Program szkolenia “Kompleksowe szkolenie: diagnostyka i leczenie TMD dla lekarzy dentystów – poziom podstawowy”
Program szkolenia “Kompleksowe szkolenie: diagnostyka i leczenie TMD dla lekarzy dentystów – poziom podstawowy”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla lekarzy stomatologów / lekarzy dentystów, zarówno początkujących w dziedzinie diagnostyki i leczenia TMD jak i tych, którzy chcieliby dodatkowo udoskonalić swoje umiejętności praktyczne w tym zakresie. Szkolenie skierowane jest do lekarzy stomatologów / lekarzy dentystów wszystkich specjalizacji.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego leczenia i diagnostyki TMD.Po zakończeniu usługi uczestnicy będą określali klasyfikację TMD,, ICOP-1, ICHD-3, EPIDEMIOLOGIĘ,KONCEPCJĘ BÓLU,DEFINIOWALI BRUKSIZM.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik kursu: poprawnie diagnozuje i leczy TMD | Kryteria weryfikacji - klasyfikuje TMD-określa epidemiologię -określa koncepcję bólu -określa etiologię TMD -charakteryzuje bruksizm | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Po odbyciu szkolenia uczestnik: nabywa wiedzę o diagnostyce i różnicowaniu TMD w badaniu klinicznym | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje kwestionariusze wywiadu-ocenia stabilność ortopedyczną -interpretuje obiawy -określa leczenie zaburzeń mięśniowych i stawowych -określa techniki iniekcyjne -określa metody wspierające | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Po odbyciu szkolenia uczestnik przedstawia prawidłowo zaplanowany plan leczenia pacjentowi na bazie wykonanych prawidłowo zdjęć. | Kryteria weryfikacji -konstruuje i komunikuje stan poszczególnych etapów leczenia innym lekarzom oraz laboratorium,- określa zasady komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne: Szkolenie prowadzone jest w klinice stomatologicznej wyposażonej w 12 stanowisk warsztatowych oraz niezbędną salę kliniczną do przeprowadzenia zajęć praktycznych z pacjentem. Zapewniamy jedno stanowisko warsztatowe dla 2 uczestników wraz ze wszystkimi materiałami i sprzętem.
Zajęcia praktyczne wykonywane są samodzielnie lub w parach. Szkolenie prowadzone jest przez trenera prowadzącego i asystentkę wspomagającą.
Wszystkie materiały i sprzęt gwarantuje organizator kursu. Zajęcia praktyczne wykonywane są na modelach i pacjentach zapewnianych przez firmę szkoleniową.
Kurs odbędzie się w godzinach: 09-18:00. Każdy dzień kursu zawiera 16 godzin kształcenia plus przerwy kawowe 15 minutowe oraz przerwę obiadową 30 minutową podczas dnia szkoleniowego. Przerwy ustalone są przez trenera w zależności od przebiegu pracy .
Plan szkolenia:
Dzień 1
Moduł | Liczba godzin | Forma | Tematy |
1. Wprowadzenie do TMD i klasyfikacje | 2h | wykład | Wstęp, przykładowy pacjent, klasyfikacje TMD, ICOP-1, ICHD-3, epidemiologia |
2. Koncepcja bólu | 1,5h | wykład | Ból ostry i przewlekły, patomechanizmy, centralne uwrażliwienie, wpływ psychiki |
3. Etiologia TMD | 1,5h | wykład | Anatomia i biomechanika stawu skroniowo żuchwowego, etiologia TMD, model biopsychospołeczny, rola języka |
4. Bruksizm | 1,5h | wykład | Definicje, postaci bruksizmu, diagnostyka |
Dzień 2
Moduł | Liczba godzin | Forma | Tematy |
5. Diagnostyka i różnicowanie TMD | 2h | wykład | Kwestionariusze wywiadu, badania dodatkowe, ocean stabilności ortopedycznej, relacja centralna |
6. Warsztat praktyczny: badanie kliniczne TMD | 1,5h | warsztat | Badanie wg karty, testy kliniczne, interpretacja objawów |
7. Leczenie TMD — strategie, protokoły i współpraca | 1,5h | wykład + analiza przypadków | Rys historyczny, przypadki nagłe i przewlekłe, klasyfikacja pacjentów: green/yellow/red flags, rola dentysty, leczenie zaburzeń mięśniowych i stawowych, współpraca z zespołem specjalistów |
8. Leczenie TMD — metody | 1,5h | wykład + analiza przypadków | Zalecenia i edukacja pacjenta, farmakoterapia i suplementacja, szynoterapia, techniki iniekcyjne, metody wspierające, czego unikać, podtrzymywanie remisji, przygotowanie pacjenta do leczenia stomatologicznego |
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do TMD i klasyfikacje | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Koncepcja bólu | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Etiologia TMD | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Bruksizm | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Warsztaty + Q&A | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Diagnostyka i różnicowanie TMD | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Warsztat praktyczny: badanie kliniczne TMD | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Leczenie TMD — strategie, protokoły i współpraca | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Leczenie TMD — metody | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Warsztaty + Q&A | Prowadzący Zuzanna Szendera | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,78 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Zuzanna Szendera
Aktywnie działa w Polskim Towarzystwie Dysfunkcji Narządu Żucia, jest członkinią Polskiego Towarzystwie Medycyny Stylu Życia w trakcie certyfikacji z tej dziedziny (British Society of Lifestyle Medicine). Należy również do Międzynarodowego oraz Europejskiego Stowarzyszenia Badania Bólu.
Publikuje opracowania naukowe w renomowanych czasopismach zagranicznych oraz polskich z zakresu dysfunkcji narządu żucia, przede wszystkim w temacie iniekcji dostawowych oraz domięśniowych w przebiegu terapii tych dysfunkcji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują materiały do notowania informacji, specjalne modele do zajęć praktycznych, narzędzia oraz materiały wykorzystywane w czasie warsztatów oraz zajęć praktycznych z pacjentem, materiały jednorazowe wykorzystywane w czasie pracy z pacjentem.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT: Art.43 ust.1 pkt 29a ustawy o podatku od towarów i usług oraz przepis § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Gabinet stomatologiczny, laboratorium protetyczne