Akademia Zakupowca – pakiet narzędzi skutecznego kupca
Akademia Zakupowca – pakiet narzędzi skutecznego kupca
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest do pracowników Działu Zakupu, szczególnie tych zaangażowanych w procesy zakupowe oraz we współpracę z dostawcami. Dla osób, które w codziennej pracy badają rynki, negocjują warunki zakupowe z dostawcami oraz analizują i dokonują ocen dostawców.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Akademia Zakupowca – pakiet narzędzi skutecznego kupca" przygotowuje uczestników do efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych poprzez wykorzystanie technik asertywności w komunikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie negocjacji zakupowych | Kryteria weryfikacji • identyfikuje funkcje Działu Zakupu • definiuje metody negocjacji • omawia sieci dostawców backupowych • charakteryzuje partnera biznesowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie zarządza w swojej organizacji obszarem sprzedaży | Kryteria weryfikacji • analizuje trendy i innowacyjne podejście w negocjacjach• tworzy potencjalne ryzyka związane z dostawcami • wdraża system sieci dostawców • ocenia wydajność dostawców • dokonuje automatyzacji procesów zbierania danych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Dzień 1 – Negocjacje zakupowe, cenowe, komunikacja z partnerem biznesowym wewnętrznym i dostawcami
Moduł 1: Funkcja Działu Zakupu w organizacji
- Pracownik Działu Zakupu jako łącznik między Logistyką, Sprzedażą i Finansami
- Jak znaleźć porozumienia z wewnętrznymi partnerami biznesowymi przy zachowaniu własnych celów oraz KPI?
- Negocjacje z partnerami wewnętrznymi
Moduł 2: Negocjacje zakupowe jako odrębny proces
- Znaczące różnice między negocjacjami sprzedażowymi a zakupowymi, które wpływają na proces i wynik negocjacji. Jakie techniki negocjacyjne wybiera zakupowiec?
- Kształtowanie siły i przewagi negocjacyjnej zakupowca
- Przygotowanie do negocjacji z dostawcami
- Strategie negocjacyjne wykorzystywane w zakupie podczas negocjacji cen
Moduł 3: Asertywność i komunikacja w negocjacjach zakupowych
- Asertywność w kontekście negocjacji
- Skuteczna komunikacja perswazyjna z wykorzystaniem języka perswazji i wpływu
- Radzenie sobie z manipulacjami
Dzień 2 – Zarządzanie relacjami z dostawcami, klasyfikacja dostawców, nowoczesne badanie rynku
Moduł 1: Ocena dostawców
- Zidentyfikowanie kryteriów oceny dostawców
- Wypracowanie systemu punktacji lub oceny, który umożliwi obiektywną analizę różnych aspektów współpracy z dostawcą lokalnym, jak i zagranicznym
- Omówienie narzędzi i metod stosowanych do oceny dostawców, takich jak audyty, ankiety czy monitorowanie wskaźników kluczowych. Jak oceniać dostawców z rynku Far East?
- Monitorowanie wydajności dostawców
- Identyfikacja potencjalnych ryzyk związanych z dostawcami
Moduł 2: Zarządzanie relacjami z dostawcami
- Omówienie strategii negocjacyjnych, które umożliwią budowanie trwałych relacji partnerskich z dostawcami
- System tworzenia sieci dostawców backupowych. Komunikacja i współpraca
Moduł 3: Nowoczesny „market research” w zakupach
- Przegląd nowoczesnych trendów i innowacyjnych podejść w dziedzinie badań rynkowych, takich jak sztuczna inteligencja, analiza big data czy technologie wearable
- Automatyzacja procesów zbierania danych, takich jak web scraping czy analiza sentymentu online
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Funkcja Działu Zakupu w organizacji - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2: Negocjacje zakupowe jako odrębny proces - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3: Asertywność i komunikacja w negocjacjach zakupowych cz. I - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3: Asertywność i komunikacja w negocjacjach zakupowych cz. II - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 1: Ocena dostawców - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 2: Zarządzanie relacjami z dostawcami - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 3: Nowoczesny „market research” w zakupach cz. I - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 3: Nowoczesny „market research” w zakupach cz. II - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 075,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 147,06 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.