AKADEMIA DYREKTORA PRZEDSZKOLNEGO
AKADEMIA DYREKTORA PRZEDSZKOLNEGO
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do osób pełniących funkcje kierownicze w przedszkolach oraz do tych, którzy przygotowują się do objęcia takich stanowisk. Uczestnicy to osoby odpowiedzialne za zarządzanie placówką oświatową na poziomie wychowania przedszkolnego.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie i wsparcie kadry zarządzającej przedszkolami w skutecznym i świadomym pełnieniu funkcji kierowniczej, poprzez rozwój kompetencji w zakresie zarządzania ludźmi, organizacją pracy, komunikacją oraz jakością edukacji przedszkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady organizacji pracy przedszkola zgodne z przepisami prawa oświatowego.Rozumie rolę i odpowiedzialność dyrektora w zarządzaniu zespołem oraz całym przedszkolem. Zna skuteczne metody komunikacji i rozwiązywania konfliktów w środowisku przedszkolnym. Rozumie znaczenie motywowania, oceniania i wspierania kadry pedagogicznej i pomocniczej. Zna zasady planowania strategicznego, priorytetyzacji zadań i zarządzania zmianą w placówce. | Kryteria weryfikacji Poprawność odpowiedzi w testachwiedzy (min. 60% poprawnych odpowiedzi). Obserwacja uczestnika podczas ćwiczeń warsztatowych i symulacji (np. rozmowa oceniająca, prowadzenie spotkania, rozwiązywanie konfliktu). Udział w dyskusjach, analiza studiów przypadków i prezentacja wniosków. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. TOŻSAMOŚĆ I ROLA DYREKTORA
Tematy:
- Kim jest nowoczesny dyrektor przedszkola?
- Autodiagnoza stylu zarządzania – test i interpretacja
- Rola lidera edukacyjnego – wartości, misja, etyka
- Budowanie autorytetu i zaufania w zespole
II. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PEDAGOGICZNYM
Tematy:
- Warunki efektywnego zespołu w przedszkolu
- Delegowanie zadań, odpowiedzialność i monitorowanie
- Motywowanie nauczycieli – techniki i narzędzia
- Spotkania zespołowe jako narzędzie zarządzania
III. KOMUNIKACJA DYREKTORSKA W PRAKTYCE
Tematy:
- Kompetencje miękkie i ich znaczenie w kierowaniu placówką
- Uważność, aktywne słuchanie, komunikacja niedyrektywna
- Formułowanie oczekiwań, rozmowy planujące i delegujące
- Coachingowa rozmowa dyrektorska
Metody: odgrywanie ról, ćwiczenia komunikacyjne, feedback 360°, praca indywidualna i w grupach
IV. ROZMOWY TRUDNE I BUDOWANIE RELACJI
Tematy:
- Rozmowa dyscyplinująca – jak mówić o trudnościach konstruktywnie
- Konflikty w zespole – analiza i mediacja
- Sztuka udzielania informacji zwrotnej (feedback)
- Model konstruktywnej krytyki
V. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI
Tematy:
- Planowanie roczne i strategiczne – jak ustalać cele SMARTER
- Organizacja dnia, tygodnia i roku w przedszkolu
- Priorytetyzacja zadań – co, kiedy, jak?
- Organizacja pracy zespołów zadaniowych i międzyoddziałowych
VI. OCENA I ROZWÓJ KADRY
Tematy:
- Systemy oceny pracy nauczycieli i personelu pomocniczego
- Rozmowa oceniająca jako element rozwoju zawodowego
- Wartościowanie pracy pedagogicznej – podejście jakościowe
- Tworzenie ścieżek rozwoju i wspieranie kompetencji kadry
VII. ZMIANA, ROZWÓJ I INSPIRACJE DYREKTORSKIE
Tematy:
- Zarządzanie zmianą – jak wdrażać nowe pomysły i innowacje
- Angażowanie zespołu w zmiany organizacyjne
- Diagnoza potrzeb placówki – plan rozwoju
- Podsumowanie szkolenia, autoewaluacja, plany działania uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 TOŻSAMOŚĆ I ROLA DYREKTORA | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PEDAGOGICZNYM | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 KOMUNIKACJA DYREKTORSKA W PRAKTYCE | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 10-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 ROZMOWY TRUDNE I BUDOWANIE RELACJI | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 11-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 OCENA I ROZWÓJ KADRY | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 ZMIANA, ROZWÓJ I INSPIRACJE DYREKTORSKIE | Prowadzący Sławomir Krakowski | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Krakowski
Psychologię na SWPS. Wykładowca w WSB i SWPS min. Psychologia Biznesu. Certyfikowany konsultant Advisio Competence Navigator, Reiss Motivation. Ponad 200 godzinne doświadczenie w
prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Testy diagnostyczne i ewaluacyjne pomagają ocenić poziom wiedzy przed i po szkoleniu. Ćwiczenia praktyczne umożliwiają zastosowanie teorii w realnych sytuacjach menadżerskich. Skrypt szkoleniowy zawiera kluczowe zagadnienia, wskazówki oraz miejsce na notatki.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem szkolenia może być osoba posiadająca doświadczenie w pracy przedszkolnej, pełniąca lub planująca pełnić funkcję kierowniczą.
Adres
Adres
flipchartz blokiem. W lokalu do dyspozycji duża i w pełni wyposażona kuchnia , łazienka, poczekalnia, balkon.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja