Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR
Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Specjaliści i menedżerowie HR.
Kadra zarządzająca.
Osoby odpowiedzialne za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie.
Pracownicy przewidziani do awansu na stanowiska kierownicze czy menadżerskie.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest rozwój kompetencji w zakresie doboru i użytkowania narzędzi ICT w obszarze HR oraz zwiększenie efektywności działań personalnych poprzez wykorzystanie nowoczesnych systemów komunikacji, analizy i obsługi procesów HR zgodnie z wymaganiami kompetencji Digital.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT potrzebny do wykonania pracyw obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo dobiera urządzenia ICT (komputer, urządzenia peryferyjne, łącza) do realizacji zadań HR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych (Windows / MSOffice) wykorzystywanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje funkcje systemu i wykorzystuje narzędzia MS Office (Word, Excel, Outlook) do realizacji zadań HR | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Dobrze identyfikuje możliwości, jakie dostarcza Internet, narzędziapracy zdalnej i wykorzystuje je w praktyce. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia pracy zdalnej, platformy i serwisy wspierające współpracę | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi /platform HRMS użytecznych w jego/jej organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje funkcje HRMS (moduły rekrutacji, ocen, ewidencji) i dobiera je do procesów HR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje znaczenie i określa główne kierunki rozwoju narzędzi /systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Omawia aktualne trendy w cyfryzacji HR, wskazuje przykłady automatyzacji i sztucznej inteligencji w procesach personalnych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykorzystuje sprzęt / narzędzia ICT dostępne w pracy / firmie. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie korzysta ze sprzętu biurowego i platform wykorzystywanych do obsługi procesów HR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Swobodnie korzysta z powszechnie dostępnych, różnych narzędzizdalnej pracy i komunikacji. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia komunikacyjne (Teams, Zoom, Slack, e-maile) do sytuacji kadrowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Korzysta z odpowiednich opcji specjalistycznych programówkomputerowych – szczególnie tych wykorzystywanych w HR. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie obsługuje moduły specjalistycznych programów (np. ocena pracownika, ścieżki szkoleniowe) w warunkach symulowanych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Korzysta z zaawansowanych rozwiązań platform on-line (np.specjalistyczne serwisy społecznościowe, narzędzia zdalnej komunikacji i współpracy). | Kryteria weryfikacji Samodzielnie wykorzystuje funkcjonalność platform (np. LinkedIn, ClickMeeting, Asana) do realizacji określonego zadania HR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje wdrożenia narzędzi / platform HCM odpowiednich dladanej branży i organizacji. | Kryteria weryfikacji Wybiera rozwiązania dopasowane do potrzeb organizacji i planuje ich wdrożenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje znaczenie procesów digitalizacji w rozwoju organizacjii przekonuje innych do otwartej postawy w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przedstawia argumenty na rzecz cyfryzacji w HR i motywuje innych do ich wykorzystania | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT do wykorzystania wewłasnej pracy. | Kryteria weryfikacji Inicjuje wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań ICT (np. chatboty, automatyczne raportowanie) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Pomaga innym pracownikom w wykorzystaniu programóww środowisku Windows / MS Office. | Kryteria weryfikacji Objaśnia funkcje narzędzi MS Office i wspiera innych w ich wykorzystaniu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Udoskonala pracę swoją i innych wykorzystując w pełni możliwościInternetu. | Kryteria weryfikacji Stosuje rozwiązania automatyzujące pracę (np. kalendarze online, współdzielone pliki) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pomaga innym pracownikom w korzystaniu ze specjalistycznychprogramów komputerowych – szczególnie narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Tłumaczy funkcje programów i wspiera pracowników we wdrożeniu do ich obsługi | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 (1,5 h): Sprzęt i środowisko ICT w pracy HR
- Rodzaje sprzętu ICT i ich zastosowanie
- Systemy operacyjne (Windows) – funkcje przydatne w HR
- Środowisko MS Office – zastosowania w procesach kadrowych
- Efekty: „Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT”, „Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych”
Moduł 2 (1,5 h): Praca zdalna i współdzielenie zasobów
- Narzędzia komunikacji zdalnej (Teams, Zoom, Slack)
- Zarządzanie dokumentacją w chmurze (OneDrive, Google Drive)
- Automatyzacja pracy online
- Efekty: „Dobrze identyfikuje możliwości Internetu”, „Swobodnie korzysta z narzędzi zdalnej pracy”, „Udoskonala pracę swoją i innych wykorzystując Internet”
Moduł 3 (1 h): Kierunki rozwoju narzędzi i systemów ICT w HR
- Główne trendy w rozwoju systemów ICT dla HR (HCM, ATS, LMS, narzędzia AI/LM w analizie HR)
- Integracja systemów HR z innymi platformami biznesowymi (ERP, CRM, BI)
- Automatyzacja procesów HR i rosnąca rola sztucznej inteligencji w rekrutacji, szkoleniach i ocenie pracownika
- Technologie wspierające employee experience (SELF-SERVICE, chatboty, e-learning, mobile-HR)
- Efekty: „Rozpoznaje znaczenie i określa główne kierunki rozwoju narzędzi / systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim”
Moduł 4 (1,5 h): Systemy HRMS / HCM
- Przykłady (SAP SuccessFactors, Enova365, Workday)
- Moduły i funkcjonalności (rekrutacja, ocena, ewidencja)
- Dobór systemów do potrzeb organizacji
- Efekty: „Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi HRMS”
Moduł 5 (1,5 h): Obsługa modułów specjalistycznych programów HR
- Moduły: ocena pracownika, ścieżki szkoleniowe, raporty
- Konfiguracja i praca z zaawansowanymi funkcjami
- Ćwiczenia praktyczne
- Efekty: „Korzysta z odpowiednich opcji specjalistycznych programów komputerowych – szczególnie tych wykorzystywanych w HR”, „Korzysta z zaawansowanych rozwiązań platform online”
Moduł 6 (1 h): Wsparcie cyfrowe i digital mentoring
- Pomoc innym w obsłudze ICT
- Postawy proaktywne
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych zespołu
- Efekty: „Pomaga innym pracownikom w korzystaniu z MS Office”, „Pomaga innym pracownikom w korzystaniu z narzędzi HCM”
Moduł 7 (1 h): Planowanie wdrożeń systemów ICT w HR
- Etapy wdrożenia narzędzia HCM
- Analiza potrzeb i ryzyk
- Studium przypadku
- Efekty: „Przygotowuje wdrożenia narzędzi / platform HCM odpowiednich dla branży i organizacji”
Moduł 8 (2h): Dobór narzędzi IT do pracy własnej i zespołowej
- Kryteria wyboru narzędzi wspierających HR
- Automatyzacja procesów (onboarding, ewidencja czasu)
- Efekty: „Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT”
Moduł 9 (1h): Walidacja efektów uczenia się
W ramach walidacji uczestnicy przejdą trzyetapowy proces potwierdzający osiągnięcie efektów uczenia się:
- Test teoretyczny (30 minut) – test online z wynikiem generowanym automatycznie, zawierający pytania zamknięte (jednokrotnego wyboru oraz typu prawda/fałsz), sprawdzający wiedzę z zakresu wykorzystania narzędzi i systemów ICT w HR.
- Prezentacja indywidualna (15 minut) – uczestnik przedstawia zastosowanie wybranych narzędzi ICT w rozwiązaniu konkretnego problemu HR. Prezentacja może mieć formę ustną lub z użyciem slajdów, i zawierać argumentację opartą na wiedzy nabytej podczas szkolenia.
- Obserwacja w warunkach symulowanych (15 minut dla całej grupy) – zadanie zespołowe z użyciem narzędzi ICT w środowisku symulacyjnym. Uczestnicy wspólnie wykonują realistyczne zadanie (np. planowanie spotkania kadrowego, komunikacja przez komunikator, obsługa danych kadrowych). Walidator ocenia poprawność działania, trafność doboru narzędzi oraz aktywność uczestników.
Walidacja prowadzona jest przez wyznaczonego walidatora w ostatnim dniu szkolenia i odbywa się w sali szkoleniowej.
____________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w trzech formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie, w formie prezentacji oraz w formie obserwacji w warunkach stymulowanych. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego walidatora.
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18-24 pytań (po 2-3 pytania do każdego z efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 30 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka prezentacji
Forma: indywidualne wystąpienia uczestników (maks. 16 osób) przed walidatorem, z możliwością pytań uzupełniających. Uczestnicy przygotowują ustną prezentację (może być wzbogacona pokazem slajdów). Uczestnicy zbierają materiały do prezentacji przez cały czas szkolenia.
Czas na prezentację: ok. 15 minut na osobę, w tym pytania walidatora.
Kryteria oceny: spójność z efektami uczenia się, poprawność merytoryczna, umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce, trafność doboru narzędzi i argumentacja.
Rola walidatora: obserwacja wystąpienia, zadawanie pytań pogłębiających, ocena w arkuszu obserwacji.
2b. Charakterystyka obserwacji w warunkach symulowanych
Forma:
Obserwacja w warunkach symulowanych zostanie przeprowadzona w ramach bloku walidacyjnego (moduł 9) i będzie polegać na wykonaniu przez grupę zadania symulacyjnego w realistycznym środowisku ICT. Zadanie będzie odzwierciedlało sytuację kadrową związaną z zastosowaniem narzędzi cyfrowych w HR.
Zadanie:
Grupa uczestników, działając wspólnie, zrealizuje jedno z poniższych zadań (dobór w zależności od liczby uczestników i przebiegu szkolenia):
– skonfigurowanie kalendarza spotkań HR z użyciem platformy zdalnej,
– przygotowanie komunikatu kadrowego i wysłanie go przez komunikator,
– wprowadzenie danych do arkusza HR w środowisku MS Excel lub systemie HCM.
Zadanie zostanie poprzedzone krótkim instruktażem i wykonane na udostępnionym sprzęcie.
Czas trwania:
15 minut dla całej grupy (zadanie zespołowe). Walidator ocenia udział i działania poszczególnych uczestników.
Kryteria oceny:
– poprawność wykonania zadania zgodnie z instrukcją,
– trafność użycia narzędzi ICT,
– współpraca i komunikacja w grupie,
– samodzielność i aktywność poszczególnych osób.
Rola walidatora:
Obserwuje przebieg zadania w warunkach symulowanych, odnotowuje realizację efektów uczenia się w arkuszu obserwacji dla każdego uczestnika oraz przygotowuje protokół z walidacji.
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Sprzęt i środowisko ICT w pracy HR | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Praca zdalna i współdzielenie zasobów | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Kierunki rozwoju narzędzi i systemów ICT w HR | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Systemy HRMS / HCM | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Obsługa modułów specjalistycznych programów HR | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Wsparcie cyfrowe i digital mentoring | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Planowanie wdrożeń systemów ICT w HR | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Dobór narzędzi IT do pracy własnej i zespołowej | Prowadzący Stanisław Wojtaszewski | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Stanisław Wojtaszewski
W ostatnich 2 latach zrealizował ponad 140 godzin szkoleń bezpośrednio związanych z tematyką cyfryzacji procesów HR – w tym z zakresu wdrażania systemów HRM, narzędzi do zdalnej rekrutacji, komunikacji z wykorzystaniem platform chmurowych, e-learningu oraz automatyzacji procesów kadrowych. Szkolenia te kierowane były do specjalistów i menedżerów HR w przedsiębiorstwach przechodzących transformację cyfrową.
Swoje doświadczenie zdobywał jako trener i konsultant w projektach wspierających cyfryzację działów personalnych w firmach z branż: produkcyjnej, logistycznej i usługowej. Prowadził warsztaty z obsługi i wdrażania takich narzędzi jak MS Teams, SharePoint, platformy e-learningowe, systemy zarządzania czasem pracy i procesami rekrutacyjnymi. Wspierał również zespoły HR w projektowaniu i wdrażaniu cyfrowych rozwiązań wspierających onboarding, ocenę kompetencji oraz rozwój pracowników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Metody interaktywne i aktywizujące prowadzenia usługi:
- Warsztaty problemowe – uczestnicy w małych grupach opracowują rozwiązania
- Studia przypadków (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji organizacyjnych
- Burza mózgów – generowanie pomysłów
- Symulacje decyzyjne – odgrywanie ról (role-play)
- Dyskusja moderowana – pogłębiona wymiana doświadczeń i opinii z aktywnym udziałem trenera.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.