Zarządzanie zasobami ludzkimi – specjalista HR
Zarządzanie zasobami ludzkimi – specjalista HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Program zaprasza do udziału w studiach aktywnych zawodowo, początkujących specjalistów w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz osoby zainteresowane profesjonalnymi formami rozwoju w tej dziedzinie bez wcześniejszych doświadczeń w środowisku pracy.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi142
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu jest rzetelny proces przygotowania przyszłych specjalistów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, w oparciu o najlepsze doświadczenia i kompetencje oraz dobre praktyki w tej dziedzinie zarządzania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Opisuje kluczowe funkcje personalne - Opisuje metodykę modelowania stanowisk pracy - Wyjaśnia mechanizmy employer brandingu - Identyfikuje wskaźniki pomiaru efektywności zarządzania zasobami ludzkimi - interpretuje podejście biznesowe oraz regulacje prawne i przekłada na funkcjonowanie organizacji | Kryteria weryfikacji - Analizuje sytuacje oraz definiuje problemy organizacji- Wykorzystuje narzędzia w procesacach | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:- Wykorzystuje efektywne metody rekrutacji i selekcji pracowników - Tworzy elementy procesu adaptacji pracowników - Bada potrzeby szkoleniowe - Tworzy elementy systemu ocen okresowych | Kryteria weryfikacji - Diagnozuje i dobiera odpowiednich narzędzi HR do rozwiązania problemu- Określenie ryzyka - Przedstawienie harmonogramu i budżetu - Dokonuje autodiagnozy oraz opisów poszczególnych przypadków - Analizuje dane i przygotowuje raporty diagnostyczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- tworzy efektywne relacje społeczne - reprezentuje postawę gotowości do zmian - realizuje ścieżkę rozwoju zawodowego - kształtuje społeczny wizerunek specjalistów HR - działa zgodnie z najlepszymi standardami zawodowymi | Kryteria weryfikacji - nawiązuje i utrzymuje pozytywne relacje z innymi- wykazuje elastyczności i otwartości na zmiany - buduje pozytywny wizerunk działu HR i siebie jako specjalisty HR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa przedmiotu | ŁĄCZNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ | w tym liczba godzin kształtujących umiejętności praktyczne, w tym liczba godzin praktyk zawodowych |
| |
SYSTEM ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE | ||||
Rekrutacja i selekcja pracowników. Warsztat i trening selekcji pracowników | 8 | 8 | ||
Kultura organizacyjna firmy | 8 | 4 | ||
Employer Branding oraz e-rekrutacja | 8 | 8 | ||
SPECJALISTA HR | ||||
Strategie znajdowania pracy | 6 | 2 | ||
Agencje Doradztwa Personalnego | 4 | - | ||
Modelowanie stanowiska pracy - opisy i profile stanowisk | 8 | 4 | ||
Profesjonalny dobór pracowników w nowoczesnej organizacji | 8 | 4 | ||
Adaptacja nowo zatrudnionych pracowników - cele, zadania, role, korzyści | 8 | 4 | ||
Zarządzanie procesem szkoleń pracowniczych | 8 | 4 | ||
Nowoczesne systemy ocen pracowniczych | 8 | 4 | ||
Coaching | 8 | 8 | ||
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI | ||||
Komunikacja w grupie i organizacji. Gry szkoleniowe | 6 | 2 | ||
Style kierowania | 6 | 4 | ||
Konflikt w miejscu pracy. Trening umiejętnego zarządzania konfliktem i rozwiązywania konfliktów | 6 | 4 | ||
Budowanie zespołu | 6 | 6 | ||
PRAWNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA KADRAMI | ||||
Organizacja funkcji personalnej | 6 | - | ||
Prawo pracy | 20 | 10 | ||
Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i emerytalne pracowników | 8 | - | ||
Egzamin | 2 | 2 | ||
Liczba godzin | 142 | 78 |
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 31 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 142 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.Na wniosek uczestników lub prowadzącego przerwy o planowanej długości mogą odbyć się innych niż zaplanowano pierwotnie godzinach, może mieć to związek z tokiem zajęć lub różną intensywnością realizowanych zajęć.
- Informację o sposobie walidacji: Test semestralny i końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulega: łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć. W harmonogramie zajęć, nie ma podziału na ćwiczenia i wykłady.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe z uwzględnieniem przerw. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
- Zajęcia w formie hybrydowej przewiduje od 2 do 3 zjazdów w formie zdalnej - jest to uzależnione od specyfiki grupy. Jedne zajęcia są tez przewidziane w formie wyjazdowej - w terenie.
- Program zajęć przewiduje wykłady i ćwiczenia ilość godzinych wykładowych i ćwiczeń jest elastyczna i dostosowana do poziomu i potrzeb uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Prawo pracy | Prowadzący Michał Olesiak | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Prawo pracy | Prowadzący Michał Olesiak | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Kultura organizacyjna firmy | Prowadzący mgr Agnieszka Michalska-Rechowicz | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Coaching | Prowadzący mgr Agnieszka Michalska-Rechowicz | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Konflikt w miejscu pracy. Trening umiejętnego zarządzania konfliktem i rozwiązywania konfliktów | Prowadzący mgr Roman Kraczla | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 03:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Budowanie zespołu | Prowadzący mgr Roman Kraczla | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Komunikacja w grupie i organizacji. Gry szkoleniowe | Prowadzący mgr Roman Kraczla | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Adaptacja nowozatrudnionych pracowników - cele, zadania, role, korzyści | Prowadzący Agnieszka Dunaj | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Style kierowania | Prowadzący Bruno Żółtkowski | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i emerytalne pracowników | Prowadzący Grażyna Janik | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Organizacja funkcji personalnej | Prowadzący Agnieszka Aleksowicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Test semestralny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Modelowanie stanowiska pracy - opisy i profile stanowisk | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Zarządzanie procesem szkoleń pracowniczych | Prowadzący Bruno Żółtkowski | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Rekrutacja i selekcja pracowników. Warsztat i trening selekcji pracowników | Prowadzący mgr Marcin Bański | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Nowoczesne systemy ocen pracowniczych | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Agencje Doradztwa Personalnego | Prowadzący Agnieszka Paszek | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Strategie znajdowania pracy | Prowadzący Agnieszka Paszek | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Employer Branding oraz e-rekrutacja | Prowadzący Agnieszka Paszek | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Profesjonalny dobór pracowników w nowoczesnej organizacji | Prowadzący Agnieszka Paszek | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Test końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,15 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Prof. nadzw. dr hab. Magdalena Kraczla
mgr Roman Kraczla
mgr Marcin Bański
mgr Agnieszka Michalska-Rechowicz
Od 2003 r. pracuje z liderami, specjalistami i przedsiębiorcami w obszarze skuteczności oraz sposobów jej osiągania czyli współpracy, relacji i przywództwa. Towarzyszy też w drodze po odporność psychiczną, witalność i dobrostan (life and corporate wellbeing).
Jest autorką bestsellera „Odpocznij 5 życiowych lekcji dla zabieganych, przepracowanych i zestresowanych” oraz " Wypalenie zawodowe w procesie zarządzania".
Michał Olesiak
Wśród uczestników dotychczasowych szkoleń byli pracownicy działów odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi z sektora prywatnego (m.in.: ING Banku Śląskiego, TAURON Polska Energia S.A., , Philips Lighting Poland S.A., Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o., Hutchinson Poland Sp. z o.o., FCA Services Polska (FIAT), Lear Corporation Polska, Transgourmet Polska, Saint Gobain Construction Products Polska Sp. z o. o., Synthos S.A.), jak i jednostek budżetowych (jednostki organizacyjne Ministerstwa Finansów, Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego), a także Totalizatora Sportowego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Lasów Państwowych.
W chwili obecnej na bieżąco współpracuje w obszarze prawa pracy (doradztwo oraz szkolenia wewnętrzne) z działami personalnymi wymagających pracodawców z branży produkcyjnej oraz samorządowej. Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
Grażyna Janik
Wykładowca zdobywał doświadczenie także w ciągu ostatnich 5 lat.
Agnieszka Aleksowicz
Beata Adamczyk-Nowak
Specjalizuje się w zarządzaniu zespołami i budowaniu kultury feedbacku w organizacjach. Pomaga menedżerom rozwijać umiejętności przywódcze.
Wspiera młodych menedżerów w stawianiu pierwszych kroków w nowej roli. Pomaga działom HR tworzyć procesy i procedury HR.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii, studia z zarządzania zasobami ludzkimi, Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, Szkołę Coachingu Menedżerskiego.
Od 2024 roku współprowadzi podcast Wyzwania Zarządzania.
Wykładowca zdobywał też doświadczenie w ciągu ostatnich 5 lat.
Agnieszka Dunaj
Specjalizuje się w tematyce związanej z dobrostanem pracowników, radzeniem sobie ze stresem i odpornością psychiczną. Pomaga firmom przechodzić na partnerski i partycypacyjny styl zarządzania. Pracuje na sali szkoleniowej od 2001 roku i stale poszukuje nowych sposobów na ciekawe i efektywne przekazywanie wiedzy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menedżerskie, zarządzała zespołami w projektach międzynarodowych.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, studia magisterskie z filologii angielskiej, studia z zarządzania zasobami ludzkimi, Szkołę Trenerów Metrum, Szkołę Profesjonalnego Coachingu oraz Szkołę Treningu i Coachingu Zespołowego oraz szereg szkoleń dla menedżerów.
Od 2024 roku współprowadzi podcast Wyzwania Zarządzania.
Wykładowca zdobywał też doświadczenie w ciągu ostatnich 5 lat.
Bruno Żółtkowski
Specjalizuje się w tematyce: rozwój kompetencji menedżerskich, rozwiązywanie konfliktów,przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji, inkluzywność.
W 2005 roku założył firmę SILLEO, gdzie obecnie pełni rolę prezesa Zarządu spółki.
Od 2023 roku współprowadzi podcast, można go usłyszeć w formatach Wyzwania Zarządzania oraz Pokolenie Ma Znaczenie.
Ukończył studia magisterskie i doktoranckie z zakresu psychologii, studia menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej, szkołę coachingu, Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, liczne szkolenia dla trenerów i z zakresu Lean Management.
Wykładowca zdobywał też doświadczenie w ciągu ostatnich 5 lat.
Agnieszka Paszek
Wykładowca zdobywał też doświadczenie w ciągu ostatnich 5 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych( skrypty, podręczniki, prezentacje) udostępnionych na platformie Microsoft Teams lub Moodle. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Uczestnicy studiów mają dostęp do platformy Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza online dostępnego na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a następnie dostarczenie kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji w Chorzowie.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).
Adres
Adres
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
ul. Armii Krajowej 10-12, 41-506 Chorzów
Zjazd wyjazdowy realizowany będzie Ustroń ul. Stroma 7 Ośrodek Ondraszek
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe