Studia podyplomowe HR Menedżer
Studia podyplomowe HR Menedżer
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Oferta skierowana jest do absolwentów studiów wyższych (studia licencjackie, inżynierskie, magisterskie) pracujących lub ubiegających się o pracę w strukturach zarządzania HR (human resources - zasobów ludzkich), jak i do osób zatrudnionych na innych stanowiskach specjalistycznych, które chcą poszerzyć swoje kompetencje profesjonalne na obszar nowoczesnych metod i technik zarządzania ludźmi oraz nabyć kompatybilne umiejętności wspierania efektywności zawodowej pracowników organizacji. Program studiów powinien szczególnie zainteresować menedżerów ds. kadr lub specjalistów ds. kadrowo-płacowych, którzy planują zaktualizować i usystematyzować swoją wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem głównym studiów jest przekazanie pogłębionej wiedzy i ukształtowanie umiejętności pozwalających na skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi, zgodnie z najnowszymi trendami i uwarunkowaniami społeczno-ekonomicznymi.Osiągnięcie głównego celu kształcenia możliwe jest dzięki realizacji założonych w programie efektów uczenia się.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W_01 - w pogłębionym stopniu podstawowe pojęcia, fakty i zjawiska z zakresu nauk o zarządzaniu, w szczególności z zakresu strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) oraz innych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych z obszaru nauk społecznych i ekonomicznych, związanych ściśle z teorią i praktyką gospodarowania zasobami ludzkimi (HR) | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_02 - w pogłębionym stopniu miejsce i rolę nauki w zarządzaniu procesami pracy i innych dyscyplin naukowych związanych z teorią i praktyką ZZL, wpisujących się w obszar nauk społecznych i ekonomicznych oraz ich wzajemne relacje, a także ich relacje w stosunku do innych nauk | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_03 - w pogłębionym stopniu teoretyczne podstawy ZZL oraz nauk współdziałających z naukami o zarządzaniu, w tym - kierunki ewolucji i trendy rozwojowe ZZL, a także wynikające z tego konsekwencje dla teorii i praktyki zarządzania procesami HR w organizacji i w biznesie | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_04 - w pogłębionym stopniu metodologię badań stosowaną w naukach o ZZL, jej relacje w stosunku do metodologii badań społecznych, a także metody, techniki i narzędzia badawcze służące do rozwiązywania problemów naukowych w obszarze HR, jak również możliwości ich wykorzystania do rozwiązywania typowych i nietypowych problemów praktycznych w organizacji i w biznesie | Kryteria weryfikacji Posługiwanie się narzędziami badawczymi. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się W_05 - w pogłębionym stopniu, z perspektywy teorii i praktyki nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, różnego rodzaju podmioty personalne i strukturalne, w tym kompetencje personalne pracownika i menedżera, specyfikę zadań zespołów HR i ich profile kompetencyjne oraz ich relacje w układach związanych z różnymi systemami zarządzania HR | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_06 - w pogłębionym stopniu reguły, normy i zasady etyczne, moralne oraz prawne regulujące funkcjonowanie człowieka w jego otoczeniu społeczno-kulturowym i w różnego rodzaju grupach zadaniowych w organizacjach, w tym w różnych systemach ZZL, a także ich znaczenie i wpływ na teorię i praktykę HR | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_07 - w pogłębionym stopniu organizację i zasady funkcjonowania różnego rodzaju organizacji, instytucji i systemów społecznych z perspektywy teorii i praktyki ZZL | Kryteria weryfikacji Umiejętność korzystania z metod badania organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się W_08 - w pogłębionym stopniu istotę procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz specyfikę funkcjonowania systemów HR w różnych układach strukturalnych i w różnych obszarach przedmiotowych związanych z ZZL | Kryteria weryfikacji Sprawdzeni wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W_09 - w pogłębionym stopniu tradycyjne i nowoczesne metody, techniki i narzędzia usprawniające praktykę zarządzania zasobami ludzkimi, w tym wykorzystanie technologii IT, pozwalających na diagnozę, ocenę i optymalizację sposobów rozwiązywania różnych typowych i nietypowych problemów związanych z HR | Kryteria weryfikacji Stosowanie tradycyjnych metod i narzędzi organizacyjnych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się W_10 - w pogłębionym stopniu słownictwo podstawowe i specjalistyczne, zasady i reguły gramatyczne obowiązujące w procesie komunikowania się w języku polskim i zna powszechnie używane terminy i zwrotów w j. angielskim, typowe dla subdyscypliny ZZL | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się W_11 - w pogłębionym stopniu problemy współczesnego rynku pracy i zjawisk makroekonomicznych oraz związane z tym wyzwania i oddziaływanie na teorię i praktykę ZZL | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się W_12 - w pogłębionym stopniu społeczne, prawne, psychologiczne, etyczne i prakseologiczne uwarunkowania procesów ZZL w układzie mikro i makroekonomicznym | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się W_13 - w pogłębionym stopniu zasady zarządzania podmiotowymi zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w aspekcie ZZL | Kryteria weryfikacji Studium przypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się U_01 - identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy związane ściśle z teorią i praktyką ZZL z wykorzystaniem wiedzy interdyscyplinarnej, nabywanej w toku studiów w ramach różnych modułów i przedmiotów kształcenia | Kryteria weryfikacji Studium przypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się U_02 - wykonywać w oparciu o wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne nabywane w trakcie studiów podstawowe zadania zawodowe w sposób innowacyjny i z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy, metod, technik i narzędzi badawczych oraz narzędzi informacyjno-komunikacyjnych (IT) | Kryteria weryfikacji Praca grupowa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się U_03 - właściwie dobierać źródła wiedzy, selekcjonować z nich niezbędne fakty i informacje, dokonywać ich analizy, syntezy i interpretacji pod kątem zarówno teorii, jak i praktyki ZZL | Kryteria weryfikacji Dyskusja | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się U_04 - wykorzystywać w praktyce tradycyjne i nowoczesne metody, techniki i narzędzia usprawniające procesy ZZL, w tym technologie IT, pozwalające na optymalizację zarządzania HR w organizacji, usprawniające procesy decyzyjne i wspomagające procesy rozwiązywania typowych i nietypowych problemów społeczno-zawodowych pracowników | Kryteria weryfikacji Korzystanie z nowoczesnych metod i narzędzi usprawniające procesy ZZL. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się U_05 - wykorzystywać metody, techniki i narzędzia badawcze do rozwiązywania problemów naukowych związanych z ZZL a także do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów praktycznych w obszarze HR | Kryteria weryfikacji Praca grupowa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się K_06 - prognozować i modelować zarówno pojedyncze, jak i kompleksowe procesy i zjawiska w obszarze ZZL, planować i wdrażać różnego rodzaju organizacyjne projekty HR oraz systemy ZZL usprawniające ogólne zarządzanie strategiczne organizacjami | Kryteria weryfikacji Umiejętność projektowania / modelowania procesów ZZL. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się U_07 - posługiwać się prawidłowo systemami normatywnym, w tym regułami, normami i zasadami etycznymi i prawnymi związanymi ściśle z polityką kadrową i praktykami ZZL w różnego rodzaju organizacjach w celu rozwiązywania wybranych, złożonych problemów i realizacji typowych i nietypowych zadań zawodowych HR menedżera | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się U_08 - posługiwać się swobodnie pojęciami, faktami i różnymi informacjami o charakterze specjalistycznym w obszarze ZZL w trakcie komunikowania się z różnymi kręgami odbiorców w różnych sytuacjach zawodowych, w tym używać terminów i zwrotów w j. angielskim, typowych dla subdyscypliny ZZL | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się U_09 - przygotować w języku polskim, z zachowaniem reguł naukowych i gramatycznych, prac pisemnych obejmujących problematykę szeroko rozumianego ZZL, jak również typowych dokumentów związanych z praktykami HR | Kryteria weryfikacji Praca pisemna. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się U_10 - przygotować wystąpienia ustne w sprawach związanych z teorią i praktyką ZZL w języku polskim i obcym takie jak np. komunikat, informacja dla prasy, oświadczenie, referat, przemówienie, prezentacja multimedialna | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się U_11 - uczestniczyć aktywnie i prowadzić różne formy dyskusji i debaty na tematy ogólne i specjalistyczne związane z teorią i praktyką ZZL i dylematami w pracy menedżera HR | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się U_12 - planować i organizować pracę różnych zespołów zadaniowych i specjalistycznych w obszarze ZZL | Kryteria weryfikacji Praca grupowa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się U_13 - kierować pracą zespołów zadaniowych i specjalistycznych w trakcie realizacji zadań zawodowych oraz rozwiązywania typowych i nietypowych problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym związanych z szeroko rozumianym ZZL | Kryteria weryfikacji Praca grupowa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się U_14 - samodzielnie planować i wdrażać do praktyki życiowej ideę edukacji ustawicznej, w tym stosować różne formy, metody i techniki efektywnego uczenia się i rozwoju osobistego | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się U_15 - ukierunkować i motywować inne osoby (w tym - pracowników) do wdrażania do praktyki życiowej idei uczenia się przez całe życie | Kryteria weryfikacji Umiejętność zastosowania metod motywacyjnych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się K_01 - krytycznej oceny treści związanych z kierunkiem kształcenia, ich właściwej interpretacji i wykorzystania własnych przemyśleń zarówno w teorii jak i praktyce ZZL | Kryteria weryfikacji Dyskusja. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się K_02 - uznawania znaczenia wiedzy naukowej i specjalistycznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z szeroko rozumianym ZZL | Kryteria weryfikacji Studium przypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Ilość godzin | Ilość ECTS | Semestr |
1 | Podstawy prawa pracy | 12 | 2 | I |
2 | Ochrona danych osobowych i dokumentacja kadrowa | 10 | 1 | I |
3 | Role i zadania HR w organizacji | 10 | 2 | I |
4 | Strategie personalne | 10 | 2 | I |
5 | Tradycyjne i nowoczesne narzędziapracy HR menedżera | 10 | 2 | I |
6 | Obowiązki pracodawcy wobec ZUS. Pracownicze Fundusze Kapitałowe | 10 | 2 | I |
7 | Systemy motywacyjne płacowe i pozapłacowe – warsztaty | 13 | 2 | I |
8 | Komunikowanie i negocjowanie – warsztaty | 15 | 2 | I |
9 | Podatki od osób fizycznych i prawnych | 10 | 1 | II |
10 | Zarządzanie wynagrodzeniem | 10 | 2 | II |
11 | Wykorzystanie sztucznej inteligencji w HR | 15 | 2 | II |
12 | Zarządzanie różnorodnościąw organizacji | 10 | 1 | II |
13 | Zarządzanie zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników | 12 | 2 | II |
14 | Zarządzanie zmianą | 10 | 1 | II |
15 | Zarządzanie coachingowe – warsztaty | `12 | 2 | II |
16 | Projekt HR dyplomowy | 16 | 4 | II |
Razem | 185 | 30 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 28,89 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 28,89 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Smoliński
Specjalista w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Posiada teoretyczne oraz praktyczne doświadczenie w zakresie opiniowania szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, doradztwa w zakresie organizacji i metod pracy oraz stosowania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeprowadzania kontroli warunków pracy oraz budowania kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.
Mirosław Betkowski
Juliia Padafet
Irena Figurska
Michał Olejniczak
Aneta Matyjaszek
Specjalista w obszarze zarządzania zespołem pracowników,
planowania czasu pracy, coachingu, motywowania i
oceny pracowników, zarządzania
budżetem.
Marek Bączkiewicz
budowania i integracji zespołów pracowniczych, w tym zwłaszcza handlowych i menedżerskich, wdrażania działań podnoszących produktywność (TPM, SMED, badania migawkowe, grupy
produktywności i in.). Doświadczenie w realizacji programu restrukturyzacji przedsiębiorstwa, zarządzaniu przedsiębiorstwem w kryzysie.
Jolanta Cabaj
Specjalista w obszarze praktycznego zastosowania narzędzi służących do
zarzadzania zasobami ludzkimi, w tym budowy i wdrażania strategii
zarządzania zasobami ludzkimi, budowy i wdrażania systemu
rozwoju kompetencji pracowników, prowadzenia procesu rekrutacji,
controllingu personalnego.
Aleksandra Furtak
Specjalista w zakresie zarządzania
systemem wynagrodzeń, prowadzenia procesów
rekrutacyjnych i dokumentacji kadrowej, rozliczania czasu pracy i
naliczania wynagrodzeń, sporządzania deklaracji ZUS, podatkowych,
sprawozdań statystycznych, prowadzenia spraw socjalnych
pracowników i funduszu świadczeń socjalnych, tworzenie i uaktualnianie systemu prowadzenia dokumentacji pracowniczej, listy płac, realizacji
spraw kadrowych.
Grzegorz Chrząstek
Anna Skowrońska
samorządowej jednostce budżetowej, magister ekonomii i prawa. Specjalista w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz rachunkowości budżetowej - prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatki, kadry i płace.
Beata Kowal - Rudnicka
Ekspert ds. zarządzania operacyjnego w obszarze HR. Specjalizuje się w restrukturyzacjach oraz zarzadzaniu zmianą. W realizowanych projektach jest odpowiedzialna m. in za wprowadzanie zmian, wdrażanie procesów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, planowanie, tworzenie i realizację audytów personalnych, budowę systemów wynagradzania i premiowania, modeli dedykowanych rozwiązań motywacyjnych i rozwoju narzędzi motywacji pracowników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dodatkowe będą udostępniane przez Prowadzących zajęcia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ubiegania się o przyjęcia na studia podyplomowe jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia dowolnego kierunku. Przyjęcie kandydatów nastudiarealizowane jest w oparciu o zasady rekrutacji w Uniwersytecie Pomorskim w Słupsku i Regulaminu Studiów Podyplomowych.
Kandydata obowiązuje dostarczenie kompletu dokumentów:
- podanie o przyjęcie na studia (ze strony internetowej UPSL),
- odpis dyplomu ukończenia studiów I i/lub II stopnia - do wglądu,
- kwestionariusz osobowy (ze strony internetowej UPSL).
Potwierdzenie przyjęcia następują według kolejności zgłoszeń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rodzaj komunikatora do zajęć online będzie podany po rozpoczęciu zajęć.
Adres
Adres
Instytut Zarządzania oferuje nowoczesne zaplecze dydaktyczne, które sprzyja efektywnemu przyswajaniu wiedzy oraz rozwijaniu praktycznych umiejętności menedżerskich.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi