Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem.
Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Wszystkich osób, które w swojej pracy zarządzają lub będą zarządzać ludźmi.
- Kadry kierowniczej, menedżerów wszystkich szczebli, project menedżerów, kierowników zmiany, brygadzistów oraz kandydatów na stanowiska menedżerskie.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do efektywnego zarządzania zespołem poprzez inspirowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki wpływające na zaangażowanie wśród pracowników | Kryteria weryfikacji Wymienia i krótko opisuje 3 czynniki wpływające na zaangażowanie wśród pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki wpływające na sukces w organizacji | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 5 działań/obszarów, będących w gestii lidera, mających kluczowe znaczenie dla sukcesu organizacji i krótko opisuje wybrany jeden. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody i narzędzia budowania zaangażowania w zespole | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 2 metody i narzędzia wpływające na zaangażowanie w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady przewodzenia zespołem wpływające na budowania własnego wizerunku „szefa” | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 2 zasady przewodzenia zespołem wpływające na budowania własnego wizerunku „szefa” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia nazwy czterech stylów przewodzenia zespołem i opisuje wybrany jeden | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody delegowania zadań zgodnie z kompetencjami pracowników | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje i stosuje zasady motywowania pracowników | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje min. 2 metody motywowania zespołu do działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje etapy prowadzenia rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Wymienia poznane typy błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wybraną strategie komunikacyjną ułatwiającą porozumiewanie się ze współpracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy średniego szczebla, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. Zespół (wykład, dyskusja, ćwiczenia, test)
Moduł ten skupia się na pokazaniu funkcjonowania zespołu i poszczególnych osób w zespole. Uczestnicy poznają etapy formowania się zespołu, funkcjonowanie ludzi na tych etapach, a także sposoby komunikacji z nimi.
- Budowanie autorytetu.
- Efektywny zespół – różnorodność ról.
- Autodiagnoza własnej roli w zespole.
- Lider zespołu – zadanie / zespół / jednostka.
- Zestaw psychologicznych narzędzi szefa.
- Informacja zwrotna.
- Pytania i parafrazy.
- Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”.
- Sztuka czynienia ustępstw.
- Rozmowy z pracownikami.
- Komunikacja w pracy lidera.
- Strukturalizacja czasu na każdym etapie rozwoju zespołu.
MODUŁ II. Zarządzanie sytuacyjne i motywowanie pracowników (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról)
Aby skutecznie motywować ludzi trzeba pracować z nimi bardzo indywidualnie, dlatego podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest zarządzanie sytuacyjne i przećwiczą je w praktyce, ucząc się jakie podejście zastosować do jakich pracowników.
- Motywowanie pracownika w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego (K. Blanchard).
- Kultura organizacyjna w motywowaniu pracowników (wartości, normy, wytwory).
- Dostosowanie działań zarządczych do indywidualnych zachowań pracowników.
- Błędy w motywowaniu pracowników.
- Reguły skutecznego motywowania.
- Prowadzenie rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem.
- Efektywna rozmowa.
- Etapy prowadzenia rozmowy.
MODUŁ III. Sztuka delegowania zadań (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról)
Podczas pracy nad zagadnieniem delegowania uczestnicy poznają zasady, które kierują tym procesem. Zobaczą też kiedy i jak można delegować swoją pracę, aby rozwijać pracowników.
- Wyznaczanie celów (SMART).
- Proces delegowania i jego procedura.
- Czynniki sukcesu w delegowaniu.
- Opory przeciwko delegowaniu.
- Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania.
MODUŁ IV. Szef coachem, mentorem, liderem (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról, test)
Ten moduł zachęca uczestników do rozwoju i poszukiwania alternatywnych ról dla siebie w roli lidera. Dlatego poznają oni podstawowe techniki pracy mentorskiej i coachingowej, które mogą zastosować i włączyć w swój proces zarządzania ludźmi.
MODUŁ V. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- gry symulacyjne
- burze mózgów
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min).
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/przywodztwo-w-praktyce-nowoczesne-techniki-zarzadzania-zespolem-2025-09-25-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I. Zespół (wykład, dyskusja, ćwiczenia, test) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 MODUŁ II. Zarządzanie sytuacyjne i motywowanie pracowników (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:55 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 MODUŁ III. Sztuka delegowania zadań (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ IV. Szef coachem, mentorem, liderem (dyskusja, ćwiczenia, case study, odgrywanie ról, test) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 881,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 530,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Prowadzi regularne interwencje zespołowe, w tym sesje team coachingu: wspieranie samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji, budowanie świadomości ról zespołowych, zwiększenie motywacji i determinacji zespołów, zarządzanie różnorodnością (style poznawcze), łącząc podejście coachingowe z ACT. W swojej pracy stosuje założenia Analizy Transakcyjnej.
Jest także współgospodynią Platformy rozwojowej dla Liderów Agile Lea
Wieloletnie doświadczenie trenerskie (ponad 10 lat) zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty).
W ostatnich 2 latach przeprowadziła ok 200 godz. szkoleniowych z zakresu przywództwa dla osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz na stronie AVENHANSEN.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%)
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
* 1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Czas trwania szkolenia to 17 godz. dydaktycznych tj. 12 godz. 45 min (bez uwzględnienia przerw)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych