Studia podyplomowe: Psychologia w biznesie
Studia podyplomowe: Psychologia w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Grupy zawodowe do których jest kierowana niniejsza oferta:
a) managerów i liderów firm,
b) specjalistów ds. zespołów ludzkich,
c) konsultantów biznesowych,
d) pracowników działów komunikacji i public relations,
e) członków zespołów,
f) sprzedawców,
g) inwestorów.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi206
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom specjalistycznej wiedzy z zakresu wykorzystania psychologii zarządzania, prowadzenia biznesu i rozwoju zawodowego.Nabycie umiejętności analitycznych, komunikacyjnych i interpersonalnych, które są kluczowe w pracy w środowisku biznesowym. Przygotowanie słuchaczy ze wszystkich kręgów zawodowych do lepszego pełnienia swoich funkcji w obszarze zawodowym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie ekonomicznym,społecznym i psychologicznym. | Kryteria weryfikacji 1. Wie jakie są psychologiczne aspekty decyzji w środowisku biznesowym.2. Posiada wiedzę z zakresu wpływu czynników psychologicznych tj. postrzegania, myślenia, emocji, zachowań na analizę i interpretację danych. 3. Wie jaka jest rola inteligencji emocjonalnej w biznesie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Posiada uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu człowieka w środowisku pracy, zna zasady zarządzaniazasobami ludzkimi. | Kryteria weryfikacji 1.Posiada wiedzę na temat kluczowych cechy pracy zespołowej.2. Ma wiedzą z zakresu wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływające na status zespołu. 3. Zna charakterystykę podstawowych typów osobowości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Potrafi sformułować, ocenić i rozwiązać problemy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i funkcjąmenedżera oraz znaleźć sposoby wdrożenia nowych, innowacyjnych rozwiązań. | Kryteria weryfikacji 1. Potrafi stworzyć właściwą kulturę organizacji w kierowaniu zespołem pracowniczym.2. Potrafi w sposób efektywny inkluzywny sprawować władzę kierowniczą w zarządzanym zespole. 3. Potrafi rozwijać kompetencje przywódcy w oparciu o koncepcję P. Cardona i P. Garcia-L. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Potrafi modelować, analizować i oceniać ludzkie zachowania, postawy, decyzje wykorzystując wiedzędotyczącą narzędzi stosowanych w środowisku otwartości, empatii i zrozumienia. | Kryteria weryfikacji 1. Potrafi dokonać kluczowego rozróżnienia w NVC – fakty a ocena i interpretacja, czucia a myśli, potrzeby a strategie, prośby a żądania.2.Potrafi zaprezentować modele zachowań ludzkich uwzględniające wpływ komunikacji empatycznej i otwartości na decyzje jednostki lub grupy. 3. Potrafi dokonać trafnej oceny postaw i decyzji ludzi na podstawie danych z obserwacji, symulacji lub analiz, z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych wspierających środowisko zaufania i otwartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i inicjowania działań na rzecz interesu miejscapracy i otoczenia. | Kryteria weryfikacji 1. Proponuje i uzasadnia konkretne działania usprawniające funkcjonowanie organizacji lub poprawiające jej otoczenie.2. Identyfikuje problemy lub potrzeby w miejscu pracy i przedstawia przedsiębiorcze rozwiązania z uwzględnieniem zasobów i ryzyka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Jest gotów do wypełniania obowiązków społecznych, inspirowania i organizowania prac zespołowych (ocharakterze interdyscyplinarnym i multikulturowym) wykorzystując specyfikę pełnionych funkcji w grupie i organizacji na rzecz środowiska społecznego. | Kryteria weryfikacji 1. Potrafi zidentyfikować i omówić różnice w modelach zachowań oraz ekspresji emocji w kontekście różnych kultur, uwzględniając ich wpływ na pracę zespołową i relacje w organizacji.2. Inicjuje działania społeczne lub organizacyjne z uwzględnieniem roli swojej funkcji w grupie oraz wpływu kontekstu kulturowego na styl przywództwa, rozwiązywanie konfliktów i budowanie zaangażowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
Zajęcia prowadzone w formie hybrydowej - zajęcia tradycyjne w siedzibie Uczelni z aktywnościami prowadzonymi zdalnie przez MS Teams. Zajęcia będą się odbywały w wybrane zjazdy.
Terminy zjazdów semestr zimowy
Rok akademicki 2025/2026 studia podyplomowe
Zjazd 1 | 17-19.10.2025 |
Zjazd 2 | 24-26.10.2025 |
Zjazd 3 | 07-09.11.2025 |
Zjazd 4 | 21-23.11.2025 |
Zjazd 5 | 28-30.11.2025 |
Zjazd 6 | 12-14.12.2025 |
Zjazd 7 | 19-21.12.2025 |
Zjazd 8 | 09-11.01.2026 |
Zjazd 9 | 16-18.01.2026 |
Zjazd 10 | 29-31.01.2026 |
Harmonogram studiów przygotowany jest zgodnie ze standardami akademickimi (przerwy 15 minutowe pomiędzy godzinami lekcyjnymi odbywają się co 2 godziny lekcyjne).
Zajęcia odbywają się:
a) w piątki w godzinach od 16:30 – 21:30,
b) w soboty w godzinach od 8:00 – 22:00
c) w niedziele w godzinach od 8:00 – 14:45
Program studiów podyplomowych psychologia w biznesie
Przedmiot | Godz. | Katalog przedmiotów |
Podstawy ekonomii. | 12 | Przedmiot obejmuje zagadnienia dotyczące gospodarki i gospodarowania, rodzajów i typów gospodarek, czynników produkcji, pieniądza - pojęcie, geneza, ewolucja i funkcje. Ponadto realizowane są wybrane zagadnienia mikroekonomii tj.: rynek i mechanizm rynkowy, ceny – pojęcie, rodzaje i funkcje, zarys teorii wyboru konsumenta, podstawy analizy kosztów w przedsiębiorstwie, a także wybrane zagadnienia makroekonomii tj.: ruch okrężny środków rzeczowych i pieniężnych w gospodarce, budżet, mierzenie gospodarki w skali makro, nierównowaga w gospodarce, bezrobocie i jego rodzaje, inflacja : pojęcie, mierzenie, przyczyny i przeciwdziałanie. Poruszane są również zagadnienia z zakresu międzynarodowej współpracy gospodarczej i handlu zagranicznego. |
Podstawy prawa w biznesie z elementami mediacji. | 12 | Celem przedmiotu jest przedstawienie praktycznej wiedzy o prawnych aspektach prowadzenia działalności biznesowej z kompetencjami menedżerskimi. Słuchacze poznają podstawowe formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej. Zapoznają się z prawnymi aspektami przygotowywania i analizy umów gospodarczych. Poznają zasady prowadzenia mediacji jako alternatywnej formy rozwiązywania konfliktów w życiu gospodarczym. |
Psychologia ogólna emocje i motywacje. | 20 | Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi w dorobku psychologii koncepcjami i wynikami badań dotyczących procesów emocjonalno-motywacyjnych człowieka oraz przedstawienie najnowszych wyników prac prowadzonych w tym zakresie. Wprowadzenia do psychologii emocji i motywacji człowieka. Słuchacz zdobędzie ogólną wiedzę na temat procesów emocjonalnych i motywacyjnych, ich genezy oraz roli w funkcjonowaniu człowieka. W czasie zajęć omówione zostaną kluczowe pojęcia dotyczące emocji i procesów afektywnych, biologiczne podstawy emocji, związki łączące emocje z poznaniem, różnice indywidualne i kulturowe w funkcjonowaniu afektywnym oraz teorie motywacji człowieka. |
Psychologiczne aspekty rekrutacji i selekcji – systemy rekrutowania, motywowania selekcji. | 20 | Celem przedmiotu jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników. Zapoznanie z teoriami, modelami i mechanizmami istotnymi z punktu widzenia przeprowadzania rekrutacji, a także poszerzenie świadomości odnośnie zatrudniania personelu na określone stanowisko pracy. W trakcie zajęć uczestnicy nabędą umiejętności przeprowadzania całego procesu rekrutacji oraz skutecznego prowadzenia rozmów rekrutacyjnych. |
