Sztuczna inteligencja (AI) z elementami cyberpsychologii
Sztuczna inteligencja (AI) z elementami cyberpsychologii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Proponowany kierunek studiów podyplomowych skierowany jest do:
- Twórców aplikacji biznesowych,
- Pracowników i praktyków branży IT , którzy chcą zrozumieć kontekst psychospołeczny człowieka przy jednoczesnym zastosowaniu wdrożeń AI w przedsiębiorstwach,
- Psychologów i psychoterapeutów, chcących poszerzyć swój warsztat terapeutyczny o zastosowanie nowych technologii, socjologów,
- Menedżerów średniego i wyższego szczebla, odpowiedzialnym za nabywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii i rozwiązań w przedsiębiorstwie
- Coach’ów biznesowych ,specjalistów ds. rozwoju nowych usług, innowacji, transformacji cyfrowej, relacji człowiek-komputer
- Specjalistów user experience i design thinking, którzy projektują produkty interaktywne z myślą o kliencie
- Wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu cyberśrodowiska i umiejętnego poruszania się w nim jak i tworzenia nowych możliwości oddziaływania psychologicznego poprzez sieć i technologie
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Sztuczna inteligencja (AI) z elementami cyberpsychologii stanowią nowatorskie i rozwojowe ujmowanie technologii w perspektywie psychologicznej, światowego trendu łączącego wiedzę informatyczną z humanistyczną. To co w niej istotne, to komunikowanie człowiek – maszyna i człowiek-technologia, której celem jest poprawa satysfakcji z życia i funkcjonowania każdego z nas, wsparcie przedsiębiorstw i organizacji w bardziej efektywnym wykorzystaniu potencjału pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAZna zalety i wady tradycyjnych i nowych mediów, rozumie rolę AI i nowych technologii we współczesnym społeczeństwie, posiada zaawansowaną wiedzę o IT, algorytmach, więziach cyfrowych, komunikacji międzydziedzinowej oraz praktyczne umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Zna zalety, wady oraz różnice tradycyjnych i nowych mediówW2 Wie czym jest AI i jakie ma zastosowania W3 Zna rozszerzającą się rolę nowych mediów W4 rozumie szczególny charakter zmian zachodzących we współczesnych społeczeństwach w związku z rozwojem nowych technologii W5 posiada pogłębioną wiedzę o technologiach informacyjnych i algorytmach jako narzędziach odpowiedzialnych za transmisję norm i reguł w społeczeństwie W6 posiada pogłębioną wiedzę o więziach społecznych w środowisku cyfrowym W7 ma zaawansowane umiejętności komunikacyjne obejmujące komunikację międzydziedzinową (nauki społeczne/IT) W8 Wie czym jest cyberbezpieczeństwo i jak je stosować w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIDopasowuje media elektroniczne do celów komunikacyjnych, planuje ich wykorzystanie, buduje tożsamość wirtualną, stosuje predictive analytics i PAML, przeciwdziała cyberprzemocy, przestrzega zasad cyberbezpieczeństwa, korzysta ze sieci zdrowo oraz wdraża projekty AI w biznesie. | Kryteria weryfikacji Potrafi dopasować rodzaj dostępnych mediów elektronicznych do celów komunikacyjnychU2 Potrafi zaplanować proces wykorzystywania mediów do komunikacji U3 Potrafi budować swoją tożsamość w wirtualnej rzeczywistości U4 Umie stosować technologie predictive analitics i PAML w tworzeniu nowoczesnych aplikacji U5 umie przeciwdziałać cyberprzemocy i rozpoznawać ją w sieci U6 stosuje zasady cyberbezpieczeństwa podczas użytkowania mediów online U7 umie korzystać z sieci w zdrowy sposób, nie przeciążający mózgu U8 umie wdrażać projekty oparte na AI w przedsiębiorstwie lub start’upie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNERozumie wartość i zagrożenia mediów dla jednostek i społeczeństw, wykazuje odpowiedzialność w komunikacji oraz potrafi skutecznie formułować przekazy online. | Kryteria weryfikacji Rozumie wartość mediów dla rozwoju indywidualnego i społeczeństwRozumie zagrożenia wynikające z rosnącego wpływu nowych mediów na jednostki i społeczeństwa KS3 Zna konsekwencje i potrafi wykazywać się odpowiedzialnością za podjęte działania komunikacyjne KS7 Potrafi formułować i przekazywać, komunikaty oddziałujące na otoczenie KS8 Zna skuteczność i siłę przekazu online | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Innowacje i nowe technologie (42 godz.)
- Design intuicyjnych innowacji – perspektywa psychologiczna i kognitywistyczna (12 godz.)
- Technologie informacyjne - perspektywa psychospołeczna (6 godz.)
- Technologie VR w psychologii eksperymentalnej (8 godz.)
- Sztuczna Inteligencja w świetle prawa autorskiego (8 godz.)
- Reprezentacja wiedzy i wnioskowanie w AI ( 8 godz.)
Wdrażanie innowacji (44 godz.)
- Technologie predictive analytics i machine learning (PAML) - klucz do rozwoju aplikacji opartych na AI (10 godz.)
- Adopcja technologii opartych na AI – badania psychologiczne (10 godz.)
- HCI i Design Thinking - wykłady (16 godz.)
- Wdrażanie projektów opartych na AI i design thinking (8 godz.)
Człowiek i humanizacja technologii (40 godz.)
- Psychologiczne aspekty emocji i motywacji interakcji człowiek - komputer (10 godz.)
- Cyberpsychologia. Nowe perspektywy badania mediów i ich użytkowników (16 godz.)
- Cyberprzemoc i cyberkłamstwo - profilaktyka i przeciwdziałanie (6 godz.)
- Neuropsychologia. Wpływ nowych technologii na aktywność ośrodków mózgowych w perspektywie motywacji użytkowników do korzystania z nowych technologii (8 godz.)
Metody i rozwój technologii (42 godz.)
- Cyberbezpieczeństwo (6 godz.)
- Tożsamość społeczna a e-tożsamość w rozwoju socjologii cyfrowej - badania (10 godz.)
- Technologie perswazyjne i technologie możliwości - grywalizacja, affective computing, chatboty, NLP oraz wykrywanie emocji (16 godz.)
- Prawne i etyczne aspekty sztucznej Inteligencji (10 godz.)
Projekt (8 godz.)
Seminarium projektowe (8 godz.)
Forma zaliczenia
Test roczny i egzamin końcowy polegający na obronie projektu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 39,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 39,77 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dr Tomasz Rowiński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne zamieszczane na moodlu.
Przedstawiona powyżej cena obejmuje obecnie obowiązującą promocje w czesnym oraz obejmuje system płatności 10 rat.
Istnieje możliwość dodania ceny na życzenie - w systemie płatności 1, 2 i 12 rat.
W tym celu prosimy o kontakt z biurem rekrutacji wskazanym powyżej rekrutacjasp@gdansk.merito.pl
Warunki uczestnictwa
Dodatkowo wymagany zapis przez formularz rekrutacyjny uczelni https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1.
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji znajdują się pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania: posiadanie sprzętu elektronicznego z dostępem do internetu, monitor, klawiatura.
Uczelnia zapewnia dostęp do platformy TEAMs.