Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego i efektywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Opisuje trendy demograficzne w Polsce i Europie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje działania zwiększające efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Planuje strategie uwzględniające potrzeby pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność działań i adaptuje strategie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność wykorzystania zasobów ludzkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ różnic wiekowych na styl pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Definiuje regulacje sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje strategie uwzględniające różnorodność wiekową pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność działań związanych z zatrudnianiem osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia potrzebę adaptacji kampaniidla osób "50+" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność adaptowanych kampanii społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby różnych grup wiekowych pracowników, włączając zabezpieczenia zdrowotne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia oczekiwania i aspiracje rozwojowe pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje realizację zidentyfikowanych potrzeb i oczekiwań pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia pozytywne wykorzystanie potencjału pracowników różnych wiekowo grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność wykorzystania potencjału różnych grup wiekowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji Planuje inicjowanie i wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje proces inicjowania i wspierania pracy zespołów różniących się wiekiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Kryteria weryfikacji Projektuje i implementuje rozwiązaniaumożliwiające wymianę kompetencji między różnymi pokoleniami pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym | Kryteria weryfikacji Wdraża strategie zapewniające zachowanie w firmie wiedzy i doświadczeń pracowników przedemerytalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Kryteria weryfikacji Organizuje sposoby integrowania pracowników różnych pokoleń w zespoły, maksymalizując ich potencjał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność działań i dostosowuje je do potrzeb oraz wyzwań organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Kryteria weryfikacji Planuje strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, szczególnie u pracowników starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie | Kryteria weryfikacji Organizuje zespoły uwzględniając wiekowe i pokoleniowe różnice dla większej efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Kryteria weryfikacji Kształtuje kulturę pracy opartą na szacunku i zrozumieniu między pokoleniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje konflikty i nieporozumienia, zapewniając stałą komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniu w pracę | Kryteria weryfikacji Podejmuje inicjatywę w organizacji wydarzeń integrujących różne pokolenia w pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Test wiedzy przed szkoleniem
- Rozpoczęcie szkolenia, ćwiczenie uruchamiające proces grupowy, zasady obowiązujące w czasie szkolenia, cele indywidualne uczestników szkolenia, prezentacja agendy szkolenia
- Zarządzanie wiekiem i procesami demograficznymi: Wpływ trendów demograficznych na funkcjonowanie i rozwój firmy
- Strategie Optymalizacji Zasobów Ludzkich: Integracja Międzypokoleniowa i Zarządzanie Potrzebami Pracowników w Różnym Wieku
- Zasoby ludzkie w Polsce i Europie: Analiza demograficzna, różnice wiekowe i ich wpływ na styl pracy
- Analiza starzenia się społeczeństwa: Adaptacja i ocena kampanii społecznych wspierających zatrudnienie osób 50+
- Zarządzanie Różnorodnością Pokoleniową: Identyfikacja Potrzeb, Oczekiwań i Aspiracji Pracowników w Różnym Wieku
- Zarządzanie Różnorodnością Wiekową w Pracy: Regulacje, Styl Pracy i Strategie
- Strategie Integracji i Optymalizacji Potencjału Pracowników Różnych Pokoleń: Od Przeciwdziałania Wypaleniu po Monitorowanie Skuteczności
DZIEŃ 2
- Budowanie Efektywnych Zespołów: Integracja Potencjału i Postaw Pracowników z Różnych Pokoleń
- Skuteczne zarządzanie różnicami pokoleniowymi w miejscu pracy: Rozwiązywanie konfliktów i nieporozumień
- Inicjowanie i Wspieranie Integracji Międzypokoleniowej w Miejscu Pracy: Tworzenie Atmosfery Współpracy i Zaangażowania
- Kształtowanie Kultury Pracy i Organizacja Zespołów z Uwzględnieniem Różnic Pokoleniowych: Strategie Wspierające Zatrudnianie i Zaangażowanie Pracowników Starszych
- Zarządzanie Wiedzą i Kompetencjami Pracowników Po 50. Roku Życia: Strategie Wymiany Kompetencji i Wspierania Międzypokoleniowej Współpracy
- Efektywne Zarządzanie Zespołami Międzypokoleniowymi: Inicjowanie, Wspieranie i Monitorowanie Potencjału Pracowników
- Wykorzystanie Potencjału Międzypokoleniowego: Wspieranie i Monitorowanie Rozwoju Pracowników
DZIEŃ 3
- Efektywne Przekazywanie Wiedzy w Zespołach Międzypokoleniowych: Analiza Potrzeb, Stylów Pracy i Strategii Komunikacji
- Efektywne Przekazywanie Wiedzy w Organizacji: Analiza Potrzeb Wiekowych Pracowników i Ocena Kampanii Społecznych
- Efektywne Zarządzanie Potencjałem Demograficznym: Optymalizacja Wykorzystania Różnych Grup Wiekowych w Firmie
- Strategie zarządzania i integracji w zespołach zróżnicowanych wiekowo: Uwzględnianie potrzeb i wpływ różnic wiekowych na styl pracy
- Zarządzanie Wiedzą i Doświadczeniem Pracowników w Różnym Wieku
- Strategie Rozwoju Potencjału Pracowników: Uwzględnianie Różnic Wiekowych, Regulacji Prawnych i Kampanii Społecznych
- Zarządzanie Wypaleniem Zawodowym: Rozwój Kompetencji i Wymiana Doświadczeń Międzypokoleniowych
- Zarządzanie Zespołami Międzypokoleniowymi: Zachowanie Wiedzy, Wykorzystanie Potencjału i Zapobieganie Wypaleniu Zawodowemu
- Podsumowanie szkolenia - Test wiedzy po szkoleniu
Szkolenie ma charakter interaktywny, co oznacza że każdy Uczestnik bierze aktywnie udział w dyskusjach i wykonuje samodzielnie ćwiczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Szkolenie | Prowadzący Piotr Pysiak | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Szkolenie | Prowadzący Piotr Pysiak | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 186,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 186,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Pysiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi uczestnik otrzyma:
-
Skrypt i materiały ćwiczeniowe w wersji papierowej
-
Prezentacja multimedialna używana podczas szkolenia w wersji elektronicznej
-
Certyfikat udziału w szkoleniu
-
Wsparcie we wdrożeniu po szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy
Informacje dodatkowe
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
W każdym dniu szkolenia będzie prowadzona lista obecności. Podpisana lista jest warunkiem rozliczenia usługi.
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Usługa szkoleniowa może być dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności w przypadku takiej potrzeby prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983) - usługa dofinansowana na poziomie 70% i wyżej oraz podnosząca kwalifikacje zawodowe.
Adres
Adres
Jest to nowoczesne i funkcjonalne miejsce do przeprowadzania różnego rodzaju szkoleń i spotkań biznesowych. Pomieszczenie jest ergonomicznie wyposażone i starannie zaprojektowane, spełniając wszelkie wymagania oraz tworząc komfortową atmosferę podczas procesu szkoleniowego. Dodatkowo, uczestnicy mogą skorzystać z obszarów wypoczynkowych, umożliwiających relaks i regenerację w trakcie przerw.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami