Sztuczna inteligencja w biznesie - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Sztuczna inteligencja w biznesie - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są dla:
- absolwentów różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- pracowników działów sprzedaży i marketingu, finansów, zarządzania wiedzą
konsultantów z zakresu nowych technologii, transformacji cyfrowej, innowacji, rozwoju biznesu - specjalistów IT, którzy chcą zrozumieć kontekst wdrożeń AI w przedsiębiorstwach
- menedżerów, przedsiębiorców i właścicieli firm chcących zwiększyć efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstwa
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników27
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych na kierunku Sztuczna inteligencja w biznesie podyplomowych jest zapoznanie słuchaczy z wykorzystaniem w praktyce wiedzy z zakresu sztucznej inteligencji i jej zastosowań w biznesie. Kierunek koncentruje się na praktycznym zastosowaniu narzędzi sztucznej inteligencji w analizie danych, podejmowaniu decyzji oraz optymalizacji procesów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikowanie się z generatywną sztuczną inteligencją (prompt engineering/prompt design) | Kryteria weryfikacji - Formułuje precyzyjnie i zrozumiale polecenia (prompty), dostosowane do oczekiwanego efektu,- Modyfikuje na podstawie otrzymanych wyników, aby uzyskać optymalny rezultat, - Ocenia jakość wygenerowanych treści i wskazuje jej ograniczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdrażanie rozwiązań AI w różnych obszarach biznesowych (marketing, finanse, HR, zarządzanie operacyjne) | Kryteria weryfikacji - Dobiera narzędzia AI odpowiednio do specyfiki obszaru biznesowego i celu projektu,- Ocenia korzyści i ryzyka wynikające z wdrożenia danego rozwiązania, - Prezentuje koncepcję wdrożenia, uwzględniając procesy, ludzi i technologię. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikowanie potrzeb i wyzwań związanych z transformacją cyfrową w organizacji oraz wskazywanie adekwatnych rozwiązań AI | Kryteria weryfikacji - Analizuje sytuację organizacji, identyfikując obszary wymagające cyfryzacji,- Dobiera rozwiązania AI odpowiadające na konkretne potrzeby biznesowe i operacyjne, - Uzasadnia wybór proponowanych rozwiązań, wskazując ich wpływ na efektywność organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przewidywanie trendów technologicznych i ich wpływu na rynek oraz organizacje | Kryteria weryfikacji - Wyszkuje źródła informacji o nowych technologiach i analizuje ich potencjalne zastosowania,- Identyfikuje trendy mogące wpłynąć na funkcjonowanie rynku lub organizacji, - Formułuje prognozy i rekomendacje dotyczące adaptacji technologii w kontekście strategii biznesowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe
Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy (160 godzin dydaktycznych po 45 min.). Zajęcia są realizowane w trakcie 10 zjazdów, w trybie sobota – niedziela (w godz. 8.30 – 17.00 ). Wszystkie prowadzone zajęcia są w formie warsztatów.
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczęciem danego spotkania.
W harmonogramie studiów uwzględniono przerwy między zajęciami, które trwają od 5 do 30 minut.
Program
Społeczno-biznesowe wymiary sztucznej inteligencji. (20 godz.)
- Organizacja posthumanistyczna. Krajobraz społeczny i antropologiczny AI (rola sztucznej inteligencji w transhumanizacji kultury i społeczeństwa, problemy społeczne związane z implementacją sztucznej inteligencji, zagadnienia z dziedziny technointymności)
- Sztuczna inteligencja i nowe modele biznesowe (zmiany modelu przywództwa w firmach, budowanie zespołów lider-AI-pracownicy, etyczne wymiary wykorzystywania sztucznej inteligencji)
Sztuczna inteligencja w strategii organizacji. Wdrożenie i zarządzanie. (60 godz.)
- Tworzenie inteligentnej organizacji (dane i ich rola w budowaniu inteligentnej organizacji, zarządzanie inteligentną organizacją, budowanie kompetencji cyfrowych, prognozowanie i predykcja z wykorzystaniem inteligentnych narzędzi, nowe modele biznesowe oparte na AI)
- Zarządzanie transformacją cyfrową z perspektywy przedsiębiorstwa i ekosystemu (transformacja cyfrowa z perspektywy przedsiębiorstwa, fundamenty i uwarunkowania transformacji cyfrowej i cyfrowej gospodarki, cele i korzyści stosowania głównych technologii, potencjał biznesowy sztucznej inteligencji)
- Rozwój kompetencji dla wdrożeń AI (struktura kompetencji dla transformacji cyfrowej, zasady i korzyści stosowania ram kwalifikacji dla zarządzania rozwojem kompetencji w organizacji, międzynarodowe matryce rozwoju kompetencji IT i kompetencji dla transformacji cyfrowej)
- Automatyzacja marketingu i komunikacji sprzedażowej (wprowadzenie do narzędzi i technologii AI, automatyzacja wybranych procesów biznesowych, projekty praktyczne)
- Prawo sztucznej inteligencji w biznesie (podstawowe przepisy i regulacje dotyczące AI, odpowiedzialność prawna za działania i decyzje podejmowane przez AI, prywatność i ochrona danych, własność intelektualna, etyczne wykorzystanie AI w biznesie, case studies: analiza realnych przypadków zastosowania AI)
- Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym (AI w bankowości, inwestycjach, ubezpieczeniach, zarządzaniu ryzykiem; etyczne i regulacyjne aspekty stosowania AI w finansach; przyszłość AI w finansach)
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sprzedaży i doświadczeniu klienta. (50 godz.)
- Sztuczna inteligencja i UX. Projektowanie doświadczeń (UX w AI, generatywne interfejsy użytkownika, metody specyfikowania i planowania UX w produktach bazujących na AI, metody badania użyteczności rozwiązań AI, case studies: analiza przykładów UX w produktach bazujących na AI)
- Narzędzia sztucznej inteligencji w marketingu (analiza danych i segmentacja klientów, personalizacja treści i rekomendacje produktów, automatyzacja działań marketingowych i komunikacji z klientami, optymalizacja kampanii reklamowych, przyszłość marketingu w świetle rozwijających się technologii AI)
- Wizualizacje za pomocą algorytmów generatywnych (sposób działania modeli dyfuzyjnych; zaawansowana obsługa Midjourney, DALL-E i Stable Diffusion; tworzenie własnych modeli do generowania obrazów; sztuka i kreatywne użycie modeli generatywnych)
- Wdrożenia sztucznej inteligencji w HR (AI w dziale HR i w dziale promocji biznesu, implementacja strategii AI w wybranych branżach, case studies: praktyczne wdrożenia)
- Technologie immersyjne. Sztuczna inteligencja i współpraca przemysłów kreatywnych z biznesem (technologie ubieralne, rozwiązania wirtualne, integracja sztucznej inteligencji z rozwiązaniami wirtualnymi)
Rynek jutra. Kompetencje przyszłości w relacji człowiek – maszyna (30 godz.)
- Badanie trendów AI w biznesie. Anatomia trendwatchingu (identyfikacja trendów, metodologie i narzędzia wykorzystywane w trendwatchingu i procesach foresight, strategiczne zastosowanie analizy trendów w biznesie, case studies i najlepsze praktyki)
- Sztuczna inteligencja i przyszłość pracy (przyszłość pracy w kontekście rozwoju AI, analiza trendów dotyczących rynku pracy, perspektywy rozwoju kompetencji w kontekście przewidywanych zmian społecznych, technologicznych i ekologicznych, kompetencje przyszłości)
- AI we wzmacnianiu dobrostanu (cyberpsychologia pozytywna, proces pozytywnej interwencji, technologie hedoniczne, technologie eudajmoniczne)
- Krajobraz etyczny sztucznej inteligencji (wyzwania etyczne i dylematy moralne w dobie rozwoju systemów opartych na AI, prawa Asimova, fenomen Doliny Niesamowitości, dojrzałość cyfrowa społeczeństw, prawodawstwo unijne w zakresie regulacji relacji człowiek-maszyna)
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja w biznesie jest:
- pozytywny wynik testu wiedzy (pytania jednorazowego wyboru dostarczone przez prowadzących w oparciu o konkretne moduły)
- praktyczny projekt końcowy (dotyczy zastosowania sztucznej inteligencji w wybranej branży/przedsiębiorstwie/jednostce sektora publicznego/obszarze polityki publicznej)
Absolwenci uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Zjazd 1 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Zjazd 1 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Zjazd 2 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Zjazd 2 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Zjazd 3 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Zjazd 3 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Zjazd 4 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Zjazd 4 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Zjazd 5 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Zjazd 5 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Zjazd 6 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Zjazd 6 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Zjazd 7 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Zjazd 7 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Zjazd 8 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Zjazd 8 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Zjazd 9 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Zjazd 9 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 10-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Zjazd 10 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 13-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Zjazd 10 | Prowadzący dr Ada Florentyna Pawlak | Data realizacji zajęć 14-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 52,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 52,81 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Ada Florentyna Pawlak
Andrzej Horoch
Andrzej Jankowski
Artur Modliński
Jakub Smarz
Angelina Bentkowska
W swojej pracy największą uwagę zwracam na proaktywność i innowacyjność, znajomość rynku pracy i trendów oraz analizę danych.
Jestem na bieżąco z nowoczesnymi technologiami, trendami w świecie HR, działaniami topowych firm oraz zagraniczną literaturą branżową.
Swoją wiedzę regularnie pogłębiam kursami i szkoleniami, m.in w EY Academy of Business czy na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyłam HR Business Partner oraz Team Manager na CDV. Interesuję się psychologią, marketingiem internetowym oraz rozwojem sztucznej inteligencji.
Artur Tim
Edyta Sadowska
Kordian Klecha
Michał Boni
Monika Borycka
Paweł Fortuna
Tomasz Klekowski
Piotr Koźniewski
Od 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.
Pracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.
Jestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.
Tworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek Daimler, VW, Enea, Sejm RP.
Byłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.
Obecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zamieszczane są przez wykładowców w Wirtualnej Uczelni w formie prezentacji, materiałów PDF, zdjęć oraz linków.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- podsiadanie dyplomu ukończonych studiów wyższych I lub II stopnia.
- zapisanie się na studia poprzez formularz rekrutacyjny rekrutacja.cdv.pl (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
- podpisanie umowy online oraz załączenie skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
- przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Informacje dodatkowe
Przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Zapraszam na stronę internetową https://cdv.pl/studia-podyplomowe/marketing-i-technologie/sztuczna-inteligencja-w-biznesie/ ,gdzie szczegółowo przedstawiamy KADRĘ, PARTNERÓW oraz PROGRAM.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajecia realizowane zdalnie, to usługi odbywające się z wykorzystaniem połączeń on-line, realizowane w czasie rzeczywistym, w formie umożliwiającej zrealizowanie opisanego zakresu usługi, jej celów i zadeklarowanych rezultatów. Zajęcia realizowane w formie zdalnej odbywają się przy użyciu platformy GOOGLE MEET, TEAMS lub ZOOM. Link umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny tylko w trakcie zaplanowanych zajęć i przesyłany za pomocą wewnętrznego systemu (Wirtualna Uczelnia) do komunikacji pomiędzy Słuchaczem studiów podyplomowych, a Collegium Da Vinci.
1. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie (np. Smartphone) do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy. Sprzęt komputerowy powinien być wyposażony w głośnik, kamerę i mikrofon.
2. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s)
3. Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop.
Adres
Adres
Zajęcia w formie zdalnej będą realizowane przy wykorzystaniu platformy Zoom oraz Google Meet. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczęciem danego spotkania.
W budynku uczelni znajduje się kawiarnia/restauracja, szatnia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe