MS 55342 Rozwiązywanie problemów i wsparcie techniczne dla Windows 11
MS 55342 Rozwiązywanie problemów i wsparcie techniczne dla Windows 11
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (materiały w języku angielskim, szkolenie w języku polskim)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie rozwiązuje problemy z instalacją i wdrażaniem, wdraża zabezpieczenia sieciowe za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi Zdiagnozować i rozwiązać problemy związane z uruchamianiem oraz przywracaniem systemu Windows 11– zna środowisko odzyskiwania, potrafi pracować z rejestrem i funkcjami odzyskiwania systemu | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje scenariusze problemowe z zakresu odzyskiwania systemu, awarii urządzeń i sterowników– np. przywrócenie systemu po awarii, odblokowanie dysku zaszyfrowanego BitLockerem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Administrować zdalnie systemem Windows 11 oraz korzystać z narzędzi PowerShell i Centrum administracyjnego– rozumie sposoby komunikacji zdalnej i konfiguracji uprawnień dla zdalnego zarządzania oraz rozwiązywać problemy związane z siecią oraz konfiguracją TCP/IP w środowisku domenowym – identyfikuje błędy w konfiguracji sieci, diagnozuje problemy z DNS, VPN i łącznością. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza zdalną administrację za pomocą PowerShell i konfiguruje zaufane hosty– wykonuje zadania z wykorzystaniem zdalnej konsoli i poprawnie ustawia komunikację zdalną oraz prawidłowo konfiguruje ustawienia sieciowe i rozwiązuje problemy z połączeniami oraz rozwiązywaniem nazw – np. diagnoza błędów w adresacji IPv4, naprawa połączenia VPN, analiza ustawień DNS. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji Projektuje działania w oparciu o zasady empatii, budowania zaufania i efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Windows 11 - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Przegląd systemu Windows 11
- Nowe funkcje w Windows 11
- Znaczące zmiany z Windows 10
- Zmiany w interfejsie użytkownika
- Zawiera przegląd architektury systemu, w tym podsystemów Linux i Android
Moduł 2: Rozwiązywanie problemów z instalacją i wdrażaniem - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10
- Problemy z uaktualnieniem do systemu Windows 11
- Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów
- Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów
- Menadżer zadań
- Monitor zasobów
- Monitor wydajności
- Przegląd poprawionej aplikacji ustawień
Moduł 3: Zdalne administrowanie systemem Windows 11 - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Przegląd narzędzi administracyjnych
- Korzystanie ze zdalnego pulpitu
- Korzystanie z szybkiej pomocy
- Korzystanie z Centrum administracyjnego systemu Windows
- Wprowadzenie do Windows PowerShell
- Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell
- Włączanie komunikacji zdalnej PowerShell
- Zaufane hosty
Moduł 4: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i przywracaniem systemu - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11
- Konfiguracja rejestru
- Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
Moduł 5: Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Rozwiązywanie problemów z usługą systemu operacyjnego
- Odzyskiwanie komputera
- Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń
- Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
- Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu
- Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń
Moduł 6: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP
- Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń
- Określanie ustawień sieciowych
- Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
- Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw
- Przegląd zdalnego dostępu
- Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN
Moduł 7: Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Przegląd zasad grupy
- Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO
Moduł 8: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Bezpieczny, zaufany i mierzony rozruch
- Ustawienia UEFI
- Wymagania TPM
- Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi
- Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard
- Konfiguracja Windows Hello
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem
Moduł 9: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu
Moduł 10: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
- Rozwiązywanie problemów z drukarkami
- Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11
Moduł 11: Rozwiązywanie problemów z aplikacjami - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi
- Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
- Przegląd kontroli aplikacji
- Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy
- Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji
- Konfiguracja trybu kiosku
Moduł 12: Utrzymanie Windows 11 - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
- Przegląd Windows Update
- Konfiguracja Windows Update dla firm
- Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows
- Walidacja
Razem 32 godziny lekcyjne, (24 godziny zegarowe).
· Walidacja jest wliczona w czas trwania szkolenia.
· Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1: Wprowadzenie do Windows 11 - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 2: Rozwiązywanie problemów z instalacją i wdrażaniem - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 3: Zdalne administrowanie systemem Windows 11 - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Moduł 4: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i przywracaniem systemu - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 5: Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 6: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Moduł 7: Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 8: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 9: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Moduł 10: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 11: Rozwiązywanie problemów z aplikacjami - zajęcia praktyczne (ćwiczenia) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 12: Utrzymanie Windows 11 - zajęcia teoretyczne (wykład) | Prowadzący Paweł Klewar | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:25 | Liczba godzin 01:55 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:25 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 169,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 130,30 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,94 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Klewar
Specjalizacje: Windows Server 2016, Azure Administrator
Zdane egzaminy: AZ 305, SC 300, AZ 104
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-podręcznik, do którego dostęp zostanie udostępniony na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do środowiska wirtualnego na czas trwania szkolenia, wysyłany na adres e-mail uczestnika,
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową https://szkolenia.dagma.eu/pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
· Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
· W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
· Uczestnik otrzyma zaświadczenie DAGMA Szkolenia IT o ukończeniu szkolenia
· Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez DAGMA Sp. z o.o.
· Podstawa zwolnienia z VAT: dofinansowanie w co najmniej 70% - zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z aktualnym systemem operacyjnym Microsoft Windows lub macOS; aktualna wersja przeglądarki internetowej, zgodnej z HTML5 (Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge); mikrofon. Opcjonalnie: minimalna rozdzielczość ekranu 1920 x 1080, kamera, drugi monitor lub inne urządzenie, na którym będziesz mógł przeglądać materiały
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://szkolenia.dagma.eu/pl