Asystent nauczyciela w szkole podstawowej oraz w klasach integracyjnych i szkole specjalnej. Kurs w placówce z akredytacją Śląskiego Kuratora Oświaty. KOD ZAWODU: 531204
Asystent nauczyciela w szkole podstawowej oraz w klasach integracyjnych i szkole specjalnej. Kurs w placówce z akredytacją Śląskiego Kuratora Oświaty. KOD ZAWODU: 531204
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące pracować w szkole podstawowej oraz w klasach integracyjnych i szkole specjalnej, bez kierunkowego wykształcenia pedagogicznego; rodzice, opiekunowie, pomoc nauczyciela, osoby zamierzające przebranżowić się.
Usługa dedykowana dla uczestników "Kierunek Rozwój"
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestnika do roli asystenta nauczyciela w szkole podstawowej oraz w klasach integracyjnych i szkole specjalnej poprzez rozwój kompetencji praktycznych, opiekuńczych, wychowawczych, interpersonalnych i organizacyjnych zgodnych z rzeczywistością placówek edukacyjnych. Uczestnik uzyska umiejętności niezbędne do wspierania nauczyciela w opiece nad uczniami, prowadzeniu zabaw i czynności edukacyjnych oraz wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia obowiązki asystenta i nauczyciela. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice w zakresie zadań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady współpracy z nauczycielem. | Kryteria weryfikacji Opisuje formy i cele współpracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Organizuje przestrzeń edukacyjną zgodnie z potrzebami uczniów. | Kryteria weryfikacji Projektuje układ sali i pomocy dydaktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dobiera formy wsparcia do potrzeb ucznia. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje działania do rodzaju trudności. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Rozróżnia typy specjalnych potrzeb edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Wymienia cechy i potrzeby poszczególnych grup. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Dobiera styl i formę komunikacji do sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje działania sprzyjające integracji uczniów. | Kryteria weryfikacji Proponuje aktywności wspierające relacje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Reaguje zgodnie z procedurami w sytuacjach kryzysowych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje prawidłowe działania w danej sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykonuje podstawowe czynności z zakresu pierwszej pomocy. | Kryteria weryfikacji Pokazuje poprawne techniki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia (moduły):
- Rola i zadania asystenta nauczyciela w szkole
- Rozwój psychofizyczny dzieci i młodzieży
- Komunikacja i relacje interpersonalne w środowisku szkolnym
- Uczeń z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Pomoc uczniowi w czynnościach szkolnych i funkcjonowaniu społecznym
- Organizacja pracy i dokumentacja szkolna
- Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc w szkole
- Praca z uczniem z trudnymi zachowaniami i zaburzeniami emocjonalnymi
- Techniki uczenia się i motywowania uczniów
- Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, symulacje
- Walidacja kompetencji
Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, 45 minut.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 33,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 33,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
- Wzory arkuszy obserwacji i notatek wspierających
- Przykładowe scenariusze sytuacji edukacyjnych
- Prezentacje
- Dostęp do materiałów cyfrowych na platformie e-Learning do 1 stycznia 2027 roku.
Warunki uczestnictwa
Głównym wymogiem jest posiadanie wykształcenia podstawowego, a wykształcenie średnie jest dodatkowym atutem. Chcesz pracować w przedszkolu? Nie musisz mieć studiów ani matury!
Asystent nauczyciela nie sprawuje samodzielnie opieki nad dziećmi ani nie prowadzi zajęć dydaktycznych, jej rola jest ściśle pomocnicza.
Osoba bez wykształcenia pedagogicznego można pracować w szkole!
Zapraszamy na kurs z kodem zawodu: KOD ZAWODU: 531204
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r.
Jakie kwalifikacje musi mieć pomoc nauczyciela w szkole i przedszkolu?
Pomoc nauczyciela w szkole i przedszkolu musi mieć wykształcenie podstawowe i umiejętności do wykonywania zadań na stanowisku pomocy nauczyciela.
Informacje dodatkowe
Forma potwierdzenia nabycia kompetencji: Zaświadczenie ukończenia kursu z opisem efektów uczenia się i potwierdzeniem walidacji.
Forma walidacji:
- Test wiedzy teoretycznej
- Obserwacja symulowana
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do plaformy Livewebinar
(Usługodawca wysyła link do zajęć - wskazano go również w kodach dostępu w karcie usługi.
Nie ma potrzeby sciągania oprogramowania. Wystarczy w dniu i godzinie szkolenia wejść w link, żeby zostać przekierowanym do pokoju, gdzie czeka Trener i odbywa się szkolenie).
Komputer stacjonarny/laptop/tablet/telefon/etc/, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s.
Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Raporty obecności generuje się po każdych zajęciach (nie są generowane zestawienia zbiorcze).
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.
Trener prowadzi szkolenie i jest skupiony na treściach oraz współudziale uczestników usługi rozwojowej w zajęciach. Nie sprawdza co 10 minut poczekalni ani wylogowanych uczestników.
Urządzenia mobilne często skonfigurowane są by wchodzić w stan uśpienia przy braku aktywnej interakcji użytkownika z ekranem urządzenia, nawet jeśli w przeglądarce pojawiają się treści audiowizualne, czy mikrofon użytkownika jest włączony. Stan ten wyłącza ekran urządzenia, i prowadzi do wylogowania użytkownika.
Pokój zamykany jest 15 minut po rozpoczęciu zajęć, dlatego raz jeszcze uprzejmie prosimy o logowanie się z urządzeń, które nie powodują notorycznego wylogowania z zajęć, co zakłóca zarówno Państwa odbiór treści merytorycznych jak i przerywa tryb szkolenia. Dziękujemy.