Trener Biznesu i rozwoju organizacji - studia podyplomowe
Trener Biznesu i rozwoju organizacji - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo?
Studia adresowane są do osób, które chcą profesjonalnie zajmować się prowadzeniem szkoleń, wykładów, wystąpień publicznych, konferencji – dla trenerów na ścieżce rozwoju, dla menedżerów pracujących z zespołami oraz dla osób eksploratorskich.
Oferta skierowana jest także do absolwentów wszystkich kierunków studiów, pragnących zdobyć praktyczny i poszukiwany na rynku zawód.
Kierunek dedykowany jest dla osób biorących udział w projekcie kierunek - rozwój, zawarto umowe ramową z WUP Toruń celem rozliczania bonów.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest rozwój kompetencji niezbędnych do skutecznego prowadzenia szkoleń i procesów rozwojowych w organizacjach. Program koncentruje się na poszerzaniu świadomości własnych stylów komunikacji, identyfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju. Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń zgodnie z zasadami efektywnego nauczania dorosłych. Ponadto rozwiną kompetencje w obszarze psychologii postaw i ich zmiany, zarządzania dynamiką grupy, budowania pozEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:ma wiedzę o narzędziach do wielopoziomowego procesu badania potrzeb szkoleniowych oraz formułowania celów projektów szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji sprawdzenie wiedzy na temat narzędzi / badania potrzeb szkoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:umiejętność efektywnego prowadzenia grupy przez etapy procesu grupowego | Kryteria weryfikacji przeprowadzenie fragmentu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje: kompetencje w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń dostosowanych do potrzeb organizacji | Kryteria weryfikacji test sprawdzający | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy nowoczesnego treningu biznesowego
(16 godz.)
- Rola i kompetencje trenera w dynamicznym środowisku biznesowym
- Nowoczesna komunikacja i sztuka prezentacji
- Budowanie autorytetu i zaufania jako trener
- Etyka i profesjonalizm w pracy trenera
- Szkolenia w dobie AI i technologii immersyjnych
Psychologia uczenia się i motywacja w organizacjach
(16 godz.)
- Jak uczą się dorośli? Kluczowe mechanizmy przyswajania wiedzy
- Motywowanie zespołów do rozwoju i efektywności
- Radzenie sobie z tremą i rozwijanie asertywności
- Dynamika grupy w procesach rozwojowych
- Tworzenie środowiska sprzyjającego innowacjom i eksperymentowaniu
Projektowanie i prowadzenie angażujących szkoleń
(16 godz.)
- Kluczowe elementy skutecznych programów szkoleniowych
- Struktura i cele szkoleń biznesowych
- Wstęp i zakończenie szkolenia – strategie angażowania i podsumowania
- Integracja narzędzi cyfrowych w projektowaniu szkoleń
- Tworzenie interaktywnych materiałów edukacyjnych
Nowoczesne metody pracy z grupą i zespołem
(8 godz.)
- Proces grupowy i jego wpływ na efektywność zespołu
- Rola trenera w budowaniu relacji i współpracy
- Aktywne metody angażowania uczestników
- Moderowanie dyskusji, facylitacja warsztatów i sesje kreatywne
- Radzenie sobie z oporem i trudnymi sytuacjami w grupie
Storytelling i metafory w procesie uczenia
(8 godz.)
- Storytelling jako narzędzie inspiracji i nauki
- Struktura skutecznej narracji w szkoleniach
- Wykorzystanie metafor do przekazywania wiedzy
- Tworzenie scenariuszy szkoleniowych opartych na narracji
- AI jako wsparcie w generowaniu historii i treści edukacyjnych
Trener w świecie międzypokoleniowym
(8 godz.)
- Charakterystyka pokoleń (baby boomers, X, Y, Z, alfa)
- Dopasowanie metod szkoleniowych do różnych generacji
- Budowanie mostów komunikacyjnych między pokoleniami
Integralny Trener – rozwój osobisty i zawodowy
(8 godz.)
- Diagnoza własnego potencjału MindSonar®
- Strategie podejmowania decyzji i styl pracy trenera
- Spiral Dynamics® w rozwoju osobistym i zawodowym
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
(16 godz.)
- Konflikty i trudne sytuacje – jak je rozwiązywać?
- Mechanizmy obronne uczestników i skuteczne sposoby reagowania
- Budowanie odporności psychicznej trenera
- Strategie angażowania i współpracy
- Psychologia trudnych uczestników – jak skutecznie pracować z różnymi postawami?
- Odporność psychiczna w pracy trenera
Coaching i mentoring w rozwoju organizacji
(16 godz.)
- Coaching indywidualny i zespołowy
- Informacja zwrotna jako kluczowy element rozwoju
- Różnice między szkoleniem, coachingiem i mentoringiem
- Narzędzia coachingowe w pracy trenera
- Wykorzystanie AI do personalizacji procesu rozwoju
- Mentoring jako długofalowe wsparcie w organizacji
Ewaluacja i zarządzanie procesem szkoleniowym
(16 godz.)
- Analiza potrzeb szkoleniowych
- Przygotowywanie wskaźników efektywności
- Mierzenie skuteczności szkoleń – metody ewaluacji
- Zarządzanie szkoleniami i współpraca z HR
- Tworzenie kompleksowego wsparcia dla uczestników szkoleń
Warsztaty mistrzowskie i sesja końcowa
(16 godz.)
- Tworzenie autorskich programów szkoleniowych
- Prowadzenie fragmentów szkoleń przez uczestników
- Analiza wystąpień i indywidualny feedback
Warsztaty – zaliczenie
(16 godz.)
Podsumowanie i zaliczenie
Praca indywidualna
(10 godz.)
- Projekt
Forma zaliczenia
- Egzamin teoretyczny – test sprawdzający
- Egzamin praktyczny – przeprowadzenie fragmentu szkolenia
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 44,12 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 44,12 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Lewandowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, należy zapisać się poprzez dedykowany link do zapisu oraz dostarczyć komplet dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
ZAwarto umowę z WUP w Toruniu na rozliczanie bonów w ramach projektu Kierunek - Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć online :
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Adres
Adres
ul. Młodzieżowa 31a
87-100 Toruń
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe