Prawo transportowe studia podyplomowe - online /zielone kompetencje / projekt 10.17 (Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp. J.)
Prawo transportowe studia podyplomowe - online /zielone kompetencje / projekt 10.17 (Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp. J.)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Grupa docelowa usługi
Oferta skierowana jest do osób działających w zakresie szeroko definiowanego prawa transportowego, działających w firmach transportowych oraz spedycyjnych, które chcą kompleksowo poznać praktyczne aspekty stosowania prawa transportowego zajmujących się świadczeniem usług transportowych i przewozem osób i rzeczy w ruchu lądowym na terenie Polski, Unii Europejskiej oraz w ruchu międzynarodowym. Program studiów dedykowany jest zarówno dla właścicieli firm jak również dla osób rozliczających czas pracy kierowców. Studia są realizowane w formule online w czasie rzeczywistym i są skierowane do słuchaczy z całej Polski.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Usługa dostępna również w ramach projektu Regionalny Fundusz Szkoleniowy II.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi138
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Prawo transportowe są skierowane do osób, które chcą przygotować się do wykonywania działalności związanej ze świadczeniem usług transportowych i przewozowych. Program studiów kompleksowo przygotowuje słuchacza do pracy w różnych obszarach szeroko definiowanego prawa transportowego i przewozowego.Partner kierunku: Kancelaria Prawna Viggen Sp.J.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik charakteryzuje standardy i normy obowiązujące w poszczególnych obszarach sektora transportowego, w tym normy jakości i normy pracy, oraz opisuje ich zastosowanie w procesach zarządzania systemami przewozowymi i transportowymi | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje grupy zapisów zamieszczone w ustawie o czasie pracy kierowców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia bloki tematyczne zamieszczone w ustawie o transporcie drogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia ustalenia zamieszczone w rozporządzeniach: 561/2006, 1071/2009, 1072/2009/1073/2009 oraz wskazuje na ich aktualizacje w internecie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice i podobieństwa w Polskim Prawie Przewozowym i w Prawie Przewozowym Międzynarodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik stosuje standardy i normy sektora transportowego i spedycyjnego podczas realizacji zadań związanych z organizacją i funkcjonowaniem procesów transportowych krajowych oraz międzynarodowych, uwzględniając obowiązujące przepisy prawa transportowego. | Kryteria weryfikacji Wylicza wynagrodzenie kierowców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obsługuje oprogramowanie VTS - TACHO KADRY -PŁACE | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje przepisy polskiego i międzynarodowego prawa transportowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnik ocenia poziom własnych kompetencji, planuje rozwój zawodowy, odpowiedzialnie realizuje powierzone zadania oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, uwzględniając rolę społeczną i zawodową w organizacji | Kryteria weryfikacji Stosuje myślenie krytyczne i indywidualnie podchodzi do analizy i rozwiązania każdego problemu i zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Promuje korzystanie ze zrównoważonego transportu. | Kryteria weryfikacji Promuje korzystanie ze zrównoważonego transportu w celu zmniejszenia śladu węglowego i hałasu oraz zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności systemów transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa wyniki dotyczące korzystania ze zrównoważonego transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Proponuje przyjazne dla środowiska alternatywne środki transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Informacje dodatkowe:
- Czas trwania: 2 semestry (1 rok akademicki)
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele, średnio 2 razy w miesiącu, w godzinach 8:00-15:00 (rzadziej do 18:00).
- Zajęcia odbywają się w formule online, w czasie rzeczywistym,
- Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie ocen pozytywnych z dwóch egzaminów kończących semestry.
- Po ukończeniu usługi uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
- Liczba godzin usługi podana jest w godzinach zegarowych = 138.
