Zarządzanie i kierowanie zespołem
Zarządzanie i kierowanie zespołem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Nowi i obecni liderzy zespołów – osoby, które pełnią lub mają pełnić funkcje kierownicze.
Menedżerowie średniego szczebla – odpowiedzialni za zarządzanie zespołami projektowymi lub operacyjnymi.
Specjaliści aspirujący do roli lidera – osoby z potencjałem przywódczym, przygotowywane do awansu.
Kadra HR i trenerzy wewnętrzni – wspierający rozwój kompetencji przywódczych w organizacji.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia rozwiną kompetencje w zakresie skutecznego zarządzania zespołem, w tym komunikacji, motywowania, delegowania zadań oraz rozwiązywania konfliktów – w celu zwiększenia efektywności pracy zespołowej i osiągania celów organizacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efekty uczenia się (uczestnik po szkoleniu potrafi):Zidentyfikować swój styl zarządzania i dostosować go do potrzeb zespołu. Skutecznie komunikować się z członkami zespołu, także w sytuacjach trudnych. Delegować zadania w sposób motywujący i efektywny. Rozpoznawać i rozwiązywać konflikty w zespole. Budować zaangażowanie i motywację pracowników. Stosować narzędzia zarządzania zespołem (np. feedback, coaching, planowanie pracy). | Kryteria weryfikacji Ocena umiejętności miękkich. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Blok: Przywództwo i style kierowania zespołem. Sposoby efektywnej komunikacji interpersonalnej Dobór właściwego stylu kierowania, wzajemna komunikacja, podjęcie określonych form wpływu i motywowania pracowników stanowi o sprawności działania zespołowego. Warsztat w bloku #1 dostarcza wiedzę słuchaczom w zakresie podstawowych założeń kształtowania kompetencji menedżerskiej kierowania zespołem. Są to umiejętności związane z kształtowaniem więzi i relacji opartych na partnerskim stylu oddziaływania na zespół w kontekście nowoczesnych metod zarządzania zasobami ludzkimi. a. Diagnoza własnego stylu kierowania i sposoby kształtowania efektywnych zachowań kierowniczych. b. Podstawowe nurty we współczesnym HR w organizacji, wyzwania zarządzania międzypokoleniowego c. Rozpoznanie motywów zajmowania określonych ról grupowych przez podwładnych w zespole, założenia efektywnej komunikacji interpersonalnej z zespołem
2. Blok: Budowanie odporności mentalnej w kierowaniu zespole pracowniczym. Zarządzanie stresem w zespole. Współczesne czasy nieprzewidywalności i niepewności otoczenia organizacji wpływają negatywnie na postawy i zachowania pracowników. Problemy dnia codziennego oraz stres wynikający z presji środowiska pracy ograniczają często aktywność i motywacje do działania. Tym samym może pojawiać się w zachowaniach pracowników syndrom stresu pourazowego związanego z brakiem odporności mentalnej (PTSD). Warsztat w bloku 2 pozwoli rozwinąć kluczowe kompetencje działań efektywnego kierownika jaką jest pomoc zarówno sobie, jak i swoim podwładnym w kształtowaniu i budowaniu odporności mentalnej poprzez działania prewencyjne i zapobiegające rozwojowi syndromu PTSD. a. Źródła i zapobieganie stresowi organizacyjnemu. b. Rozpoznanie przyczyn i skutków występowania braku odporności mentalnej. c. Aktywne ćwiczenie wybranych sposobów budowania odporności mentalnej d. Warsztat metodyki BASIC PH. Definiowanie i rozpoznanie własnych kanałów komunikacji wspomagających odporność w stresujących sytuacjach. e. Redukowanie stresu i budowanie odporności mentalnej podległych pracowników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 157,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 157,14 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kawka
Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu na Wydziale
Zarządzania i Informatyki (specjalizacja: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi). Autor ponad 70
publikacji z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, motywowania, wynagrodzeń, nowej gospodarki
czy zarządzania w sporcie, a w tym m. in. monografii „Wynagrodzenia w organizacjach nowej
gospodarki. Uwarunkowania. Funkcje. Konfiguracja”. Głównym obszarem zainteresowań prof. Kawki
są systemy motywowania materialnego, przeobrażenia cywilizacyjne nowej gospodarki w zakresie
kapitału ludzkiego, funkcja personalna w obszarze zarządzania organizacjami sportowymi,
komunikacja społeczna i wpływ pokolenia Z na rynek pracy. Na stałe współpracuje jako doradca
i specjalista w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim z ponad 20 organizacjami naukowo – szkoleniowymi.
Jest też pracownikiem Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Członek Rady Naukowej
Gdańskiego Klubu Biznesu. Jest aktywnym i czynnym konsultantem w zakresie rozwiązań HR
w praktyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną zapewnione podczas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Należy mieć dostęp do internetu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi