PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE - studia podyplomowe
PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów posiadający kwalifikacje pełną co najmniej na poziomie 6 PRK (co najmniej na poziomie wyższych studiów zawodowych, licencjackich), posiadający przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć bez przygotowania pedagogicznego, nie posiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi730
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego jest: przygotowanie absolwentów studiów do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie merytoryczne i pedagogiczne w odniesieniu do struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w przedszkolu i na różnych etapach edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie dydaktyczne w odniesieniu do projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej w odniesieniu do różnych etapów edukacyjnych i przedszkoli, uwzględniającą specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju | Kryteria weryfikacji Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą) na poziomie przedszkolnym i na poszczególnych etapach edukacyjnych, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) oraz nowoczesnych technologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie merytoryczne i psychologiczno - pedagogiczne w odniesieniu do rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do przedszkoli i poszczególnych etapów edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w przedszkolu i na poszczególnych etapach edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na temat: współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów w szczególności w odniesieniu do przedszkoli i poszczególnych etapów edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków na poziomie przedszkolnym i w I etapie edukacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na temat: wychowania i kształcenia w szczególności w odniesieniu do przedszkoli i poszczególnych etapów edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej na poziomie przedszkolnym i w I etapie edukacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze, w szczególności w odniesieniu do metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej w szczególności w odniesieniu do przedszkoli i na różnych etapach edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych i psychologicznych, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych | Kryteria weryfikacji Potrafi pracować z dziećmi, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do ich potrzeb i możliwości na poziomie przedszkolnym i w I etapie edukacyjnym oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na temat: projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego | Kryteria weryfikacji Potrafi umiejętnie wykorzystać technologię informacyjną w pracy pedagogicznej; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela w szczególności w odniesieniu do przedszkoli i na poszczególnych etapach edukacyjnych | Kryteria weryfikacji Posiada wykształcone nawyki posługiwania się narządem mowy w pracy z dziećmi na poszczególnych etapach edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna problemy integracji społecznej w edukacji | Kryteria weryfikacji Analizuje problemy integracji społecznej w edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady etyczne jakimi należy kierować się w przyszłej pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji Potrafi w praktyce wykorzystać poznane zasady etyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP. | PRZEDMIOT | Semestr I | Semestr II | Semestr III | |||
l. godz. | ECTS | l. godz. | ECTS | l. godz. | ECTS | ||
1. | Podstawy prawa oświatowego | 25 | 2 | ||||
2. | Normy i patologie społeczne | 15 | 1 | ||||
3. | Prawne podstawy opieki i wychowania | 15 | 1 | ||||
4. | Profilaktyka w szkole | 10 | 1 | ||||
5. | Praca opiekuńczo –wychowawcza nauczyciela na różnych etapach edukacyjnych | 15 | 1 | ||||
6. | Dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u dzieci na różnych etapach edukacyjnych | 20 | 2 | ||||
7. | Prawne aspekty zawodu nauczyciela. Regulacje prawne | 20 | 2 | ||||
8. | Specyfika i prawidłowości uczenia się ucznia na różnych etapach edukacyjnych | 20 | 2 | ||||
9. | Technologia informacyjna w pracy nauczyciela | 20 | 2 | ||||
10. | Integracja społeczna w edukacji | 20 | 2 | ||||
11. | Podstawy psychologii dla nauczycieli | 30 | 2 | ||||
12. | Psychologia języka i komunikacji | 30 | 2 | ||||
13. | Etyka zawodowa | 30 | 2 | ||||
14. | Podstawy wiedzy pedagogicznej | 30 | 2 | ||||
15. | Pedagogika szkolna z elementami pedagogiki kreatywnej | 30 | 2 | ||||
16. | Elementy pedagogiki zabawy | 30 | 2 | ||||
17. | Emisja głosu | 30 | 2 | ||||
18. | Podstawy dydaktyki | 30 | 2 | ||||
19. | Dydaktyka wybranych przedmiotów. | 35 | 3 | ||||
20. | Metodyka i zasady nauczania przedmiotów | 30 | 2 | ||||
21. | Projektowanie procesu dydaktycznego | 30 | 2 | ||||
22. | Ewaluacja procesu dydaktycznego | 30 | 2 | ||||
23. | Typy i struktury programów nauczania | 35 | 3 | ||||
24. | Praktyka | 50 | 2 | 50 | 2 | 50 | 2 |
Suma zajęć teoretycznych | 210 | 245 | 125 | ||||
Suma zajęć teoretycznych i praktycznych w semestrze | 260 | 20 | 295 | 19 | 175 | 11 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 4,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 4,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują niezbędne materiały od prowadzących zajęcia.
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
- studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
- studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra;
- jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
Czas trwania: 3 semestry.
Zajęcia organizowane są w systemie niestacjonarnym.
Zjazdy planowane w soboty i niedziele.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do prowadzenia zajęć zdalnie wykorzystuje się platformę Microsoft Teams.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- tablice, tablice interaktywne, rzutniki