Rejestratorka medyczna
Rejestratorka medyczna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są:
- Osoby szukające pracy w placówkach medycznych – przychodnie, szpitale, gabinety lekarskie, sanatoria, ośrodki zdrowia.
- Pracownicy recepcji medycznych – osoby chcące podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w administracji medycznej.
- Osoby planujące rozwój zawodowy – idealny kurs dla osób zmieniających ścieżkę kariery, szukających nowych możliwości zawodowych.
- Osoby pragnące zwiększyć swoje szanse na rynku pracy – uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w obsłudze pacjentów, dokumentacji medycznej i ochronie danych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do samodzielnego wykonywania zawodu rejestratorki medycznej, w tym rozliczania usługi z NFZ i obsługi programów medycznych. Nabycie umiejętności z zakresu organizacji stanowiska pracy, zasad funkcjonowania jednostek służby zdrowia oraz zasad prowadzenia dokumentacji medycznej, związanej ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących wytycznych NFZ i gromadzenia oraz przechowywania danych wrażliwychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje przepisy dotyczące rejestracji medycznej | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe przepisy oraz zasady prawne związane z dokumentacją medyczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wypełnia dokumentację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się efektywnie z pacjentami oraz personelem medycznym | Kryteria weryfikacji Skutecznie komunikuje się z pacjentami, zarówno bezpośrednio, jak i telefonicznie oraz mailowo, z zachowaniem empatii i profesjonalizmu.Reaguje na trudne sytuacje w kontakcie z pacjentami, takie jak skargi, opóźnienia wizyt, nagłe zmiany harmonogramu. Uzasadnia swoje decyzje w kontekście rozwiązywania problemów i dba o dobrą współpracę z personelem medycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji opisuje sposoby zachowania postawy asertywnej oraz radzenia sobie ze stresem w komunikacji z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Obsługuje elektroniczną dokumentację medyczną i rejestrową | Kryteria weryfikacji poprawnie korzysta z informatycznych systemów rejestracji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Archiwizuje dokumentację | Kryteria weryfikacji opisuje zasady archiwizacji dokumentacji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Tematy zajęć | Liczba godzin | |
ogółem | w tym zajęć praktycznych | ||
1 | Podstawy psychologii i socjologii w pracy z pacjentem/klientem jednostek ochrony zdrowia | 2 | 0 |
2 | Odpowiedzialność cywilna innego personelu medycznego za wykonanie usługi medycznej( za pracownika lub solidarna) w świetle różnych umów cywilnoprawnych o pracę. | 1 | 0 |
3 | Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej związanej ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących wytycznych NFZ | 2 | 0 |
4 | Gromadzenie i przechowywanie danych wrażliwych - wytyczne, zasady prawidłowej archiwizacji danych - wytyczne GIODO | 2 | 0 |
5 | Profesjonalizm obsługi pacjenta w jednostkach ochrony zdrowia. Zaspakajanie oczekiwań pecjenta-klienta usługi medycznej. | 1 | 1 |
6 | Profesjonalizm w pracy Rejestracji, zasady prawidłowej organizacji pracy na stanowisku - ergonomia pracy. | 3 | 3 |
7 | Praktyczne zasady obsługi świadczeniobiorcy usługi medycznej z zastosowaniem prawidłowej komunikacji werbalnej i niewerbalnej | 3 | 1 |
8 | Prawidłowe opanowanie postawy asertywnej w kontakcie z pacjentem - klientem usługi | 2 | 1 |
9 | Zasady obowiązujące w prowadzeniu profesjonalnej rozmowy telefonicznej | 1 | 0 |
10 | Sposoby rozwiązywania konfliktu w kontakcie z pacjentem - klientem usługi medycznej i efektywne sposoby radzenia sobie z pacjentem trudnym | 2 | 1 |
11 | Organizacja pracy własnej na stanowisku pracy | 1 | 0 |
12 | Znajomość obsługi programów informatycznych i opanowanie zasad rozliczania usług z NFZ | 10 | 0 |
Razem | 30 | 7 |
Razem: 32
1 godzina zajęć = 45 min (godzina dydaktyczna).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały opracowane przez trenera
Warunki uczestnictwa
- znajomość podstaw obsługi komputera
Adres
Adres
Sala wykładowa i komputerowa uwzględniająca liczbę uczestników szkolenia, wyposażona w sprzęt dydaktyczny oraz odpowiednią dla liczby uczestników szkolenia ilość komputerów, stołów i krzeseł, zapewniającą każdemu z uczestników szkolenia przestrzeń do swobodnego sporządzania notatek w trakcie wykładów.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Komputery z oprogramowaniem mMedica