- Liczba godzin w poniższej tabeli przedstawia godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna zajęć na Uczelni Metropolitalnej = 45 min)
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Egzamin | Liczba punktów ECTS |
1 | Podstawy prawa pracy oraz zasad wykładni prawa | 6 | - | 2 | |
2 | Transport zrównoważony w kontekście prawa transportowego | 6 | |||
3 | Ustawa o czasie pracy kierowców | 7 | 3 | 2 | |
4 | Ustawa o transporcie drogowym | 8 | 8 | 2 | |
5 | Rozporządzenie 561/2006 | 10 | - | 2 | |
6 | Pakiet Rozporządzeń 1071/2009, 1072/2009/1073/2009 | 10 | - | 2 | |
7 | Pakiet Mobilności | 8 | 8 | 3 | |
8 | Prawo Przewozowe Polskie | 7 | 7 | 2 | |
EGZAMIN | 2 | ||||
9 | Prawo Przewozowe Międzynarodowe | 7 | 5 | 2 | |
10 | Prawo mocowania ładunków zgodnie z normą EN 12 195-1 | 8 | 10 | 3 | |
11 | Prawo Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego | 8 | 8 | 3 | |
12 | Zasady praktycznego tworzenia Ewidencji czasu pracy kierowców | 4 | 8 | 2 | |
13 | Zasady praktycznego wyliczania wynagrodzeń kierowców | 4 | 8 | 2 | |
14 | Zasady legalnego unikania naruszeń czasu pracy kierowców | 4 | 8 | 2 | |
15 | Zasady obsługi oprogramowania VTS - TACHO KADRY -PŁACE | 3 | 7 | 2 | |
EGZAMIN | 2 | ||||
Razem: | 100 | 80 | 4 | 31 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,78 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Aneta Kałuża
Zajmuje się także rozliczaniem czasu pracy oraz wynagrodzeń kierowców, prowadzi szkolenia dla nowych użytkowników oraz helpdesk techniczny i merytoryczny dla klientów rozliczających kierowców samodzielnie. Uczestniczy również w audytach dokumentacji oraz przygotowaniach do kontroli w przedsiębiorstwach transportowych, sporządza raporty poaudytowe. Udziela także doraźnych porad prawnych klientom w ramach stałej obsługi prawnej "Silnik Prawny"- głównie w zakresie dokumentacji oraz czasu pracy kierowców, a także w przypadku zdarzeń i kontroli drogowych.
Od 2023 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmioty jak "Systemy i procesy transportowe", "Planowanie praktycznych rozwiązań transportowych", "Infrastruktura transportu", "Praktyczne wykorzystanie narzędzia giełd transportowych".
dr Mariusz Miąsko
Autor projektów nowelizacji ustaw i Rozporządzeń: ustawy o transporcie drogowym, ustawy o kierujących pojazdami, ustawy o czasie pracy kierowców, ustawy o drogach publicznych, ustawy prawo przewozowe, uregulowania dot. unieruchomienia ładunków, ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, rozporządzenia w sprawie sposobu przewozu ładunków, uregulowań dotyczących zasad uzyskania zaświadczenia A-1 dla pracowników „delegowanych” do krajów UE. Współautor nowego typu umowy cywilnoprawnej – „Umowy o pomocy przy zbiorach” obowiązującej w Polsce od 2018 r., Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie sposobu przewozu ładunku. Wielokrotny uczestnik prac Podkomisji Transportu w Sejmie RP w zakresie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i ustawy o transporcie drogowym oraz wielu innych Podkomisji oraz zespołów parlamentarnych. Prelegent sześciu edycji wykładów dla przedstawicieli największych krajowych i międzynarodowych koncernów w zakresie organizacji logistyki wewnątrzzakładowej, procesu załadunków oraz mocowania ładunków.
Nagrody i odznaczenia:
-Laureat nagrody: „Lider Usług Prawnych 2024” – za najwyższą jakość usług prawnych w Polsce (w ramach Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j.)
-Laureat nagrody: „Progres Roku Usług Prawnych 2024” – dla najlepiej rozwijającej się kancelarii usług prawnych w Polsce (w ramach Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j.)
mgr Anna Nieć - Mrzygłód
Od 2023 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmiotu jak "Praktyczne wykorzystanie narzędzia giełd transportowych", "Systemy i procesy transportowe", "Infrastruktura transportu", "Planowanie praktycznych rozwiązań transportowych".
mgr Karolina Grzelec
Od 2024 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej przedmiot "Dokumenty w transporcie i spedycji".
mgr Anna Łydka
Od 2024 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmioty jak "Systemy i procesy transportowe", "Prawo przewozowe", "Dokumenty w transporcie i spedycji".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji:
- prezentacje,
- skrypty,
- przydatne linki, lub
- inne dokumenty przydatne podczas realizacji programu studiów.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
- Ukończone studia I lub II stopnia lub studia jednolite magisterskie.
Informacje dodatkowe
Program studiów obejmuje realizację 184 godzin zajęć dydaktycznych.
Liczba godzin usługi została podana w godzinach zegarowych = 138
Usługi realizowane przez Uczelnię Metropolitalną są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp.J.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple