Coaching prowokatywny - 2-dniowe szkolenie
Coaching prowokatywny - 2-dniowe szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby zainteresowane rozwojem osobistym;
trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, absolwenci/absolwentki podyplomowych studiów trenerskich;
coachowie/coacherki, studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki szkół coachingu, studiów coachingowych
studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
osoby pracujące z zespołami;
osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
pracownicy działów HR;
menedżerowie/menedżerki
i inni.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do wykorzystywania technik prowokacyjnych w pracy trenerskiej, coachingowej i rozwojowej, a także w codziennych relacjach. Uczy, jak w sposób świadomy i etyczny stosować humor, absurd i napięcie do pogłębiania relacji, przełamywania impasu i inicjowania zmiany, zgodnie z podejściem Franka Farrelly’ego. Rozwija także umiejętność pracy z mową ciała i przestrzenią. Wzmacnia odwagę i elastyczność w kontakcie z drugim człowiekiem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje znaczenie ujawniania w relacjach i procesie zmiany. | Kryteria weryfikacji – Definiuje pojęcie „provocare” w kontekście relacyjnym i rozwojowym.– Uzasadnia wpływ ujawniania emocji i przekonań na proces transformacji. – Rozróżnia sytuacje, w których ujawnienie wspiera lub hamuje rozwój relacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wskazuje techniki prowokacyjne wykorzystywane w pracy rozwojowej. | Kryteria weryfikacji – Charakteryzuje techniki amplifikacji: „oni są winni” / „ja jestem winien”.– Rozróżnia formy dotykania tabu, małpowania i absurdalnych ripost. – Opisuje zastosowanie technik takich jak: adwokat diabła, „tak, ale…”, niestworzone historie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Analizuje znaczenie mowy ciała i przestrzeni w prowokacyjnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji – Wskazuje elementy mowy ciała wspierające efekt prowokacyjny.– Uzasadnia rolę dystansu fizycznego i ruchu w budowaniu napięcia lub zaufania. – Rozróżnia sytuacje, w których przestrzeń wzmacnia lub neutralizuje przekaz. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia orientacje prowokacyjne: na siebie, rozmówcę i relację. | Kryteria weryfikacji – Rozróżnia trzy typy orientacji prowokacyjnej.– Dobiera właściwą orientację do opisu studium przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uzasadnia celowość użycia prowokacji zamiast klasycznej empatii i podążania. | Kryteria weryfikacji – Wskazuje różnice między stylem „podążającym” a prowokacyjnym.– Identyfikuje, kiedy „ciągnięcie za ogon” przynosi wartość edukacyjną lub terapeutyczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki wpływające na skuteczność prowokacji według F. Farrelly’ego. | Kryteria weryfikacji – Wymienia czynniki skutecznej prowokacji (np. ton, intencja, relacja).– Rozróżnia zależność między stylem osoby prowokującej a efektem prowokacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocena adekwatności użycia prowokacji w kontekście relacyjnym – analiza przypadków. | Kryteria weryfikacji – Analizuje kontekst sytuacji wymagających interwencji prowokacyjnej.– Dobiera właściwe narzędzia prowokacyjne do opisanego przypadku. – Ocenia możliwe konsekwencje zastosowania prowokacji w danej relacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Sobota (9:00–17:00) - prowadzenie - Beata Kozak
Godzina | Blok tematyczny / Aktywność |
9:00–10:30 | Provocare znaczy ujawniać – rola ujawniania w relacji i zmianie, kontekst etyczny i komunikacyjny |
10:30–10:45 | Przerwa kawowa |
10:45–12:30 | Narzędzia prowokacji – cz. 1: Amplifikacje: „oni są winni” / „ja jestem winien”; Dotykanie tabu |
12:30–13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30–15:00 | Narzędzia prowokacji – cz. 2: Małpowanie, absurdalne riposty, „tak, ale…”, niestworzone historie |
15:00–15:15 | Przerwa kawowa |
15:15–17:00 | Narzędzia prowokacji – cz. 3: Adwokat diabła + ćwiczenia integrujące poznane formy prowokacji |
Dzień 2 – Niedziela (9:00–17:00) - prowadzenie - Beata Kozak
Godzina | Blok tematyczny / Aktywność |
09:00–10:30 | Mowa ciała i praca z przestrzenią – język ciała jako prowokacja, „chodzenie po granicach” |
10:30–10:45 | Przerwa kawowa |
10:45–12:30 | Trzy orientacje prowokacyjne: Ja – Ty – My. Kiedy i jak zmieniać punkt odniesienia w pracy relacyjnej |
12:30–13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30–15:00 | Nie podążaj – ciągnij osła za ogon! – odwaga w konfrontacji, nie ratowanie, ale konfrontowanie |
15:00–15:15 | Przerwa kawowa |
15:15–16:30 | Czynniki prowokacji Farrelly’ego i studia przypadków – analiza kontekstów i ćwiczenia końcowe |
16:30-17:00 | Walidacja (test z wynikiem generowanym automatycznie) |
Zajęcia teoretyczne: 8h
Zajęcia praktyczne: 8h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Provocare znaczy ujawniać – rola ujawniania w relacji i zmianie, kontekst etyczny i komunikacyjny | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Narzędzia prowokacji – cz. 1: Amplifikacje: „oni są winni” / „ja jestem winien”; Dotykanie tabu | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Narzędzia prowokacji – cz. 2: Małpowanie, absurdalne riposty, „tak, ale…”, niestworzone historie | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Narzędzia prowokacji – cz. 3: Adwokat diabła + ćwiczenia integrujące poznane formy prowokacji | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Mowa ciała i praca z przestrzenią – język ciała jako prowokacja, „chodzenie po granicach” | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Trzy orientacje prowokacyjne: Ja – Ty – My. Kiedy i jak zmieniać punkt odniesienia w pracy relacyjnej | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Nie podążaj – ciągnij osła za ogon! – odwaga w konfrontacji, nie ratowanie, ale konfrontowanie | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Czynniki prowokacji Farrelly’ego i studia przypadków – analiza kontekstów i ćwiczenia końcowe | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja - test z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Beata Kozak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Kozak
Łącznie przeprowadziła ponad 30 000 h warsztatowo-szkoleniowych.
W latach 2019 – 2025 szkoliła z tematów:
Train the trainer, rozumienie dynamiki procesu grupowego, komunikacja w pracy trenera, metodologia pracy trenera, radzenie sobie z sytuacjami trudnymi na sali szkoleniowej, superwizja warsztatów autorskich, trening interpersonalny, trening intrapsychiczny, komunikacja w biznesie, zarządzanie zmianą, coaching w biznesie, team coaching, zarządzanie zespołami w organizacjach, dla zespołów HR.
W latach 2019-2025 odbyła następujące szkolenia własne:
Gallup Certified Coach (sierpień 2023)
Insights Discovery (kwiecień 2025 – licencja wymaga corocznego odnawiania) - narzędzie psychometryczne wykorzystywane do badań, których wyniki pozwalają na szkolenie zespołów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkolenia, materiały do ćwiczeń, długopis, podkładka do notowania.
Informacje dodatkowe
W ramowym programie usług oraz w informacjach podstawowych posługujemy się wymiarem godzin zegarowych. Przerwy są wliczane w czas trwania usługi.
***
Warunki organizacyjne: Szkolenie jest zaprojektowane tak, aby komfortowo pracowało się z grupą 1-10 osób. Podczas zajęć przewidziana jest również praca w parach lub praca w grupach (liczba osób zależna od ilości uczestników oraz od przeprowadzanego ćwiczenia).
***
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
***
Organizator zapewnia dostępność usługi rozwojowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dostosowujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań uczestników, aby zapewnić pełen komfort w trakcie szkolenia.