Psychologiczne aspekty komunikacji, komunikacja oparta na empatii (techniki komunikacji interpersonalnej). | 20 | Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i praktyczny trening umiejętności komunikowania się w oparciu o założenia metody nonviolent communiaction dr Marshalla Rosenberga (NVC). Słuchaczom zostanie przedstawiona charakterystyka empatii jako kluczowej umiejętności w modelu komunikacji NVC. Poznają cztery kluczowe rozróżnienia w komunikacji bez przemocy tj.: fakty nie ocena i interpretacje; uczucia zamiast myśli ubranych w uczucia (uczucia rzekome), potrzeby nie strategie; prośby nie żądania. Empatia to także umiejętność stawiania granic, która w komunikacji opartej na empatii, zrozumieniu i szacunku do drugiego człowieka jest kluczowa i niezbędna. Podczas zajęć zaprezentowane zostaną skuteczne metody wspierania siebie w procesie rozwiązywanie trudnych i stresujących sytuacji w pracy. Umiejętności z tego obszaru przekładają się na wyższy poziom efektywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań. |
Przywództwo, rola i zadanie managera | 20 | Celem przedmiotu jest pokazanie znaczenia przywództwa we współczesnych organizacjach, na różnym szczeblu. Szczególny nacisk położony zostanie na znaczenie wizji przywódcy i charyzmy. Pokazane zostanie, jak z perspektywy przywódcy budować można kulturę organizacyjną opartą na wyzwalaniu zaangażowania pracowników od najniższych szczebli po szczebel zarządczy. Analizowane będą problemy związane z pobudzaniem innowacyjności oddolnej, wprowadzaniem zmian w organizacjach, komunikacją przywódców z pracownikami, efektywnym zarządzaniem zespołami, motywacją. Celem kształcenia w zakresie przedmiotu przywództwo w biznesie jest przekazanie słuchaczom wiedzy związanej z realizacją roli lidera w przedsiębiorstwie. Studenci poznają teorie oraz style przywództwa, a także kompetencje zarówno intra- jak i interpersonalne. Zajęcia pozwalają na uświadomienie przez słuchaczy poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu przewodzenia innym oraz określenie obszarów wymagających dalszego rozwoju i poszerzenie ich do poziomu zaawansowanego. Ponadto studenci zrozumieją znaczenie inspirowania innych do uczenia się i rozwoju. Zajęcia będą miały interaktywny charakter. |
Budowanie zespołu - team management | 10 | Przedmiot obejmuje zagadnienia z zakresu budowania zespołu i zarządzania zespołem. Podczas zajęć poruszane są między innymi tematy związane z zarządzaniem personelem, działalnością gospodarczą, pracą zespołową, teoretyczne podstawy i możliwości ich praktycznego zastosowania w zakresie działania zbiorowego, efektywności współpracy, organizacji pracy i rozwiązywania konfliktów. W trakcie zajęć uczestnicy uzyskują świadomość kształtowania się współczesnych wyzwań zewnętrznych dla funkcjonowania przedsiębiorstw i ich wewnętrznej struktury organizacyjnej, jak również wartości relacji międzyludzkich w procesie pracy, znaczenia pracy zespołowej dla funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa w warunkach turbulentnego otoczenia. Zajęcia umożliwiają zdobycie przydatnych praktycznych umiejętności. |
Psychologia marketingu i reklamy. | 20 | Przedmiot zapozna słuchaczy z praktyczną wiedzą z zakresu typowych zachowań, gustów i skojarzeń potencjalnych klientów. Przedstawione zostaną zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej. Słuchacze zdobędą umiejętności analizy, interpretacji i kreacji przewidywań zachowań konsumenckich. Poznają skuteczne metody reklamy i komunikacji w social mediach. Poznają rolę i funkcję współczesnego rynku medialnego w kulturze i edukacji. Metodologia badań rynkowych i medialnych wzbogaci wiedzę i umiejętności słuchaczy. |
Wpływ społeczny na zachowanie konsumenckie (behawioralne zachowania konsumentów ) | 18 | Przedmiot ukazuje szeroki zakres informacji nt. ekonomii behawioralnej, jej założeń i problemów. Ekonomia behawioralna jest nową i szybko rozwijającą się dziedziną wiedzy, która opisuje i analizuje ludzkie wybory oraz ich konsekwencje dla użyteczności podejmującego decyzje, dla rynku i w interakcjach strategicznych. Na zajęciach analizowane są przyczyny "quasi-racjonalnego" podejmowania decyzji wynikającego z ograniczonej racjonalności, ograniczenie wolnej woli i niepełnego egoizmu. Czerpiąc wiedzę z ekonomii, psychologii i wyników eksperymentów na zajęciach modyfikowane będą restrykcyjne założenia przyjęte przez standardową teorię ekonomii. |
Multikulturowa komunikacja w biznesie. | 18 | Uprzedzenia i stereotypie dotyczące grup obcych „różnice kulturowe” są podstawą występujących sporów i nieporozumień. Słuchacze poznają charakterystykę kręgów kulturowych funkcjonujących w świecie i w danych społeczeństwach narodowych. Wiedza ta przełoży się na umiejętność identyfikacji różnic i podobieństw kulturowych oraz pozwoli scharakteryzować profil kulturowy danej grupy kulturowej. Jest to droga do budowania relacji opartych na empatii, zrozumieniu i tolerancji różnorodności. W wielokulturowej organizacji newralgiczne znaczenie przybiera komunikacja niewerbalna tj. : język ciała, dotyk, dystans, wygląd zewnętrzny, kostium. Podczas zajęć słuchacze zapoznają się z podstawowymi zasadami komunikacji niewerbalnej charakterystycznej dla danej grupy kulturowej. W trakcie zajęć prezentowane będą błędy i zakłócenia w komunikacji będące często wynikiem stereotypów, uprzedzeń i nieznajomości symboli różnych w różnych kulturach. Rytuały i ekspresja emocjonalna to źródło niezbędnej wiedzy i umiejętności poznawczych, której znajomość pozwoli na eliminację zakłóceń komunikacyjnych. Słuchacze poznają genezę rozwoju multikulturowości i zasady komunikacji w multikulturowych korporacjach niezbędne do rozwoju biznesu i budowaniu trwałego kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa. |
Zarządzanie konfliktem, zarządzanie zmianą z elementami negocjacji. | 16 | Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z metodyką i praktycznymi aspektami zarządzania zmianą i konfliktem w organizacji, w tym technikami strukturyzacji tego procesu i powiązaniem go ze strategią i rolą przywódców w procesie zmian. Słuchacze poznają sposoby ograniczania oporu wobec zmian i główne źródła niepowodzeń w zarządzaniu zmianą. Konflikt w zbiorowości ludzkiej jest stanem naturalnym, słuchacze podczas zajęć poznają wszelkie działania które mają za zadanie eliminacje, redukcję i wyciszenie konfliktu. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 31,55 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 31,55 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Dagara Łupicka Szczęśnik
Absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy „SKiBA” we Wrocławiu.
Członkini Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego, uczestniczka seminariów poświęconych metodom biograficznym oraz konferencji krajowych i międzynarodowych poświęconych zagadnieniom z zakresu psychologii rozwojowej, interwencji w sytuacjach traumatycznych, problematyce komunikacji w edukacji, zagadnieniom pracy z ciałem. Autorka publikacji poświęconych profilaktyce, oddziaływaniom interwencyjnym, edukacji, analizie narracji.
dr Joanna Kryza
i diagnozowaniu kompetencji społecznych (sfera intymności, asertywności oraz ekspozycji społecznej) oraz zawodowych, badaniu poziomu aktywności komunikacyjnej oraz różnic osobowościowych w kontekście predyspozycji indywidualnych.
W obszarze zainteresowań badawczych jest również problematyka zarządzania konfliktem oraz alternatywne metody rozwiązywania i łagodzenia sytuacji konfliktowych ze szczególnym uwzględnieniem mediacji.
dr Marta Ciako
Jest autorką i współautorką licznych publikacji oraz współorganizatorką konferencji naukowych z tego zakresu. Pełniła funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Wałczu, co pozwoliło jej zdobyć praktyczne doświadczenie w zakresie ochrony interesów konsumentów i ich zachowań rynkowych.
Prowadziła również własną działalność gospodarczą związaną z organizacją warsztatów i szkoleń z zakresu, przedsiębiorczości, marketingu językowego i biznesu.
mgr Jacek Kaszyński
W mojej pracy na uczelni staram się wykorzystać doświadczenie praktyka zdobyte podczas wykonywania zawodu sędziego i obecnie mediatora głównie w sprawach gospodarczych, między przedsiębiorcami w jakich się specjalizuję. Na uczelni pełnię funkcję rzecznika dyscyplinarnego ds. studentów.
dr Katarzyna Orfin-Tomaszewska profesor ANS
Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach związanych z marketingiem, w szczególności promocją produktu. Organizatorka konferencji naukowych i członek komitetu redakcyjnego materiałów pokonferencyjnych.
dr Ilona Ziemkiewicz-Gawlik
W obszarze zainteresowań badawczych znajdują się zagadnienia związane z psychologią pracy i organizacji, zarządzaniem relacjami oraz motywacją w środowisku zawodowym.
Członkini zespołu ds. jakości. Autorka publikacji poświęconych kulturze organizacyjnej, relacjom interpersonalnym, kompetencjom przyszłości oraz rynkowi pracy, a także uczestniczka szkoleń poświęconych m.in. psychologii motywacji, komunikacji empatycznej, zarządzaniu zmianą oraz rekrutacji i rozwojowi pracowników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Warunki ukończenia procesu kształcenia:
- udział w zajęciach
- uzyskanie pozytywnego wyniku z prezentacji projektu dyplomowego,
- uzyskanie pozytywnych wyniki z testów wiedzy (zgodnie z sylabusami).
Warunki uczestnictwa
Rejestracja przez stronę https://irk.ans.pila.pl/pl/
Złożenie dokumentów:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe;
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub kopię dyplomu potwierdzoną przez Uczelnię lub notariusza;
- jedną fotografię, podpisaną imieniem i nazwiskiem;
- poświadczenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej wymaganej studiach podyplomowych;
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Na potrzeby kształcenia większość realizowanych zajęć odbywa się w Campusie akademickim, w budynku B.
Do dyspozycji pozostają następujące sale dydaktyczne i laboratoryjne:
Nr sali | ||||||||||||
104-L | 116-L | 111 53 os. | 113 53 os. | 114 53 os. | 204 46 os. | 206 36 os. | 208 20 os. | 212 45 os. | 213 20 os. | 214 67 os. | 109 60 os. | 215 105 os. |
Zajęcia w trybie laboratorium, ćwiczenia. Sale wyposażone w komputery i oprogramowanie niezbędne do realizacji treści programowych przedmiotów na kierunku ekonomia | Sale wykładowo – ćwiczeniowe. Wyposażone w komputer, projektor, tablice. | Audytorium Economicum im. prof. dr hab. Kazimierza Pająka, dr hc |
Auditorium Economicum
- to klimatyzowana sala audytoryjna wyposażona w nowoczesny, integrowany system audiowizualny, składający się z projektora multimedialnego, monitora interaktywnego oraz nagłośnienia wraz z pętlą indukcyjną. Sala wyposażona jest także w komputer All-In-One, oświetlenie LED oraz elektryczne rolety. Wszystkimi elementami zarządza system sterowania, dzięki któremu w szybki i prosty sposób możliwe jest zapewnienie optymalnych warunków do zajęć.
Proces dydaktyczny na kierunku Ekonomia wspomagany jest poprzez realizację zajęć w dwóch pracowniach komputerowych (budynek B, 104-L i 116-L), z których każda wyposażona jest w 20 stanowisk komputerowych, projektor multimedialny oraz oprogramowanie Microsoft Windows 10, Microsoft, Office 2016, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, STATA, GRETL, R Studio Desktop Open Source Edition.
Słuchacze mają stały dostęp do biblioteki Uczelni, która jest podstawą działającego systemu biblioteczno-informacyjnego, służącego wielu rodzajom użytkowników. Zbiory Biblioteki stanowią strukturalną całość i są zgodne z profilami kształcenia w Uczelni. Biblioteka Główna ANS w Pile pracuje w systemie bibliotecznym PROLIB. Poza tym Biblioteka posiada system wypożyczania, ochrony i kontroli zbiorów w technologii RFID.
W czytelni, mediatece oraz nowoczesnym Laboratorium Kreatywności, czytelnicy mają do dyspozycji stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu i licencjonowanych baz danych online. Sala konferencyjna, wchodząca w skład kompleksu bibliotecznego, wyposażona została w wysokiej klasy sprzęt audiowizualny, umożliwiający prowadzenia telekonferencji i e-learningu. Do dyspozycji czytelników jest 10 stanowisk komputerowych oraz 24 miejsca w czytelni.
Słuchacze studiów podyplomowych Akademii Nauk Stosowanych w Pile otrzymują bezpłatny dostęp do bibliotek cyfrowych:
- IBUK Libra – platforma zasobów edukacyjnych, podręczników akademickich oraz książek naukowych w tym nauki ekonomiczne 1306 tytułów,
- Legalis – system informacji prawnej,
- InforLex - baza 34 czasopism ekonomiczno-prawnych i aktów prawnych,
- ACADEMICA - Cyfrowa Wypożyczalnia Publikacji Naukowych.
Uczelnia dysponuje Platformą e-learningową wyposażoną w zintegrowany system informacyjno-komunikacyjny składający się z platformy portalowej oraz platformy e-learningowej, dzięki którym możliwe jest udostępnianie materiałów dydaktycznych oraz realizacja szkoleń i testów on-line. Platforma e-learningowa stanowi narzędzie umożliwiające zwiększenie dostępności kształcenia dla osób z niepełnosprawnościami, która jest jednocześnie dodatkowym narzędziem wspomagającym kształcenie dla wszystkich pozostałych studentów.
Wybrane zajęcia warsztatowe odbywać się będą w specjalistycznej sali, która została zaprojektowana z myślą o prowadzeniu zajęć praktycznych w zakresie zarządzania stresem i reagowania w sytuacjach kryzysowych. Wyposażona w zaawansowane systemy symulacyjne – w tym efekty dźwiękowe, świetlne, dymne oraz elementy realistycznej scenografii (np. fragment pojazdu, imitacje sytuacji wypadkowych) – umożliwia tworzenie immersyjnych scenariuszy kryzysowych. Dzięki stanowiskom kontrolnym z oprogramowaniem do zarządzania scenariuszami oraz lustrze weneckiemu (do obserwacji i analizy zachowań uczestników), możliwe jest dokładne śledzenie reakcji i wdrażanie narzędzi interwencji psychologicznej.
Do dyspozycji słuchaczy jest również nowoczesna pracownia do edukacji twórczej, muzycznej i terapii w edukacji, wyposażona w interaktywne narzędzia wspierające rozwój uczestników, w tym system typu smartfloor. Obie przestrzenie tworzą komplementarne środowisko sprzyjające nabywaniu kompetencji osobistych i społecznych, łącząc doświadczenie sytuacji stresowych z elementami kreatywnej ekspresji i pracy nad dobrostanem psychicznym.
Uczelnia dysponuje infrastrukturą dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W ramach tego działania funkcjonuje wypożyczalnia sprzętu wspierającego osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w jej ofercie znajdują się następujące urządzenia:
1. Przenośne pętle indukcyjne - 4 szt.
2. Laptop Acer z oprogramowaniem powiększająco - udźwiękawiającym 2 szt.
3. Laptop Dell z oprogramowaniem powiększająco - udźwiękawiającym 1 szt.
4. Cyfrowe lupy powiększające - 2 szt.
5. Dyktafon cyfrowy Olympus - 3 szt.
6. Skaner ręczny przenośny - 4 szt.
7. Czytacz tekstu Balze Et - 1 szt.
8. Tablet Lenovo TAB4 10 - 4 szt.
Dodatkowo studenci mogą bezpłatnie korzystać z urządzeń SHARP MX-2651, które pozwalają na kserowanie, skanowanie oraz drukowanie dokumentów. Urządzenia dostępne są w Biurze ds. Obsługi Osób z Niepełnosprawnościami oraz Biurach Obsługi Kierunków Studiów. W Biurze ds. Obsługi Osób z Niepełnosprawnościami znajduje się dodatkowo stanowisko komputerowe do bezpłatnego wykorzystania przez studentów z niepełnosprawnościami.
Na wejściu do uczelni znajduję się plan tyflograficzny kampusu uczelnianego. Tyflomapa umożliwia osobom niewidomym i niedowidzącym orientację przestrzenną umiejscowienia budynków uczelni poprzez informacje dostarczane drogą wizualną (dzięki czytelnej i kontrastowej grafice) oraz drogą dotykową (za pośrednictwem form przestrzennych i opisów brajlowskich).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Dostęp do biblioteki, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, pokój socjalny dla studentów.