Zamówienia Publiczne_Jak skutecznie i efektywnie prowadzić postępowania na prace projektowe, roboty budowlane i nadzór inwestorski w Pzp z uwzględnieniem waloryzacji umów i dobrych praktyk UZP
Zamówienia Publiczne_Jak skutecznie i efektywnie prowadzić postępowania na prace projektowe, roboty budowlane i nadzór inwestorski w Pzp z uwzględnieniem waloryzacji umów i dobrych praktyk UZP
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób zawodowo zajmujących się przygotowaniem i realizacją zamówień publicznych, w szczególności dotyczących robót budowlanych oraz usług projektowych i nadzoru. W szczególności będą to:
- Pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, którzy zajmują się zamówieniami publicznymi.
- Specjaliści ds. zamówień publicznych, prawnicy oraz członkowie komisji przetargowych.
- Inżynierowie kontraktu, kierownicy projektów i inspektorzy nadzoru, uczestniczący w procesach inwestycyjnych finansowanych ze środków publicznych.
- Osoby odpowiedzialne za przygotowanie dokumentacji przetargowej, kosztorysowej oraz umów z wykonawcami
Usługa również adresowana jest dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery-sezon 1 realizowany przez WUP w Krakowie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do nabycia praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi projektowe oraz nadzór, z uwzględnieniem zasad legalności, efektywności, ryzyk kontraktowych, a także zgodności z przepisami prawa budowlanego i ustawy Prawo zamówień publicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby i wymagania zamawiającego w kontekście planowania i realizacji zamówień publicznych, w tym sporządza raport z realizacji zamówienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykładowe dane zamawiającego i na ich podstawie opracowuje raport z realizacji zamówienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni tryb realizacji zamówienia (np. „zaprojektuj i wybuduj”, „wybuduj”) oraz identyfikuje związane z nim ryzyka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwą metodę realizacji zamówienia do przedstawionego przypadku oraz wskazuje minimum trzy ryzyka związane z tym trybem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane, usługi projektowe oraz nadzór autorski i inwestorski zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami i standardami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje przykładowy opis przedmiotu zamówienia zgodny z wymogami rozporządzeń i przedstawia jego kluczowe elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Szacuje wartość zamówienia na usługi projektowe, nadzór inwestorski, nadzór autorski oraz roboty budowlane z uwzględnieniem zasad agregacji i rozporządzeń kosztorysowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje kalkulacji szacunkowej wartości zamówienia na podstawie przekazanych danych i uzasadnia sposób agregacji lub jej braku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia zakres podstawowy i objęty prawem opcji oraz stosuje prawo opcji w umowie o zamówienie publiczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnice między zakresem podstawowym a objętym prawem opcji oraz formułuje zapis umowny wykorzystujący prawo opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia zapisy umowy o zamówienie publiczne pod kątem zgodności z przepisami prawa (Pzp, KC, prawo budowlane), w tym identyfikuje klauzule niedopuszczalne i stosuje zasady waloryzacji wynagrodzenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje fragment umowy i identyfikuje co najmniej jedną klauzulę niedozwoloną oraz zaproponuje prawidłowy mechanizm waloryzacji wynagrodzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Zasada legalności i efektywności w zamówieniach publicznych
- Analiza potrzeb i wymagań, raport z realizacji zamówienia jako początek i koniec procesu zakupowego
- Wybór sposobu realizacji zamówienia i ryzyka z tym związane:
- Zaprojektuj i wybuduj;
- Wybuduj.
- Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, usługi projektowe, nadzór autorski i nadzór inwestorski
- Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
- Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.
- Omówienie zakresu i formy dokumentacji projektowej i STWIORB
- Omówienie zakresu i formy Programu funkcjonalno- użytkowego
- Opis przedmiotu zamówienia na usługi projektowe
- Opis przedmiotu zamówienia na usługi nadzoru inwestorskiego
- Szacowanie wartości zamówienia na usługi projektowe, nadzór autorski, nadzór inwestorski i roboty budowlane. Kiedy nie agregujemy.
- Rozporządzenie w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych
- Dopuszczenie w opisie przedmiotu zamówienia rozwiązań równoważnych , kiedy badamy równoważność.
- Prawo opcji do czego wykorzystać
- Zakres podstawowy
- Zakres objęty prawem opcji
- Ramowy układ umowy. Istotne postanowienia umowy: strony umowy, obowiązki stron umowy, wymagania wynikające z prawa budowlanego, kodeksu cywilnego i prawa zamówień publicznych.
- Podział ryzyk w umowie. Podział odpowiedzialności pomiędzy strony umowy. Obowiązek współdziałania zamawiającego i wykonawcy w celu prawidłowej realizacji zamówienia.
- Wybór formy wynagrodzenia. Wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorysowe, mieszane, warunki zmian.
- Niedopuszczalne postanowienia umowy. Klauzule abuzywne.
- Klauzule przeglądowe
- Waloryzacja wynagrodzenia w umowie na prace projektowe, roboty budowalne i nadzór inwestorski; Dobre praktyki UZP dla rynku robót budowlanych.
- Sposób potwierdzenia zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia a sposób świadczenia. Zmiana podwykonawcy udostępniającego zasób.
- Podwykonawstwo, ograniczanie podwykonawstwa, skutki określenia kluczowej części zamówienia do osobistego wykonania na realizację umowy.
- Akceptacja umowy o podwykonawstwo według Pzp i według KC, podobieństwa i różnice.
- Wniosek o bezpośrednią zapłatę należnego wynagrodzenia.
- Solidarna odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia podwykonawcy robót budowlanych.
- Kary umowne za zwłokę i opóźnienie. Dochodzenie kar umownych.
- Pytania i odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Jak skutecznie i efektywnie prowadzić postępowania na prace projektowe, roboty budowlane i nadzór inwestorski w Pzp z uwzględnieniem waloryzacji umów i dobrych praktyk UZP | Prowadzący Ewa Wiktorowska | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Jak skutecznie i efektywnie prowadzić postępowania na prace projektowe, roboty budowlane i nadzór inwestorski w Pzp z uwzględnieniem waloryzacji umów i dobrych praktyk UZP | Prowadzący Ewa Wiktorowska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący Ewa Wiktorowska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 351,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 099,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 112,65 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 91,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Wiktorowska
Wieloletni pracownik administracji samorządowej i rządowej. Specjalista w zakresie organizacji procesu budowlanego, członek Mazowieckiej Izby Budownictwa. Były Arbiter z listy Prezesa UZP. Członek, założyciel, obecnie Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Przedstawiciel Krajowej Izby Gospodarczej na posiedzeniach komisji sejmowej ds. zmian ustawy Prawo zamówień publicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Szkolenie on-line na żywo
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą
- 60 dni dostępu do nagrania szkolenia
- Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS
- Materiały z ustawą Pzp w formie książki
- Roczny dostęp do EduStrefy
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Spotkania z ekspertami po godzinach
- Nagrania z webinarów ApexNet
- Każdy z Uczestników otrzyma po szkoleniu kod promocyjny -50% na dowolnie wybrane szkolenie wideo do wykorzystania w ciągu 14 dni
- Paczkę wzorów dokumentów
- Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
- Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
- Kwalifikowanie wykonawców
- Analiza potrzeb i wymagań
- Regulamin do 130 000 zł
- Postępowanie wg trybu podstawowego
- Przykładowe klauzule do umów
- Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
- i więcej!
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Egzamin/Test weryfikujący nabycie kwalifikacji – w cenie szkolenia (brak dodatkowej opłaty).
Koszt wydania certyfikatu/zaświadczenia – wliczony w cenę szkolenia.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa prawna stawki zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2020r.poz.1983 z 10.11.2020) § 3 pkt 1 ust. 14
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się na żywo w formie online na platformie ClickMeeting. Wymagania techniczne dla tej platformy:
- Do platformy ClickMeeting potrzebna jest najaktualniejsza wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome,
- Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium) lub Opera.
- Możliwy jest również dostęp mobilny za pomocą przeglądarki Chrome lub Safari na telefonie lub
- dedykowanej aplikacji mobilnej Clickmeeting (do pobrania ze sklepu Google Play lub App Store).
- Minimalne wymagania techniczne to urządzenie z dostępem do internetu o przepustowości łącza 1,5 Mbps
- dla transmisji dźwięku i obrazu, posiadające:
• procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
• 2 GB pamięci RAM (zlecane 4GB lub więcej);
• system operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
• standardowe oprogramowanie obsługujące pliki pdf, doc, xls.
Otrzymują Państwo od nas link do pokoju szkoleniowego.
Podczas szkolenia mają Państwo możliwość kontaktu z Moderatorem i Trenerem szkolenia za pomocą czatu.