Kurs języka polskiego jako obcego na poziomie B1 dla pielęgniarek i lekarzy (z rezerwacją miejsca na egzaminie państwowym w OPEN MIND w listopadzie 2025 roku)
Kurs języka polskiego jako obcego na poziomie B1 dla pielęgniarek i lekarzy (z rezerwacją miejsca na egzaminie państwowym w OPEN MIND w listopadzie 2025 roku)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa dla kursu języka polskiego jako obcego na poziomie B1 zakończonego obowiązkowym egzaminem państwowym na tym samym poziomie, obejmuje:
- Obcokrajowców mieszkających w Polsce - osoby, które chcą zwiększyć swoje kompetencje językowe, aby lepiej funkcjonować w społeczeństwie, na rynku pracy i w życiu codziennym w Polsce.
- Cudzoziemców ubiegających się o certyfikat językowy - osoby, które potrzebują formalnego potwierdzenia znajomości języka polskiego, np. w celach zawodowych, edukacyjnych lub do uzyskania obywatelstwa.
- Uczestników projektów:
- Uczestnicy projektu WUP Kraków pt. "Małopolski Pociąg do kariery".
- Uczestnicy projektu WUP Toruń pt. "Kierunek – Rozwój".
- Uczestnicy projektu WUP Szczecin pt. "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe".
- innych projektów.
Kurs jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą uzyskać potwierdzenie swoich umiejętności językowych oraz zwiększyć swoje szanse na rynku pracy w Polsce.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do państwowego egzaminu z języka polskiego na poziomie B1. Kurs, realizowany zdalnie w czasie rzeczywistym, rozwija umiejętności komunikacyjne, gramatyczne i kulturowe, niezbędne do swobodnego funkcjonowania w polskojęzycznym środowisku. Absolwenci będą mogli przystąpić do egzaminu w ośrodku OPEN MIND w Szczecinie, z pewnością siebie i wiedzą potrzebną do osiągnięcia sukcesu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie ze słuchu:Uczestnik potrafi zrozumieć główne myśli oraz szczegółowe informacje zawarte w wypowiedziach dotyczących codziennych sytuacji, takich jak rozmowy, ogłoszenia czy komunikaty. | Kryteria weryfikacji Prawidłowe odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów, uwzględniające zarówno ogólne zrozumienie, jak i szczegółowe informacje. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozumienie tekstów pisanych:Uczestnik jest w stanie czytać ze zrozumieniem różnorodne teksty, w tym listy, ogłoszenia, artykuły prasowe, identyfikując kluczowe informacje oraz intencje autora. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zrozumienie treści, kontekstu oraz intencji autora przeczytanych tekstów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Poprawność gramatyczna:Uczestnik zna i stosuje struktury gramatyczne charakterystyczne dla poziomu B1, takie jak czasy przeszłe, tryb przypuszczający czy mowa zależna. | Kryteria weryfikacji Stosowanie odpowiednich form gramatycznych w zadaniach testowych, takich jak uzupełnianie luk, transformacje zdań czy korekta błędów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Pisanie:Uczestnik potrafi tworzyć spójne i logiczne wypowiedzi pisemne, takie jak listy formalne i nieformalne, opisy, opowiadania czy rozprawki na tematy związane z życiem codziennym. | Kryteria weryfikacji Ocena spójności, logicznego układu treści, poprawności językowej oraz adekwatności formy i stylu do rodzaju tekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Mówienie:Uczestnik jest zdolny do prowadzenia rozmów na tematy związane z życiem codziennym, wyrażania opinii, uczuć oraz opisywania doświadczeń, planów i marzeń. | Kryteria weryfikacji Płynność wypowiedzi, poprawność gramatyczna, zasób słownictwa, wymowa oraz umiejętność reagowania w różnych sytuacjach komunikacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęOPEN MIND Marcin Miśniakiewicz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPaństwowa Komisja do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program kursu języka polskiego B1
Kurs przygotowujący do państwowego egzaminu certyfikatowego na poziomie B1 dla osób, których poziom znajomości języka polskiego to minimum A2. Program obejmuje łącznie: 48 lekcje po 45 minut, podzielonych na 6 weekendów (każde po 16 lekcji).
Harmonogram tematyczny (6 weekendów, 48 lekcji)
Weekend 1 – Komunikacja podstawowa i zawodowa w ochronie zdrowia
- Wprowadzenie do egzaminu państwowego B1: struktura, typy zadań
- Przedstawianie siebie i swojej specjalizacji medycznej
- Dane osobowe, doświadczenie zawodowe, miejsce pracy
- Komunikacja w rejestracji i gabinecie: pytania o cel wizyty
- Opisywanie objawów i dolegliwości przez pacjenta
- Udzielanie podstawowych zaleceń pacjentowi
- Mówienie o godzinach przyjęć, skierowaniach, terminach
- Dialogi: lekarz/pielęgniarka – pacjent
Weekend 2 – Sytuacje zawodowe i dokumentacja
- Procedury medyczne i pielęgniarskie: słownictwo i komunikaty
- Opisywanie przebiegu badania lub zabiegu
- Rozumienie i wypełnianie prostych formularzy medycznych
- Pisanie notatki służbowej: obserwacja pacjenta
- Słownictwo: historia choroby, diagnoza, leczenie
- Opisywanie objawów: skala bólu, lokalizacja, czas trwania
- Rozumienie zaleceń lekarskich i tłumaczenie ich pacjentowi
- Pisanie krótkiego raportu medycznego
Weekend 3 – Organizacja pracy i środowisko zawodowe
- Komunikacja z zespołem medycznym i personelem pomocniczym
- Opisywanie grafiku, dyżurów, zmian w harmonogramie
- Wyrażanie prośby, polecenia, zgłaszanie nieobecności
- Sytuacje problemowe: konflikty, nieporozumienia, reklamacje
- Mówienie o środowisku pracy i warunkach higienicznych
- BHP i dezynfekcja: instrukcje, nakazy, zakazy
- Dialog: pacjent agresywny, pacjent wymagający
- Pisanie: prosta wiadomość do przełożonego lub współpracownika
Weekend 4 – Leki, procedury i pierwsza pomoc
- Słownictwo: rodzaje leków, dawkowanie, działania uboczne
- Wyjaśnianie zaleceń farmaceutycznych pacjentowi
- Reagowanie w sytuacjach nagłych – wezwanie pomocy
- Rozmowa z zespołem ratunkowym, opisywanie stanu pacjenta
- Opisywanie prostych procedur medycznych (np. zastrzyk, opatrunek)
- Czytanie: ulotki, broszury, informacja dla pacjenta
- Komunikaty głosowe: rozumienie ogłoszeń, instrukcji, komunikatów
- Pisanie: karta pacjenta – notatka służbowa lub opis zabiegu
Weekend 5 – Życie codzienne, formy pisemne i ustne
- Mówienie o rodzinie, życiu w Polsce, planach i przyszłości
- Życie codzienne: zakupy, mieszkanie, transport, urzędy
- Pisanie e-maila formalnego i nieformalnego
- Tworzenie prostych formularzy i zapytań
- Funkcje językowe: pytanie, zgoda, sprzeciw, opinia
- Czytanie i rozumienie ogłoszeń, informacji publicznych
- Słuchanie: nagrania z sytuacji codziennych i zawodowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnej: opis osoby, zdarzenia, sytuacji
Weekend 6 – Powtórzenie, egzamin próbny i omówienie
- Powtórzenie najważniejszych funkcji językowych
- Powtórzenie struktur gramatycznych (czasy, przypadki, liczby)
- Egzamin próbny – część pisemna (czytanie, pisanie, słuchanie)
- Egzamin próbny – część ustna (mówienie indywidualne i dialog)
- Omówienie wyników egzaminu próbnego
- Typowe błędy i jak ich unikać – analiza ustna
- Konsultacje indywidualne / pytania uczestników
- Motywacja, strategie przed egzaminem, zamknięcie kursu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Komunikacja podstawowa i zawodowa w ochronie zdrowia - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Komunikacja podstawowa i zawodowa w ochronie zdrowia - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Sytuacje zawodowe i dokumentacja - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Sytuacje zawodowe i dokumentacja - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Organizacja pracy i środowisko zawodowe - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Organizacja pracy