Usługa szkoleniowa: Budowa prorodzinnej kultury pracy.
Usługa szkoleniowa: Budowa prorodzinnej kultury pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie/usługa adresowane do:
• właścicieli firm,
• pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych/menadżerskich,
• pracowników objętych planami związanymi z awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menadżerskiego,
• pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
• pracowników zespołu HR.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji14-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi szkoleniowej jest nabycie przez uczestników kompetencji Budowa prorodzinnej kultury pracy. Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji -analizuje wpływ zmian demograficznych na strukturę zatrudnienia oraz długofalową strategię rozwoju firmy w oparciu o dane statystyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji -ocenia skuteczność polityki zatrudnienia firmy w zakresie dostosowywania się do potrzeb pracowników związanych z rodzicielstwem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji -ocenia atrakcyjność EVP w porównaniu do ofert konkurencyjnych firm na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Kryteria weryfikacji -analizuje wpływ tych cech na efektywność pracy zespołowej oraz wdrażane mechanizmy wspierające integrację zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji -weryfikuje znajomość przepisów prawa pracy oraz ich stosowania w praktyce organizacyjnej firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji -ocenia skuteczność wdrożonych rozwiązań prorodzinnych na podstawie opinii i poziomu satysfakcji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji -ocenia skuteczność procesu konsultacji oraz poziomu akceptacji wdrażanych rozwiązań przez różne grupy interesariuszy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji -porównuje zaprojektowane pakiety korzyści z najlepszymi praktykami rynkowymi oraz analizuje ich wpływ na retencję pracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji -ocenia zmiany poziomu satysfakcji w oparciu o systematyczne badania ankietowe i analizy jakościowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie. | Kryteria weryfikacji -analizuje skuteczności działań employer branding w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy przyjaznego rodzinie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
->Zgodnie z załącznikiem 1 OKHR dotyczy kompetencji:
Nazwa kompetencji: Budowa prorodzinnej kultury pracy
Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę zegarową (60 minut).
-> Długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
->Walidacja w formie testu teoretycznego i obserwacji w warunkach symulowanych, trwająca 60 min., odbędzie się na koniec szkolenia.
PROGRAM:
Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem następujących metod interaktywnych i aktywizujących, rozumianych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikowi na ćwiczenie umiejętności: ćwiczenia, studium przypadku, obserwacja.
Każdy moduł ma charakter szkoleniowo-warsztatowy.
Dzień 1:
Moduł 1: Demografia i rynek pracy
- Test początkowy
- Analiza zmian demograficznych i ich wpływu na funkcjonowanie firmy
- Prognozy rynku pracy w kontekście starzejącego się społeczeństwa
- Strategie adaptacyjne dla firm
Metody: Prezentacja danych, analiza przypadków, dyskusja grupowa
Moduł 2: Stabilność i elastyczność zatrudnienia
- Równoważenie potrzeb pracowników związanych z rodzicielstwem
- Elastyczne formy pracy i ich wpływ na efektywność zespołu
- Przykłady działań wspierających pracowników-rodziców
Metody: Studium przypadków, symulacje scenariuszy, ćwiczenia praktyczne
Moduł 3: Employee Value Proposition (EVP) – oferta prorodzinna
- Projektowanie oferty EVP dostosowanej do różnych grup pracowników
- Analiza konkurencyjnych ofert na rynku
- Rola EVP w budowaniu lojalności i motywacji pracowników
Metody: Analiza benchmarkingowa, warsztaty projektowe
Dzień 2:
Moduł 4: Regulacje prawne i dobre praktyki
- Przegląd przepisów dotyczących uprawnień pracowników-rodziców
- Dobre praktyki w zakresie zarządzania pracownikami w różnych fazach życia rodzinnego
- Proces wdrażania i dostosowywania polityki prorodzinnej w firmie
Metody: Interaktywne sesje pytań i odpowiedzi, case studies
Moduł 5: Komunikacja i employer branding
- Strategie komunikacyjne dotyczące polityki prorodzinnej firmy
- Employer branding jako narzędzie pozyskiwania talentów
- Monitorowanie satysfakcji pracowników i efektywności wdrożonych działań
Metody: Analiza kampanii komunikacyjnych, warsztaty strategiczne
Walidacja efektów uczenia - test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych.
Test teoretyczny zastosowany w procesie walidacji jest również testem kompetencyjnym. Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
• Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
• Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
• Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
• Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
• Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
• Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, cena jest adekwatna do jej zakresu.
• Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
• Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
• Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills);
• Dostawca usługi potwierdza, iż karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
• Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
• Dostawca usługi potwierdza, że zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z
niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Test początkowy; Moduł 1: Demografia i rynek pracy | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł 2: Stabilność i elastyczność zatrudnienia cz. 1 | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł 2: Stabilność i elastyczność zatrudnienia cz. 2 | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł 3: Employee Value Proposition (EVP) – oferta prorodzinna | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł 4: Regulacje prawne i dobre praktyki cz. 1 | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł 4: Regulacje prawne i dobre praktyki cz. 2 | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł 5: Komunikacja i employer branding | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Ukalska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja efektów uczenia - test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ukalska
Psycholog, Psychoterapeuta, Mentor,Ekspert HR. Posiada 20 letnie doświadczenie wspierania biznesu, zarządzania HR, pracy z ludźmi i prowadzenia indywidualnej psychoterapii.
Ma doświadczenie w pracy psychoterapeutycznej, wsparciu psychologicznym, mentoringu, coachingu, doradztwie indywidualnym, zawodowym, ekspertyzie HR, szkoleniach, projektach rozwojowych dla Liderów, Managerów, Pracowników. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z Zarządami, Senior Managementem oraz liderami w zakresie realizacji polityki personalnej w międzynarodowych korporacjach, spółkach giełdowych, spółce skarbu Państwa, firmach rodzinnych, projektach unijnych. Jest trenerem biznesu z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym i warsztatowym w obszarze kompetencji miękkich. Ma doświadczenie w projektowaniu oraz prowadzeniu projektów interimowych (sukcesja, rekrutacja, leadership, ocena efektywności pracy, projekty rozwojowe, inplacement, outplacement, employer branding, onboarding, wdrażanie zmian w zakresie kultury organizacyjnej, badania zaangażowania, diagnoza i ekspertyza HR, wsparcie liderów, zarządów, Działów HR).
Trenerka posiada odpowiednie do rodzaju i zakresu świadczonych usług doświadczenie zawodowe, nabyte w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji usługi. Trenerka posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notatnik, długopis i teczkę. Ponadto, w toku szkolenia, uczestnik będzie otrzymywał wydrukowane karty pracy, ćwiczenia do uzupełniania itp.
Warunki uczestnictwa
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu teoretycznego (na poziomie min. 80%) oraz zaliczenie obserwacji w warunkach symulowanych. Zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. godzina zegarowa = 60 minut.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701
Adres
Adres
Centrum Konferencyjnym Hotelu Focus w Lublinie, al. Warszawska 109.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi