„CircleUp! Leadership Labs – Krąg Przywództwa Świadomego”
„CircleUp! Leadership Labs – Krąg Przywództwa Świadomego”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Program skierowany jest do liderów z minimum dwuletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów, niezależnie od branży czy skali odpowiedzialności – zarówno tych zarządzających małymi zespołami specjalistów, jak i kierowników działów, liderów jakości, menedżerów projektów czy szefów organizacji - wszystkich, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresie tworzenia, wspierania i rozwijania zaangażowanych Zespołów.
To przestrzeń dla osób, które mierzą się z realnymi wyzwaniami współczesnego przywództwa – od budowania zaangażowania, przez zarządzanie zmianą, po rozwój ludzi i prowadzenie w niepewnych warunkach. Uczestnicy to praktycy, którzy nie tylko chcą się uczyć, ale również są gotowi dzielić się swoim doświadczeniem, szukać rozwiązań razem z innymi, wspierać i konfrontować poglądy w bezpiecznej, profesjonalnej przestrzeni.
W kręgu spotykają się ci, którzy już wiedzą, jaką odpowiedzialnością jest bycie liderem – i chcą rozwijać tę rolę świadomie, głęboko i autentycznie, w dialogu z innymi.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Program mentoringowy przygotowuje uczestnika do świadomego pełnienia roli lidera w złożonym, często nieprzewidywalnym środowisku pracy. Uczestnik rozwija kompetencje liderskie poprzez refleksyjną wymianę doświadczeń, mentoring i praktyczne doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem w sytuacjach presji, konfliktu, spadku zaangażowania lub niepewności. Pogłębia wiedzę z obszaru budowania zaufania, współodpowiedzialności, sensu działania oraz facylitacji grupowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwija samoświadomość lidera. Nowoczesne przywództwo zaczyna się od głębokiej samoświadomośc. Lider, który zna swoje intencje, reakcje w stresie, style decyzyjne i wewnętrzne blokady, jest zdolny prowadzić z pokorą i odwagą. W duchu Brene Brown, odwaga bycia niedoskonałym i autentycznym buduje zaufanie w zespole. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Uczestnik opisuje swój profil liderski, identyfikuje ograniczenia i zasoby.Metody walidacji: Autoanaliza, dziennik lidera, ćwiczenie "Mapa odwagi". | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje zaangażowanie oparte na sensie, bezpieczeństwie psychologicznym i zaufaniu. Zespoły przyszłości nie funkcjonują w trybie zadaniowym, ale w przestrzeni wspólnego sensu. Liderzy potrzebują narzędzi do budowania kultury, która nie opiera się na kontroli, lecz na obecności i uznaniu. W duchu Sineka i Lencioniego, zaufanie to kapitał innowacyjności. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Uczestnik tworzy plan rytuałów i praktyk kulturowych.Metody walidacji: Projekt mikro-rytuałów, storytelling, refleksja na forum. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi działać z uważnością w sytuacjach złożonych: konflikt, opór, przeciążenie. Lider nie jest menedżerem emocji zespołu, lecz twórcą przestrzeni, gdzie emocje mogą być nazwane i przekształcone w energę zmiany. Zgodnie z założeniami pracy emocjonalnej i empatycznego przywództwa, działanie w napięciu wymaga świadomego modelu reakcji. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Analiza case’u i reakcja liderska oparta na empatii i odwadze.Metody walidacji: Studium przypadku, praca na własnym doświadczeniu, dialog kręgu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie i stosuje praktyki upodmiotowienia zespołu. Delegowanie nie polega na przekazaniu zadania, ale na budowaniu zaufania do sprawczości innych. Lider wspiera procesy sensemakingu, umożliwia decyzyjność i projektuje warunki odpowiedzialności rozproszonej. Podejście empowermentu czerpie z zarządzania partycypacyjnego i organizacji uczącej się. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Uczestnik identyfikuje przestrzenie wpływu i zasady delegowania.Metody walidacji: Plansza "Strefy wpływu", ćwiczenie "Delegation Poker", refleksja z mentorem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi facylitować proces grupowy prowadący do współtworzenia i autonomii. Facylitacja to kompetencja przyszłościowego lidera – nie tylko prowadzi do wspólnego celu, ale wzmacnia strukturę psychologiczną zespołu. Umiejętność tworzenia agendy, kontroli procesu i budowania głosu każdego uczestnika stanowi fundament kultury współpracy. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Uczestnik prowadzi fragment spotkania z zachowaniem struktury i bezpieczeństwa.Metody walidacji: Obserwacja facylitacji, feedback 360° (w grupie). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy środowisko odporne i adaptacyjne. Liderzy transformacyjni budują zespoły zdolne do adaptacji w warunkach zmienności i niepewności. Łączą różnorodne potrzeby, integrują pokolenia, zarządzają napięciami. Inspiracją są podejścia "antykruchości" (Taleb), przywództwa sytuacyjnego i struktur opartych na wartościach. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Formuła zasad zespołu odpornego na presję.Metody walidacji: Projekt "Antykruchość zespołu" – plansza, zasady, narracja. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umie dzielić się wiedzą i tworzy kulturę uczenia się. Lider przyszłości to nauczyciel i uczeń. Tworzy mikrospołeczności uczenia się, w których wiedza jest wymieniana, a nie gromadzona. Uczenie przez modelowanie, inspirację i aktywne słuchanie to kompetencje liderskie nowej generacji. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji: Przygotowanie i przeprowadzenie mini sesji mentoringowej.Metody walidacji: Mini TED Talk, dialog, refleksja grupowa i notatki koleżeńskie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Cel biznesowy
Celem biznesowym uczestnika programu jest wdrożenie realnej zmiany w swoim zespole lub organizacji, prowadzącej do wzrostu zaangażowania, odpowiedzialności lub odporności zespołowej – mierzalnej w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu programu. Każdy uczestnik zdefiniuje własny cel i wskaźnik sukcesu (KPI), adekwatny do swojej roli i kontekstu zawodowego – np. wzrost frekwencji i aktywności w retrospektywach o X%, zwiększenie liczby inicjatyw oddolnych w zespole, obniżenie rotacji, poprawa wyników badania eNPS lub zwiększenie liczby rozmów rozwojowych. Cel musi być konkretny, mierzalny, realistyczny, osadzony w czasie i istotny z perspektywy rozwoju zespołu lub efektywności biznesowej. Uczestnik będzie wspierany w jego doprecyzowaniu w trakcie programu, a jego realizacja zostanie oceniona na podstawie samooceny i dostępnych danych w organizacji.Efekt usługi
Efekt usługi:
Uczestnik staje się liderem bardziej świadomym, bardziej obecnym i gotowym do prowadzenia zespołu w sposób, który buduje zaufanie, sens i energię działania. Potrafi zaprojektować i wdrożyć rytuały zespołowe, stworzyć przestrzeń do dialogu i uczyć się wraz z zespołem. Rozwija kompetencje facylitacyjne, refleksyjne i operacyjne, które wspierają adaptację zespołu do zmiennych warunków i wyzwań.
Kryteria weryfikacji:
– uczestnik identyfikuje swój styl liderski i bariery wpływu,
– prowadzi fragment sesji grupowej z elementami facylitacji,
– projektuje i opisuje rytuały wzmacniające kulturę zespołu,
– dzieli się własną wiedzą w formule inspirującej (mini-talk),
– opracowuje konkretny plan wdrożenia zmiany liderskiej w swoim zespole.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi:
Osiągnięcie efektu usługi zostanie potwierdzone poprzez udokumentowanie procesu rozwojowego oraz wstępnego wdrożenia działań w środowisku pracy uczestnika. Dowodem będzie zestaw materiałów przygotowanych indywidualnie przez uczestnika, obejmujący:
- Indywidualną mapę liderską – diagnozę własnych zasobów i wyzwań liderskich.
- Plan zmiany – zaprojektowane działanie rozwojowe wdrażające kulturę zaangażowania, odporności lub współodpowiedzialności w zespole, zgodnie z modelem SMART.
- Opis rytuałów zespołowych, zasad i mikrointerwencji kulturowych, dostosowanych do specyfiki zespołu lub organizacji.
- Refleksję z wdrożenia – w formie pisemnej (maks. 1 strona) lub krótkiego nagrania audio/wideo, zawierającą wnioski, obserwacje i ocenę gotowości do kontynuowania zmiany.
- Informację zwrotną od grupy i trenera/mentora – obserwacja zachowań facylitacyjnych, gotowości liderskiej oraz aktywności w trakcie pracy warsztatowej (w tym elementy feedbacku 360°).
Dodatkowo, uczestnik może przekazać swojemu pracodawcy lub sponsorowi podsumowanie rezultatów w formie raportu, zawierającego: plan zmiany, wnioski z procesu rozwojowego oraz rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju kompetencji przywódczych w organizacji.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest łącznie:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć
- uzyskanie wyniku pozytywnego z testu teoretycznego
- uzyskanie pozytywnego wyniku z walidacji
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Szkolenie prowadzone jest w godzinach zegarowych
Przerwy oraz walidacja wliczane są do czasu trwania szkolenia.
Walidacja przeprowadzona jest poprzez test z wynikiem generowanym automatycznie, a w harmonogramie wskazuje się osobę trenera. Rozdzielność funkcji jest zachowana.
Wyniki walidacji będą przesłane uczestnikom do pięciu dni roboczych po szkoleniu drogą elektroniczną.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie. Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarach: wiedza, umiejętności i kompetencji społecznych.
📘 Format usługi – CircleUp! Leadership Labs
Usługa realizowana jest w formule cyklicznych spotkań rozwojowych (kręgów przywódczych), które łączą praktykę facylitacji, wymiany doświadczeń i indywidualnego mentoringu.
Program obejmuje 6 sesji rozwojowych, odbywających się co dwa tygodnie, w soboty, w godzinach 9:00–11:30. Każde spotkanie prowadzone jest przez jednego z uczestników (w formule „lead the circle”), wspieranego przez mentora. Uczestnicy przygotowują temat sesji w oparciu o zaproponowany zakres i własne doświadczenia liderskie.
Każda sesja obejmuje:
- 30 min – wprowadzenie do tematu, inspiracje i opis wyzwania,
- 90 min – praca zespołowa: ćwiczenia, facylitacja, eksploracja podejść,
- 30 min – podsumowanie, informacja zwrotna, mentoring, refleksja.
Każdy uczestnik otrzymuje również dedykowaną sesję ewaluacyjną 1:1, w której prezentuje swój plan zmiany i otrzymuje konstruktywny feedback wraz z rekomendacjami do wdrożenia.
🌀 Program sesji (propozycja ramowa)
Sesja 1 – Lider obecny: od autoświadomości do wpływu
Jak wygląda mój styl liderski? Co mnie wzmacnia, a co ogranicza? Jak rozwijać odwagę bycia sobą jako lider?
Efekty: rozwój samoświadomości, mapa odwagi.
Sesja 2 – Zaufanie, sens i rytuały zespołowe
Jak budować kulturę opartą na zaufaniu i psychologicznym bezpieczeństwie? Jakie rytuały wzmacniają sens działania i obecność?
Efekty: zestaw mikro-rytuałów, analiza kultury zespołu.
Sesja 3 – Od konfliktu do konstruktywnego napięcia
Jak reagować w sytuacjach oporu, konfliktu, przeciążenia? Jak przekształcać napięcia w energię twórczą?
Efekty: scenariusze reakcji, dialogi w napięciu.
Sesja 4 – Upodmiotowienie i delegowanie z sensem
Jak skutecznie przekazywać odpowiedzialność, nie tracąc kontroli? Jak tworzyć środowisko, w którym zespół staje się właścicielem rozwiązań?
Efekty: strefy wpływu, praktyki empowermentu.
Sesja 5 – Facylitacja i prowadzenie przestrzeni zespołu
Jak prowadzić spotkania, w których rodzą się decyzje i zaangażowanie? Jakie struktury pomagają zespołowi myśleć wspólnie?
Efekty: praktyka facylitacji, narzędzia grupowe.
Sesja 6 – Odporność zespołu i osobisty plan zmiany
Jak rozwijać antykruchość zespołu? Jak projektować zmiany, które przetrwają próbę czasu?
Efekty: mapa antykruchości, plan wdrożenia zmiany liderskiej.
Sesja 7: 1o1 z mentorem - program kończy się prezentacją własnego planu rozwojowego i mikro-wdrożenia, które uczestnik realizuje po zakończeniu cyklu. Dla każdego z uczestników przewidziano również indywidualny follow-up mentoringowy, w którym omawiane są rezultaty wdrożenia i dalsze ścieżki rozwoju.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 255,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 255,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały - materiały autorskie trenera przekazane zostaną uczestnikom do opracowania w ramach warsztatów i ćwiczeń, a prezentacja zostanie wysłana do uczestników po szkoleniu drogą elektroniczną. Prezentacja, materiały autorskie trenera - do opracowania w ramach warsztatów w czasie szkolenia i przekazane uczestnikom po jego zakończeniu.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów wspierających proces rozwoju i wdrażania zmiany liderskiej, w tym:
– przewodnik uczestnika programu (PDF) zawierający strukturę sesji, opisy ćwiczeń i wskazówki do prowadzenia własnego kręgu,
– szablony: mapa odwagi liderskiej, karta rytuałów zespołowych, plansza „Strefy wpływu”, karta planu zmiany,
– cyfrowy dziennik lidera do autorefleksji i notowania postępów,
– dostęp do zamkniętego folderu z materiałami inspiracyjnymi (artykuły, podcasty, nagrania),
– dostęp do rekomendowanej literatury (m.in. fragmenty lub cytaty z książek: „Od dobrego do wielkiego”, „Zaczynaj od dlaczego”, „Dare to Lead”),
– instrukcje facylitacji i prowadzenia spotkań w modelu CircleUp!,
– narzędzia do prezentacji własnego planu działania.
Materiały będą dostarczane w wersji cyfrowej (PDF, linki, szablony Google/Miro) przed każdą sesją oraz jako podsumowanie całego programu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule zdalnej, za pośrednictwem platformy Microsoft Teams lub Zoom. Obie platformy umożliwiają podział uczestników na pokoje (breakout rooms), prezentację materiałów, pracę w grupach oraz prowadzenie sesji facylitowanych i mentoringowych w czasie rzeczywistym.
Minimalne wymagania techniczne:
– urządzenie: komputer/laptop z kamerą i mikrofonem,
– system operacyjny: Windows, macOS lub Linux,
– oprogramowanie: przeglądarka (Chrome, Firefox, Edge) lub aplikacja Teams/Zoom,
– dostęp do internetu: min. 10 Mbps (download), 3 Mbps (upload),
– opcjonalnie: dostęp do narzędzi Google Workspace lub Miro/Mural do pracy kreatywnej.
Uczestnicy otrzymują materiały w formie cyfrowej (PDF, ePub, linki), a spotkania odbywają się w pełni synchronicznie, z obowiązkową obecnością w kamerze w celu zapewnienia aktywnego uczestnictwa w dialogu i ćwiczeniach.
Uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
Uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;-
Uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.