Trener 3w1 – instruktaż, wsparcie, rozwój
Trener 3w1 – instruktaż, wsparcie, rozwój
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do:
- trenerów wewnętrznych, pełniących rolę edukacyjną w organizacji,
- menedżerów i specjalistów, którzy przekazują wiedzę i wdrażają pracowników w zadania w formule 1:1 lub zespołowej,
- osób, które projektują i prowadzą szkolenia, instruktaże, warsztaty lub sesje wdrożeniowe dla innych pracowników,
- pracowników działów HR / L&D, odpowiedzialnych za rozwój kompetencji zespołów,
- osób przygotowywanych do pełnienia roli trenera wewnętrznego.
Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom z doświadczeniem szkoleniowym, które chcą pogłębić swoje umiejętności, jak i tym, które rozpoczynają pracę w roli wspierającej rozwój innych pracowników.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do prowadzenia szkoleń wewnętrznych w sposób angażujący, celowy i elastyczny. A także do stosowania adekwatnych metod pracy z osobami uczącymi się (w formule 1:1 i grupowej), budowania programów szkoleniowych opartych na celach i cyklu uczenia się. Cykl szkoleń przygotowuje do świadomego stosowania różnych technik rozwojowych: instruktażu, monitorowania, feedbacku i elementów coachingu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Moduł 1. Określa cele szkolenia oraz cele poszczególnych modułów i ćwiczeń | Kryteria weryfikacji Formułuje ogólny cel szkolenia w sposób mierzalny i zrozumiały | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Określa cele dla poszczególnych części szkolenia (modułów, ćwiczeń) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wskazuje, jak będzie sprawdzać realizację celów i kto ocenia stopień realizacji tych celów | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Moduł 1. Komunikuje cele szkoleniowe w sposób angażujący i zrozumiały dla uczestników | Kryteria weryfikacji Formułuje cele w języku korzyści i używa jasnych sformułowań | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Dostosowuje komunikat celu do poziomu doświadczenia uczestników | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Zadaje pytania sprawdzające zrozumienie celu przez uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Moduł 1. Projektuje proces szkoleniowy w oparciu o cele, metodologię i zasady angażowania uczestników | Kryteria weryfikacji Uwzględnia w programie szkoleniowym różnorodne formy aktywności (ćwiczenia, dyskusje, mini-wykłady) | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje zasadę „płodozmianu” i dobiera aktywności do celu i dynamiki grupy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Uwzględnia cykl Kolba i inne zasady uczenia osób dorosłych przy planowaniu modułów | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Moduł 2. Określa cele szkolenia oraz cele poszczególnych modułów i ćwiczeń | Kryteria weryfikacji Formułuje ogólny cel szkolenia w sposób mierzalny i zrozumiały | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Tworzy cele dla modułów i ćwiczeń zgodne z celem ogólnym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje sposób sprawdzania realizacji celów szkoleniowych (kiedy, jak, przez kogo) | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Moduł 2. Projektuje program szkoleniowy oparty na celu i zasadach efektywnego uczenia się dorosłych | Kryteria weryfikacji Uwzględnia cykl Kolba w strukturze programu szkolenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Zachowuje logiczną i angażującą kolejność treści i aktywności | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Kryteria weryfikacji Dostosowuje program do odbiorców – poziomu, doświadczenia, dynamiki grupy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Moduł 2. Stosuje metody zwiększające zaangażowanie i utrzymanie uwagi uczestników | Kryteria weryfikacji Dobiera metody aktywizujące adekwatne do celu i etapu szkolenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje zasadę „płodozmianu” przy planowaniu aktywności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Wybiera icebreakery wspierające cel edukacyjny i integrację grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Moduł 3. Elastycznie dopasowuje sposób prowadzenia szkolenia do zachowań, postaw i potrzeb uczestników | Kryteria weryfikacji Dostosowuje styl prowadzenia i narzędzia do poziomu motywacji i doświadczenia uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Tworzy atmosferę bezpieczeństwa i akceptacji od początku szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Reaguje na zmienne nastroje uczestników z uważnością i adekwatnością | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Moduł 3. Formułuje feedback w sposób wspierający/wzmacniający proces uczenia się | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne pozytywne działania uczestnika i nazywa ich wartość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje feedback oparty na faktach, nie na ocenach lub uogólnieniach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia sytuacje, w których warto udzielić instrukcji, a w których lepiej zadać pytanie coachingowe | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Moduł 3. Radzi sobie z trudnymi emocjami i postawami uczestników | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje emocje i potrzeby ukryte za narzekaniem, oporem lub biernością | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje język wspierający rozładowanie napięcia i otwierający na dialog | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowę, która ukierunkowuje uczestnika na wpływ i szukanie rozwiązań | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana jest do:
- trenerów wewnętrznych, pełniących rolę edukacyjną w organizacji,
- menedżerów i specjalistów, którzy przekazują wiedzę i wdrażają pracowników w zadania w formule 1:1 lub zespołowej,
- osób, które projektują i prowadzą szkolenia, instruktaże, warsztaty lub sesje wdrożeniowe dla innych pracowników,
- pracowników działów HR / L&D, odpowiedzialnych za rozwój kompetencji zespołów,
- osób przygotowywanych do pełnienia roli trenera wewnętrznego.
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy),
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym),
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki),
- testy,
- gry.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Ramowy program szkolenia:
Moduł I. 3 w jednym czyli trener/ka: Instruktor/ka, wsparcie, coach – 8 godzin
1.1. Wstęp i test wiedzy:
- Wprowadzenie do tematyki szkoleń
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy na temat stylów zarządzania, sposobów stawiania, komunikowania i egzekwowania zadań
1.2. Instruktor/ka
- Zasady uczenia w systemie 1:1
- Wybrane zasady TWI (Treining within industry) , jak nam się mogą przydać w ramach pracy 1:1
- Standard jako wsparcie, nie ograniczenie
- Zasady stawiania celów- mierniki, wskaźniki
1.3.Wspierające monitorowanie
- Dlaczego monitorowanie jest ważne?
- Wspierające rozliczanie.
- Jak monitorować postępy?
- Jak konstruktywnie rozmawiać, gdy nie wszystko idzie tak, jakbyśmy tego oczekiwali.
1.4. Coach, który/a wspiera rozwój pracownika
- Kiedy mniej instruktażu, a więcej coachingu?
- Mocne pytania zwiększają odpowiedzialność
- Nie pytaj dlaczego
- Wzmacniaj odpowiedzialność za stawianie kolejnych celów i określanie wskaźników, a potem ich realizowanie
Moduł II. Stwarzaj warunki, w których ludzie będą chcieli się uczyć - 8 godz.
2.1. Sens szkolenia, czyli jakie są cele
- Po czym poznamy, że szkolenie spełniło oczekiwania? Czyje?
- Jak komunikować cele szkolenia
- Jak sprawdzać czy się rozumiemy
- Cele całego szkolenia, a cele kolejnych ćwiczeń, modułów
2.2. Metodologia szkolenia, czyli nie tylko merytoryka, ale jeszcze atrakcyjność
- Uwaga jest delikatna
- Płodozmian – by uwagę utrzymać
- Icebreakery? Tak. Ale tylko dopasowane do szkolenia i będące jego uzupełnieniem
- Cykl Kolba porządkuje
- Zasady budowania programu i kolejnych modułów
Moduł III. Szkolenia byłyby łatwe, gdyby nie uczestnicy... - 8 godz.
3.1. Elastyczny/a jak trener/ka
- Stwórz dobrą atmosferę, od tego zaczynaj
- To Ty masz się dopasować. Ty potrafisz bardziej.
- Zmotywowani i ci mniej… Doświadczeni i ci mniej… - jak rozmawiać z różnymi
3.2. Wzmacniaj, nie osłabiaj
- Praca na mocnych stronach uczestników szkoleń
- Więcej doceniania, czyli co poszło dobrze?
- Feedback, który łatwiej przyjąć
- Kiedy dawać instrukcje co poprawić, a kiedy pytać – Jak Ty byś zmienił/a?
3.3. Narzekanie, negowanie, zdenerwowanie – to wcale nie jest najgorsza opcja…
- Wylewanie filiżanki, czyli katalizowanie trudności (i zadbanie, by to była „filiżanka”, nie „wiadro”)
- Rozmowy o emocjach i potrzebach
- Angażowanie do szukania rozwiązania, w oparciu o to na co mamy wpływ
- Bierność i opór, najpierw dowiedz się co się dzieje….
3.4. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie cyklu szkoleń:
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie cyklu szkoleń, dyskusja na temat dalszych kroków
- Przygotowanie planu dalszych działań rozwojowych
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł 1.1. Wstęp i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł 1.2. Instruktor/ka (część 1) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł 1.2. Instruktor/ka (część 2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł 1.3. Wspierające monitorowanie | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł 1.4. Coach, który/a wspiera rozwój pracownika (część 1) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Moduł 1.4. Coach, który/a wspiera rozwój pracownika (część 2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł 2.1. Sens szkolenia, czyli jakie są cele (część 1) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł 2.1. Sens szkolenia, czyli jakie są cele (część 2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Moduł 2.2. Metodologia szkolenia, czyli nie tylko merytoryka, ale jeszcze atrakcyjność (część 1) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł 2.2. Metodologia szkolenia, czyli nie tylko merytoryka, ale jeszcze atrakcyjność (część 2) | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Moduł 3.1. Elastyczny/a jak trener/ka | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł 3.2. Wzmacniaj, nie osłabiaj | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł 3.3. Narzekanie, negowanie, zdenerwowanie – to wcale nie jest najgorsza opcja… | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł 3.4. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie cyklu szkoleń | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 952,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc –30 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way),konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi/gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np.karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm/instytucji –m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz Polska, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., LinuxPolska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń m.in. dla Grupy Eurocash SA (4 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz Polska, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji elektronicznej (*.pdf). Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r.,poz. 701)
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenia realizujemy także w formie on-line.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na tę i inne usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu >> www.dobrytrener.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Winda, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami