Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności - Akademia HR
Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są wszyscy pracownicy firmy zgłoszeni do projektu, którzy posiadają lukę kompetencyjną z zakresu: Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności, w tym osoby z: * zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów
Nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego kształtowania środowiska pracy oraz programów HR, które promują sprawiedliwe i pełne uczestnictwo wszystkich pracowników w życiu organizacji, niezależnie od płci, wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego czy światopoglądu. Szkolenie umożliwia również rozwój umiejętności w zakresie tworzenia przejrzystych i jawnych procesów komunikacyjnych, zapewniających wszystkim pracownikom dostęp do istotnych informacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza efekt nr. 1: Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ zasad równości na decyzje kadrowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa znaczenie transparentności w procesach HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje skutki braku równego traktowania w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza efekt nr. 2: Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Identyfikuje konkretne artykuły Kodeksu Pracy dotyczące równego traktowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje inne krajowe i unijne regulacje antydyskryminacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zastosowanie przepisów w praktyce organizacyjnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wiedza efekt nr. 3: Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami. | Kryteria weryfikacji Wybiera działania sprzyjające partycypacji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa dobre praktyki w zakresie dialogu społecznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady polityki organizacyjnej wzmacniającej partnerstwo. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza efekt nr. 4: Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia | Kryteria weryfikacji Rozróżnia formy dyskryminacji i mobbingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera właściwe działania interwencyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje sytuacje wymagające reakcji w zakresie przeciwdziałania nierównemu traktowaniu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności efekt nr. 1 : Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Kryteria weryfikacji Planuje działania HR zgodnie z zasadą równego dostępu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Ocenia zgodność praktyk HR z zasadami równości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia do monitorowania równości w procesach personalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności efekt nr. 2:Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje procedury zgodne z obowiązującym prawem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wdraża systemy zgłaszania nieprawidłowości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność wdrożonych procedur | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności efekt nr. 3: Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Wybiera narzędzia wspierające inkluzywność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia poziom zaangażowania różnych grup pracowniczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje programy sprzyjające integracji społecznej w miejscu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności efekt nr. 4 : Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje potrzeby pracowników w zakresie wyrównywania szans. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Projektuje działania niwelujące nierówności w dostępie do rozwoju. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża mechanizmy monitorujące efektywność działań wyrównawczych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Umiejętności efekt nr. 5 : Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Kryteria weryfikacji Określa jasne kryteria wynagradzania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje przejrzystość systemów płacowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Konsultuje zasady wynagradzania z przedstawicielami pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne efekt nr. 1: Kształtuje w firmie wartości i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkie przejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). | Kryteria weryfikacji Promuje postawy otwartości i tolerancji w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Organizuje działania edukacyjne zwiększające świadomość równościową. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia poziom wdrożenia wartości partnerskich w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne efekt nr. 2: Upowszechnia wiedzę z tego zakresu. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje materiały edukacyjne dotyczące równości i antydyskryminacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Organizuje szkolenia dla różnych grup pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wybiera skuteczne kanały komunikacji wewnętrznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne efekt nr. 3: Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Ustanawia zasady komunikacji wewnętrznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wybiera narzędzia do przekazywania informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje dostępność kluczowych informacji dla pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne efekt nr. 4: Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją polityki i programów równościowych. | Kryteria weryfikacji Projektuje i przeprowadza badania satysfakcji pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Analizuje wyniki w kontekście działań równościowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje wnioski i rekomendacje na podstawie wyników badań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności
- Zrozumienie znaczenia równości szans i niedyskryminacji w miejscu pracy.
- Omówienie definicji oraz korzyści wynikających z wdrażania zasad równości szans i niedyskryminacji.
- Dyskusja na temat różnorodności w miejscu pracy i jej wpływu na efektywność organizacji.
Przepisy prawne dotyczące równego traktowania w miejscu pracy
- Zapoznanie się z istotnymi przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi równości szans i niedyskryminacji.
- Omówienie głównych zapisów Kodeksu Pracy oraz innych aktów prawnych dotyczących równego traktowania.
- Studium przypadków: Analiza sytuacji związanych z naruszeniami prawa dotyczącego równości szans.
Identyfikacja różnych form dyskryminacji i mobbingu
- Rozpoznawanie różnych form dyskryminacji i mobbingu oraz ich wpływ na pracowników i organizację.
- Definicje i przykłady dyskryminacji oraz mobbingu.
- Ćwiczenia praktyczne: Rozpoznawanie i analiza sytuacji związanych z dyskryminacją i mobbingiem.
Skuteczne przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi
- Zrozumienie strategii i narzędzi skutecznego przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi.
- Omówienie procedur zgłaszania przypadków dyskryminacji i mobbingu w organizacji.
- Przykłady najlepszych praktyk w zapobieganiu i reagowaniu na przypadki dyskryminacji i mobbingu.
MODUŁ II
Budowanie partnerskich relacji w miejscu pracy
- Rozwijanie umiejętności budowania partnerskich relacji i poszanowania różnorodności w miejscu pracy.
- Omówienie roli kultury organizacyjnej w promowaniu równości szans i niedyskryminacji.
- Ćwiczenia grupowe: Rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy w zespole.
Wdrażanie projektów HR zgodnych z zasadami równości szans
- Zapoznanie się z metodami wdrażania projektów HR zgodnych z zasadami równości szans.
- Omówienie procesu rekrutacji i selekcji kandydatów z uwzględnieniem zasad równości szans.
- Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia polityk personalnych sprzyjających różnorodności i równości szans.
Opracowywanie procedur przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- Przygotowanie uczestników do opracowywania skutecznych procedur przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy.
- Analiza istniejących procedur i ich dostosowanie do potrzeb organizacji.
- Ćwiczenia grupowe: Opracowywanie procedur reagowania na sytuacje dyskryminacji i mobbingu.
Studium przypadków: Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych związanych z dyskryminacją i mobbingiem.
- Analiza przypadków konfliktowych i wspólna dyskusja nad skutecznymi strategiami rozwiązania problemu.
- Szkolenie w zakresie skutecznej mediacji i negocjacji w przypadkach dyskryminacji i mobbingu.
INFORMACJE:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i zaliczenie zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego min 80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci wywiadu swobodnego.
- Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć Warunkiem jest zaliczenie zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego min 80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci wywiadu swobodnego.
- Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Walidacja i przerwy wliczają się w czas trwania usługi
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
- Usługa zawiera 4h teorii , 12h praktyki
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu;
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Programie Regionalnym lub FERS
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, z wyłączeniem kosztów związanych z pokryciem specyficznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami, które mogą zostać sfinansowane w ramach projektu w ramach mechanizmu racjonalnych usprawnień, o którym mowa w Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 21-27
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
- Usługa nie jest obejmuje wzajemne świadczenie usług w danym projekcie o zbliżonej tematyce przez dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli dostawcy tych usług
- Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
- Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
- Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
- Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
- W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
- Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
- Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i zaliczenie zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego min 80% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci wywiadu swobodnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe