Usługa szkoleniowa: Efektywna sprzedaż z wykorzystaniem indywidualnego raportu FinxS® Sales Assessment (FSA)
Usługa szkoleniowa: Efektywna sprzedaż z wykorzystaniem indywidualnego raportu FinxS® Sales Assessment (FSA)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób pracujących w handlu - przedstawicieli i doradców handlowych, inżynierów sprzedaży, managerów sprzedaży, managerów produktu, doradców techniczno-handlowych, sprzedawców stacjonarnych i pracowników biur obsługi klienta.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dzięki ukończeniu szkolenia uczestnik lepiej pozna własny styl sprzedaży i komunikacji, zrozumie swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju. Zwiększy pewność siebie w relacjach z klientem oraz lepiej dopasuje sposób prowadzenia rozmów w zależności od typów klientów. Rozwinie również kluczowe kompetencje sprzedażowe oraz zbuduje odporność psychiczną w kontekście sprzedaży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje Bariery Komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Wymienia Bariery komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu technik postępowania z zastrzeżeniami klientów | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki postępowania z zastrzeżeniami klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie budowania pozytywnego wizerunku | Kryteria weryfikacji Omawia pojęcie pozytywnego wizerunku | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wymienia Reguły wpływu społecznego w obsłudze trudnego klienta | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje reguły wpływu społecznego w obsłudze trudnego klienta | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w rozmowach telefonicznych z klientem | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady podczas rozmów telefonicznych z klientem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje błędy w komunikacji z Klientem | Kryteria weryfikacji Omawia błędy w komunikacji z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą sposobów łagodzenia frustracji klienta | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zasady łagodzenia frustracji klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje regułę wzajemności | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie reguły wzajemności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia. | Kryteria weryfikacji Przekazuje informacje w sposób prosty i zrozumiały | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Dostrzega znaczenie relacji bezpośredniej w utrzymaniu klienta | Kryteria weryfikacji Wymienia korzyści relacji bezpośredniej w utrzymaniu klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje wysoki poziom odpowiedzialności za przekazywane informacje i ich odbiór | Kryteria weryfikacji Sprawdza prawidłowość przekazanych informacji | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wykazuje zdolności zrozumienia zachowania innych osób | Kryteria weryfikacji Analizuje zachowania innych osób | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki profesjonalnej pracy z klientem | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki profesjonalnej pracy z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu technik reagowania w nieprzewidzianych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki reagowania w nieprzewidzianych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo odczytuje potrzeby klienta | Kryteria weryfikacji Wskazuje i charakteryzuje potrzeby klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prowadzi prezentacje produktowe | Kryteria weryfikacji Tworzy layout oferty i opracowuje plan przedstawienia produktu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje atmosferę zaufania | Kryteria weryfikacji Komunikuje się ze współpracownikami w sposób swobodny, oferuje im pomoc | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Etapy szkolenia:
I. Indywidualne raporty FinxS® Sales Assessment - każdy uczestnik przed przystąpieniem do szkolenia otrzymuje do uzupełnienia kwestionariusz na bazie, którego zostaje wygenerowany raport stanowiący bazę pracy na szkoleniu.
II. Wygenerowanie raportów indywidualnych i przygotowanie dedykowanych materiałów szkoleniowych w tym arkusze pracy,
III. Realizacja szkolenia z wykorzystaniem warsztatów, ćwiczeń i case study. Szkolenie co do zasady jest realizowane stacjonarnie.
Program szkolenia obejmuje:
Moduł 1 - Wprowadzenie do FSA:
- Rola samoświadomości w sprzedaży;
- Omówienie modelu i interpretacja raportu FSA;
- Styl komunikacji i sprzedaży – mocne strony i potencjalne wyzwania;
- Zachowania pod presją i w sytuacjach sprzedażowych.
Moduł 2 - Kompetencje sprzedażowe – dopasowanie:
- Omówienie wybranych kluczowych kompetencji;
- Ćwiczenia grupowe – analiza case studies z wykorzystaniem raportów.
Moduł 3 - Styl klienta a styl sprzedawcy:
- Dopasowanie stylu komunikacji do różnych typów klientów;
- Symulacje rozmów sprzedażowych z uwzględnieniem modelu kompetencji FSA.
Moduł 4 - Analiza luk kompetencyjnych:
- Zestawienie wyników z profilem efektywnego sprzedawcy;
- Identyfikacja obszarów do rozwoju;
- Praca indywidualna i zespołowa nad lukami.
Moduł 5 - Techniki doskonalenia kompetencji sprzedażowych:
- Praktyczne narzędzia i techniki wzmocnienia kluczowych kompetencji;
- Ćwiczenia i scenki sprzedażowe dopasowane do modelu klienta w branży.
Moduł 6 - Indywidualny plan rozwoju:
- Tworzenie planu działania na podstawie raportu;
- Ustalanie celów SMART;
- Mapowanie działań rozwojowych;
- Feedback.
Walidacja efektów uczenia się - walidacja efektów uczenia odbywa się w oparciu o Test teoretyczny oraz wywiad swobodny. Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi to 80%, oznacza to zaliczenie walidacji. Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Warunki organizacyjne:
- W szkoleniu będzie brała udział jedna grupa szkoleniowa składająca się z minimum 4 osób
- 1 h szkolenia = 60 minut. Przerwy zostały wliczone w czas trwania usługi.
- Szkolenie oparte jest o metody: prezentacja, case study, ćwiczenia grupowe, dyskusje, mini warsztaty. Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
- Walidacja szkolenia odbywa się na koniec szkolenia, trwa 30 min, prowadzona jest na podstawie pozytywnego wyniku testu teoretycznego (co najmniej 80%) oraz wywiadu swobodnego
- Walidacja trwa 30 minut.tj. 10 minut wszyscy uczestnicy jednocześnie rozwiązują test teoretyczny, następnie przeprowadzany jest wywiad swobodny ze wszystkimi uczestnikami.
Informacje dodatkowe:
- Usługa rozwojowa jest świadczona na podstawie zakupionej licencja FSA w ramach projektu "Nowa perspektywa dla BUR" nr FERS.01.03-IP.09-0019/23
- Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Moduł 1 - Wprowadzenie do FSA | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Rola samoświadomości w sprzedaży | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Omówienie modelu i interpretacja raportu FSA | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Styl komunikacji i sprzedaży – mocne strony i potencjalne wyzwania | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Zachowania pod presją i w sytuacjach sprzedażowych | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Moduł 2 - Kompetencje sprzedażowe – dopasowanie | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Omówienie wybranych kluczowych kompetencji | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Ćwiczenia grupowe – analiza case studies z wykorzystaniem raportów | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Moduł 3 - Styl klienta a styl sprzedawcy | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Dopasowanie stylu komunikacji do różnych typów klientów | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Symulacje rozmów sprzedażowych z uwzględnieniem modelu kompetencji FSA | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Moduł 4 - Analiza luk kompetencyjnych | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Zestawienie wyników z profilem efektywnego sprzedawcy | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Identyfikacja obszarów do rozwoju | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Praca indywidualna i zespołowa nad lukami | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Moduł 5 - Techniki doskonalenia kompetencji sprzedażowych | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Praktyczne narzędzia i techniki wzmocnienia kluczowych kompetencji | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Ćwiczenia i scenki sprzedażowe dopasowane do modelu klienta w branży | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Moduł 6 - Indywidualny plan rozwoju | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Tworzenie planu działania na podstawie raportu | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Ustalanie celów SMART | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Mapowanie działań rozwojowych | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Feedback | Prowadzący Grzegorz Rippel | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 156,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 156,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Rippel
Tematyka prowadzonych szkoleń obejmuje kompetencje menadżerskie i sprzedażowe (techniki sprzedaży, obsługa klienta, obsługa trudnego klienta, obsługa telefoniczna klienta, zarządzanie zmianą, zarządzanie sobą w czasie, motywowanie pozafinansowe, współpraca i komunikacja w zespole, zarządzanie konfliktami, komunikacja interpersonalna, adaptacja nowych pracowników, budowanie i przewodzenie zespołom).
Doświadczenie zawodowe:
Socjolog, trener, coach, doradca zawodowy Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Trzynastoletnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha kadry zarządzającej zespołem oraz coacha sprzedaży.
Wykształcenie:
Absolwent (2000r.) Uniwersytetu Opolskiego – kierunek Nauki Społeczne ze specjalizacją socjologia organizacji i zarządzania. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania i marketingu (Politechnika Opolska, 2001 r.), studia podyplomowe z coachingu (WSB Wrocław, 2010 r.), studia
podyplomowe z doradztwa zawodowego (Wyższa Szkoła im. Jańskiego w Opolu, 2010).
E-mail: grzegorz.rippel@illustro.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy w pierwszym dniu szkolenia otrzymują wydrukowany raport FSA.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa jest świadczona na podstawie zakupionej licencja FSA w ramach projektu "Nowa perspektywa dla BUR" nr FERS.01.03-IP.09-0019/23
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi