera adaptującego się do nowego modelu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje propozycje narzędzi wspierających liderów w zarządzaniu zespołem zwinnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia konkretne działania doradcze wspierające zmianę stylu zarządzania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 3: Uczestnik wspiera menedżerów w budowaniu zespołów opartych na zróżnicowanych formach świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Proponuje strukturę zespołu mieszczącego pracowników etatowych i zewnętrznych (freelancerów, B2B | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dobiera rozwiązania integracyjne sprzyjające współpracy w zróżnicowanych zespołach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje efektywność komunikacyjną i operacyjną zespołu opartego o model hybrydowy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętność 4: Uczestnik dopasowuje procesy rekrutacyjne i ich aspekty formalno-prawne do potrzeb (współ)pracowników preferujących elastyczne formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje etapy rekrutacji dopasowane do stanowisk elastycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa wymogi formalne i dokumentacyjne dla kandydatów współpracujących w modelu B2B. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje skuteczność procesu rekrutacyjnego w kontekście dopasowania kulturowego i formalnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 5: Uczestnik dostosowuje rozwiązania prawne do partnerskich modeli świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje szkic umowy współpracy z uwzględnieniem elastycznych warunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera klauzule umowne zabezpieczające interesy obu stron w nietypowych modelach pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje zapisy umów z punktu widzenia zgodności z obowiązującym prawem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 6: Uczestnik dostosowuje rozwiązania prawne do partnerskich modeli świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje szkic umowy współpracy z uwzględnieniem elastycznych warunków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera klauzule umowne zabezpieczające interesy obu stron w nietypowych modelach pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje zapisy umów z punktu widzenia zgodności z obowiązującym prawem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 7: Uczestnik wdraża systemy monitorowania efektywności pracy osób korzystających z elastycznych form współpracy | Kryteria weryfikacji Tworzy zestaw wskaźników (KPI/OKR) dostosowany do formy pracy zdalnej lub zadaniowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje dane efektywnościowe i prezentuje wnioski w formie raportu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary do usprawnienia w procesie monitorowania pracy rozproszonej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności 8: Uczestnik wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli pracy. | Kryteria weryfikacji Projektuje system benefitów dopasowany do pracowników kontraktowych i freelancerów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rekomenduje działania zwiększające zaangażowanie w modelach opartych na zaufaniu i autonomii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Porównuje skuteczność różnych form motywowania w odniesieniu do typów zatrudnienia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne 1: Uczestnik dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne do specyfiki nowych modeli organizacji pracy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan komunikacji wewnętrznej w zespole rozproszonym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dobiera kanały komunikacji do rodzaju zadania i struktury zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje skuteczność wdrożonych narzędzi komunikacyjnych na podstawie feedbacku zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne 2: Uczestnik informuje pracowników o zasadach współpracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie wyników – niezależnie od modelu zatrudnienia. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje prezentację lub materiały edukacyjne nt. współodpowiedzialności zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Prowadzi spotkania onboardingowe promujące kulturę współprac | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża standardy współpracy w zespołach projektowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne 3: Uczestnik wspiera rozwój postaw sprzyjających samodoskonaleniu i uczeniu się przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan rozwoju kompetencji indywidualnych dla pracownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rekomenduje działania rozwojowe (szkolenia, mentoring, microlearning) dopasowane do stanowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje postępy w rozwoju pracownika w oparciu o narzędzia HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ i
Analiza trendów rynkowych
- Zrozumienie mechanizmów rynkowych kształtujących potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy.
- Analiza aktualnych trendów rynkowych i ich wpływu na organizacje.
- Identyfikacja korzyści i zagrożeń wynikających z adaptacji nowych modeli pracy.
Nowe modele organizacji pracy
- Zrozumienie podstawowych założeń nowych modeli organizacji pracy, w tym pracy zwinnego (agile).
- Omówienie założeń nowoczesnych modeli organizacji pracy.
- Analiza sposobów implementacji nowych modeli pracy w zespołach o różnorodnym składzie.
Aspekty prawne i regulacje
- Poznanie regulacji prawnych dotyczących elastycznych i partnerskich form świadczenia pracy.
- Przegląd istotnych przepisów prawa pracy regulujących nowe formy zatrudnienia.
- Omówienie procedur i rozwiązań prawnych dostosowanych do nowych modeli organizacji pracy.
Wspieranie kadr menedżerskiej
- Rozwijanie umiejętności udzielania wsparcia menedżerom w implementacji nowych modeli organizacji pracy.
- Praktyczne strategie wspierania menedżerów w adaptacji nowych modeli pracy.
- Studium przypadków i praktyczne ćwiczenia udzielania wsparcia menedżerom.
MODUŁ II
Zarządzanie zespołami w nowych modelach pracy
- Wspieranie budowy efektywnych zespołów opartych o nowe modele organizacji pracy.
- Omówienie strategii zarządzania zespołami w nowoczesnych modelach organizacji pracy.
- Praktyczne ćwiczenia dotyczące budowania zrównoważonych zespołów pracy.
Dopasowanie procesów rekrutacyjnych
- Doskonalenie procesów rekrutacyjnych w kontekście nowych modeli organizacji pracy.
- Omówienie strategii dostosowania procesów rekrutacyjnych do potrzeb pracowników preferujących nowe formy zatrudnienia.
- Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia elastycznych procesów rekrutacyjnych.
Wdrażanie systemów motywacyjnych
- Wdrożenie systemów motywacyjnych dostosowanych do nowych modeli organizacji pracy.
- Omówienie strategii motywowania pracowników w nowoczesnych modelach pracy.
- Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia systemów motywacyjnych dostosowanych do różnorodnych form zatrudnienia.
Komunikacja i współpraca
- Rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy w nowych modelach organizacji pracy.
- Omówienie strategii komunikacji i współpracy w zespołach opartych o nowe modele pracy.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące budowania efektywnej komunikacji i współpracy w zróżnicowanych zespołach.
Informacje:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i zaliczenie zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego min 80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci wywiadu swobodnego.
- Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Walidacja i przerwy wliczają się w czas trwania usługi
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
- Usługa zawiera 4h teorii , 12h praktyki
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu;
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Programie Regionalnym lub FERS
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, z wyłączeniem kosztów związanych z pokryciem specyficznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami, które mogą zostać sfinansowane w ramach projektu w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 21-27
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
- Usługa nie jest obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym projekcie o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli dostawcy tych usług
- Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
- Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
- Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
- Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
- Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.