KURS NA PILOTA CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + 12h LOTÓW 1na1 z INSTRUKTOREM + PAŃSTWOWY EGZAMIN: PILOT DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia) i NSTS-06 + moduł spec.: WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ
KURS NA PILOTA CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + 12h LOTÓW 1na1 z INSTRUKTOREM + PAŃSTWOWY EGZAMIN: PILOT DRONA w kat. STS-01 (nowe europejskie uprawnienia) i NSTS-06 + moduł spec.: WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, chcąca poszerzyć zakres swojej wiedzy i umiejętności w ramach działań na rzecz bezpieczeństwa lotów "NIE BĄDŹ PAPIEROWYM PILOTEM", poprzez udział w większej ilości godzin "w powietrzu" - 12H ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH (loty) w układzie 1 na 1 (Kursant - Instruktor) oraz dodatkowych godzinach zajęć specjalistycznych.
- OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności z obszarów dronów oraz ZDAĆ EGZAMIN PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA NSTS-06 (loty BSP w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
- OSOBY, które pragną nie tylko uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA, ale także zdobyć wiedzę w zakresie lotów za granicą i wykorzystania dronów w usługach, w obszarze cyfrowych i zielonych kompetencji.
- OSOBY, chcące uzyskać "zielone umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji21-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa przygotowuje przyszłych pilotów bezzałogowych statków powietrznych (BSP) do samodzielnego wykonywania lotów według scenariusza NSTS-06 i STS-01 (po zdaniu egzaminu i uzyskaniu uprawnień ULC) oraz potwierdza zdobycie wiedzy w zakresie lotów dronami za granicą i wykorzystania dronów w usługach, którą wykorzysta w obszarze cyfrowej/zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant definiuje aspekty związane z przepisami lotniczymi i procedurami operacyjnymi zgodnymi ze standardem STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE, a także rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS, a także charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant posiada ogólną wiedzę w zakresie Bezzałogowych Statków Powietrznych (BSP) | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP oraz definiuje różne tryby lotów, a także rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji definiuje obsługę przeglądu przedstartowego bezzałogowego statku powietrznego oraz ogólny stan systemu BSP i kryteria zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym oraz dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP oraz opisuje osiągi systemu BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka jako pilota drona | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki ograniczające możliwości człowieka/pilota w trakcie wykonywania lotów BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji definiuje, rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP oraz rozróżnia i charakteryzuje strefy geograficzne, a także kontroluje i definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji definiuje, charakteryzuje i określa ryzyko na ziemi, dokonuje analizy przestrzeni powietrznej oraz analizuje i ocenia ryzyko operacyjne a także nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych oraz wykonuje bezpieczny start i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje czynniki pogodowe mogące mieć wpływ na wykonywanie misji BSP | Kryteria weryfikacji definiuje zagadnienia i czynniki związane z meteorologią oraz rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne a także ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant posiada ogólną wiedzę w zakresie wykorzystania DRONÓW W USŁUGACH, w ramach wprowadzenia do 18 modułów specjalistycznych realizowanych, w ujęciu o zagadnienia "zielonych umiejętności" | Kryteria weryfikacji definiuje, charakteryzuje i określa sposoby wykorzystania DRONÓW W USŁUGACH, w oparciu o wprowadzenie do 18 specjalistycznych modułów, w zakresie nowoczesnych technologii ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant definiuje aspekty związane z przepisami lotniczymi i procedurami operacyjnymi w zakresie wykonywania lotów za granicą | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze oraz wytyczne dla bezzałogowych statków powietrznych za granicą, w zakresie działania na rzecz ekoinowacji, wykorzystywane w obszarze porównań zagadnień związanych z "zieloną gospodarką" | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant opisuje działania wykonywane w trakcie lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje działania wykonywane w trakcie misji powietrznej z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji (m.in. zdjęcia/filmy terenów zielonych i/lub chronionych) oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant w ramach kompetencji społecznych, aktualizuje i wzbogaca swoją wiedzę z obszaru BSP w trakcie trwania szkolenia z innymi uczestnikami szkolenia, także w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant w ramach kompetencji społecznych jest świadomy sposobów wykorzystywania bezzałogowych statków powietrznych (BSP) jako cyfrowego i ekologicznego narzędzia pracy w ramach zrównoważonego rozwoju a także w kontekście działań na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje obszary wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych, jako współczesnego narzędzia pracy w o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant w ramach kompetencji społecznych potrafi skutecznie współpracować w zespole, komunikować się jasno i odpowiedzialnie działać w sytuacjach wymagających koordynacji oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji współpracuje oraz komunikuje się jasno i odpowiedzialnie podczas szkolenia, a także przestrzega zasady bezpieczeństwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
W ramach niniejszego szkolenia, chcemy Kursantowi, czyli Tobie - przyszłemu PILOTOWI DRONA, zaproponować trochę inne podejście, dające Ci więcej możliwości świadomego decydowania o swoim dalszym rozwoju w obszarze dronów.
Prawdopodobnie dopiero rozpoczynasz swoją bardziej profesjonalną przygodę z dronami. I tak naprawdę oprócz tego, że chcesz nauczyć się dobrze i bezpiecznie latać dronem, zastanawiasz się w jaki sposób możesz wykorzystać BSP, aby dodatkowo móc zarabiać w ramach świadczenia usług dronowych (teraz albo w przyszłości).
Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. To szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Oprócz tego, że uzyskasz uprawnienia STS-01 i NSTS-06 oraz faktycznie nauczysz się latać, to pokażemy Tobie, gdzie można jego wykorzystać.
Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie w ramach tego szkolenia - moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH, a w ramach niego zrobiliśmy wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych, tak abyś później mógł sam zdecydować w jakich obszarach/specjalizacjach chcesz się rozwijać:
- TERMOWIZJA | TERMOWIZJA BUDYNKÓW
- DRONOWE INSPEKCJE OZE
- INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH
- INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH
- FOTO-VIDEO Z DRONA ORAZ OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW
- TELEDETEKCJA
- ROLNICTWO PRECYZYJNE
- POSZUKIWANIA OSÓB I NIELEGALNYCH SKŁADOWISK
- WYKORZYSTANIE OPROGRAMOWANIA KOMPUTEROWEGO DO DRONÓW (RDT G2, Loc8, FIRETRAK)
- QGIS | ORTOFOTOMAPY | TWORZENIE MAP | ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH
- POMIAR SMOGU Z WYKORZYSTANIEM DRONA
- NOCNE LOTY
- LOTY FPV
- SORA (ANALIZA RYZYKA)
- MISJE SAR
Powyższy moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH, w ramach wprowadzenia do 18 modułów specjalistycznych realizowany także będzie, w ujęciu o "zielone umiejętności", o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywane w obszarze "cyfrowej i zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY.
Na podstawie modułu zawodowego: DRONY W USŁUGACH, w którym uczestniczyłeś, po zakończeniu niniejszego szkolenia, poza zakresem niniejszej karty usługi, będziesz mógł dokształcić się w ramach rozwoju KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH z poniższych obszarów specjalistycznych, które najbardziej Ciebie zainteresowały i chciałbyś się w tych obszarach specjalizować.
SAM WYBIERZ PO TYM SZKOLENIU 4 MODUŁY W KTÓRYCH CHCESZ SIĘ ROZWIJAĆ!
Dedykowane moduły specjalistyczne (każdy moduł 2h zegarowe):
MS01 – Termowizja
MS02 – Termowizja budynków
MS03 – Dronowe Inspekcje OZE
MS04 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz. 1
MS05 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz.2
MS06 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 1
MS07 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 2
MS08 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 1
MS09 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 2
MS10 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 3
MS11 – Podstawy QGIS (geoinformacja)
MS12 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.1
MS13 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.2
MS14 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.3
MS15 – Misje SAR (Search and Rescue)
MS16 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.1
MS17 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.2
MS18 – Nocne loty dronem
MS19 – Loty FPV
MS20 – SORA – analiza ryzyka
MS21 – Teledetekcja
MS22 – Rolnictwo precyzyjne
MS23 – Pomiar smogu – cz.1
MS24 – Pomiar smogu – cz. 2
MS25 – Aplikacje dronowe: RDT G2 – polskojęzyczne oprog. automatyzujące proces analizy dużej ilości zdjęć termowizyjnych pozyskanych z drona + Loc8 – polskojęzyczne oprog. umożliwiające wykrywanie obiektów z obrazów drona na podstawie pasma kolorów + FIRETRAK – polskojęzyczne oprog. do zarządzania pożarami lasów z drona.
Podkreślamy, że powyższa propozycja jest poza zakresem niniejszej karty usługi.
---
Uzyskując uprawnienia STS-01 (loty BSP w zasięgu wzroku - VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (loty BSP poza zasięgiem wzroku - BVLOS do 25 kg) uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 r. spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06, a w 2026 r. "przesiadasz się" na STS-01. Ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5, aby móc latać w STS-01.
U nas w EuroDRON zajęcia praktyczne to 12 h zegarowych (STS-01 i NSTS-06) w układzie 1 na 1 (Instruktor-Ty). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 i NSTS-06, ale także nauczysz się latać świadomie i bezpiecznie dronem.
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
----
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń i identyfikacji nielegalnych składowisk śmieci, poprzez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
---
SZKOLENIE NA PILOTA DRONA składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 27h zegarowych [szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym (on-line "na żywo"), obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01i NSTS-06
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP)
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU
- PROCEDURY OPERACYJNE
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP
- METEOROLOGIA
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE
- LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ - PRZEPISY i WYTYCZNE
- DRONY W USŁUGACH - przykłady wykorzystanie dronów w obszarze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność
- EGZAMIN PRÓBNY oraz OMÓWIENIE PYTAŃ I ODPOWIEDZI
----
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swojego drona.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych] w tym przez cały okres szkolenia praktycznego odbywa się OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH, która nie stanowi procesu walidacji [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)].
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (loty poza zasięgiem wzroku). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1h zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu BSP.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z KURSANTEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
UWAGA! Zajęcia praktyczne są zależne od warunków pogodowych (nie latamy, kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
----
EGZAMIN [3h zegarowe] - niezależny, zewnętrzny podmiot prowadzący proces walidacji [egzamin zdalny w czasie rzeczywistym].
Po zakończeniu części teoretycznej i praktycznej wraz z pozytywną oceną umiejętności praktycznych, Kursant jest dopuszczony do EGZAMINU. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem do zdania egzaminu jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty po zakończeniu przez Kuranta części teoretycznej i części praktycznej. Dzień i godzina egzaminu dla Kursanta dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. W ramach niniejszej usługi opłacony jest egzamin.
---
Usługa rozwojowa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Szkolenie stacjonarne trwa 12h zegarowych, a szkolenie teoretyczne (zdalne w czasie rzeczywistym) trwa 27h zegarowych + zewnętrzna walidacja: egzamin (zdalny w czasie rzeczywistym) 3h zegarowe. Łącznie: 42h zegarowe = 55h dydaktycznych.
Przerwy nie są wliczone w ilość godzin usługi rozwojowej i nie mogą być wpisane w harmonogram, gdyż zafałszują realną ilość godzin szkolenia w harmonogramie.
Zgodnie z wytycznymi PARP indywidualna część praktyczna (loty) nie jest uwzględniane w polu "Harmonogram". W polu "Harmonogram" wskazana została część teoretyczna oraz egzamin. Termin egzaminu oraz post-testu, zawarte w harmonogramie są wskazane jedynie poglądowo - data i godzina - gdyż są ustalane indywidualnie z Kursantem przez zewnętrzny podmiot przeprowadzający walidację.
Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Regulaminu BUR, Dostawca Usługi musi zamieścić i/lub uzupełnić i/lub podać docelowy Harmonogram usługi wraz z prowadzącymi na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Dlatego Dostawca Usługi zastrzega sobie możliwość korekty niniejszego Harmonogramu usługi do 6 dni przed rozpoczęciem tej usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 117,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 117,86 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz ŚLIWIŃSKI
Janusz KACZOR
Michał BOGDAŃSKI
Paweł ZAWISZA
Piotr STRUSKI
Szymon SOKOŁOWSKI
Patryk JAWORSKI
Mikołaj KOSMOWSKI
Marcin ŚLUSARCZYK
Wojciech RUDNICKI
Błażej PRÓCHNICKI
Mieszko BYSIKIEWICZ
Ernest KRAUZE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć omawiane podczas szkolenia teoretycznego zagadnienia w obszaru ULC.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w tym pozytywna ocena umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez Prezesa ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie stosowne uprawnienia są widoczne w państwowym systemie KSID.
Warunki uczestnictwa
- Aby przystąpić do szkolenia Uczestnik musi mieć ukończone 18 lat.
- Przystępując do szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym Kursant musi mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w kamerę, głośnik i mikrofon.
- Kursant jest świadomy i wyraża zgodę, aby na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia, usługa może być rejestrowana (nagrywana). Kursantom nie udostępniamy w żadnej formie nagrań ze szkolenia.
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT. Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Zastrzegamy, że zgodnie z wytycznymi w zakresie zarządzania niespodziewanymi sytuacjami (Załącznik nr 4 do Regulaminu BUR) istnieje możliwość, iż Instruktorzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany instruktora ze względu na nieprzewidziane sytuacje. Każdy wyznaczony Instruktor posiada stosowne uprawnienia oraz odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia niniejszej usługi rozwojowej w zakresie bezzałogowych statków powietrznych i modułów specjalistycznych.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu zdalnym w czasie rzeczywistym (on-line) jest ważny w okresie trwania niniejszej usługi.
Adres
Adres
Część praktyczna z Instruktorem, realizowana jest stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów (kwestie bezpieczeństwa). Dokładne terminy i miejsca zajęć praktycznych ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a Dostawcą Usługi (czyli nami). Zajęcia praktyczne odbędą się w czasie trwania niniejszej karty usługi tj. w okresie od 22.08.2025 do 30.09.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usługi.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany terminu i miejsca realizacji szkolenia. O zaistniałej sytuacji Kursant zostanie poinformowany tel./mailowo.