Algorytmy Szefa II - Zwycięski zespół. Intensywne, praktyczne szkolenie stworzone z myślą o liderkach, liderach i ekspertach, którzy chcą budować samodzielne, zaangażowane i skuteczne zespoły
Algorytmy Szefa II - Zwycięski zespół. Intensywne, praktyczne szkolenie stworzone z myślą o liderkach, liderach i ekspertach, którzy chcą budować samodzielne, zaangażowane i skuteczne zespoły
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla liderek, liderów, menedżerów, kierowników projektów oraz specjalistów aspirujących do roli lidera. Skorzystają z niego osoby odpowiedzialne za budowanie i prowadzenie zespołów w zmiennym środowisku pracy, chcące zwiększyć efektywność komunikacji, wdrażania decyzji oraz poziom zaangażowania pracowników. Uczestnictwo będzie szczególnie wartościowe dla tych, którzy pragną rozwijać umiejętność facylitowania spotkań, prowadzenia konsultacji i delegowania zadań zgodnie z najlepszymi praktykami zarządzania zespołem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego stosowania technik komunikacyjnych oraz stylów liderskich wspierających zaangażowanie i autonomię zespołu. Szkolenie prowadzi do praktycznego wykorzystania modeli: decyzji, konsultacji indywidualnej i grupowej, facylitacji oraz delegowania. Szkolenie przygotowuje uczestników do elastycznego dopasowywania stylu zarządzania do sytuacji i potrzeb zespołu w dynamicznym środowisku biznesowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje model decyzji w komunikacji z zespołem | Kryteria weryfikacji – wskazuje sytuacje, w których należy zastosować model decyzji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji – formułuje decyzje w sposób wzmacniający autonomię działania zespołu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji – komunikuje decyzje z uwzględnieniem jasności celu i zakresu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Prowadzi rozmowę w modelu konsultacji indywidualnej | Kryteria weryfikacji – identyfikuje właściwy moment do konsultacji indywidualnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji – stosuje techniki angażujące pracownika w proces decyzyjny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji – formułuje rekomendacje wzmacniające odpowiedzialność pracownika | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Moderuje spotkanie zespołowe w modelu facylitacyjnym | Kryteria weryfikacji – przygotowuje strukturę spotkania zgodnie z zasadami facylitacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji – prowadzi spotkanie angażując zespół w wypracowanie rozwiązań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Deleguje zadania z wykorzystaniem modelu Shermanna | Kryteria weryfikacji – dobiera zadania do poziomu gotowości pracownika | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji – komunikuje cele, oczekiwania i kryteria jakości zadania | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji – zapewnia warunki do wdrożenia zadań zgodnie z przyjętym standardem | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Algorytmy Szefa II - Zwycięski zespół
Intensywne, praktyczne doświadczenie rozwojowe stworzone z myślą o liderkach, liderach i ekspertach, którzy chcą budować samodzielne, zaangażowane i skuteczne zespoły.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie szefów w narzędzia budowania zaangażowanego zespołu. Szkolenie koncentruje się na treningu 3 umiejętności liderskich:
- Jak przekazywać ważne decyzje budując autonomię działania?
- Jak prowadzić rozmowy w modelu konsultacyjnym?
- Jak delegować zadania i obowiązki, aby zadbać o wysoką jakość i prawidłowe wdrożenie?
Umiejętności w tym zakresie pozwalają budować angażującego środowiska pracy i rozwijać autonomiczne zespoły, tak aby oszczędzać czas i wspólnie z zespołem realizować założone cele i pojawiające się wyzwania.
Program szkolenia
Dzień 1: Wartości i czytelność w zespole
Moduł 1 – 5 wartości wzmacniających efektywność autonomicznych zespołów (teoria/praktyka) | 10:00–13:00
- Nazwanie celów i przebiegu oraz oczekiwań uczestników szkolenia dotyczących prezentowanego programu
- Wprowadzenie do unikalnej Power Stories Szychta (Grywalizacja)
- Czytelność / Odwaga / Empowerment / Współpraca / Efektywność – Filary Zwycięskiego Zespołu
- Budowanie i wzmacnianie świadomości roli Lidera/Liderki w budowaniu i prowadzeniu zespołów w dynamicznym i zmiennym środowisku biznesowym
- Dostarczenie inspiracji wspierających wdrożenie i wypracowanie dobrych praktyk działania w ramach kluczowych zasad zwycięskiego zespołu Harvard Business School
Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach pierwszego filarów ODWAGA i CZYTELNOŚĆ. Trening umiejętności z zakresu czytelnego przekazywania intencji szefa i otwierania ważnych tematów we współpracy z zespołem
Narzędzia: Power Stories Szychta + Model Zarządzania Mechanizmem Projekcji – Jak być czytelnym szefem i niwelować nieporozumienia w zespole?
Cel: Wzmocnienie umiejętności angażowania zespołu do realizacji założonych celów i wyzwań poprzez transparentność i konstruktywną komunikację
Moduł 2 – Kluczowe filary zaangażowanego zespołu (teoria/praktyka) | 14:00–17:00
- Czytelność w projektach i procesach biznesowych – rola czytelnej wizji współpracy i jasnej komunikacji w dynamicznym środowisku biznesowym
- Czytelność Lidera/Liderki – korzyści i pułapki w procesie koordynowania zespołem
- Empowerment zespołu w projektach i procesach biznesowych – samodzielność i odpowiedzialność w zespole
- Jak angażować zespół do realizacji założonych celów i pojawiających się wyzwań?
- Współpraca w projektach i procesach biznesowych – realizacja celów w oparciu o pracę zespołową i potencjał zespołu
- Jak budować i promować perspektywę one team one goal?
- Efektywność w projektach i procesach biznesowych – upraszczanie procedur i szukanie produktywności
- Jak planować działania i zarządzać zmianą w dynamicznym i rozproszonym środowisku biznesowym
Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach filarów EMPOWERMENT oraz WSPÓŁPRACA. Trening umiejętności z zakresu prowadzenia rozmów z pracownikami metodą konsultacyjną
Narzędzia: Power Stories Szychta + Kontinuum Zaangażowania prof. Victora H. Vroom’a z Yale School of Management w USA – Jak łączyć mądrość i potencjał zespołu z wiedzą i umiejętnościami szefa?
Cel: Wzmocnienie umiejętności szefowskich z zakresu podejmowania decyzji i realizacji celów w oparciu o parametr jakości i wdrożenia
Dzień 2: Styl liderski i narzędzia wdrożeniowe
Moduł 3 – Decyzja / Konsultacja indywidualna i grupowa – trening (teoria/praktyka) | 10:00–13:00
- Jak i kiedy komunikować ważne decyzje w zespole i budować zaangażowanie do wdrożenia?
- Jak pracować konsultacją indywidualną, aby zwiększyć jakość podejmowanych działań i budować ambasadorów we wdrożeniu?
- Jak poprowadzić angażującą konsultację grupową, aby angażując zespół wypracować wysoką jakość i wdrożenie podejmowanych działań?
- Jakie parametry/czynniki sytuacyjne uwzględnić, aby zaangażować zespół do współpracy?
- Jak przygotować siebie jako szefa do decyzji/konsultacji indywidualnej i grupowej?
- Jak być transparentnym w komunikacji, aby zespół zaangażował się we wdrożenie?
Ćwiczenie: Poznanie modelu Decyzji/Konsultacji Indywidualnej/Konsultacji Grupowej. Trening umiejętności stosowania w praktyce 3 technik poprowadzenia zespołu do osiągnięcia wysokiej jakości
Narzędzia: Standardy Pracy Szefa – Model Decyzji, Konsultacji Indywidualnej, Konsultacji Grupowej – Jak przekazywać ważne decyzje budując autonomię działania? Jak prowadzić rozmowy w modelu konsultacyjnym?
Cel: Wzmocnienie umiejętności elastycznego stosowania 3 stylów liderskich w zależności od wymagań sytuacji, potrzeb zespołu i wyzwań biznesowych
Moduł 4 – Facylitacja i delegowanie – trening (teoria/praktyka) | 14:00–17:00
- Jak i kiedy prowadzić spotkania metodą facylitacji?
- Jak pracować moderowaniem, aby zwiększyć autonomię i odpowiedzialność zespołu?
- Jak poprowadzić angażującą facylitację, aby zespół wypracował wysoką jakość i wdrożenie podejmowanych działań?
- Jakie parametry/czynniki sytuacyjne uwzględnić, kiedy planujemy delegować zadania?
- Jak przygotować siebie jako szefa do delegowania zadań?
- Jak być transparentnym w komunikacji, aby pracownik i zespół rozumiał reguły i sens delegowania?
Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach filaru EFEKTYWNOŚĆ – Poznanie modelu Facylitacji / Delegowania. Trening umiejętności stosowania w praktyce 2 technik poprowadzenia zespołu do osiągnięcia wysokiej jakości poprzez autonomię działania
Narzędzia: Standardy Pracy Szefa – Model Facylitacji, Model Delegowania Shermanna – Jak delegować zadania i obowiązki, aby zadbać o wysoką jakość i prawidłowe wdrożenie
Cel: Wzmocnienie umiejętności elastycznego stosowania 2 stylów liderskich w zależności od wymagań sytuacji, potrzeb zespołu i wyzwań biznesowych
Walidacja efektów uczenia się.
---
- Szkolenie prowadzone jest w grupach od 4 do 14 osób.
- Minimalna ilość uczestników potrzebna do realizacji usługi: 4 osoby
- Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana jest w 18 godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna = 45 minut).
- Metoda weryfikacji obecności Uczestnika: lista obecności.
- Zajęcia praktyczne: 12 godzin dydaktycznych / zajęcia teoretyczne: 6 godzin dydaktycznych
- Przerwy nie wliczają się do godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Dzień 1. Moduł 1. 5 wartości wzmacniających efektywność autonomicznych zespołów (teoria) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Dzień 1. Moduł 1. Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach pierwszego filarów ODWAGA i CZYTELNOŚĆ (praktyka) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Dzień 1. Przerwa | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Dzień 1. Moduł 2. Kluczowe filary zaangażowanego zespołu (teoria) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Dzień 1. Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach filarów EMPOWERMENT oraz WSPÓŁPRACA (praktyka) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Dzień 2. Moduł 3. Decyzja / Konsultacja indywidualna i grupowa – trening (teoria) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Dzień 2. Ćwiczenie: Poznanie modelu Decyzji/Konsultacji Indywidualnej/Konsultacji Grupowej (praktyka) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Dzień 2. Przerwa | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Dzień 2. Moduł 4. Facylitacja i delegowanie – trening (teoria) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Dzień 2. Ćwiczenie: Grywalizacja w ramach filaru EFEKTYWNOŚĆ – Poznanie modelu Facylitacji / Delegowania (praktyka) | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Dzień 2. Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 382,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,92 PLN
- Koszt osobogodziny netto152,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Staniszewski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. W przypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku: Zwolnienie z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi