Biznes w Chinach – jak prowadzić interesy z Chińczykami?
Biznes w Chinach – jak prowadzić interesy z Chińczykami?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE BIZNES W CHINACH ADRESOWANE JEST DO:
- pracodawców, właścicieli firm
- importerów, eksportów, którzy prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność biznesową z Chińczykami i chcą wystrzec się pułapek i błędów
- inwestorów, którzy zamierzają ulokować produkcję towarów w Chinach
- pracowników firm z kapitałem chińskim, którzy chcą poznać różnice kulturowe, pokonać bariery komunikacyjne i uniknąć nieporozumień w kontaktach biznesowych
- osób uczestniczących w procesach negocjacyjnych z Chińczykami
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do pracy na styku kultur, w relacjach z ChińczykamiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zagadnienia związane z prowadzeniem rozmów biznesowych z Chińczykami | Kryteria weryfikacji - omawia jak pokonać bariery komunikacyjne- omawia jak unikać nieporozumień w kontaktach i negocjacjach biznesowych - omawia zasady chińskiej etykiety biznesowej - omawia jak budować relacje z chińskimi przedsiębiorcami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zagadnienia związane z pracą nad brandingiem | Kryteria weryfikacji - omawia sposoby używania chińskich platform do sprzedaży- omawia jak wykorzystać TikToka (Douyin) - omawia jak reklamować się na rynku chińskim | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do osób, które prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność biznesową z Chińczykami
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i mikrofon.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
https://effect.edu.pl/szkolenia-rozwoj-osobisty/biznes-w-chinach-chiny-biznes?date=73540
Różnice kulturowe we współpracy z Chińczykami – najważniejsze kompetencje w pracy na styku kultur, w relacjach z Chińczykami
- Polacy i Chińczycy – jesteśmy tacy sami, lecz tak pięknie się różnimy
- „5000 lat historii” – dlaczego usłyszysz to hasło tysiące razy będąc w Chinach?
- „Ekspansja na rynek chiński” to największy oksymoron jaki może pojawić się w Twojej strategii biznesowej
- Przemysław Szczupakowski zostaje Sen Peisongiem i w końcu daje się zapamiętać chińskim kontrahentom, czyli parę słów o tym dlaczego bez chińskiego imienia NIKT Cię nie zapamięta.
- Stosunek do czasu i wyników. Chińska nielineraność czasu kluczem do zrozumienia chińskiego podejścia do biznesu.
- „Wnuczek naprawdę jest wybitnym pianistą?” – parę słów o tym, dlaczego „twarz” można nie tylko stracić, ale też i ją komuś dać aby dopiąć lukratywną współpracę.
- „Pangu stworzył wszechświat, wiedzieliście Państwo o tym?” – chiński sinocentryzm i umiłowanie do rozwiniętych czerwonych dywanów – im wcześniej je poznasz, tym szybciej odkorkujesz swój lejek sprzedażowy.
- Biznes i komunikacja w kulturach wysokiego i niskiego kontekstu. Wybór najlepszego kanału komunikacyjnego.
- Emocje głęboko w sercu, czy na końcu języka i w oczach?
- Brak klarowności komunikacji – obiecywanie rzeczy, które są nierealne, niemożliwe / brak rozeznania problemu, dopóki polska strona sama nie odkryje, że coś nie zostało spełnione – kultura zamiatania pod dywan
- W jaki sposób prowadzić rozmowę z Chińczykami / na co zwracać uwagę, by osiągnąć zamierzony cel (uzyskać informacje, wsparcie, rozwiązać problem)?
- Jak komunikować że jesteśmy z czegoś niezadowoleni i jak wyegzekwować to co chcemy?
- Jak Chińczycy postrzegają współpracę z kobietami, jak wiek i pozycja kobiety wpływa na kontakty biznesowe?
- Hierarchiczność – jak ważna jest u nich i jak przekłada się na ich spojrzenie na kulturę zachodnią?
- Tajwan, Chiny, Hongkong – różnice, podobieństwa, punkty newralgiczne.
Ćwiczenie: Analiza przykładowego zapytania ofertowego
Wyjazd na targi w praktyce
- Logistyka wyjazdu na targi – wiza, transport, zakwaterowanie, przemieszczanie się na miejscu, dojazdy na hale targowe, aplikacje, płatności. Polskie krówki i bursztyn są potężniejsze niż Ci się wydaje, a album lasów polskich lepiej zostaw u siebie w domu na półce, wyjeżdżając na targi do Kantonu.
- Savoir-vivre rozmów z chińskimi praktykami na targach – wizytówki, prezenty, symulacja rozmowy przy stoisku – jako wystawca / jako uczestnik. Pięć słów na krzyż po chińsku będzie Twoją kartą przetargową do kontraktu wartego pięć milionów euro, o ile się ich nauczysz.
- Savoir-vivre rozmów z chińskimi praktykami po targach – kolacje biznesowe, etykieta alkoholowa, karaoke, tematy tabu. Jak zbłaźnić się pytając chińskiego kontrahenta: „co tam Panie słychać w polityce?” – lista tematów, których NIE poruszać na kolacji z chińskim kontrahentem.
Marketing w Chinach
- Lokalizacja produktu na rynek chiński – branding, lokalizacja nazwy, ramy prawne.
- Przegląd platform social-media. Gdzie warto się reklamować? Jak nie przepalić budżetu inwestując w reklamę w Chinach? Dlaczego wiedza na temat chińskich platform jest kluczowa?
- – Baidu a Google
- – Douyin a TikTok
- – BiliBili a YouTube
- – Xiaohongshu a Instagram/Pinterest
- – Youku
- – Kuaishou
- – HeyBox
- Dlaczego VPN nie zawsze jest panaceum na problemy nawigacyjne chińskiego internetu?
- „Znając siebie i znając wroga, żadna bitwa to nie trwoga” – Sztuka Wojny Sunzi jako vademecum każdego szanującego siebie marketera
- Budżetowanie Meta ads, Google ads i Linkedin ads na promocję w Chinach, czyli jak przepalić tysiące złotych na działania performance marketingu?
- Siła sprzedażowa TikToka (Douyin) w Chinach.
- „Kijanka kijanka gryźć wosk” – czyli dlaczego Coca-Cola zrobiła na chińskim rynku rebranding i stała się popularniejsza od herbaty jaśminowej, a „panienka z Łódzkiego” to anty-wzór lokalizacji produktu na rynek chiński.
- „One app to rule them all” – dlaczego bez WeChata NIE zrobisz biznesu w Chinach i dlaczego bez Wechatowego insidera nie będziesz w stanie nawet się na tę aplikację zarejestrować?
- Mała czerwona książeczka to nie jest zbiór cytatów Wielkiego Sternika, a aplikacja zrzeszająca 130 milionów użytkowników, głównie młodych kobiet spragnionych luksusowych europejskich towarów.
- Przykłady gaf PR-owych, które odbiły się czkawką największym europejskim firmom
- Przykłady największych sukcesów europejskich firm na rynku chińskim.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Biznes w Chinach-część I-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Biznes w Chinach-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Biznes w Chinach-część II-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Biznes w Chinach-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Biznes w Chinach-część III-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Biznes w Chinach-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Biznes w Chinach-część IV-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Biznes w Chinach-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 094,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 136,84 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 111,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Prowadzi firmę specjalizującą się w outsourcingu marketingu i sprzedaży na rynki azjatyckie. Jego misją jest upraszczanie nawiązywania i prowadzenia biznesu ze wschodnioazjatyckimi partnerami.
Wspiera firmy we wprowadzaniu produktów i rozwoju biznesu na rynku chińskim. Podpowiada jak skutecznie i szybko znaleźć partnera B2B w Chinach.
Specjalizuję się w zwiększaniu sprzedaży, tworząc treści (audio, video, pisemne) po chińsku na BiliBili, Douyin, HeyBox i innych chińskich platformach.
Autor bardzo praktycznych szkoleń z zakresu chińskiej kultury biznesu i etykiety biznesowej. Podczas szkoleń stawia na aktywną interakcję, studia przypadków i symulacje, aby łatwiej pomóc polskim firmom zbudować trwałe relacje z chińskimi partnerami biznesowymi.
Z wyróżnieniem ukończył studia azjatyckie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, był także stypendystą rządu chińskiego na Shanghai International Studies University. Aktualnie wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim, wiedzą dzielił się również na Uczelni Łazarskiego oraz Uniwersytecie Śląskim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - Pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie przez kliknięcie w link, który uczestnik otrzymuje drogą mailową, przed rozpoczęciem usługi (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania techniczne: komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek., kamerka, mikrofon-wbudowane lub wejście USB, słuchawki (opcjonalnie)
Wymagania sprzętowe - system operacyjny Windows 8/10/11, macOS, Linux, Chrome OS. Przeglądarka - Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.