AgilePM® Foundation v3 & Scrum Essentials - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
AgilePM® Foundation v3 & Scrum Essentials - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
- osoby chcące zapoznać się z pryncypiami, praktykami oraz procesem AgilePM oraz Scrum oraz ich przeznaczeniem,
- osoby znające Agile lub chcące zapoznać się z tym stylem pracy,
- kierownicy projektów lub osoby, które chcą nimi zostać,
- osoby, które chcą poznać receptę na efektywne połączenie ładu projektowego oferowanego przez AgilePM ze zwinnym podejściem do wytwarzania produktów,
- inni członkowie zespołów wytwórczych z uwzględnieniem Product Ownerów, Scrum Masterów czy Developerów,
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do pełnienia roli świadomego członka zespołu projektowego, prezentując metodykę AgilePM® zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat pryncypiów i terminologii metodyki AgilePM® oraz umiejętność jej praktycznego zastosowania w zarządzaniu projektami. Szkolenie przygotowuje również do egzaminu AgilePM® Foundation, umożliwiając zdobycie certyfikatu potwierdzającego te kompetencje.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się stosuje fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról; | Kryteria weryfikacji rozróżnia podejście tradycyjne od zwinnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje pryncypia, proces i środowisko projektowe; | Kryteria weryfikacji opisuje cel poszczególnych faz w cyklu życia projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje obowiązki każdej z ról w projekcie; | Kryteria weryfikacji definiuje odpowiedzialności w zespole projektowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyjaśnia, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać w projekcie; | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje elementy projektu do właściwej potrzeby projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia zależności pomiędzy poznanymi elementami; | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje elementy projektu do właściwej fazy cyklu życia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje w praktyce korzyści płynące z metodyki AgilePM; | Kryteria weryfikacji wymienia 3 argumenty za zastosowaniem metodyki w projekcie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje produkty zgodnie z ich przeznaczeniem; | Kryteria weryfikacji wybiera produkt adekwatny do czynności zarządzania projektem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje kontekst projektu niewielkiej skali i w środowisku komercyjnego klienta. | Kryteria weryfikacji opisuje jak projektem funkcjonuje w komercyjnym środowisku klient - dostawca | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje w praktyce wiedzę z zakresu filozofii, pryncypiów, zmiennych projektowych w Agile, | Kryteria weryfikacji wskazuje jaką wartość wnosi stosowanie każdej z zasad do projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się realizuje projekt zgodnie z podejściem Agile, | Kryteria weryfikacji wskazuje jaką wartość wnosi stosowanie każdej z zasad do projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje priorytetyzację zadań oraz timeboxy, | Kryteria weryfikacji stosuje priorytety MoSCoW adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się planuje cykl życia projektu. | Kryteria weryfikacji konfiguruje cyklu życia adekwatnie do typu projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się nabywa kompetencje zarządzania projektem i procesami w projekcie. | Kryteria weryfikacji konfiguruje procesy adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posiada umiejętność samokształcenia się, rozumie istotę realizowania projektów zgodnie z międzynarodowymi standardami oraz znaczenie znajomości terminologii i zasad metodyki AgilePM w pracy zawodowej. Posiada kompetencje społeczne takie jak: wspólne dążenie do celu, umiejętność zaplanowania działania, praca w grupie, skuteczne porozumiewanie się, osiąganie sukcesów dla przedsiębiorstwa w przypadku prowadzenia projektu. | Kryteria weryfikacji pracuje w zespole podczas ćwiczeń opartych o case study | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzięki szkoleniu uczestnik pozna fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról z zespołu projektowego, zrozumie zagadnienia związane z jakością oraz zarządzaniem ryzykiem w projekcie oraz zrozumie jak komunikują się role między sobą. Ponadto uczestnik będzie potrafił wyjaśnić, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać w praktyce oraz pozna korzyści z użycia zarówno Scruma jak i AgilePM. Dodatkowo, zdobędzie wiedzę na temat kontekstu projektu niewielkiej skali oraz w środowisku komercyjnego klienta.
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM).
Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
Usługa realizowana w godzinach dydaktycznych (45 min) a planowane przerwy nie wliczają się do jej czasu.
Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik posiada wiedzę i umiejętności z zakresu całego programu szkolenia:
- zna fakty, w tym terminy, pojęcia, pryncypia AgilePM oraz Scruma, praktyki, proces i obowiązki poszczególnych ról;
- rozumie pryncypia, proces i środowisko projektowe;
- rozumie obowiązki każdej z ról w projekcie;
- potrafi wyjaśnić, jak powyższe elementy zastosować / wykorzystać w projekcie;
- zna zależności pomiędzy poznanymi elementami;
- zna korzyści z użycia AgilePM;
- zna przeznaczenie produktów;
- zna kontekst projektu niewielkiej skali, projektu w programie i w środowisku komercyjnego klienta.
Program szkolenia
DZIEŃ 1 – Scrum Essentials
Wstęp do Agile i Scruma
- Czym jest Agile?
- Manifest Zwinnego Rozwoju Oprogramowania
- 12 Pryncypiów Agile
Jak działa Scrum?
- Elementy frameworku Scrum
Scrum Team i jego Wartości
- Scrum Team i odpowiedzialności
- Sposoby opisania kompetencji i umiejętności
- 5 Wartości Scruma
Product Backlog
- Czym jest Artefakt?
- Historyjki Uzytkownika
- Przykładowe poziomy dekompozycji wymagań
Sprint i Sprint Planning
- Czym jest Sprint?
- Na jakie tematy odpowiada Sprint Planning?
Praca w Sprincie
- Czym jest Daily Scrum?
- Jak działa Definicja Ukończenia (DoD)?
Sprint Review i Sprint Retrospective
- Do czego służy Sprint Review?
- Co omawia się w trakcie Sprint Retrospective?
Doskonalenie Backlogu i Szacowanie
- Doskonalenie i porządkowanie Product Backlogu
- Rodzaje podejść do Szacowania
Empiryzm i koncepcja Lean
- Empiryzm i koncepcja Lean jako teoria Scruma
DZIEŃ 2 i 3 – AgilePM Foundation
Wprowadzenie
- Co to jest VUCA?
- Scrum – przypomnienie
- Zwinność w zarządzaniu projektami
- Iteracyjność i Przyrostowość
Podstawy AgilePM
- Podstawy koncepcji
- Cztery zmienne projektowe
- 8 Pryncypiów AgilePM
Ludzie i Interakcje
- Interesariusze
- Organizacja Projektu
- 9 Pryncypiów Zwinnego Przywództwa
- Perspektywy w zarządzania
- Wzorzec struktury wielozespołowej
- Perspektywa Analizy Biznesowej
- Wzorce struktury zespołu dla różnych typów projektu
Współpraca i Komunikacja
- Czy jest współpraca?
- Środowisko dla współpracy
- Korzyści ze współpracy
- Przywództwo oparte na współpracy
- Czym jest komunikacja?
- Skuteczna komunikacja w kontekście projektu
- Macierz Wpływu i Zainteresowania
- Przejrzystość Procesu i Postępów
Proces i cykl życia projektu
- Czym jest Increment?
- Proces AgilePM
- Konfigurowanie cyklu życia projektu
- Omówienie faz Procesu
Definiowanie i organizowanie wymagań
- Wyjaśnienie rodzajów backlogów
- Czym jest wymaganie?
- Historyjki Użytkownika i ich hierarchia
- Kryteria Akceptacji
- Model INVEST
Szacowanie i ustalanie priorytetów prac
- Szacowanie w świecie VUCA
- Szacowanie w cyklu życia projektu
- Priorytetyzacja MoSCoW
Planowanie i kontrola
- Koncepcje i horyzonty planowania
- Planowanie w cyklu życia projektu
- MoSCoW i planowanie
- Dostarczanie Przyrostowe i struktura Sprintu
- Koncepcje dotyczące kontroli
- Wykresy burn-down
Ład i Ryzyko – przedkładanie zwinności nad biurokrację
- Ład zwinny vs tradycyjny
- Ład finansowy i produkty zarządcze AgilePM
- Co to jest ryzyko?
- Kwestionariusz podejścia do projektu (PAQ)
Na początku pierwszego dnia kursu uczestnicy przystępują do wypełnienia pre testów, składających się z 10 pytań jednokrotnego wyboru. Ostatniego dnia kursu uczestnicy będą rozwiązywać analogiczne post testy. Pre i post testy mają automatycznie generowane wyniki.
Wyniki uzyskane przez uczestników pokażą, czy w trakcie kursu ich wiedza poszerzyła się. Wyniki zostaną ponadto opracowane w raporcie sporządzonym przez trenera po kursie.
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Nie jest wymagana wiedza specjalistyczna. Każdy z uczestników będzie miał okazję podzielić się swoimi doświadczeniami podczas kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Pre test. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Wprowadzenie do szkolenia oraz do Scrum i Agile | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Jak działa Scrum? | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Scrum Team i jego wartości | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Product Backlog | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Sprint i Sprint Planning | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Praca w Sprincie | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:25 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Sprint Review i Sprint Retrospective | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:25 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Doskonalenie Backlogu i Szacowanie | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Empiryzm i koncepcja Lean | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Kolejne kroki i podsumowanie | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Wprowadzenie | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Podstawy AgilePM | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Ludzie i interakcje | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Współpraca i komunikacja | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Proces i cykl życia projektu | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Definiowanie i organizowanie | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Szacowanie i ustalanie priorytetów | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Planowanie i kontrola | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Ład | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Przerwa | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Ryzyko i zwinność. | Prowadzący Marcin Trendel | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Post test. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 270,06 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 270,06 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 57,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 57,73 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Trendel
Jego doświadczenia zawodowe obejmują kilkunastoletnią praktykę w działach projektów, rozwoju, sprzedaży, nieruchomości i windykacji. Posiada bogate doświadczenie na kierowniczych stanowiskach związanych z zarządzaniem nawet kilkudziesięcioosobowymi zespołami projektowymi oraz prowadzeniu kilku projektów jednocześnie. Ważną częścią jego życia zawodowego było wspieranie zespołu od strony analizy biznesowej. Zarządzał wieloma projektami z zakresu HR, finansów, handlu, IT, nieruchomości i ruchomości windykacyjnych. Świadczył swoje usługi dla urzędów miast oraz firm takich jak: Google, Hewlett Packard, Budimex, Eurobank, UBS, Bank BPH, Warta, PZU, Energa, Tauron czy PGE. Jego doświadczenia zawodowe obejmują również wieloletnią pracę dydaktyczną w roli trenera i wykładowcy.
Z wykształcenia ekonomista ze specjalizacją w zarządzaniu projektami i zasobami ludzkimi. Studia ukończył na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (2007 r.).
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- praca przedkursowa,
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
W czasie szkolenia przewidziane są przerwy. Informacja o przerwach zostanie zamieszczona na slajdach lub ekranie komputera w trakcie jej trwania.
Opcjonalny egzamin AgilePM Foundation v3:
2025/06/16/11501/2819121
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
- Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer.
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
- Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon.
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
- Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego.
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
- Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
- Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.