Komunikacja międzykulturowa i dyplomacja w kontaktach międzynarodowych
Komunikacja międzykulturowa i dyplomacja w kontaktach międzynarodowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej i samorządowej, a także osób zatrudnionych w instytucjach współpracujących z partnerami zagranicznymi, którzy w swojej pracy:
• Kontaktują się z przedstawicielami innych kultur.
• Organizują wizyty, konferencje lub wydarzenia z udziałem gości z zagranicy.
• Reprezentują urząd w kontaktach zewnętrznych – zarówno formalnych, jak i nieformalnych.
• Chcą uniknąć nieporozumień kulturowych i podnieść poziom profesjonalizmu swojej komunikacji.
• Są odpowiedzialni za obsługę protokolarną i reprezentacyjną instytucji.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji15-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie koncentruje się na praktycznym podejściu do międzykulturowej komunikacji oraz protokołu dyplomatycznego z uwzględnieniem realiów pracy w administracji publicznej i instytucjach współpracujących z partnerami zagranicznymi. Przeanalizujemy zagadnienia związane z przyjmowaniem delegacji, prowadzeniem korespondencji oraz organizacji spotkań z partnerami zagranicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Rozwiniesz kompetencje w zakresie skutecznego porozumiewania się i współpracy z partnerami z różnych kultur.• Zdobędziesz umiejętność świadomego poruszania się w zróżnicowanym środowisku kulturowym, oraz intensyfikacji kontaktów międzynarodowych – zwłaszcza w pracy urzędniczej, dyplomatycznej i administracyjnej. • Uzyskasz informacje o kluczowych różnicach kulturowych wpływających na komunikację. • Poznasz zasady etykiety, precedencji i protokołu dyplomatycznego przydatne w kontaktach międzynarodowych. • Zwiększysz swoją wrażliwość kulturową i świadomość wpływu stereotypów. • Nauczysz się rozpoznawać i unikać najczęstszych błędów w kontaktach międzykulturowych. | Kryteria weryfikacji tak | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej:
• Kluczowe elementy procesu komunikacji.
• Bariery w komunikacji międzykulturowej.
• Komunikacja niewerbalna w kontekście różnic kulturowych.
2. Kultura jako kontekst komunikacji:
• Elementy kultury: aspekty widoczne i ukryte.
• Wymiary kultury i mapa kulturowa według Erin Meyer.
•
Style komunikacji zależne od kultury:
- nisko- i wysokokontekstowy
- bezpośredni i pośredni,
- linearny i cyrkularny.
• Stereotypy i uprzedzenia: rozpoznawanie, wpływ i strategie neutralizacji.
3. Dyplomacja i protokół dyplomatyczny w praktyce urzędowej:
• Definicja i funkcje dyplomacji we współczesnych relacjach międzynarodowych.
• Precedencja i protokół w międzynarodowych kontaktach.
• Różnice kulturowe dot. obyczajów, form powitania, podjęcia do czasu itp.
•
Oprawa spotkań międzynarodowych:
- etykieta flagowa,
- zasady usadzania gości przy stole prezydialnym i konferencyjnym.
• Zasady wręczania prezentów i upominków w kontekście międzynarodowym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Komunikacja międzykulturowa i dyplomacja w kontaktach międzynarodowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto449,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto449,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,25 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szczegóły: https://frdl.org.pl/tematy/rozwoj-osobisty/komunikacja-13/104746
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.