i środowisko zawodowe - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Leki, procedury i pierwsza pomoc - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Leki, procedury i pierwsza pomoc - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Życie codzienne, formy pisemne i ustne - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Życie codzienne, formy pisemne i ustne - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Powtórzenie, egzamin próbny i omówienie - SOBOTA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Powtórzenie, egzamin próbny i omówienie - NIEDZIELA - (prowadzenie zdalne w czasie rzeczywistym z interakcją: audio, wideo, czat, tablica) | Prowadzący Adrianna Nowak | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 760,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 760,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Nowak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas kursu uczestnik otrzyma pakiet, który zawiera:
- materiały dydaktyczne od lektora
- dostęp do platformy e-learningowej
- dostęp do materiałów dydaktycznych online, np.filmy, słuchowiska, quizy online
- dostęp do ćwiczeń egzaminacyjnych online.
Warunki uczestnictwa
- Rozmowa kwalifikacyjna z lektorem i/lub test pisemny online z języka polskiego.
- Podpisanie umowy określającej warunki realizacji szkolenia i egzaminu.
- Podpisanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, potrzebnej do realizacji usługi rozwojowej.
- Podpisanie zgody na nagrywanie usługi na potrzeby monitoringu, kontroli oraz utrwalenia efektów kształcenia.
- Podpisanie zgody na hospitacje metodyka.
Informacje dodatkowe
- Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu pt. "Małopolski Pociąg do kariery".
- Zawarto umowę z WUP Toruń w ramach projektu pt. "Kierunek – Rozwój".
- Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe"
Uczestnicy tego kursu mają zagwarantowane miejsce w sesji listopadowej egzaminu państwowego z języka polskiego jako obcego w listopadzie 2025 roku w OPEN MIND w Szczecinie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie realizowane w formule zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Microsoft Teams. Uczestnicy są zobowiązani do zapewnienia we własnym zakresie odpowiednich warunków technicznych, umożliwiających aktywny i niezakłócony udział w zajęciach.
Minimalne wymagania sprzętowe i technologiczne:
- Komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (smartfon, tablet) wyposażone w:
- kamerę internetową (wbudowaną lub zewnętrzną HD),
- mikrofon i głośniki (wbudowane, podłączane przez USB lub Bluetooth),
- aktualną wersję przeglądarki internetowej (Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari – z obsługą HTML5) lub zainstalowaną aplikację Microsoft Teams.
- Zalecana rozdzielczość ekranu: minimum Full HD (1920 × 1080 px)
- Stałe szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości co najmniej 25 Mb/s (pobieranie) i 5 Mb/s (wysyłanie)
Wymagania systemowe dla platformy Microsoft Teams:
Połączenie internetowe:
- Stabilne połączenie szerokopasmowe (przewodowe lub Wi-Fi; zalecane łącze LTE/4G lub wyższe)
Sprzęt audio-wideo:
- Kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB)
- Mikrofon i głośniki – wbudowane, przewodowe lub bezprzewodowe (np. zestaw słuchawkowy Bluetooth)
System operacyjny:
- Windows 10 lub nowszy (Home, Pro, Enterprise)
- macOS 10.14 lub nowszy
- Alternatywnie: systemy mobilne iOS (13.0+) lub Android (8.0+)
Oprogramowanie:
- Microsoft Teams – wersja desktopowa (zalecana), mobilna lub dostęp przez przeglądarkę (Edge/Chrome)