ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY - studia podyplomowe
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych legitymujących się dyplomem ukończenia studiów I – go, II-go stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, a także dla:
- kadry zarządzającej przedsiębiorstwem i specjalistów zajmujących się problematyką bhp,
- pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy lub osób ubiegających się o takie stanowisko,
- wszystkich tych, którzy pragną zdobyć kwalifikacje w tej dziedzinie i w przyszłości zajmować się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi223
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych „Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy” jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodów związanych z wdrażaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Studia umożliwiają zdobycie oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności związanych z regulacjami prawnymi ochrony pracy, przepisami i rozporządzeniami UE z zakresu bezpieczeństwa pracy, podstawami systemu zarządzania BHP, metodami pracy służby BHP czy też ochroną przeciwpożarową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna fundamentalne obowiązki jakie ciążą na pracownikach służby bhp w świetle obowiązujących przepisów prawnych | Kryteria weryfikacji *wskazuje i omawia co najmniej 5 kluczowych obowiązków pracowników służby BHP wynikających z aktualnych aktów prawnych (w szczególności: Kodeks pracy, rozporządzenie w sprawie służby BHP),*przypisuje konkretne obowiązki do odpowiednich podstaw prawnych, *wykazuje się świadomością konsekwencji ich niewykonywania z perspektywy pracodawcy i pracownika, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się ma pogłębioną wiedzę na temat zasad udzielania pierwszej pomocy | Kryteria weryfikacji *szczegółowo wyjaśnia etapy postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia zgodnie z aktualnymi wytycznymi,*omawia zasady oceny stanu poszkodowanego, *wskazuje różnice w postępowaniu z dorosłymi, dziećmi i niemowlętami, *identyfikuje najczęstsze błędy popełniane podczas udzielania pierwszej pomocy i proponuje sposoby ich unikania, *wykazuje się świadomością prawną i etyczną związaną z podejmowaniem działań ratowniczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się zna i rozumie podstawowe zasady ochrony przeciwpożarowej | Kryteria weryfikacji *wskazuje podstawowe przepisy prawne dotyczące ochrony przeciwpożarowej,*opisuje zasady klasyfikacji pożarów i rodzaje środków gaśniczych odpowiednich do różnych grup pożarów, *wyjaśnia sposób działania podręcznego sprzętu gaśniczego, *rozpoznaje elementy systemu ochrony przeciwpożarowej w budynkach (drogi ewakuacyjne, oznakowanie, sygnalizacja pożaru), opisuje podstawowe procedury postępowania w razie powstania pożaru, w tym zasady ewakuacji i alarmowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się posiada pogłębioną wiedzę na temat czynników niebezpiecznych i szkodliwych dlazdrowia | Kryteria weryfikacji *klasyfikuje czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe występujące w środowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami *opisuje mechanizmy oddziaływania poszczególnych czynników (fizycznych, chemicznych, biologicznych, psychospołecznych) na organizm człowieka, *wskazuje źródła zagrożeń w różnych środowiskach pracy i powiązać je z możliwymi skutkami zdrowotnymi, *przedstawia metody identyfikacji i oceny ryzyka zawodowego związanego z ekspozycją na czynniki szkodliwe, *zinterpretuje wyniki oceny narażenia zawodowego i zaproponować działania profilaktyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się posiada złożoną wiedzę o psychofizycznych uwarunkowaniach człowieka w kontekście bezpieczeństwa wykonywanej pracy | Kryteria weryfikacji *charakteryzuje cechy psychofizyczne człowieka mające wpływ na bezpieczne wykonywanie pracy. *wyjaśnia, w jaki sposób ograniczenia psychofizyczne pracownika mogą prowadzić do zagrożeń w miejscu pracy,*identyfikuje czynniki środowiskowe i organizacyjne wpływające na wydajność oraz bezpieczeństwo pracy człowieka, *omawia znaczenie ergonomii i dostosowania stanowiska pracy do możliwości pracownika, *przedstawia przykłady środków organizacyjnych i technicznych ograniczających ryzyko wynikające z uwarunkowań psychofizycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się zna i rozumie zasady profilaktyki chorób zawodowych oraz zakres obowiązkowych badań profilaktycznych | Kryteria weryfikacji *wskazuje podstawy prawne dotyczące chorób zawodowych i badań profilaktycznych, opisać rodzaje badań profilaktycznych (wstępne, okresowe, kontrolne) oraz sytuacje, w których są one wymagane, *wyjaśnia procedurę rozpoznawania i zgłaszania choroby zawodowej, *charakteryzuje działania profilaktyczne podejmowane w celu ograniczania ryzyka wystąpienia chorób zawodowych w różnych środowiskach pracy, *ocenia znaczenie badań profilaktycznych w systemie ochrony zdrowia pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o normach i zasadach higieny pracy biurowej oraz zaawansowaną wiedzę obejmującą organizację pracy na stanowisku pracy biurowej, zna i rozumie złożone zasady ergonomicznego projektowania stanowiska pracy | Kryteria weryfikacji *wskazuje akty prawne, normy i wytyczne dotyczące higieny i ergonomii pracy biurowej *scharakteryzuje wymagania ergonomiczne dla stanowiska pracy wyposażonego w monitor ekranowy, *ocenia stanowisko pracy pod kątem zgodności z zasadami ergonomii (m.in. oświetlenie, hałas, temperatura, ułożenie sprzętu), *przedstawia zasady organizacji czasu pracy w biurze, w tym zapobiegania monotonnym obciążeniom *projektuje lub rekomenduje zmiany w układzie stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii i higieny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu regulacji prawnych ochrony pracy | Kryteria weryfikacji *wskazuje i omawia podstawowe oraz szczegółowe akty prawne regulujące ochronę pracy w Polsce. *wyjaśnia obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wynikające z przepisów prawa, *charakteryzuje funkcjonowanie instytucji nadzoru i kontroli nad warunkami pracy (np. PIP, PIS, UDT), *interpretuje przepisy prawa pracy w kontekście konkretnych sytuacji zawodowych i problemów praktycznych, *rozpoznaje nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów ochrony pracy i zaproponować działania naprawcze lub prewencyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się zna i rozumie ideę świadczeń z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych | Kryteria weryfikacji *wskazać podstawowe przepisy prawne dotyczące świadczeń z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,*omawia zasady przyznawania świadczeń, w tym wysokość rent, odszkodowań, zasiłków oraz świadczeń rehabilitacyjnych, *opisuje procedurę zgłaszania wypadku przy pracy i choroby zawodowej oraz obowiązki pracodawcy w tym zakresie, *zrozumie zakres ochrony prawnej osób poszkodowanych w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej, *wskazuje różnice między świadczeniami pieniężnymi i pozapieniężnymi oraz ich znaczenie w kontekście rehabilitacji zawodowej i społecznej poszkodowanych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się zna i rozumie znaczenie przepisów i zasad związanych z ochroną przeciwpożarową | Kryteria weryfikacji *wskazać i omówić podstawowe przepisy prawne dotyczące ochrony przeciwpożarowej, w tym ustawę o ochronie przeciwpożarowej oraz rozporządzenia wykonawcze *identyfikuje zasady organizacji i realizacji ochrony przeciwpożarowej w zakładach pracy i innych obiektach,*wyjaśnia rolę i obowiązki służb przeciwpożarowych, pracodawcy oraz pracowników w zakresie ochrony przeciwpożarowej, *wskazuje zasady projektowania i utrzymania systemów przeciwpożarowych *rozumie znaczenie procedur ewakuacyjnych i zapobiegawczych w kontekście zapobiegania pożarom oraz ratowania zdrowia i życia ludzkiego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje w pogłębionym stopniu metody pracy służby bhp i nowoczesne metody prowadzenia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | Kryteria weryfikacji *wskazuje i omówia tradycyjne oraz nowoczesne metody pracy służby BHP, w tym techniki oceny ryzyka, audyty BHP, oraz wprowadzenie systemów zarządzania bezpieczeństwem pracy,*wyjaśnia zalety i ograniczenia poszczególnych metod pracy służby BHP w kontekście różnych branż i organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi rozpoznać i ocenić zagrożenia występujące w procesie pracy | Kryteria weryfikacji *identyfikuje rodzaje zagrożeń występujących w różnych etapach procesu pracy (np. fizyczne, chemiczne, biologiczne, ergonomiczne, psychospołeczne),*przeprowadza analizę ryzyka w oparciu o odpowiednie metody oceny, *wykazuje się umiejętnością rozpoznawania sytuacji, w których występuje największe ryzyko wypadków lub chorób zawodowych, *ocenia możliwe konsekwencje zagrożeń, uwzględniając ich wpływ na zdrowie, życie pracowników oraz środowisko pracy, *proponuje działania prewencyjne lub korekcyjne mające na celu eliminację lub minimalizację ryzyka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi właściwie dobrać metody oceny ryzyka związanego z zagrożeniami występującymi w procesie pracy | Kryteria weryfikacji *wskazuje i opisuje różne metody oceny ryzyka,*dobra odpowiednią metodę oceny ryzyka w zależności od rodzaju zagrożenia (np. fizyczne, chemiczne, biologiczne, ergonomiczne) oraz specyfiki pracy, *uzasadnia wybór metody oceny ryzyka w oparciu o charakterystykę środowiska pracy i stopień potencjalnego zagrożenia, *stosuje metodę oceny ryzyka w praktycznych przykładach, przeprowadzając analizę zagrożeń w określonym procesie pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi samodzielnie proponować rozwiązania problemów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy | Kryteria weryfikacji *identyfikuje i analizuje problemy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w różnych środowiskach pracy,*samodzielnie proponuje skuteczne rozwiązania problemów BHP, uwzględniając przepisy prawne, normy i procedury oraz specyfikę miejsca pracy, *wykazuje się zdolnością do przewidywania skutków wprowadzenia zaproponowanych rozwiązań oraz ocenić ich efektywność i wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, *przedstawia konkretne działania prewencyjne lub korygujące w celu poprawy warunków pracy, w tym zapobiegania wypadkom i chorobom zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się wykorzystuje posiadaną, pogłębioną wiedzę teoretyczną do organizacji stanowiska pracy | Kryteria weryfikacji *stosuje wiedzę z zakresu ergonomii, bhp, przepisów prawa pracy oraz zasad higieny pracy do projektowania lub dostosowania stanowiska pracy,*analizuje warunki środowiskowe i organizacyjne wpływające na efektywność i bezpieczeństwo pracy (np. oświetlenie, hałas, układ sprzętu, rytm pracy), *ocenia funkcjonalność i zgodność stanowiska pracy z wymaganiami ergonomicznymi oraz zaproponować działania korygujące lub usprawniające, *przedstawia projekt lub koncepcję organizacji stanowiska pracy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb pracownika oraz specyfiki danego zawodu lub branży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi ocenić ryzyko zawodowe na poszczególnych stanowiskach pracy związane z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia EU _U05 | Kryteria weryfikacji *rozpoznaje czynniki szkodliwe dla zdrowia (chemiczne, fizyczne, biologiczne, ergonomiczne) występujące na różnych stanowiskach pracy,*dobra odpowiednią metodę oceny ryzyka zawodowego związanego z tymi czynnikami *przeprowadza szczegółową analizę narażenia pracownika na czynniki szkodliwe z uwzględnieniem ich intensywności, czasu ekspozycji oraz skutków zdrowotnych, *ocenia poziom ryzyka zawodowego i proponuje środki zaradcze mające na celu eliminację lub ograniczenie tego ryzyka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi dokonać pogłębionej analizy nieprzewidywanych okoliczności oraz przyczyn wypadków przy pracy i chorób zawodowych | Kryteria weryfikacji *zbiera i interpretuje dane dotyczące przebiegu wypadku przy pracy lub rozpoznania choroby zawodowej (w tym: dokumentację powypadkową, wywiady, protokoły, orzeczenia lekarskie),*analizuje bezpośrednie, pośrednie oraz systemowe przyczyny zdarzenia z uwzględnieniem czynników organizacyjnych, technicznych i ludzkich, *ocenia wpływ nieprzewidywanych okoliczności (np. błędy ludzkie, niesprawność sprzętu, nieaktualne procedury) na przebieg zdarzenia, *wskazuje narzędzia i metody analizy, *zaproponuje działania korygujące i prewencyjne, mające na celu zapobieganie podobnym zdarzeniom w przyszłości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi samodzielnie planować i organizować działania w zakresie ochrony przeciwpożarowej | Kryteria weryfikacji *opracowuje plan działań prewencyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi *projektuje organizację ochrony przeciwpożarowej w zakładzie pracy, uwzględniając obowiązki pracodawcy i pracowników, *wskazuje niezbędne środki techniczne *planuje i przeprowadza działania związane z ewakuacją, próbnymi alarmami, kontrolą stanu zabezpieczeń ppoż., *ocenia skuteczność wdrożonych rozwiązań i zaproponować działania doskonalące. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne do udzielenia pierwszej pomocy | Kryteria weryfikacji *rozpoznaje stan zagrożenia życia lub zdrowia oraz określić rodzaj urazu lub nagłego zachorowania,*prawidłowo stosuje procedury pierwszej pomocy zgodnie z aktualnymi wytycznymi, w tym: ocenia bezpieczeństwo miejsca zdarzenia, wzywa pomoc, *przeprowadza RKO, *użwa AED, tamowuje krwotok, układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, *dobiera odpowiednie środki i techniki do rodzaju zdarzenia (np. złamania, oparzenia, zadławienia, omdlenia), *działa w sposób opanowany i skoordynowany, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa własnego i poszkodowanego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się potrafi właściwie analizować i interpretować przepisy prawne związane z | Kryteria weryfikacji *samodzielnie wyszukuje, przywołuje i interpretuje przepisy prawa pracy oraz szczegółowe regulacje z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,*prawidłowo identyfikuje obowiązki pracodawcy i pracownika wynikające z konkretnych przepisów, *stosuje odpowiednie przepisy prawa do analizy problemu lub sytuacji praktycznej w zakładzie pracy (np. dotyczącej wypadku, środków ochrony, szkoleń BHP, oceny ryzyka), *wyciąga wnioski oraz formułuje rekomendacje lub decyzje zgodnie z obowiązującym stanem prawnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi zaplanować i przeprowadzić szkolenia w zakresie przestrzegania bezpiecznych warunków pracy | Kryteria weryfikacji *przygotowuje program i materiały dydaktyczne do szkolenia z zakresu BHP, dostosowane do odbiorców (np. szkolenie wstępne, okresowe, stanowiskowe),*przedstawia zagadnienia dotyczące przepisów, zasad i procedur bezpiecznej pracy w sposób zrozumiały i zgodny z aktualnym stanem prawnym, *przeprowadza szkolenie w formie wykładu, instruktażu lub warsztatu, z wykorzystaniem adekwatnych metod *angażuje uczestników w aktywny udział, odpowiadać na pytania, udzielać wyjaśnień oraz ocenić stopień przyswojenia wiedzy, *ocenia skuteczność przeprowadzonego szkolenia i zaproponować jego ewentualne udoskonalenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i jest zorientowany na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego | Kryteria weryfikacji *wskazuje obszary wiedzy i umiejętności wymagające dalszego rozwoju w kontekście zmian przepisów, technologii i standardów w dziedzinie BHP,*identyfikuje dostępne formy doskonalenia zawodowego (np. kursy, szkolenia, konferencje branżowe, literatura fachowa, platformy e-learningowe), *wykazuje aktywną postawę wobec uczenia się i aktualizacji wiedzy – potrafi zaplanować indywidualny rozwój zawodowy, *uzasadnia znaczenie rozwoju kompetencji własnych w kontekście jakości pracy służby BHP i bezpieczeństwa pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji *aktywnie uczestniczy w pracach zespołowych ukierunkowanych na identyfikację i rozwiązywanie problemów organizacyjnych lub jakościowych,*podejmuje inicjatywy indywidualne służące doskonaleniu procedur, standardów lub warunków pracy (np. poprawa ergonomii, bezpieczeństwa, organizacji), *współpracuje z innymi, dzieli się wiedzą i doświadczeniem oraz efektywnie komunikować się w zespole, *analizowuje i ocenia efekty działań doskonalących – zarówno własnych, jak i zespołowych – oraz formułuje wnioski na przyszłość. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się potrafi określić hierarchię zadań i odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy | Kryteria weryfikacji *analizuje zakres obowiązków zawodowych i ustala ich priorytety w kontekście efektywnego planowania działań,*wyznacza cele związane z realizacją powierzonych zadań, opracować plan działania, uwzględniając czas, zasoby, zależności oraz potencjalne ryzyka, *podejmuje działania przygotowawcze niezbędne do właściwego i odpowiedzialnego wykonywania obowiązków zawodowych, *wykazuje się systematycznością, rzetelnością oraz samodzielnością w organizacji własnej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zadań związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem i higieną pracy | Kryteria weryfikacji *rozpoznaje dylematy związane z bezpieczeństwem pracy (np. konflikt między efektywnością pracy a przestrzeganiem przepisów BHP),*stosuje odpowiednie przepisy prawne i zasady BHP w celu podjęcia decyzji, *wskazuje rozwiązania, które minimalizują ryzyko, a jednocześnie zapewniają zgodność z przepisami oraz efektywność pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki | Kryteria weryfikacji *identyfikuje zasady etyczne obowiązujące w swojej dziedzinie zawodowej,*wykazuje się świadomością znaczenia etyki zawodowej w codziennej pracy, *przestrzega zasad uczciwości, odpowiedzialności i szacunku wobec innych w kontekście wykonywanych zadań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii na temat obowiązków jakie ciążą na pracownikach służby bezpieczeństwa i higieny pracy | Kryteria weryfikacji *formułuje opinie na temat obowiązków pracowników służby BHP w sposób odpowiedzialny, oparty na faktach i przepisach prawnych,*unika uogólnień i oceniania z perspektywy subiektywnych przekonań, *respektuje różnorodność stanowisk oraz odpowiedzialność różnych osób w kontekście BHP. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów został opracowany w odniesieniu do Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) a przewidziane do osiągnięcia efekty uczenia się uwzględniają charakterystyki drugiego stopnia PRK na poziomie 7 określone w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Program studiów przewiduje uzyskanie 37 punktów ECTS (Europejskiego Systemu Transferu i Akumulacji Punktów) w ramach całego toku nauki.
Bazę wykładowców studiów podyplomowych stanowią praktycy, specjaliści z zakresu inspekcji pracy, ochrony przeciwpożarowej, pierwszej pomocy oraz praktycy życia gospodarczego w zakresie zarządzania bezpieczeństwem pracy.
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, laboratoriów, case study oraz multimedialnych wykładów. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Realizowane przedmioty:
- Wypadkoznawstwo,
- Metody pracy służby BHP,
- Zasady udzielania I pomocy,
- Psychofizyczne uwarunkowania człowieka w kontekście bezpieczeństwa wykonywanej pracy,
- Regulacje prawne ochrony pracy,
- Ochrona Ppoż.,
- Dokumentacja służby BHP w zakładzie pracy,
- Higiena stanowiska pracy,
- Normy, dyrektywy UE, przepisy i rozporządzenia z zakresu bezpieczeństwa pracy,
- Medycyna Pracy,
- Ocena ryzyka zawodowego w systemie zarządzania BHP,
- Czynniki niebezpieczne i szkodliwe,
- Podstawy systemu zarządzania BHP,
- Szkolenie pracowników w zakresie BHP,
- Wymagania dla budynków i pomieszczeń,
- Ergonomia stanowiska pracy,
- Wybrane elementy prawa pracy,
- Psychologia pracy.
Terminy zjazdów:
Zjazd 1 15-16.11.2025 r.
Zjazd 2 6-7.12.2025 r.
Zjazd 3 20-21.12.2025 r.
Zjazd 4 10-11.01.2026 r.
Zjazd 5 24-25.01.2026 r.
Zjazd 6 28.02-1.03.2026 r.
Zjazd 7 21-22.03.2026 r.
Zjazd 8 11-12.04.2026 r.
Zjazd 9 25-26.04.2026 r.
Zjazd 10 16-17.04.2026 r.
Zjazd 11 30-31.05.2026 r.
Zjazd 12 13-14.06.2026 r.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 17,04 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 17,04 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przygotowane zostaną i rozdystrybuowane indywidualnie przez prowadzących podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
ZASADY REKRUTACJI
Uczestnikiem studiów podyplomowych może być osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki (wykształcenie wyższe - ukończone studia I lub II stopnia).
WYMAGANE DOKUMENTY
podanie o przyjęcie na studia podyplomowe (do pobrania na stornie https://tu.koszalin.pl/wne), kwestionariusz osobowy (do pobrania na stornie https://tu.koszalin.pl/wne) kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, oryginał do poświadczenia kserokopii,
WARUNKI REKRUTACJI
Kandydaci zobowiązani są dostarczyć dokumenty na Wydział Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, przy ul. Kwiatkowskiego 6e w Koszalinie, pok. 103a.
Informacje dodatkowe
Zajęcia prowadzone są w systemie 45 min. W harmonogramie ujęte zostały przerwy 10-15 min. Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w harmonogramie.
Ze względu na ograniczoną liczbę możliwych do przedstawienia w karcie usługi efektów uczenia się opublikowano tylko wybrane efekty z programu studiów.
W programie studiów zaplanowano realizację zajęć w wymiarze 223 dydaktycznych
Uwaga: Uruchomienie studiów uzależnione jest od liczby chętnych słuchaczy.
Adres
Adres
Wydział Nauk Ekonomicznych
kampus przy ul. Kwiatkowskiego 6E, 75-343 Koszalin
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Strefa ciszy, Strefa studenta, winda