Efektywny proces rekrutacji i selekcji pracowników
Efektywny proces rekrutacji i selekcji pracowników
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Warsztat przeznaczony przede dla osób, które prowadzą lub będą w przyszłości prowadzić procesy doboru pracowników i potrzebują usystematyzowania posiadanej wiedzy, w tym wsparcia merytorycznego przy konstruowaniu profesjonalnych kwestionariuszy do rozmowy kwalifikacyjnej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z zewnętrznego rynku pracy. Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska. Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby personalne i przygotowuje profil rekrutacyjny kandydata. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje elementy polityki personalnej i analizy stanowiska.• Tworzy profil kompetencyjny i rekrutacyjny kandydata. • Rozróżnia kompetencje kluczowe i dodatkowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie źródła i narzędzia pozyskiwania kandydatów. | Kryteria weryfikacji • Porównuje metody pozyskiwania kandydatów z rynku zewnętrznego i wewnętrznego.• Stosuje e-rekrutację i media społecznościowe w procesie rekrutacyjnym. • Dobiera kanały komunikacji z uwzględnieniem profilu stanowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy efektywne ogłoszenia rekrutacyjne i materiały komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji • Ocenia skuteczność różnych form ogłoszeń.• Uwzględnia różnice pokoleniowe i candidate experience. • Dopasowuje język i styl komunikatu do odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prowadzi rozmowę kwalifikacyjną zgodnie z nowoczesnymi standardami. | Kryteria weryfikacji • Stosuje modele rozmów kwalifikacyjnych (STAR, biograficzny, sytuacyjny).• Dobiera pytania behawioralne i diagnozuje kompetencje. • Unika błędów oceny i pytań niedozwolonych prawnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Weryfikuje kompetencje kandydatów i podejmuje trafne decyzje selekcyjne. | Kryteria weryfikacji • Stosuje narzędzia wspierające selekcję (matryce, arkusze oceny, referencje).• Interpretuje wyniki rozmowy i diagnozy. • Rozróżnia deklaracje od rzeczywistych umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje pozytywny wizerunek pracodawcy w procesie rekrutacyjnym. | Kryteria weryfikacji • Stosuje zasady employer brandingu i candidate experience.• Rozpoznaje znaczenie pracowników jako ambasadorów marki. • Wskazuje działania wzmacniające pozytywny obraz organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Zanim pojawią się kandydaci do pracy:
- Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych
- polityka personalna firmy, zakres obowiązków, profil kandydata
- Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów
- Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę ? (Employer Branding i Candidate Experience – przykłady z rynku).
- Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy – ćwiczenie.
- korzyści funkcjonalnych
- wartości ekonomicznej
- korzyści psychologicznych
Moduł 2. Profil Rekrutacyjny Kandydata:
- Przygotowanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba sprawdzić, a czego badać nie warto
- Profil Rekrutacyjny Kandydata – jak sprawnie i szybko go stworzyć, dbając jednocześnie o to, by dokładnie wiedzieć kogo się szuka – ćwiczenie.
Moduł 3. Źródła pozyskiwania pracowników:
- Sytuacja na rynku pracy – sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne/
- E-rekrutacja 4.0
- Jak wygląda proces rekrutacji z perspektywy kandydata i pracodawcy – Skanowanie rynku pracy i Persona – ćwiczenie.
Moduł 4. Ogłoszenie rekrutacyjne:
- Social media w rekrutacji
- Dobór mediów a profil stanowiska, zasięg mediów
- Przygotowanie informacji dla kandydatów (uwzględnienie m.in. różnic pokoleniowych) – ćwiczenie.
Moduł 5. Analiza dokumentów kanydata, przygotowanie do spotkania:
- Czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie
- Na jakie informacje w życiorysie należy zwrócić uwagę, o co i jak pytać kandydata – ćwiczenie.
Moduł 6. Rozmowa kwalifikacyjna – od chaosu do porządku:
- Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych
- jak uzyskać maksimum informacji unikając banału
- Modele konstruowania rozmowy kwalifikacyjnej:
- model biograficzny
- model oparty na kryteriach
- model analizy sytuacji zawodowej
- model analizy zdarzeń krytycznych
- model opary na sytuacjach
- Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej
- najskuteczniejsze pytania rekrutacyjne – pytania behawioralne – efektywne diagnostycznie i prognostycznie
- badanie predyspozycji kandydata – mocne pytania rekrutacyjne
- praktyczne narzędzie do zadawania pytań zgodnie z Modelem STAR
- błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej
- Aspekty prawno – etyczne procesu rekrutacyjnego.
- Konstruowanie pytań behawioralnych do rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o profil kandydata (model STAR) – ćwiczenie symulacyjne.
Moduł 7. Rozmowa kwalifikacyjna … a co potem?:
- Metody badania deklarowanych umiejętności, dzięki którym zmniejszy się ryzyko popełnienia błędu w ocenie kandydata – techniki zaczerpnięte z Assessment Center – ćwiczenie.
- Wykorzystanie psychometrycznych narzędzi diagnozy kandydatów
- Czynności dodatkowe po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej: pozyskiwanie referencji i rekomendacji.
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi – jak rozmawiać o finansach?
- Po rozmowach – ocena kandydatów, podsumowanie kryteriów wyboru – Matryca Zatrudnienia – narzędzie, które pomaga podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z konkretną osobą.
Moduł 8. Wybór i akceptacja kandydata do pracy:
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi
- Podziękowanie pozostałym kandydatom
Moduł 9. Wnioski. Podsumowanie szkolenia.
Uczestnik szkolenia otrzyma również:
- Katalog gotowych przykładowych pytań behawioralnych ułożonych pod kątem kilkudziesięciu kompetencji oraz gotowy scenariusz do rozmowy prowadzonej modelem STAR.
- Poradnik przygotowania i poprowadzenia spotkania rekrutacyjnego online.
Szkolenie obejmuje zapoznanie i przećwiczenie praktycznych technik i narzędzi pomocnych w skutecznym prowadzeniu rozmów rekrutacyjnych:
- Model Profilu Rekrutacyjnego Kandydata – praktyczne narzędzie, które pomaga odkryć, co jest najważniejsze do dalszej weryfikacji u kandydatów
- Model STAR i techniki zadawania pytań behawioralnych badających predyspozycje kandydata
- Techniki badania umiejętności deklarowanych przez kandydata.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Efektywny proces rekrutacji i selekcji pracowników | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Efektywny proces rekrutacji i selekcji pracowników | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 324,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 135,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Filiks
Prowadzi warsztaty z zakresu zarządzania personelem dla zarządów, kadry kierowniczej i menedżerskiej w ramach szkoleń zamkniętych oraz cieszące się dużym uznaniem szkolenia otwarte (ponad 2400 godzin szkoleniowych zrealizowanych tylko w ciągu ostatnich 3 lat). Przykładowe tematy: strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie zmianą, zarządzanie szkoleniami, dobór pracowników, OnBoarding, motywowanie pracowników, informacja zwrotna, coaching, kierowanie zespołem, pokolenia na rynku pracy, systemy ocen, komunikacja wewnętrzna, proces odchodzenia pracowników, trudne rozmowy w HRM/; W jej szkoleniach i programach coachingowych uczestniczą pracownicy firm z większości branż w Polsce. Od 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu procesu rekrutacji i selekcji pracowników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały rozdawane podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1890 zł + 23% VAT
Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail.
Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.
Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi