JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA – jego rola i znaczenie w zarządzaniu zespołem/relacją, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany
JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA – jego rola i znaczenie w zarządzaniu zespołem/relacją, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele wszystkich profesji gdzie pracuje się w oparciu o relacje zarówno zarządzając zespołem ludzi jak i indywidualnym kontaktem, ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad zmianą.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia "JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA – jego rola i znaczenie w zarządzaniu zespołem/relacją, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany - szkolenie" nabędzie umiejętność rozpoznawania i świadomego stosowania języka zmiany oraz języka podtrzymania w komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z procesem zmiany.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje etapy procesu podejmowania decyzji oraz ich kluczowe elementy. | Kryteria weryfikacji Wymienia wszystkie etapy procesu decyzyjnego i opisuje ich funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje przykłady praktycznego zastosowania w scenariuszu decyzyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednie narzędzia analizy i oceny decyzji, dostosowując je do sytuacji i celów. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści i ograniczenia stosowania różnych metod analizy decyzji w zależności od specyfiki problemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narzędzie analizy decyzji w zależności od rodzaju problemu decyzyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy plany działania w oparciu o wyniki procesu decyzyjnego | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działania, uwzględniając cele, zasoby i harmonogram. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje plan w formie ustnej lub pisemnej, uzasadniając wybór działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija strategie wspierające efektywne podejmowanie decyzji, uwzględniając różne perspektywy interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje co najmniej 2 strategie wsparcia decyzyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje scenariusze działania w przypadku zmiany okoliczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje komunikaty wskazujące na gotowość do zmiany, wątpliwości oraz motywację do działania. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe wypowiedzi i klasyfikuje je jako wspierające zmianę lub podtrzymujące status quo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje co najmniej 3 typy komunikatów związanych z gotowością do zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje psychologiczne mechanizmy leżące u podstaw komunikacji opartej na języku zmiany. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 3 mechanizmy psychologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje skuteczność zastosowanych mechanizmów w rozmowie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje wyrażenia i postawy wskazujące na opór lub trudności w akceptacji zmian. | Kryteria weryfikacji Proponuje strategie reakcji na każdy rodzaj oporu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady skutecznego przełamywania oporu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Integruje język zmiany i podtrzymania w komunikacji, osiągając zamierzone cele. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje komunikację do sytuacji i odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady skutecznego wykorzystania strategii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Szkolenie realizowane jest w trybie godzin dydaktycznych (45 minut).
- Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych w tym: 6 godzin teorii, 9 godziny praktyki, 1 godzina walidacji.
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
- Szkolenie prowadzone jest zdalnie na platformie Zoom.
Dzień 1 – 8h dydaktycznych
- Wprowadzenie do Dialogu Motywującego i języka zmiany
Uczestnicy poznają podstawowe założenia Dialogu Motywującego oraz kluczowe elementy języka zmiany. Omówione zostaną konteksty zastosowania DM w różnych obszarach pracy pomocowej.
- Teoria: 1h dyd. – wykład interaktywny
- Praktyka: 1h dyd. – ćwiczenia rozgrzewkowe, wspólna dyskusja
- Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, dyskusja
2.Typy języka klienta: zmiana, podtrzymanie, obojętność, niepewność
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i klasyfikować różne typy wypowiedzi klientów. Przeanalizują znaczenie tych wypowiedzi w kontekście decyzji o zmianie.
- Teoria: 2h dyd. – omówienie przykładów i schematów
- Praktyka: 1h dyd. – ćwiczenia na transkryptach i pracy w parach
- Metody dydaktyczne: analiza case study, ćwiczenia, praca w parach
3.Strategie wywoływania języka zmiany
Przedstawione zostaną konkretne techniki (np. pytania o wartości, skalowanie), które pomagają wydobywać język zmiany. Uczestnicy przećwiczą je w kontrolowanych warunkach.
- Teoria: 2h dyd. – prezentacja strategii
- Praktyka: 1h dyd. – symulacje rozmów z użyciem poznanych technik
- Metody dydaktyczne: miniwykład, odgrywanie ról, praca w parach, omówienie
Dzień 2 – 8h dydaktycznych
- Wzmacnianie języka zmiany – jak reagować, by wspierać motywację
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać wypowiedzi zmiany i reagować na nie w sposób wzmacniający. Poznają techniki afirmacji, reflektowania i podsumowań.
- Teoria: 1h dyd. – omówienie modeli i narzędzi
- Praktyka: 2h dyd. – ćwiczenia dialogowe, symulacje
- Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia symulacyjne, informacja zwrotna
2.Transformacja języka podtrzymania w język zmiany
Uczestnicy przećwiczą strategie radzenia sobie z językiem podtrzymania. Nauczą się przekształcać wypowiedzi klienta w kierunku zmiany.
- Praktyka: 2h dyd. – trening reakcji, dialogi z arkuszem ćwiczeniowym
- Metody dydaktyczne: praca w grupach, warsztat komunikacyjny, omówienie
3.Podsumowanie i plan zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej
Uczestnicy podsumują zdobytą wiedzę i przygotują indywidualny plan zastosowania narzędzi języka zmiany.
- Praktyka: 2h dyd. – karta refleksji, wspólny feedback
- Metody dydaktyczne: autorefleksja, burza mózgów, rozmowa podsumowująca
4.Walidacja w formie testu teoretycznego 1h dydaktyczna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do Dialogu Motywującego i języka zmiany - wykład, ćwiczenia, dyskusja (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Typy języka klienta: zmiana, podtrzymanie, obojętność, niepewność - analiza case study, ćwiczenia, praca w parach (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Typy języka klienta: zmiana, podtrzymanie, obojętność, niepewność cz.2 - analiza case study, ćwiczenia, praca w parach (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Strategie wywoływania języka zmiany - miniwykład, odgrywanie ról, praca w parach, omówienie (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Strategie wywoływania języka zmiany cz.2 - miniwykład, odgrywanie ról, praca w parach, omówienie (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Wzmacnianie języka zmiany – jak reagować, by wspierać motywację - wykład, ćwiczenia symulacyjne, informacja zwrotna (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Wzmacnianie języka zmiany – jak reagować, by wspierać motywację cz.2 - wykład, ćwiczenia symulacyjne, informacja zwrotna (teoria+praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Transformacja języka podtrzymania w język zmiany - praca w grupach, warsztat komunikacyjny, omówienie (praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:55 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Podsumowanie i plan zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej - autorefleksja, burza mózgów, rozmowa podsumowująca (praktyka) | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Wilkin-Day | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Wilkin-Day
Trenerka DM. Koderka MITI. W Instytucie odpowiedzialna m.in za współpracę międzynarodową oraz zespół koderów skali MITI.
Ma blisko 20-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, tworzeniu i koordynowaniu projektów społecznych oraz prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla różnych grup odbiorców.
Uwielbia pracę z ludźmi i wciąż poszukuje nowych sposobów patrzenia oraz metod, które pozwalają lepiej i skuteczniej pomagać i szkolić. W wolnym czasie czyta książki (nie tylko psychologiczne ), piecze ciasta i stara się na chwilę zatrzymać.
Wierzy, że w każdym człowieku tkwi potencjał do zmiany i rozwoju. Zgadza się z myślą Alberta Einsteina, którą kieruje się w swojej pracy: „w sercu każdej trudności spoczywa ukryta możliwość.”
Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem bądż udostępnione na dyskui na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Do zaliczenia walidacji niezbędne jest uzyskanie minimum 80% punktów
Zajęcia prowadzone poprzez metody:
- Wykład interaktywny
- Miniwykład z prezentacją
- Dyskusja moderowana
- Burza mózgów
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia grupowe
- Odgrywanie ról (symulacje)
- Analiza case study (transkrypty, scenki)
- Praca warsztatowa
- Karta autorefleksji
- Test teoretyczny
- Rozmowa podsumowująca
- Informacja zwrotna (peer i trener)
Podstawa zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień oraz warunków stosowania tych zwolnien
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik i mikrofon z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).