Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do członków zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, menedżerów oraz kandydatów na stanowiska menedżerskie. W szczególności dedykowana jest osobom przygotowującym organizację do zmian wynikających z przeobrażeń rynku pracy.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest rozwój umiejętności przygotowania organizacji do wyzwań rynku pracy poprzez identyfikowanie i analizowanie trendów społeczno-gospodarczych, uwzględnianie zasad ESG oraz angażowanie interesariuszy w projektowanie i realizację działań HR, które łączą cele biznesowe z potrzebami pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje minimum trzy założenia zrównoważonego rozwoju i odnosi je do własnej organizacji i polityki HR. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategięHR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje co najmniej dwa przykłady powiązania potrzeb organizacji z działaniami HR. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń„zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje minimum dwa wyzwania HR wynikające z koncepcji zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występującena nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przynajmniej dwa trendy rynkowe i wyciąga z nich wnioski dla HR w firmie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.:kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia listę minimum trzech grup interesariuszy i przykładowe potrzeby każdej z nich. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje przykładowe mechanizmy włączania interesariuszy w działania HR | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesówHR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju.Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej dwa narzędzia pomiaru satysfakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przynajmniej jeden przykład zmiany HR na podstawie danych z badania satysfakcji. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną nazrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje elementy strategii HR i ich powiązanie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki.Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje minimum dwa wskaźniki mierzące skuteczność strategii HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia scenariusz zmiany i proponuje odpowiednie dostosowania w strategii HR. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaruHR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan komunikacji zmian HR do różnych grup społecznych w organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywnościorganizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje przynajmniej jeden przykład rozwiązania łączącego cele biznesowe i potrzeby pracowników. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dlakultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej trzy elementy kodeksu etycznego i formy edukacji etycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupamiwspółpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje zasady komunikacji i współpracy HR z Zarządem i innymi grupami. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawyodpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje minimum dwa przykłady działań HR wspierających postawy proekologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, zeszczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zdefiniować zasady zrównoważonego rozwoju i wskazać ich zastosowanie w HR. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Zrównoważony rozwój i zielona gospodarka w HR
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się: opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju; formułuje wyzwania polityki personalnej; tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju.
Zakres tematyczny:
- Filary zrównoważonego rozwoju i ich znaczenie dla strategii HR
- Zielona gospodarka a decyzje personalne
- ESG w praktyce HR – standardy, raportowanie i wpływ na kulturę organizacyjną
Moduł 2: Trendy rynkowe a przygotowanie organizacji
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się: opisuje aktualne trendy; wykorzystuje je do projektowania polityki HR.
Zakres tematyczny:
- Megatrendy rynkowe (automatyzacja, demografia, transformacja energetyczna)
- Wnioski z analiz (PARP, PwC, raporty branżowe) w kontekście HR
- Adaptacja organizacji do zmian strukturalnych i środowiskowych
Moduł 3: Diagnoza potrzeb interesariuszy i włączanie partnerów
Czas: 1 h
Efekty uczenia się: wykonuje diagnozę potrzeb różnych grup; włącza interesariuszy w działania HR.
Zakres tematyczny:
- Mapowanie interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych (zarząd, pracownicy, partnerzy społeczni, NGO, lokalne władze)
- Narzędzia badania potrzeb w kontekście strategii zrównoważonego rozwoju
- Mechanizmy angażowania interesariuszy w kreowanie polityki personalnej
Moduł 4: Projektowanie strategii HR w perspektywie zrównoważonego rozwoju
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się: przygotowuje kompleksową strategię HR; identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji.
Zakres tematyczny:
- Struktura strategii HR uwzględniającej ESG
- Integracja celów biznesowych, środowiskowych i społecznych
- Przykłady działań HR wspierających cele zrównoważonego rozwoju
Moduł 5: Wskaźniki i monitorowanie strategii HR
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się: monitoruje wdrożenie strategii; dostosowuje ją do zmian.
Zakres tematyczny:
- KPI dla działań HR w obszarze zrównoważonego rozwoju
- Metody ewaluacji postępów w realizacji strategii
- Cykl aktualizacji i reagowania na zmiany rynkowe oraz środowiskowe
Moduł 6: Komunikacja strategii i zmian w kontekście ESG
Czas: 1 h
Efekty uczenia się: objaśnia planowane procesy HR; pozyskuje wsparcie grup pracowniczych.
Zakres tematyczny:
- HR jako ambasador zmian proekologicznych i społecznych
- Kanały i język komunikacji do różnych grup interesariuszy
- Budowanie poparcia dla działań ESG w organizacji
Moduł 7: Kodeks etyczny i kultura odpowiedzialności
Czas: 1 h
Efekty uczenia się: tworzy kodeks etyczny; kształtuje partnerskie relacje HR.
Zakres tematyczny:
- Tworzenie kodeksu etycznego zgodnego z zasadami ESG
- Edukacja etyczna i integracja wartości w kulturze organizacyjnej
Moduł 8: Wrażliwość proekologiczna w HR
Czas: 2 h 15 min
Efekty uczenia się: rozwija postawy proekologiczne; wdraża rozwiązania łączące efektywność z korzyściami dla pracowników.
Zakres tematyczny:
- Ekologiczne inicjatywy HR (cyfryzacja procesów, optymalizacja zasobów)
- Wellbeing pracowników a cele środowiskowe
Moduł 9: Walidacja efektów uczenia się
Czas: 45 min
- Test teoretyczny (automatyczny wynik) 30 min
- Prezentacja na podstawie analizy danych HR 15 min na uczestnika (Walidacja jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w ostatnim dniu szkolenia.Godziny walidacji będą dostępne u osoby nadzorującej usługę po stronie dostawcy usług.
___________________________________________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie prezentacji. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego walidatora.
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18-24 pytań (po 2-3 pytania do każdego z efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 30 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka prezentacji
Forma: indywidualne wystąpienia uczestników (maks. 16 osób) przed walidatorem, z możliwością pytań uzupełniających. Uczestnicy przygotowują ustną prezentację (może być wzbogacona pokazem slajdów). Uczestnicy zbierają materiały do prezentacji przez cały czas szkolenia.
Czas na prezentację: ok. 15 minut na osobę, w tym pytania walidatora.
Kryteria oceny: spójność z efektami uczenia się, poprawność merytoryczna, umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce, trafność doboru narzędzi i argumentacja.
Rola walidatora: obserwacja wystąpienia, zadawanie pytań pogłębiających, ocena w arkuszu obserwacji.
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
Dokumentowanie wyników walidacji
- Wyniki testu teoretycznego – zapis w systemie, generowany automatycznie po zakończeniu testu.
- Protokół walidacji – sporządzony przez walidatora, zawierający listę uczestników, opis przebiegu walidacji, wyniki testów i prezentacji.
- Arkusz obserwacji – indywidualny dla każdego uczestnika, odzwierciedlający stopień realizacji efektów uczenia się podczas prezentacji (ocena kompetencji praktycznych i społecznych).
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zrównoważony rozwój i zielona gospodarka w HR | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Trendy rynkowe a przygotowanie organizacji | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Diagnoza potrzeb interesariuszy i włączanie partnerów | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Projektowanie strategii HR w perspektywie zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Wskaźniki i monitorowanie strategii HR | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Komunikacja strategii i zmian w kontekście ESG | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Kodeks etyczny i kultura odpowiedzialności | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Wrażliwość proekologiczna w HR | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
W ostatnich 2 latach zrealizowała ponad 150 godzin szkoleń bezpośrednio związanych z przygotowaniem organizacji do wyzwań rynku pracy – w tym w zakresie: zarządzania zespołami w warunkach zmienności i niepewności, wdrażania nowych modeli pracy, komunikacji międzykulturowej oraz kompetencji kluczowych dla nowoczesnych liderów i pracowników wiedzy. Wspierała firmy produkcyjne, usługowe oraz instytucje publiczne przechodzące transformacje organizacyjne.
Łączy wiedzę teoretyczną z praktyką doradczą – jako konsultantka wspiera liderów i zespoły HR w diagnozowaniu potrzeb kompetencyjnych, projektowaniu procesów komunikacji i adaptacji do zmian oraz wdrażaniu strategii ukierunkowanych na budowanie odporności organizacyjnej i konkurencyjności w warunkach transformacji rynku pracy.
Autorka e-booków i kursów online poświęconych komunikacji międzynarodowej, negocjacjom i rekrutacji w środowisku VUCA.
Absolwentka studiów humanistycznych i zarządzania, certyfikowana trenerka szkoleń dla kadry menedżerskiej oraz specjalistów HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Metody interaktywne i aktywizujące prowadzenia usługi:
- Warsztaty problemowe – uczestnicy w małych grupach opracowują rozwiązania dla realnych scenariuszy HR, które następnie omawiane są na forum.
- Studia przypadków (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji organizacyjnych, dyskusja nad możliwymi strategiami postępowania.
- Burza mózgów – generowanie pomysłów dotyczących innowacyjnych rozwiązań HR i inicjatyw proekologicznych.
- Symulacje decyzyjne – odgrywanie ról (role-play) związanych z komunikacją strategiczną i negocjowaniem zmian.
- Dyskusja moderowana – pogłębiona wymiana doświadczeń i opinii z aktywnym udziałem trenera.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi