Zarządzanie zmianą. Jak skutecznie zrealizować projekt zmiany w organizacji
Zarządzanie zmianą. Jak skutecznie zrealizować projekt zmiany w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Warsztat został przygotowany z myślą o menedżerach pragnących w profesjonalny oraz świadomy sposób przeprowadzić swoją firmę bądź zespół przez proces zmian w organizacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-12-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Zrozumienie procesu zmian w organizacji• Powiązanie doświadczeń w zarządzaniu projektami z umiejętnościami potrzebnymi w zarządzaniu zmianą
• Nabycie umiejętności spojrzenia z różnych punktów widzenia na proces zmian
• Zmiana postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju)
• Zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat twórczego myślenia i działania oraz poznanie ich mechanizmów i uwarunkowań
• Poznanie narzędzi i technik wykorzystywanych w trakcie realizacji projektu zmiany
• Odkrywanie i poszerzenie świadomości możliwości własnych oraz zespołu w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów
• Poznanie jak największej ilości narzędzi kreatywnych i umiejętność skutecznego ich użycia w zależności od sytuacji zmiany
• Kształtowanie własnej postawy twórczej oraz twórczej postawy współpracowników.
• Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zmianą oraz kreatywnym rozwiązywaniu problemów osób o różnych typach osobowości
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
Moduł I
Gra symulacyjna – zarządzanie zmianą. I etap – konkurs stanowisk
Gra symulacyjna – zarządzanie zmianą. II etap – rozgrywka właściwa
Gra symulacyjna – omówienie wyników
Moduł II
Definicja zmiany i zarządzania zmianą
Symptomy nadchodzących zmian
Rodzaje zmian
Siedem filarów zmiany – czyli jak osiągnąć sukces przy wdrażaniu zmiany
Filar 1: Determinacja decydenta
Jak ustalić, kto jest decydentem w naszym projekcie? Analiza interesariuszy
Filar 2: Zrozumienie zmiany
Moduł III
Filar 3:Gotowość do zmiany
Ocena szans powodzenia zmiany
Jak podnieść gotowość organizacji do zmiany?
Filar 4: Koalicja zmiany
Od czego zależy skuteczność koalicji?
Filar 5: Wizja
Cele wizji
Proces przygotowania wizji
Filar 6: Lider zmiany
Aspekt przywództwa w odniesieniu do kwestii zarządzania zmianą
Mechanika czynnika ludzkiego w zmianie – modele postaw pracowniczych. Teoria X i Teoria Y McGregora
Moduł IV
Filar 7: Plan i realizacja
Przygotowanie planu – analiza, przygotowanie planu i sprzedaż idei
Analiza – aspekt operacyjny: obserwacje ciągłe, obserwacje migawkowe, fotografia dnia
Analiza – aspekt systemowy: opracowanie Map Systemu oraz analiza statystyczna
Analiza – aspekt behawioralny – Ankieta Wartości Menedżerskich (MVS)
Zaplanowanie prac
Sprzedaż idei
Wdrożenie
Moduł V
„Twarde“ elementy zarządzania, czyli co robić, aby projekt zakończy się w zaplanowanym terminie, budżecie i o określonej jakości?
„Miękkie“ elementy zarządzania, czyli jak zarządzać zespołem, aby w przyszłości chcieli ze mną pracować przy innych projektach?
Korzyści i niebezpieczeństwa wynikające z pracy w zespole
Zapobieganie niebezpieczeństwom pracy w zespole
Czynniki wpływające na efektywność zespołu
Fazy rozwoju zespołu – wykorzystanie wiedzy w praktyce
Moduł VI
Role zespołowe – dlaczego jedne zespoły są bardziej efektywne od innych?
Praca w zespole
Style kierowania zespołem
Dojrzałość zawodowa pracowników
Poziomy rozwoju pracowników
Skąd się biorą konflikty? Rodzaje konfliktów. Style działania w sytuacji konfliktowej
Moduł VII
Komunikacja – klucz do skutecznego zarządzania
Rodzaje działań komunikacyjnych w projekcie
Treść komunikacji na różnych etapach zmiany
Najistotniejsze elementy skutecznej komunikacji zmiany
Opór i sposoby radzenia sobie z oporem
Powody unikania zmian i pokonywanie barier zmian
Komunikacja w zespole projektowym
Jak długo powinien trwać projekt zmiany?
Zamknięcie projektu zmiany
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto0,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Klientów indywidualnych prosimy o kontakt z Centrum Innowacji ProLearning, w celu uzyskania bieżącego harmonogramu szkolenia. Istnieje możliwość dostosowania się pod preferencje terminowe Klienta.