Sztuczna Inteligencja – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Sztuczna Inteligencja – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników biurowych, techników, uczniów, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i etycznego wykorzystania technologii AI w firmach i instytucjach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia innowacyjne technologie SI w celu redukcji zużycia zasobów | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej dwie technologie SI monitorujące zużycie energii lub wody, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO₂ | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wdraża praktyki związane z segregacją odpadów oraz zarządzaniem zasobami, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej dwie kategorie odpadów, które można poddać recyklingowi, oraz opisać zasady ich segregacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opisuje zmieniające się środowisko technologiczne, co zwiększy świadomość ekologiczną oraz zrozumienie korzyści proekologicznych | Kryteria weryfikacji Przedstawia strategie tworzenia promptów dla SI, które wspierają działania proekologiczne i społeczne, a ich efektywność zostanie oceniona. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Omawia zasady Zielonej Higieny oraz CyberHigieny, w tym tworzenie polityk zarządzania energią, wodą i odpadami, oraz wdrażanie strategii zrównoważonego użytkowania systemów cyfrowych. | Kryteria weryfikacji Omawia opracują politykę zrównoważonego użytkowania systemów cyfrowych w kontekście cyberbezpieczeństwa i ochrony zasobów, w tym szkolenie pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Obsługuje i wdraża technologie przyjazne środowisku takie jak inteligentne systemy zarządzania energią oraz instalacje fotowoltaiczne, co pozwoli na ich bezpośrednie zastosowanie w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Instaluje i konfiguruje urządzenia monitorujące zużycie energii i wody, przeprowadza symulacje z zakresu użytkowania inteligentnych liczników i systemów zarządzania energią, aby zrozumieć, jak redukują one emisje CO₂ | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Opracowuje politykę zrównoważonego zarządzania zasobami dla swoich placówek, monitoruje jej realizację oraz angażuje w nią współpracowników | Kryteria weryfikacji Prezentuje zarys polityki zrównoważonego rozwoju, którą można wdrożyć w swojej organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania SI z technologiami proekologicznymi w środowisku pracy, poprawiając bezpieczeństwo cyfrowe oraz zarządzanie zasobami. | Kryteria weryfikacji Projektuje koncepcję integracji SI i cyberbezpieczeństwa z zarządzaniem środowiskowym, demonstrując jej wpływ na bezpieczeństwo cyfrowe i zrównoważony rozwój | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Omawia zastosowanie inteligentnych systemów monitorowania zużycia energii | Kryteria weryfikacji Omawia wdrożenie systemów monitorowania zużycia energii w infrastrukturze IT, aby zredukować jej zużycie oraz poprawić efektywność energetyczną | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia podstawowe pojęcia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (SI) w kontekście GreenComp oraz jej roli w realizacji celów zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe pojęcia związane z sztuczną inteligencją (SI), takie jak: GenAI, modele językowe (LLM), GreenComp, cele zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemne powiązania. Omawia zasady funkcjonowania tych technologii w kontekście ekologicznej transformacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia wykorzystanie GenAI oraz modele LLM do generowania tekstów wspierających cele związane ze zrównoważonym rozwojem, w tym w obszarze marketingu i reklamy proekologicznych działań. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak GenAI i modele LLM mogą być wykorzystywane do generowania treści, które wspierają cele zrównoważonego rozwoju. Omawia technologie, które mogą automatycznie tworzyć teksty promujące proekologiczne inicjatywy, w tym w obszarze marketingu i reklamy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program szkolenia:
Dzień 1:
1.Podstawy wykorzystania SI w kontekście GreenComp:
- Zastosowanie SI w realizacji celów GreenComp
- Adaptacja do zmieniającego się krajobrazu technologicznego
- Podstawy tworzenia efektywnych promptów ukierunkowanych na zrównoważony rozwój
- Praktyczne wykorzystanie GenAI i LLM w pracy z tekstem
- Generowanie tekstu wspierającego cele zrównoważonego rozwoju
- Techniki prompt engineering dla treści proekologicznych
2.Praktyczne zastosowania GenAI z uwzględnieniem GreenComp:
- Marketing i reklama wspierające zrównoważony rozwój
- Analiza danych z wykorzystaniem AI
- Optymalizacja procesów biznesowych
- Implementacja GenAI i LLM w środowisku pracy zgodnie z zasadami GreenComp
- Integracja rozwiązań GenAI z systemami zarządzania środowiskowego
- Case studies: AI wspierające zrównoważony rozwój
3.Rozwój kompetencji adaptacyjnych w kontekście AI i zrównoważonego rozwoju:
- Zdolność przystosowania się do zmian technologicznych i środowiskowych
- Wykorzystanie AI do przewidywania i reagowania na wyzwania klimatyczne
- Rozwijanie elastyczności myślenia w obliczu zmian
- Generowanie obrazów oraz wideo przy użyciu AI z uwzględnieniem aspektów GreenComp
4.Technologie oszczędzające zasoby w infrastrukturze cyfrowej:
- Tworzenie polityk zarządzania energią, wodą i odpadami w sposób wspierający zieloną transformację, zarządzanie oświetleniem.
Dzień 2:
1.Etyka i odpowiedzialność w wykorzystywaniu GenAI z perspektywy GreenComp:
- Prywatność i ochrona danych w kontekście zrównoważonego rozwoju
- Zarządzanie generowanymi treściami zgodnie z zasadami GreenComp
- Identyfikacja i redukcja uprzedzeń w modelach AI wpływających na kwestie środowiskowe
- Tworzenie efektywnych promptów dla działań proekologicznych i społecznych
- Projektowanie rozwiązań SI, które będą wspierać zrównoważony rozwój
- Wpływ GenAI na różne sektory i społeczeństwo w kontekście zrównoważonego rozwoju:
- Analiza zmian w gospodarce i życiu społecznym wynikających z rozwoju GenAI
- Strategie adaptacji do nowych realiów technologicznych z uwzględnieniem celów GreenComp
- Ocena wpływu GenAI na realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ
2.Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii:
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. energooszczędne oświetlenie).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Bezpieczeństwo systemów GenAI w kontekście zrównoważonego rozwoju:
- Ocena ryzyka bezpieczeństwa z uwzględnieniem aspektów środowiskowych
- Techniki minimalizacji negatywnego wpływu AI na środowisko
3.Technologie oszczędzające zasoby w infrastrukturze cyfrowej:
- Tworzenie polityk zarządzania energią, wodą i odpadami w sposób wspierający zieloną transformację, zarządzanie oświetleniem.
- Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i eko-technologii w pracy:
- Przedstawienie systemów umożliwiających automatyczne zarządzanie oświetleniem, ogrzewaniem i chłodzeniem w celu optymalizacji zużycia energii. Praktyczne omówienie technologii IoT (Internet of Things) do monitorowania i oszczędzania zasobów.
Egzamin końcowy
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje.
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji.
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie systemowe i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do niezbędnych narzędzi
- każdy uczestnik otrzymuje link z dostępem do dedykowanej platformy na której odbywa się szkolenie
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach opieki, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych w placówkach, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Podstawy wykorzystania SI w kontekście GreenComp | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Praktyczne zastosowania GenAI z uwzględnieniem GreenComp | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Rozwój kompetencji adaptacyjnych w kontekście AI i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Technologie oszczędzające zasoby w infrastrukturze cyfrowej | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Etyka i odpowiedzialność w wykorzystywaniu GenAI z perspektywy GreenComp | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Technologie oszczędzające zasoby w infrastrukturze cyfrowej | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 307,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Żygłowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych. W czasie szkolenia zostanie zweryfikowana lista obecności. Frekwencja wymagana na poziomie co najmniej 80%. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji. Zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®. Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy: Librantowa 142, 33-300 Librantowa. W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb. Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp. Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).