Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową na produkcji. Szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową na produkcji. Szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Wsparcie dla pracodawców i ich pracowników.
- Pracownicy pełniący funkcję kierowniczą.
- Pracownicy przewidziani do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej.
- Pracownicy zespołu HR.
- Pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zmiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i definiuje procesy demograficzne w kraju i Europie związane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zmiana pokoleń itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnieniu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Wdraża działania umożliwiające racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich, uwzględniając potrzeby i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice między grupami wiekowymi oraz porównuje różnice w stylach między pokoleniami, identyfikuje potencjalne źródła nieporozumień oraz obszary współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Definiuje, czym są potrzeby pracowników różnych grup wiekowych, rozróżnia potrzeby zdrowotne w zależności od wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje aspiracje i oczekiwania rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników oraz dostosowuje ścieżki kariery do potrzeb i aspiracji pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby pracowników i skutecznie zarządza potencjałem pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje techniki motywujące podwładnych, integruje oraz wspiera zespół zróżnicowany wiekowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wprowadza i monitoruje rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystywać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje potencjał osób mających potencjał do pełnienia roli Mentora i buduje zespołu Mentor - podopieczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu - szczególnie "starszych" pracowników. | Kryteria weryfikacji Wdraża programy wsparcia i doradztwa, szczególnie dla starszych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespołu pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby budowania zespołów zróżnicowanych wiekowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne ryzyka z odbiorem komunikatów przez podwładnych i dba o dostosowanie i zrozumienie przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Dba o atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę oraz przeprowadza i analizuje ankiety dotyczące poziomu zaangażowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest dedykowane osobom, które są zaangażowane w proces zarządzania wiekiem, zarządzania współpracą pokoleniową oraz zarządzania zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Szkolenie składa się z 13 godzin teoretycznych oraz 1 godziny ćwiczeń praktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Procesy demograficzne w Polsce i w Europie i ich wpływ na wyzwania w pracy bygadzisty | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Świadomość roli szefa w zarządzaniu zespołem zróżnicowanym wiekowo - zadania i oczekiwania wobec roli brygadzisty | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Oczekiwania zespołu, a oczekiwania przełożonych. Dylematy roli szefowskiej | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Przejście z kolei na przełożonego - jak to ogarnąć? Kształtowanie odpowiedniego nastawienia do rozdzielenia sytuacji prywatnych i zawodowych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Dlaczego z Markiem dużo łatwiej mi się rozmawia niż z Arkiem? - różnice i podobieństwa w stylach osobowości. Wypalenie zawodowe "starszych pracowników". | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Przyczyny wypalenia zawodowego w pracy pracowników produkcyjnych w "starszym wieku". Jak rozpoznać, że pracownik produkcyjny ma objawy wypalenia zawodowego. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Przerwa | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu starszych pracowników produkcyjnych. docenienie pracy i doświadczenia poprzez wejście w rolę Mentora. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Wymiana wiedzy i doświadczenia pracowników z różnych grup wiekowych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Budowanie bazy wiedzy - opis kroków pracy na poszczególnych stanowiskach, dokumentacja zdjęciowa, opracowanie wizualizacji kroków na poszczególnych stanowiskach pracy. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Mentoring i Intermentoring - jak korzystać w pracy na stanowiskach produkcyjnych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Plan pracy w zespołach Mentor - podopieczny i wzajemne wsparcie w rozwoju kompetencji. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 4 pokolenia w pracy. Budowanie zespołów zróżnicowanych wiekowo. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Potrzeby i możliwości pracowników z różnych grup wiekowych. Aspiracje i potrzeby rozwoju różnych grup wiekowych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Komunikacja nastawiona na współpracę w zespole zróżniocowanym wiekowo. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Różnice komunikacyjne różnych grup wiekowych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Źródła nieporozumień między pracownikami z różnych grup wiekowych. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Unikanie i rozwiązywanie nieporozumień. Intencja, ludzka twarz oraz zadawanie pytań - narzędzia do budowania relacji otwartości i poprawnej komunikacji. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Ocenianie i korzystanie z potencjału pracowników. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Ocenianie - najważniejsza interwencja szefa na co dzień. Jak to zrobić, aby praca była zrobiona, a relacje niepogorszone? | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Algortym "OPR" i pochwały za dane zachowanie pracowników - praktyka | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Konflikty w zespole zróżniocowanym wiekowo. Źródła konfliktów między pokoleniami. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Delegowanie zadań. Ćwiczenia praktyczne. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Budowanie atmosfery sprzyjającej współpracy. | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Angażowanie i motywowanie do wykonywania zadań. Trzy poziomy uzasadniania decyzji, aby nie osłabiać swojej pozycji poprzez mówienie "Zarząd kazał: | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Jak brać odpowiedzialność na siebie za wymagania co do wyników, standardów, postawy? | Prowadzący Mariusz Walczak | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 537,39 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 062,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,24 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 147,35 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Walczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi:
- Dla uczestników szkolenia przygotowane zostaną skrypty szkoleniowe.
- Dla uczestników szkolenia przygotowane zostaną wydruki ćwiczeń.
Informacje dodatkowe:
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
Fakt uczestnictwa w dniu usługi rozwojowej online musi zostać potwierdzony raportem z logowań.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest minimum 80% obecności w usłudze i pozytywny wynik weryfikacji efektów uczenia się (walidacja) w formie testu teoretycznego.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługodawca nie jest podmiotem pełniącym funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Przyjęta metoda walidacji w pełni pozwala na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Windows:
- System operacyjny: Windows 10/11, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2.
- Procesor CPU: 1 procesor wirtualny z procesorem 1 GHz lub szybszym.
- Pamięć RAM: Minimum 1024 MB.
- Dysk twardy: Minimum 100 MB.
- Wersja .NET Framework 4.6.1 lub nowsza 1.
- Komputery w chmurze:
- Procesor CPU: Co najmniej 2 procesory wirtualne z procesorem co najmniej 1,6 GHz lub szybszym 1.
- Jeśli korzystasz z aplikacji Microsoft Teams na urządzeniach mobilnych, oto dodatkowe informacje:
- Telefony i tablety z systemem Android : Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współpracuje z urządzeniami z systemem Android, używając ostatnich czterech głównychwersji systemu operacyjnego.
- Telefony iPhone, tablety iPad i odtwarzacze iPod: Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami przy użyciu dwóch ostatnich głównych wersji systemu iOS.
Wymagania dotyczącego parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Przepustowość łącza co najmniej 5 Mb/s (megabitów na sekundę)
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- Przeglądarka internetowa MS Edge; Google Chrome, Opera,
- Zalecane jest zainstalowanie aplikacji MS Teams
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line:
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line wynosi 60 dni.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi