Kadry i Płace w praktyce - studia podyplomowe
Kadry i Płace w praktyce - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane dla wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami prawa pracy, w szczególności dla osób zatrudnionych na stanowiskach kadrowych, płacowych, przedsiębiorców zatrudniających pracowników, wszystkie osoby kierujące pracownikami, nadzorujące pracę zespołu, osoby zamierzające podjąć pracę na stanowiskach związanych z obsługą pracowników, biur rachunkowych, księgowych. Osoby, które nigdy nie były związane z obsługą kadrowo – płacową, jak również do osób, które zajmują się zagadnieniami kadrowo – płacowymi nawet od kilku lat i chciałby zaktualizować lub usystematyzować posiadaną wiedzę.
Są to studia uzupełniające dla osób pełniących obecnie lub chcących się przebranżowić do pracy kadrowej, płacowej lub obu równocześnie.
Studia dedykowane są dla osób biorących udział w projekcie kierunek - rozwój.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie osób z różnych branż w wiedzę z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w praktyce. Program studiów został opracowany tak, aby uczestnicy przeszli całą drogę – od podstaw prawa pracy po wykorzystanie zdobytej wiedzy w programach kadrowo – płacowych oraz zapoznanie się z interpretacjami organów sprawujących nadzór nad warunkami pracy, UODO, ZUS oraz stanowiskami sądów.Zajęcia poprowadzą doświadczeni wykładowy posiadający wiedzą praktyczną.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się biegle posługuje się zagadnieniami z prawa pracy | Kryteria weryfikacji wskazuje różnice i podobieństwa, obowiązki pracodawcy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozwiązuje umowy o pracę (sporządza wypowiedzenia) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji rozlicza urlopy pracownicze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wylicza wynagrodzenia oraz inne świadczenia pracownicze zgodnie z zasadami KP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się wskazuje prawo cywilne w stosunku pracy | Kryteria weryfikacji wskazuje w Kodeksie cywilnym –roszczenia wynikające ze stosunku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji zatrudnia na podstawie umów cywilnoprawnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dochodzi roszczeń pracowniczych – postępowanie przez Sądem Pracy oraz przedawnienie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się definiuje zagadnienia z obszaru ubezpieczeń społecznych i stosuje ich zasady | Kryteria weryfikacji liczy składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje rodzaje, uprawnienia, wysokość, wypłaty - Świadczeń z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wskazuje obowiązki sprawozdawcze pracodawcy wobec ZUS, US, GUS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PRAWO PRACY (72 godz.)
- ABC prawa pracy pojęcia, źródła prawa pracy -poznajemy podstawowe przepisy prawa pracy, regulamin pracy, wynagradzania, zasady przeprowadzania badania trzeźwości pracowników (4 godz.)
- Stosunek pracy, a może jednak umowa cywilnoprawna - różnice i podobieństwa, obowiązki pracodawcy (4 - godz.)
- Nawiązanie stosunku pracy (rodzaje umów o pracę - jak prawidłowo przygotować umowę o pracę oraz inne dokumenty związane z nawiązaniem stosunku pracy) -4 godziny)
- Rozwiązanie umowy o pracę (sporządzanie wypowiedzeń) wygaśnięcie stosunku pracy (6 godzin)
- Zasady wykonywania pracy zdalnej (2 godz.)
- Czas pracy – omówienie systemów czasu pracy, okresów rozliczeniowych, pracy w godzinach nadliczbowych, w niedziele i święta, w dzień dodatkowo wolny od pracy, czas pracy pracownika w delegacji (z uwzględnieniem pracowników niepełnosprawnych) (6 godz.)
- Odpowiedzialność pracownicza (materialna, porządkowa - kary porządkowe, notatka służbowa) (2 godz.)
- Urlopy pracownicze (wypoczynkowy, bezpłatny) (8 godz.)
- Urlopy rodzicielskie (macierzyński, rodzicielski, wychowawczy, ojcowski ) (4 godz.)
- Wynagrodzenia i inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy potrącenia (8 godz.)
- Systemy wynagradzania pracowników (2 godz.)
- Odpowiedzialność pracodawcy i innych osób za wykroczenia przeciwko prawom pracownika – Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy (2 godz.)
PRAWO CYWILNE W STOSUNKU PRACY (14 godz.)
- Kodeks cywilny – a roszczenia wynikające ze stosunku pracy (2 godz.)
- Czynności prawne, wady oświadczenia woli, cofnięcie oświadczenia woli (4 godz.)
- Terminy (2 godz.)
- Zatrudnienie na podstawie umów cywilnoprawnych
- (4 godz.).
- Dochodzenie roszczeń pracowniczych – postępowanie przez Sądem Pracy oraz przedawnienie (2 godziny)
- Umowy sporządzane przez strony stosunku pracy w trakcie jego trwania – zakaz konkurencji oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika – przygotowanie umów , cywilnoprawne aspekty( 2 godz.)
CUDZOZIEMIEC NASZYM PRACOWNIKIEM (10 godz.)
- Zatrudnianie cudzoziemców (8 godzin)
- Agencje pracy tymczasowej (2 godz.)
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY (4 godz.)
- Bezpieczeństwo i higiena pracy – obowiązki pracownika kadr, zasady zapewnienia bezpiecznej pracy zdalnej (4 godz.).
DZIAŁANIA URZĘDÓW PRACY (POMOC DLA PRACODAWCÓW I PRACOWNIKÓW) (4 godz.)
Formy wsparcia dla pracodawców / przedsiębiorców finansowane ze środków Funduszu Pracy lub Europejskiego Funduszu Społecznego (2 godz.)
- Usługi rynku pracy (poradnictwo, pośrednictwo)
- Instrumenty rynku pracy (staż, subsydiowane formy zatrudnienia)
- Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców – Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Pracownik po rozwiązaniu stosunku pracy – formy wsparcia dla osób bezrobotnych (2 godz.)
- Uprawnienia osób zwalnianych z pracy (warunki uzyskania statusu osoby bezrobotnej ubezpieczenie zdrowotne, prawo do zasiłku dla bezrobotnych, usługi rynku pracy (poradnictwo, pośrednictwo, szkolenia), instrumenty rynku pracy (staż, dotacja na rozpoczęcie działalności gospodarczej, subsydiowane formy zatrudnienia), instrumenty wspierające (refundacja kosztów dojazdu / zakwaterowania / opieki nad dziećmi).
UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE (24 godz.)
- Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne pracowników oraz osób wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych (8 godz.)
- Składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych (2 godz.)
- Świadczenia z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego – rodzaje, uprawnienia, wysokość, wypłata (8 godz.)
- Kontrola ZUS u pracodawcy – przedmiot, zakres i przebieg (1 godz.)
- Kontrola pracownika na zwolnieniu lekarskim – zasady i tryb (1 godz.)
- Obowiązki sprawozdawcze pracodawcy wobec ZUS, US, GUS (2 godz.)
OBOWIĄZKI PRACODAWCY WOBEC URZĘDU SKARBOWEGO (2 godz.)
- Podstawy opodatkowania wynagrodzenia za pracę oraz innych świadczeń pracowniczych.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH (RODO) (8 godz.)
- Przetwarzania danych osobowych w stosunku pracy, obowiązki pracodawcy.
NOWE POKOLENIA - JAK POGODZIĆ WSPÓLNĄ PRACĘ (NOWYCH I DOTYCHCZASOWYCH PRACOWNIKÓW) (4 godz.)
- Zarządzanie różnorodnością pokoleniową i powody jej stosowania.
- Postrzeganie młodych i starszych pracowników w organizacji – fakty i mity.
- Identyfikacja głównych problemów związanych z różnicą wieku pomiędzy pracownikami i narzędzia służące ich rozwiązaniu.
- Przykłady dobrych praktyk w zakresie zarządzania wiekiem i identyfikacja korzyści biznesowych ze stosowania zarządzania wiekiem.
PODSTAWY EFEKTYWNEJ PRACY(4 godz.)
- Motywacja i jej rodzaje – omówienie.
- Czynniki higieny i motywatory w kontekście zarządzania wiekiem:
1. ochrona i promocja zdrowia,
2. dobre praktyki rozwój i szkolenia – dobre praktyki.
Prawa motywowania według Denny'ego – oddziaływania destrukcyjne i wspierające a poziom motywacji. Motywowanie poprzez postawę i styl menedżera. Nabycie umiejętności motywowania pracowników z uwzględnieniem ich różnic indywidualnych, w tym przede wszystkim wieku.
FORMA ZALICZENIA
Test z wybranych zagadnień programowych. Przygotowanie indywidualnej pracy z obszaru prawa pracy, który Cię zainteresował
Harmonogram zjazdów
- I zjazd 16 - 17 listopada 2024 kontakt
- II zjazd 30 - 1 grudnia 2024 kontakt
- III zjazd 14 - 15 grudnia 2024 online
- IV zjazd 25 - 26 stycznia 2025 kontakt
- V zjazd 15 - 16 lutego 2025 kontakt
- VI zjazd 8 - 9 marca 2025 kontakt
- VII zjazd 5 - 6 kwietnia 2025 kontakt
- VIII zjazd 26 - 27 kwietnia 2025 kontakt
- IX zjazd 17 - 18 maja 2025 online
- 24 maja 2025 odrabianie zajęć kontakt
- X zjazd 14 - 15 czerwca 2025 kontakt
- Walidacja -test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie 9-15.06.2025 r.
Liczba semestrów: 2
Liczba pkt ECTS: 30
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Łączna liczba godzin 170 h, (136h stacjonarnych, 34h zdalnych), w tym 60 h teoretycznych i 110 h praktycznych. Na studiach zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, wykładów, warsztatów, case study, rozmowy na żywo. Wykładowcami są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami Kadr i płac. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwala na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów przedstawianych na bieżąco przez wykładowców jak i przytaczanych przez słuchaczy.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele średnio raz w miesiącu w godzinach 8:00-14:30/16:10. Zajęcia są realizowane w blokach 1,5h. Każdy blok składa się z 2 godzin dydaktycznych tj. 2 x 45 min. Po każdym bloku następuje 10 minutowa przerwa, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Walidacja: test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie trwający w okresie 9-15.06.2025. Test składa się z 40 pytań losowanych z puli 60 pytań. Pytania są jednokrotnego wyboru. Na rozwiązanie testu jest 60 minut. Każdemu słuchaczowi przysługują 2 podejścia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 38,24 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 38,24 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Kasiorek
Agnieszka Torbicka
Aleksandra Romel-Domarecka
Trener biznesu, HR i HSE manager, właściciel firmy doradczo szkoleniowej i marki "spokój w pracy", wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito. Od kilkunastu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z zarządzaniem ludźmi i ich bezpieczeństwem w pracy. Zarówno w zakresie twardych wymagań prawnych oraz w miękkim obszarze HR. Szczególnie interesują ją zagadnienia związane z budowaniem kultury pracy i zachowaniami pracowników, a także wellbeingiem i zapobieganiu ryzykom związanymi z czynnikami psychofizycznymi (stres, wypalenie zawodowe, mobbing). Jest audytorem wiodącym i konsultantem w zakresie norm ISO 9001:2015, 45001:2018 i 14001:2015. Ma doświadczenie we wdrażaniu systemów i pełnieniu roli pełnomocnika ds. systemów zarządzania. Szkoli przyszłych audytorów.
Prowadzi zajęcia z zakresu systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, ergonomii i fizjologii pracy, postępowania wypadkowego, kultury bezpieczeństwa oraz zarządzania zasobami ludzkimi. W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła liczne wykłady, ćwiczenia i szkolenia z zakresu BHP.
Monika Maksim
Magdalena Araczewska
Kinga Hoffmann
Tomasz Zawiszewski
Stanisław Sadowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platoformie MS Teams.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni
- Godziny zajęć podane w planie oraz harmonogramie to godziny dydaktyczne. ( 1 h dydaktyczna to 45 minut zajęć, 2 h dydaktycznych to 1,5 h zegarowej). Przerwy nie są uwzględniane.
- System zlicza godziny zegarowe zajęć w pozycji: harmonogram zajęć, podczas gdy usługodawca operuje godzinami dydaktycznymi.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój na rozliczanie bonów
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu małopolski pociąg do kariery na rozliczanie bonów
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze
- niezbędne oprogramowanie: pakiet biurowy MS Office, MS Teams
- platforma za pośrednictwem, której będzie prowadzona usługa: MS Teams
- minimalne łącze o przepustowości 50 Mbps
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi