Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem
Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” adresowana jest do:
- służb mundurowych (policja, WOPR, straż pożarna, straż graniczna itp.),
- osób, które chcą uzyskać uprawnienia do prowadzenia motorówek i skuterów wodnych,
- osób związanych zawodowo ze sportami wodnymi (żeglarze, ratownicy, trenerzy),
- osób dorosłych chcących uzyskać uprawnienia w celu zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy,
- pracowników branży turystycznej, ośrodków sportowo-rekreacyjnych zlokalizowanych przy akwenach wodnych,
- osób, które chcą zacząć swoją przygodę z prowadzeniem jachtów motorowych oraz skuterów wodnych,
Osoba, która chciałaby wziąć udział w usłudze rozwojowej powinna posiadać następujące umiejętności i predyspozycje:
- Brak przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w usłudze prowadzenia jednostek motorowodnych.
- Minimum 14 lat w dniu egzaminu. Osoby niepełnoletnie (14–17 lat) muszą posiadać pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników13
- Data zakończenia rekrutacji27-07-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” potwierdza przygotowanie do samodzielnego prowadzenia jachtów motorowych oraz skuterów wodnych po wodach śródlądowych bez ograniczenia mocy silnika oraz samodzielnego sterowania w porze dziennej skuterem lub jachtem motorowym o długości kadłuba nie przekraczającej 12 metrów po wewnętrznych wodach morskich oraz pozostałych wodach morskich w odległości do 2 Mm od brzegu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia jak przygotować się do prowadzenia jachtu motorowodnego | Kryteria weryfikacji Omawia podstawy budowy jachtów motorowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia silniki i układy napędowe, w tym budowę silników, obsługę i konserwację silników, zasady rozruchu i zatrzymania pracy silników oraz podstawowe informacje o pędnikach jachtów motorowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia w jaki sposób manewrować jachtem motorowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia zasady prowadzenia skuterów wodnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawy locji, w tym w szczególności znaki żeglugowe i oznakowanie dróg wodnych, mapy i przewodniki, drogi wodne i budowle hydrotechniczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia informacje z zakresu ratownictwa wodnego, w tym podstawowe informacje o morskich służbach ratowniczych, wyposażenie jachtu w środki bezpieczeństwa i posługiwanie się nimi, działania w przypadku wywrotki jachtu, awarii lub wypadku, postępowanie w sytuacji „człowiek za burtą”, udzielanie pierwszej pomocy, hipotermia oraz pierwsza pomoc w przypadku hipotermii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia informacje z zakresu meteorologii, w tym skalę prędkości wiatru, zjawiska meteorologiczne i ich oznaki, komunikaty meteorologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia pomoce nawigacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia w jaki sposób chronić wody przed zanieczyszczaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe przepisy prawa drogi na morskich i śródlądowych drogach wodnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prowadzi jacht motorowodny | Kryteria weryfikacji Wykonuje manewr w zakresie prowadzenia jachtu motorowego przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykonuje manewr: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, pływanie kursem prostym i cyrkulacja, alarm „człowiek za burtą”. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kotwiczy i cumuje jacht motorowodny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kieruje załogą, wydaje komendy i egzekwuje ich wykonanie we właściwym momencie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Pracuje w charakterze członka załogi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje podstawowe prace bosmańskie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Buduje pozytywną atmosferę bezpieczeństwa i zaufania na jachcie motorowodnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozwija umiejętności komunikacyjne z załogą jachtu motorowodnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dostrzega, analizuje i rozwiązuje problemy na jachcie motorowodnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęMACIEJ PALKA ul. Kosztowska 79, 41-400 Mysłowice, NIP: 2220800040
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
ZAJĘCIA TEORETYCZNE:
WPROWADZENIE:
1. Patent sternika motorowodnego i warunki jego uzyskania.
2. Wymagania, uprawnienia.
JACHTY MOTOROWE:
1. Jachty ze sztywnym kadłubem.
2. Jachty ze sztywnym dnem i miękkimi burtami – RIB.
3. Skutery wodne.
4. Jetboat.
5. Pontony i poduszkowce.
6. Barki.
SILNIKI JACHTÓW MOTOROWYCH:
1. Podział silników ze względu na sposób montażu:
a. Silniki zaburtowe.
b. Silniki stacjonarne.
2. Podział silników ze względu na sposób działania i źródło zasilania:
a. Silniki dwusuwowe z gaźnikiem.
b. Silniki dwusuwowe z bezpośrednim wtryskiem.
c. Silniki czterosuwowe.
d. Silniki wysokoprężne.
e. Silniki elektryczne.
f. Silniki na gaz.
3. Obsługa i eksploatacja silnika zaburtowego:
a. Instalowanie silnika.
b. Tankowanie paliwa.
c. Eksploatacja silnika.
d. Układ chłodzenia.
e. Pływanie z częściowo podniesionym silnikiem po płytkiej wodzie.
f. Dolewanie lub wymiana oleju.
g. Zdejmowanie i zakładanie śruby napędowej.
h. Przeglądy i konserwacja silnika.
i. Objawy awarii i usterki silnika.
UKŁADY PRZENIESIENIA NAPĘDÓW:
1. Rodzaje układów przeniesienia napędów:
a. Śruby napędowe.
b. Dysze strugowodne.
c. Pędniki dziobowe i rufowe (stery strumieniowe).
PRZYGOTOWANIE JACHTU DO PŁYWANIA:
1. Wymogi stawiane jachtom motorowym.
2. Przygotowanie jachtu do pływania po śródlądowych drogach wodnych:
a. Wyposażenie jachtu.
b. Przegląd techniczny.
3. Przygotowanie jachtu do pływania w obrębie portów i po morskich wodach w pasie do 2 Mm:
a. Wyposażenie jachtu.
b. Niezbędne dokumenty.
4. Rejestracja jachtów do 24 m.
SYGNALIZACJA STATKÓW I ZASADY RUCHU ŻEGLUGOWEGO:
1. Przepisy ruchu żeglugowego na śródlądowych drogach wodnych:
a. Sygnalizacja wzrokowa statków.
b. Sygnalizacja dźwiękowa statków.
c. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach śródlądowych.
d. Przepisy ruchu żeglugowego na podstawie przepisów lokalnych.
2. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich:
a. Sygnalizacja wzrokowa statków.
b. Sygnalizacja dźwiękowa statków.
c. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich.
DROGI WODNE:
1. Rodzaje dróg wodnych śródlądowych:
a. Drogi wodne.
b. Wody morskie.
2. Oznakowanie dróg wodnych:
a. Oznakowanie śródlądowych dróg wodnych.
b. Oznakowanie morskich wód przybrzeżnych.
3. Zabezpieczenie dróg wodnych:
a. Zabezpieczenie śródlądowych dróg wodnych.
b. Zabezpieczenie morskich wód przybrzeżnych.
NAWIGACJA:
1. Nawigacja z wykorzystaniem publikacji turystycznych.
2. Nawigacja terenowa i zliczeniowa:
a. Korzystanie z kompasu.
b. Korzystanie z map morskich.
c. Korzystanie ze zidentyfikowanych obiektów.
d. Wyznaczanie pozycji jachtu poprzez namiary i zliczenia.
3. Nawigacja satelitarna i elektroniczna:
a. Korzystanie z GPS.
b. Korzystanie z radaru.
c. Korzystanie z echosondy.
d. Korzystanie z internetu.
e. Korzystanie z systemów nawigacyjnych.
MANEWROWANIE JACHTEM MOTOROWYM:
1. Czynności załogi przed wypłynięciem:
a. Przygotowanie jachtu motorowego do wypłynięcia.
b. Zapoznanie załogi z czynnościami ratowniczymi w przypadku wystąpienia zagrożeń i wypadków.
2. Manewry w porcie:
a. Czynności załogi przy manewrach.
b. Odejścia od nabrzeża.
c. Dojścia do nabrzeża.
d. Kotwiczenie.
e. Cumowanie do boi.
f. Klarowanie jachtu motorowego po dopłynięciu.
3. Manewry na otwartym akwenie:
a. Pływanie na wprost, zakręty, nawroty, cyrkulacje.
b. Wyprzedzanie.
4. Pływanie skuterem wodnym:
a. Sprawdzenie stanu technicznego przed wypłynięciem.
b. Zasady bezpiecznego pływania skuterem wodnym.
METEOROLOGIA:
1. Czynniki kształtujące pogodę:
a. Ciśnienie atmosferyczne.
b. Wiatr.
c. Temperatura i wilgotność powietrza.
d. Widzialność.
e. Opady atmosferyczne.
f. Chmury.
2. Prognozowanie pogody – wnioski:
a. Objawy dobrej pogody.
b. Objawy poprawy pogody.
c. Objawy pogorszenia pogody.
d. Objawy złej pogody.
3. Skąd informacje o pogodzie?
a. Prasa, radio, telewizja, telefonia komórkowa.
b. Zaawansowane systemy radiowe.
c. Internet.
RATOWNICTWO:
1. Działania profilaktyczne:
a. Działania profilaktyczne organów administracyjnych.
b. Działania profilaktyczne prowadzącego jacht motorowy.
c. Działania profilaktyczne członków załogi.
d. Wyposażenie jachtu motorowego w sprzęt ratunkowy.
e. Apteczka jachtowa.
2. Ratowanie ludzi:
a. Zapoznanie z sygnałami wzywania pomocy i z procedurami alarmowymi.
b. Alarm „człowiek za burtą”.
c. Sposoby udzielania pierwszej pomocy.
3. Ratowanie sprzętu:
a. Postępowanie w przypadku awarii własnego jachtu motorowego.
b. Postępowanie w przypadku wywrócenia lub zalania jachtu motorowego.
c. Holowanie uszkodzonego jachtu.
d. Postępowanie w przypadku pożaru na jachcie.
e. Postępowanie w przypadku konieczności opuszczenia jachtu.
PRAWO REGULUJĄCE UPRAWIANIE SPORTÓW MOTOROWODNYCH:
1. Akty prawne regulujące ogólne warunki uprawiania sportów motorowodnych.
2. Akty prawne regulujące uprawianie sportów wodnych na wodach śródlądowych.
3. Akty prawne regulujące uprawianie sportów wodnych na wodach portowych i osłoniętych Morza Bałtyckiego.
4. Ubezpieczenia jachtów i załogi.
OCHRONA ŚRODOWISKA I ETYKIETA ŻEGLARSKA:
1. Ustawy i dyrektywy związane z ochroną środowiska.
2. Unormowania prawne obowiązujące żeglarzy w zakresie ochrony środowiska.
3. Unormowania prawne produkcji i dystrybucji silników i farb jachtów.
4. Etykieta żeglarska:
a. Etykieta żeglarska związana z ochroną środowiska.
b. Etykieta żeglarska związana z zachowaniem się załogi.
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE:
WĘZŁY:
1. Nazewnictwo i zastosowanie urządzeń cumowniczych.
2. Wiązanie węzłów.
3. Praktyczne zastosowanie węzłów.
4. Wady i zalety poszczególnych węzłów.
5. Buchtowanie Lin.
WYPOSAŻENIE JACHTU W ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA:
1. Kamizelki ratunkowe pneumatyczne – zasady użytkowania.
2. Koło ratunkowe – zasady użytkowania.
3. Apteczka oraz podstawy udzielania pierwszej pomocy.
4. Gaśnica – sposoby gaszenia pożarów.
5. Używanie bosaka oraz wioseł.
BUDOWA I WYPOSAŻENIE JEDNOSTEK WODNYCH ORAZ PRZYGOTOWANIE JACHTU DO PŁYWANIA:
1. Budowa łodzi typu RIB / Skuter wodny.
2. Właściwości jednostek ślizgowych.
3. Obsługa i eksploatacja silników oraz rodzaje pędników.
4. Śruba prawo i lewoskrętna.
5. Ustawienia silnika względem pawęży / wypoziomowanie jednostki.
6. Oświetlenie jachtów – wiadomości praktyczne.
7. Użytkowanie odbijaczy.
8. Liny cumownicze i posługiwanie się nimi.
9. Obsługa koła sterowego i manetki.
10. Zasada Działania „Zrywki”.
11. Czynności sprawdzające przed wypłynięciem.
MANEWROWANIE JACHTEM MOTOROWODNYM:
1. Wydawanie, przyjmowanie i wykonywanie komend.
2. Praca na cumach i odbijaczach.
3. Manewry portowe: odejście i podejście do nabrzeża w zależności od kursu oraz warunków wiatrowych.
4. Zasady bezpiecznego kotwiczenia i podejścia oraz odejścia od boi.
5. Prowadzenie jachtu przy spotkaniu z innym jachtem: wyprzedzanie, mijanie, przecinanie kursu, zawracanie.
6. Manewry na otwartym akwenie: pływanie kursem na wprost, zakręty, cyrkulacje.
7. Alarm „człowiek za burtą„ – zasady postępowania oraz praktyki bezpiecznego podjęcia poszkodowanego.
_______________________________________________________________________________________________________
Sposób weryfikacji efektów uczenia się:
Usługa kończy się egzaminem na patent sternika motorowodnego. Osiągnięcie przez uczestników efektów uczenia się zostanie potwierdzone poprzez zdanie egzaminu końcowego. Każdy z uczestników na zakończenie szkolenia podchodzi do egzaminu końcowego.
Egzamin składa się z części teoretycznej i praktycznej.
Część teoretyczna to test jednokrotnego wyboru składający się z 75 pytań z zagadnień zgodnych z wytycznymi PZMiNW. Aby uzyskać wynik pozytywny należy poprawnie odpowiedzieć na 65 pytań. Egzamin teoretyczny trwa 90min.
Część praktyczna polega na wykonaniu manewrów zadanych przez komisję egzaminacyjną. Egzamin praktyczny trwa 90min.
Egzamin przeprowadzony będzie przez MACIEJ PALKA ul. Kosztowska 79, 41-400 Mysłowice, NIP: 2220800040. Komisja Egzaminacyjna powołana przez MACIEJ PALKA upoważniona przez Ministra Sportu i Turystyki do przeprowadzania egzaminów na patenty i licencje motorowodne nr upoważnienia DSW/454/150/2017/MB2/4 z dnia 16 sierpnia 2017 r.
Wszyscy uczestnicy podchodzą do egzaminu w tym samym czasie.
Warunki organizacyjne:
Część teoretyczna realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji Zoom.
Osoba prowadząca usługę (część teoretyczna): Marcin Zdebik
Część praktyczna realizowana będzie w grupach. Wszyscy uczestnicy szkolenia uczestniczą w zajęciach praktycznych w tym samym czasie. Każda grupa realizuje część praktyczną na motorówce. Ilość motorówek oraz użytkowany model motorówki uzależniony jest od ostatecznej ilości uczestników realizujących usługę rozwojową.
– Motorówka: typ RIB dł. 5,8m, silnik 115KM (max. 6 osoby)
– Motorówka: typ RIB dł. 4,3m, silniki 60KM (max. 4 osoby)
– Motorówka: typ RIB dł. 4,3m, silniki 40KM (max. 3 osoby)
Osoby prowadzące usługę (część praktyczna): Marcin Zdebik, Piotr Zdebik, Bartłomiej Miłek, Dawid Procner
Osoby prowadzące usługę rozwojową w części praktycznej zostaną ostatecznie przypisane do poszczególnych grup zgodnie z ich dostępnością. Ostateczny przydział osób prowadzących do grup zostanie ustalony i przekazany uczestnikom oraz Operatorowi nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji. Powyższy podział grup oraz przypisanie prowadzących w harmonogramie stanowi wstępną propozycję organizacyjną i może ulec zmianie w zależności od ostatecznej liczby uczestników oraz dostępności kadry.
Czas trwania:
Usługa rozwojowa trwa 27 godzin zegarowych, gdzie 1 godzina szkolenia trwa 60 minut.
20,5 szkolenie | 3,5 godziny przerwy | 3 godziny egzamin
Liczba godzin w podziale na zajęcia:
12 godzin zajęć teoretycznych | 8,5 godziny zajęć praktycznych
3,5 godziny przerwy
1,5 godziny egzaminu teoretycznego | 1,5 godziny egzaminu praktycznego
Przerwy:
Dzień 1 - przerwa 18:00 – 18:15
Dzień 2, 3, 4 - przerwa 19:00 – 19:15
Dzień 5 - przerwa 12:00 – 13:00
Dzień 6 - przerwa 12:00 – 13:00 / 14:00 – 14:30
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi rozwojowej.
Podczas części praktycznej uczestnicy mają zapewnioną przerwę obiadową oraz kawową.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Zajęcia teoretyczne: Wprowadzenie. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Zajęcia teoretyczne: Jachty motorowe. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Przerwa | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Zajęcia teoretyczne: Silniki jachtów motorowych. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Zajęcia teoretyczne: Układy przeniesienia napędów. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Zajęcia teoretyczne: Przygotowanie jachtu do pływania. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Zajęcia teoretyczne: Sygnalizacja statków i zasady ruchu żeglugowego. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Przerwa | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Zajęcia teoretyczne: Drogi wodne. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Zajęcia teoretyczne: Nawigacja. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Zajęcia teoretyczne: Manewrowanie jachtem motorowym. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Przerwa | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Zajęcia teoretyczne: Meteorologia. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Zajęcia teoretyczne: Ratownictwo. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Zajęcia teoretyczne: Prawo regulujące uprawianie sportów motorowodnych. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Przerwa | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Zajęcia teoretyczne: Ochrona środowiska i etykieta żeglarska. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący MARCIN ZDEBIK | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Zajęcia praktyczne: Węzły. | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Zajęcia praktyczne: Wyposażenie jachtu w środki bezpieczeństwa. | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Zajęcia praktyczne: Budowa i wyposażenie jednostek wodnych oraz przygotowanie jachtu do pływania. Cz. 1 | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Zajęcia praktyczne: Budowa i wyposażenie jednostek wodnych oraz przygotowanie jachtu do pływania. Cz. 2 | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Zajęcia praktyczne: Manewrowanie jachtem motorowodnym. Cz. 1 | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Zajęcia praktyczne: Manewrowanie jachtem motorowodnym. Cz. 2 | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Przerwa kawowa | Prowadzący PIOTR ZDEBIK | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Egzamin (walidacja) - część teoretyczna + część praktyczna. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 185,19 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 185,19 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
MARCIN ZDEBIK
Bartłomiej Miłek
PIOTR ZDEBIK
Dawid Procner
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje prezentację multimedialną w wersji papierowej i/lub elektronicznej i/lub konspekt w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Dodatkowo, uczestnicy usługi rozwojowej otrzymają wykaz materiałów (książek, artykułów, stron internetowych, czasopism, rejestrów, ogólnodostępnych prezentacji ppt., materiałów audiovideo, e-podręczników, e-booków, itp.) umożliwiających utrwalenie efektów uczenia się, zdobytych w trakcie udziału w usłudze rozwojowej oraz umożliwiających samokształcenie się po zakończeniu usługi rozwojowej.
Uczestnik otrzymuje:
1) Zaświadczenie i certyfikat od Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" – potwierdzające ukończenie usługi rozwojowej.
2) Zaświadczenie o ukończeniu egzaminu z pozytywnym wynikiem wydaje komisja egzaminacyjna MACIEJ PALKA ul. Kosztowska 79, 41-400 Mysłowice, NIP: 2220800040
3) Certyfikat (patent) od Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego – potwierdzający zdobycie kwalifikacji.
Zaświadczenie o ukończeniu egzaminu z pozytywnym wynikiem wydaje komisja egzaminacyjna MACIEJ PALKA, a patent sternika motorowodnego wydawany jest przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego na podstawie zaświadczenia. Zaświadczenie o zdanym egzaminie uprawnia do uzyskania patentu sternika motorowodnego.
Informujemy, że zgodnie z obowiązującymi zasadami dotyczącymi uzyskania patentu sternika motorowodnego, egzamin końcowy organizowany przez uprawnioną firmę egzaminacyjną wiąże się z opłatą egzaminacyjną za uczestnika w wysokości 250,00 zł. Koszt ten pokrywany jest przez firmę szkoleniową na rzecz firmy egzaminacyjnej.
Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu, każdy uczestnik zobowiązany jest do samodzielnego wygenerowania i wypełnienia formularza Polskiego Związku Motorowego, który stanowi podstawę do wydania patentu. Do formularza należy załączyć otrzymane zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu. Wraz ze złożeniem formularza uczestnik zobowiązany jest do wniesienia opłaty administracyjnej w wysokości 50,00 zł na rzecz Polskiego Związku Motorowego.
Kwota ta zostanie przelana uczestnikowi przez firmę szkoleniową w formie przelewu bankowego. Zgodnie z obowiązującymi zasadami, firma szkoleniowa nie ma możliwości dokonania tej opłaty w imieniu uczestnika – musi ona zostać uiszczona indywidualnie przez osobę ubiegającą się o patent.
Warunki uczestnictwa
Podpisanie umowy: Każdy uczestnik szkolenia zobowiązany jest do podpisania umowy z Dostawcą Usługi (Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu statusu „zaakceptowany”.
Konsekwencje braku podpisania umowy: Uczestnik, który nie podpisze umowy przed rozpoczęciem szkolenia, zostanie usunięty z listy uczestników – status „odrzucony”.
Informacje dodatkowe: Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące szkolenia, w tym warunki uczestnictwa zawarte są w umowie.
Na prośbę uczestnika wzór umowy może zostać przesłany na maila przed zapisem na szkolenie.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa, która dla uczestnika ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego i jest finansowana ze środków publicznych w co najmniej 70% jest zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U.2018.701)).
Cena usługi rozwojowej dla 1 uczestnika, który uzyskał dofinansowanie w co najmniej 70% wynosi 5 000,00 zł netto/brutto.
-----------------------------------
LOKALIZACJA
: Ośrodek Sportów Wodnych ZDEBIK - ul. Sosnowa, 44-172 Niewiesze (brak numeru budynku = "1" zostało wpisane ze względu na zagrożenie blokadą karty ze strony BUR, jednak nie jest to właściwy numer budynku).Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – realizowana będzie w formie zdalnej i będzie odbywała się w czasie rzeczywistym. Podczas usługi rozwojowej będą wykorzystywane różne elementy: wykład, czat, ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusje i inne.
Warunki techniczne:
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa (ZAJĘCIA TEORETYCZNE):
Usługa rozwojowa " Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem" – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji Zoom.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Komputer (PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy
- Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
- Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lub szybszy (zalecany 4-rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD
- 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo
- W przypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół)
- Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół)
- Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół)
- Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75
- Do udostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150
- W przypadku audio VoiP: 60-80
- W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Bezpłatna aplikacja Zoom
- Programy z możliwością odczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
e) Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line:
Link umożliwiający uczestnictwo w usłudze rozwojowej " Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem" – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – jest ważny od momentu wysłania na adres mailowy uczestnika zaproszenia na konkretny dzień usługi rozwojowej aż do momentu zakończenia danego dnia usługi rozwojowej. Osoba prowadząca usługę rozwojową jest dostępna w dniach i godzinach uwzględnionych w harmonogramie. Do każdego dnia usługi rozwojowej przypisany jest indywidualny link dostępu. Zaproszenie (link) do szkolenia wysyłany jest na indywidualny adres mailowy uczestnika usługi rozwojowej.
Adres
Adres
teoretyczne (dzień 1,2,3,4): aplikacja Zoom
praktyczne (dzień 5,6): Ośrodek Sportów Wodnych ZDEBIK - ul. Sosnowa, 44-172 Niewiesze (brak numeru budynku)
EGZAMIN (część teoretyczna + część praktyczna) - dzień 6
Ośrodek Sportów Wodnych ZDEBIK - ul. Sosnowa, 44-172 Niewiesze (brak numeru budynku)
Zjazd z drogi nr 40 w ul. Leśną, następnie wg znaków na Ośrodek Sportów Wodnych ZDEBIK https://maps.app.goo.gl/i45WV3Mmhiz8sk4MA
Dodatkowa lokalizacja:
Beskidzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe – Stanica Ks. Prałata Jana, ks. Banasia 28, 34-312 Międzybrodzie Bialskie
Ostateczna lokalizacja (w przypadku zmiany lokalizacji z Ośrodek Sportów Wodnych ZDEBIK na „dodatkową lokalizację”) realizacji części praktycznej szkolenia oraz egzaminu (teoretycznego i praktycznego) zostanie potwierdzona i przekazana uczestnikom oraz Operatorowi nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem usługi rozwojowej. Ostateczna lokalizacja zostanie wybrana w zależności od jej ostatecznej dostępności.