Wystąpienia publiczne
Wystąpienia publiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w sektorze biznesowym, które występują publicznie w ramach swojej roli zawodowej. W szczególności do uczestników należą:
- osoby przygotowujące i prowadzące prezentacje podczas konferencji branżowych, targów, paneli dyskusyjnych itp.,
- specjaliści i menedżerowie występujący podczas spotkań z klientami, partnerami biznesowymi lub zespołami wewnętrznymi,
- osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną w organizacjach – prezentujące dane, wyniki, strategie, cele,
- przedstawiciele firm przygotowujący się do wystąpień przed potencjalnymi inwestorami (pitching),
- osoby chcące podnieść kompetencje z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych i prowadzenia angażujących prezentacji biznesowych.
Szkolenie ma charakter otwarty – udział mogą wziąć osoby pracujące w firmach z różnych branż, bez względu na wielkość organizacji.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia profesjonalnych wystąpień publicznych w kontekście biznesowym. Uczestnik będzie gotowy do: tworzenia angażujących prezentacji, dostosowanych do odbiorcy, pracy z kamerą, wykorzystania narzędzi AI i danych wizualnych, a także przeprowadzania wystąpień na konferencjach, spotkaniach z klientami i prezentacjach wewnętrznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Przygotowuje i przeprowadza prezentację biznesową dostosowaną do odbiorcy i celu wystąpienia | Kryteria weryfikacji Dobiera strukturę prezentacji do celu spotkania (np. informacyjnego, perswazyjnego, motywacyjnego).Selekcjonuje treści adekwatne do potrzeb i poziomu wiedzy odbiorców. Formułuje jasne i logiczne komunikaty. Stosuje język dostosowany do sytuacji biznesowej i grupy docelowej. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 2. Wykorzystuje narzędzia AI i narzędzia wizualne do budowania przekazu oraz stosuje elementy mowy ciała i głosu w celu angażowania publiczności | Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia wspierające prezentację (np. Canva, PowerPoint, ChatGPT).Integruje elementy wizualne z treścią przekazu (np. wykresy, infografiki, obrazy). Prowadzi prezentację z zastosowaniem odpowiedniego tempa mówienia, modulacji głosu i kontaktu wzrokowego. Wykorzystuje mowę ciała jako wsparcie przekazu (gestykulacja, postawa, mimika). Inicjuje interakcje z odbiorcami (np. pytania, przykłady, ćwiczenia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 3. Przyjmuje informację zwrotną, dokonuje samooceny i prezentuje wypowiedzi publiczne w środowisku zawodowym | Kryteria weryfikacji Reaguje konstruktywnie na otrzymaną informację zwrotną.Określa mocne strony swojego wystąpienia oraz obszary do rozwoju. Formułuje wnioski z obserwacji własnego wystąpienia. Prezentuje wypowiedzi w kontekście zawodowym z zachowaniem zasad profesjonalizmu i etykiety. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 4. Kursant rozstrzyga dylematy związane z wykonywanym zawodem | Kryteria weryfikacji Wdraża kanały efektywnej komunikacji interpersonalnej. Wyznacza ścieżkę samokształcenia. Realizuje wyznaczone cele. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Fundamenty skutecznych prezentacji biznesowych
1. Cel i struktura prezentacji biznesowej
- Omówienie typów celów prezentacji biznesowych: informacyjne, decyzyjne, motywacyjne, sprzedażowe.
- Modele budowania treści: klasyczne układy (problem–rozwiązanie), struktura: pytanie-odpowiedź, prezentacja narracyjna.
- Wprowadzenie do wspierania procesu tworzenia treści przy pomocy narzędzi AI (ChatGPT): formułowanie tez, nagłówków slajdów, tworzenie wersji skróconych.
- Część praktyczna: ćwiczenia w planowaniu struktury prezentacji na rzeczywistym przykładzie (brief od uczestnika lub trenerki).
2. Analiza odbiorców i dopasowanie przekazu
- Segmentacja publiczności biznesowej: inwestorzy, zarządy, klienci, zespoły operacyjne.
- Różnice w oczekiwaniach, stylu komunikacji i poziomie szczegółowości.
- Dobór języka, tonu i przykładów do konkretnego typu odbiorcy.
- Część praktyczna: analiza realnych sytuacji uczestników, budowanie komunikatu dopasowanego do wybranej grupy słuchaczy.
PRZERWA: 30 min
3. Mowa ciała i ekspresja sceniczna
- Znaczenie postawy: otwarta sylwetka, uziemienie, zarządzanie przestrzenią sceniczną.
- Mimika i jej wpływ na budowanie atmosfery zaufania, otwartości i zaangażowania.
- Praca z gestami – naturalne vs. nienaturalne, wzmacnianie przekazu ruchem.
- Część praktyczna: trening wystąpienia z kamerą (2-minutowa prezentacja), praca w parach, analiza nagrań z feedbackiem od trenerki i współuczestników.
4. Interakcja z publicznością
- Rola interakcji w zwiększaniu koncentracji i zaangażowania.
- Sposoby aktywizowania uczestników: pytania otwarte, ankiety, reakcje emocjonalne, komentarze.
- Przegląd narzędzi: Mentimeter, Slido, Kahoot – zastosowania w kontekście biznesowym.
- Część praktyczna: projektowanie trzech form interakcji i testowanie ich w mini-wystąpieniach grupowych.
Dzień 2 – Nowoczesne prezentacje: AI, dane, storytelling
1. Narzędziownik prezentacyjny 2025
- Przegląd nowoczesnych narzędzi wspierających tworzenie prezentacji: Beautiful.AI, Tome, Canva Magic Design, Prezi, Gamma.
- Możliwości automatyzacji i kreatywnego wsparcia w generowaniu slajdów i struktury treści.
- Omówienie roli trenera jako kuratora treści generowanych przez AI.
- Część praktyczna: przygotowanie slajdów z wykorzystaniem narzędzi AI na podstawie wcześniej opracowanego briefu.
2. Wizualizacja danych i przekaz liczb
- Zasady skutecznej prezentacji danych: prostota, hierarchizacja, kontekst.
- Wybór odpowiednich form graficznych: wykresy, infografiki, dashboardy.
- Narzędzia wspomagające tworzenie wizualizacji: Canva, Excel, Tableau AI, Beautiful.AI.
- Część praktyczna: przedstawienie tych samych danych w wersji tekstowej i graficznej – porównanie siły przekazu.
PRZERWA: 30 min
3. Prezentacja końcowa i feedback
- Uczestnicy prezentują mini-wystąpienie (3–5 min) z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej materiałów i narzędzi.
- Wystąpienia są nagrywane i analizowane przez trenera oraz grupę.
- Uczestnicy otrzymują informację zwrotną zgodnie z wcześniej ustalonymi kryteriami (m.in. struktura, dostosowanie do odbiorcy, wizualizacja, mowa ciała, interakcja).
- Forma pracy: pełna sesja praktyczna – prezentacja + ocena + samoocena.
4. Podsumowanie i checklista prezentera 2025
- 10 kluczowych zasad skutecznego występowania w nowoczesnym środowisku biznesowym.
- Praktyczne wskazówki: przygotowanie do wystąpienia (planowanie, próby, backup, stres).
- Tworzenie indywidualnego planu wdrożenia zdobytych umiejętności – uczestnicy identyfikują najbliższe okazje do wykorzystania zdobytej wiedzy w realnym środowisku zawodowym.
- Przekazanie checklisty prezentera jako narzędzia do dalszego rozwoju.
5. Walidacja efektów uczenia się
- Ocena odbywa się na podstawie obserwacji wystąpienia uczestnika (3–5 minut) prowadzonego podczas drugiego dnia szkolenia.
- Analizowane są również przygotowane przez uczestnika materiały: struktura prezentacji, slajdy, narzędzia wizualne.
- Walidator korzysta z karty kryteriów obejmującej m.in.: jasność przekazu, dopasowanie do odbiorcy, narrację, mowę ciała oraz wykorzystanie narzędzi AI.
Podczas szkolenia przewidziane są również krótkie przerwy dostosowane do tempa pracy grupy i w zależności od potrzeb.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Cel i struktura prezentacji biznesowej | Prowadzący Katarzyna Pachocka-Nowok | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Analiza odbiorców i dopasowanie przekazu | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Pachocka-Nowok | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Mowa ciała i ekspresja sceniczna | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Interakcja z publicznością | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Narzędziownik prezentacyjny 2025 | Prowadzący Katarzyna Pachocka-Nowok | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Wizualizacja danych i przekaz liczb | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Prezentacja końcowa i feedback - cz. 1 | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Pachocka-Nowok | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Prezentacja końcowa i feedback - cz. 2 | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i checklista prezentera 2025 | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący Katarzyna Pachocka-Nowok | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Szajdecka
Trenerka wystąpień publicznych, mentorka biznesowa i aktywna mówczyni. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mówczyń. Ekspertka w dziedzinie storytellingu, nowoczesnych prezentacji biznesowych oraz komunikacji wpływu.
Wspiera osoby na różnych etapach rozwoju zawodowego – od specjalistów po kadrę zarządzającą – w budowaniu autentycznego, spójnego i angażującego przekazu, zarówno na scenie, jak i w środowisku online. W swojej pracy łączy wiedzę managerską, narzędzia komunikacyjne i nowoczesne technologie (w tym AI), by rozwijać kompetencje prezentacyjne uczestników.
Ceni praktykę, szczerość i skuteczność – jej warsztaty to przestrzeń intensywnego treningu, indywidualnej informacji zwrotnej oraz odkrywania własnego stylu występowania.
Specjalizacje: prezentacje biznesowe, wystąpienia dla zarządów i klientów, storytelling, praca z głosem, kontakt sceniczny.
Metody pracy: analiza celów komunikacyjnych, trening z wykorzystaniem nagrań video-feedback, praca z emocjami, narzędzia AI wspierające projektowanie prezentacji.
Katarzyna Pachocka-Nowok
Trenerka wystąpień publicznych, konsultantka komunikacji i mentorka biznesowa. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mówczyń oraz międzynarodowej sieci Premium Speakers. Specjalizuje się w komunikacji opartej na narracji, sile wyrazu i ekspresji scenicznej.
Z pasją wspiera osoby pracujące w środowiskach biznesowych, które chcą mówić z większą pewnością siebie, wyraźnie przekazywać swoje idee i budować spójny, wpływowy wizerunek. Jej warsztaty łączą konkretne umiejętności, uważność na indywidualne potrzeby uczestników oraz bezpieczną przestrzeń do praktyki i rozwoju.
W pracy trenerskiej łączy wiedzę z zakresu technik scenicznych, praktyczne doświadczenie wystąpień przed dużą publicznością oraz znajomość nowoczesnych narzędzi cyfrowych – w tym rozwiązań opartych na AI.
Specjalizacje: wystąpienia sceniczne i online, storytelling biznesowy, nowoczesna komunikacja wizualna.
Metody pracy: trening z kamerą, praca na scenie, feedback 360°, narzędzia interaktywne i sztuczna inteligencja wspierająca prezentacje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
• Profesjonalny workbook w wersji papierowej, zawierający ćwiczenia indywidualne i grupowe, checklisty, matryce i schematy wystąpień, wskazówki dotyczące korzystania z narzędzi AI oraz miejsce na notatki i refleksje po feedbacku.
• Checklistę prezentera 2025 – narzędzie do samodzielnego przygotowania i oceny wystąpień.
• Karta kryteriów oceny wystąpienia – stosowana przy walidacji efektów uczenia się.
• Certyfikat ukończenia szkolenia
Warunki uczestnictwa
WYMAGANIA WSTĘPNE WOBEC UCZESTNIKÓW
Uczestnicy powinni mieć wcześniej utworzone konta (jeśli wymagane) i możliwość korzystania z poniższych narzędzi:
- ChatGPT – do pracy nad treścią prezentacji i generowaniem pomysłów,
- Canva – do tworzenia slajdów i wizualizacji danych,
- Beautiful.AI, Tome AI lub Prezi/Gamma – do testowania narzędzi wspierających tworzenie prezentacji,
- Mentimeter lub Slido – do ćwiczeń z interakcji z publicznością.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej. Zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia a walidacją.
Szkolenie zostanie uruchomione dopiero po zebraniu minimalnej liczby uczestników.
Informacje dodatkowe
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji GetResponse zakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGIROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii" nr FERS.01.03-IP.09-0015/23.
Podstawy prawne zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe urządzenia uczestnika: Komputer stacjonarny lub laptop (zalecane) z systemem:
Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna), umożliwiająca udział w wideokonferencji. Mikrofon i głośniki lub słuchawki z mikrofonem – zapewniające dobrą jakość dźwięku bez zakłóceń. Minimalne parametry sprzętowe:
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
Oprogramowanie i narzędzia niezbędne do uczestnictwa: 🔹 Platforma wideokonferencyjna:
🔹 Dostęp do materiałów dydaktycznych:
🔹 Wymagane oprogramowanie:
Dodatkowe wymagania organizacyjne: Uczestnik powinien:
|
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi