Ekspert ds. dialogu i ugody. - rozwój kompetencji nauczycieli i rodziców - usługa zakończona egzaminem.
Ekspert ds. dialogu i ugody. - rozwój kompetencji nauczycieli i rodziców - usługa zakończona egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest skierowana do kadry pedagogicznej, kierowniczej i specjalistycznej placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych wszystkich szczebli, ze szczególnym uwzględnieniem:
- dyrektorów,
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- rodziców oraz
osób zainteresowanych rozwojem kompetencji w obszarze mediacji szkolnych i rówieśniczych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do nabycia kwalifikacji "Ekspert ds. dialogu i ugody." Umożliwia uzyskanie kompetencji nauczycieli i rodziców w zakresie samodzielnego wykorzystywania wiedzy z zakresu mediacji, konfliktów i komunikacji interpersonalnej do rozwiązywania sporów w środowisku szkolnym i rówieśniczym. Ponadto, uczestnicy będą efektywnie prowadzić mediacje szkolne i rówieśnicze, rozwijając jednocześnie kompetencje własne i uczniów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje istotę mediacji szkolnej, jej cele oraz charakteryzuje zastosowanie w kontekście rozwijania kompetencji i rozwiązywania konfliktów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe pojęcia mediacji oraz ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje bariery komunikacyjne w procesie mediacji, uzasadniając ich wpływ na rozwiązywanie konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia style komunikacji w sytuacji konfliktu, charakteryzując ich wpływ na możliwość osiągnięcia porozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia znaczenie roli mediatora oraz jej wpływ na przebieg sporów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia kluczowe techniki komunikacyjne w procesie mediacji, charakteryzując ich zastosowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje bariery i filtry komunikacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki aktywnego słuchania, takie jak parafrazowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę emocji i empatii w konflikcie, oraz definiuje zasady słuchania empatycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia manipulację i agresję werbalną, oraz charakteryzuje zasady komunikacji asertywnej w kontekście obrony wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje strukturę i techniki mediacji, oceniając ich przydatność. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje każdy z etapów mediacji: przygotowanie, rozmowę i porozumienie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę i postawę mediatora, definuje pojęcia neutralności i bezstronności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki mediacyjne takie jak pytania otwarte, podsumowanie i przeformułowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady bezpieczeństwa i etyki w mediacji oraz uzasadnia znaczenie odpowiedzialności mediatora . | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje strukturę programu mediacji rówieśniczej w szkole oraz charakteryzuje proces jego wdrażania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje proces tworzenia zespołu mediatorów rówieśniczych, uzasadniając kryteria wyłaniania kandydatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kryteria wyboru uczniów-mediatorów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje metody szkolenia i wsparcia młodzieży w roli mediatorów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje elementy szkolnej kultury dialogu i porozumienia, uzasadniając ich znaczenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje proces tworzenia procedur i dokumentacji mediacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje swoją rolę jako mediatora, definiuje obszary własnego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wyzwania w roli nauczyciela-mediatora, w tym w zakresie rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia znaczenie samoświadomości i rozwoju osobistego jako podstawy dla budowania kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje sposoby ochrony i wzmacniania odporności psychicznej oraz dobrostanu nauczyciela-mediatora. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia dylematy etyczne w mediacji oraz uzasadnia odpowiedzialność w ich rozwiązywaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje doświadczenia zdobyte podczas ćwiczeń i symulacji, uzasadniając wnioski płynące z analizy przypadków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAnimator Marcin Sławiński
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie do mediacji szkolne
Moduł dostarcza wiedzy teoretycznej o mediacji i jej zastosowaniu w szkole, z naciskiem na rozwijanie kompetencji w kontekście rozwiązywania konfliktów. Umożliwia zrozumienie podstawowych pojęć i znaczenia mediacji jako narzędzia wspierającego zrównoważony rozwój relacji międzyludzkich i środowiskowych. Usługa w formie mini-wykładu, dyskusji oraz analizy przypadków.
- Definicja i cele mediacji
- Mediacja w systemie edukacji – rola nauczyciela
- Rodzaje i źródła konfliktów w szkole – analiza wpływu na środowisko społeczne
- Modele mediacji szkolnej – budowanie kultury szacunku dla różnorodności
Moduł 2. Komunikacja w procesie mediacji a świadomość społeczna
Moduł rozwija kompetencje komunikacyjne, niezbędne w procesie mediacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji wspierającej świadomość społeczną i odpowiedzialność. Usługa obejmuje ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz symulacje, pozwalające na praktyczne zastosowanie nabywanej wiedzy w kontekście dbania o relacje.
- Bariery i filtry komunikacyjne
- Aktywne słuchanie, parafrazowanie, komunikaty "ja" – budowanie mostów porozumienia w sporach o zasoby i wartości
- Rola emocji i empatii w konflikcie, słuchanie empatyczne
- Rozpoznawanie manipulacji i agresji werbalnej, komunikacja asertywna – obrona wartości
Moduł 3. Struktura i techniki mediacji
Moduł rozwija kompetencje prowadzenia mediacji według ustalonych zasad w proces rozwiązywania sporów. Usługa ma formę warsztatu, obejmującego odgrywanie ról i analizę nagrań, co umożliwia praktyczne przyswojenie technik mediacyjnych w kontekście konfliktów dotyczących środowiska szkolnego i lokalnego.
- Etapy mediacji: przygotowanie, rozmowa, porozumienie
- Rola i postawa mediatora – neutralność, bezstronność w sporach
- Techniki mediacyjne – pytania otwarte, podsumowanie, przeformułowanie, docenianie
- Zasady bezpieczeństwa i etyki w mediacji
Moduł 4. Mediacje rówieśnicze i wdrażanie programu
Moduł przygotowuje do wdrożenia programu mediacji w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem roli mediacji rówieśniczych w kształtowaniu postaw. Usługa obejmuje projektowanie planu wdrożenia, burzę mózgów oraz pracę w grupach, co ma na celu osiągnięcie gotowości do wdrażania i prowadzenia mediacji rówieśniczych.
- Tworzenie zespołu mediatorów rówieśniczych, wyłanianie kandydatów
- Kryteria wyboru uczniów-mediatorów
- Szkolenie i wsparcie młodzieży w roli mediatorów
- Budowanie szkolnej kultury dialogu i porozumienia
- Tworzenie procedur i dokumentacji mediacyjnej
Moduł 5. Superwizja i refleksja nad rolą mediatora
Moduł służy podsumowaniu, ewaluacji i rozwojowi osobistemu, z naciskiem na rolę mediatora. Usługa ma formę refleksji indywidualnej i grupowej oraz superwizji w parach, co ma na celu podniesienie samoświadomości i gotowości do działania jako mediator, wspierający zrównoważony rozwój.
- Wyzwania w roli nauczyciela-mediatora – w tym rozwiązywanie konfliktów
- Samoświadomość i rozwój osobisty
- Ochrona i wzmacnianie odporności psychicznej i dobrostanu nauczyciela-mediatora
- Dylematy etyczne w mediacji
- Omówienie doświadczeń z ćwiczeń i symulacji
Program usługi wykazuje zgodność z dokumentami:
Walidacja i Certyfikacja.
Usługa kończy się walidacją i certyfikacją, która odbywa się w ostatnim dniu szkolenia. Walidację przeprowadza niezależny asesor walidacyjny, a certyfikacja jest realizowana przez jednostkę zewnętrzną uprawnioną do certyfikacji. Zapewnia się rozdzielność osobowa szkolenia od walidacji - osoba szkoląca nie waliduje efektów uczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Mediacja szkolna (moduł 1) | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Komunikacja (moduł 2) | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Struktura, techniki mediacji (moduł 3) | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Struktura, techniki mediacji (moduł 3) kontynuacja | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Mediacje rówieśnicze (moduł 4) | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Mediacje rówieśnicze (moduł 4) kontynuacja | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Superwizja i refleksja (moduł 5) | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Superwizja i refleksja (moduł 5) kontynuacja | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:55 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin/certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:55 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 203,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 203,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Tombarkiewicz-Olszewska
interwencje kryzysową. Stale na liście mediatorów stałych Sądów Okręgowych w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Gliwicach, Częstochowie i Sosnowcu, PEFRON, prowadziła mediacje Sądu Polubownego przy KNF w Warszawie. Nauczyciel akademicki – zajęcia z mediacji na studiach magisterskich na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Certyfikowany mediator w zakresie mediacji rodzinnych, gospodarczych, cywilnych, w sporach pracowniczych oraz mediacji szkolnych i rówieśniczych. Trener TUS i TKZ. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz Studiów Podyplomowych Rodziny i Mediacji Sądowej UŚ, Podyplomowych studiów poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa WSKZ, Podyplomowe studia andragogika, coaching i tutoring w edukacji WSKZ.
Prezes Śląskiego Stowarzyszenia Mediatorów Rodzinnych, Członek Rady monitorowania wdrażania reformy oświaty im. KEN IBE MEN, Członek Zespołu współpracy z NGO przy MEN, stale na liście mediatorów współpracujących z placówkami oświatowymi prowadzonej przez Polską Sekcję Europejskiego Stowarzyszenia Sędziów na rzecz Mediacji GEMME. Prowadzi warsztaty i szkolenia z dyrektorami szkół, nauczycielami/psyhologami/pedagogami, rodzicami, młodzieżą, organizacjami, pracodawcami oraz rodzinami o tematyce mediacyjnej, rozwijania i wzmacniania umiejętności miękkich, kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozwija współpracę sektora NGO, instyt. rządowych, samorządowych oraz biznesu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Przyjmuje sie, że 1 godzina usługi szkoleniowej to jedna godzina dydaktyczna tj. lekcyjną, która wynosi 45 minut.
- Czas trwania przerwy od 15 do 30 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
- Uczestnicy przyjmują do wiadomości i i wyrażają to zgodę. że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP
- Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2-13 r. (Dz. U. 2018 poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi