Analiza Transakcyjna dla Menadżerów
Analiza Transakcyjna dla Menadżerów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do managerów i liderów, niezależnie od branży w jakiej pracują. Proponowane narzędzia mają swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie pracuje się z innymi, kieruje zespołami, departamentami i organizacjami.
Studia kierowane są do przedsiębiorców, ponieważ rozumienie zjawisk zachodzących w relacjach między ludźmi, problemów w komunikacji, gier psychologicznych ważne jest dla budowania efektywnych i zdrowych organizacji.
Adresatami tego kierunku są również przedstawiciele działów HR, którzy wykorzystają tę wiedzę do przygotowania i prowadzenia procesów HR oraz wsparcia liderów i managerów w ich codziennej pracy.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Codzienność organizacji ukierunkowana jest na skuteczne działanie w sytuacjach problemowych, nowych, niejasnych. To właśnie one definiują efektywne funkcjonowanie w rolach zawodowych i we współpracy z ludźmi. Wiedza dotycząca rozumienia stylu myślenia i działania własnego oraz innych, a także konstrukty analizy transakcyjnej, mogą poszerzyć i wzbogacić warsztat pracy managerów, liderów i osób zarządzających organizacjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Uczestnik identyfikuje podstawowe koncepcje analizy transakcyjnej i ich zastosowanie w kontekście organizacyjnym. 2. Uczestnik rozpoznaje różnorodne style myślenia i działania w zespole menedżerskim. 3. Uczestnik analizuje mechanizmy psychologiczne wpływające na komunikację i relacje w organizacji. | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje kluczowe pojęcia analizy transakcyjnej, takie jak stany Ja, transakcje, gry psychologiczne, i wyjaśnia ich znaczenie w środowisku pracy.2. Charakteryzuje style myślenia i działania według modelu FRIS oraz analizuje ich wpływ na funkcjonowanie zespołu. 3. Uzasadnia, w jaki sposób mechanizmy takie jak gry psychologiczne i dystanse wpływają na efektywność komunikacji w zespole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Uczestnik stosuje narzędzia analizy transakcyjnej do diagnozowania problemów w zespole. 2. Uczestnik wykorzystuje wiedzę o stanach Ja do zarządzania trudnymi sytuacjami interpersonalnymi. 3. Uczestnik wdraża techniki komunikacyjne sprzyjające efektywnej współpracy w zespole. | Kryteria weryfikacji 1. Planuje interwencję menedżerską opartą na analizie transakcyjnej w odpowiedzi na zidentyfikowane problemy komunikacyjne.2. Projektuje strategie zarządzania konfliktami, uwzględniając dynamikę stanów Ja w interakcjach zespołowych. 3. Organizuje warsztat komunikacyjny dla zespołu, integrując techniki analizy transakcyjnej w celu poprawy współpracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: 1. Uczestnik rozwija świadomość własnych wzorców zachowań i ich wpływu na relacje zawodowe. 2. Uczestnik kształtuje postawy sprzyjające budowaniu zaufania i otwartości w zespole. 3. Uczestnik angażuje się w proces ciągłego doskonalenia kompetencji interpersonalnych. | Kryteria weryfikacji 1. Ocenia własne reakcje w sytuacjach zawodowych, identyfikując obszary do rozwoju w kontekście analizy transakcyjnej.2. Monitoruje atmosferę w zespole, identyfikując czynniki wpływające na poziom zaufania i proponując działania wzmacniające pozytywne relacje. 3. Nadzoruje własny plan rozwoju kompetencji interpersonalnych, uwzględniając feedback od współpracowników i wyniki autoanalizy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Styl Myślenia i Styl Działania FRIS w praktyce menedżerskiej (8 godz.)
- Pojęcie analizy transakcyjnej w case study organizacyjnym (8 godz.)
- Narzędzie lidera we współpracy indywidualnej i zespołowej (8 godz.)
- Stany Ja: skuteczne zarządzanie sobą i innymi w trudnych sytuacjach (8 godz.)
- Psychologiczne dystanse w diagnozowaniu problemów organizacyjnych (8 godz.)
- Wzorce komunikacyjne lidera i ich wpływ na jednostkę, zespół i organizację (8 godz.)
- Postawy lidera i ich wpływ na pracę zespołową (8 godz.)
- Identyfikacja i analiza potrzeb lidera oraz zespołu: podobieństwa, różnice i ich skutki (8 godz.)
- Pięć sterowników w sytuacji stresu lidera i automatyzmy w działaniach lidera (8 godz.)
- Cztery rodzaje zachowań pasywnych w wykonywaniu zadań indywidualnych i zespołowych (8 godz.)
- Trójkąt dramatyczny - potrójne ograniczenia lidera w zarządzaniu zespołem (8 godz.)
- Gry psychologiczne w zespole - dynamika przebiegu i skutki (8 godz.)
- Komunikacja przez pryzmat trzech typów transakcji i stylów myślenia (8 godz.)
- Toksyczne nawyki w komunikacji lidera i zespołu (8 godz.)
- Problematyczne układy i relacje – rozumienie zjawisk (8 godz.)
- Kontaminacje – źródła, przyczyny i skutki, oraz strategie rozwiązań (8 godz.)
- Zarządzanie czasem na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym (8 godz.)
- Trening korzystania z narzędzi analizy transakcyjnej w planowaniu interwencji (8 godz.)
- Egzamin -Sesja praktyczna - case study (16 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 160 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Przygotowanie studium przypadku
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 160 godzin dydaktycznych = 120 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,69 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,69 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Stelmach
Monika Dawid-Sawicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych udostępnionych na platformie Microsoft Teams. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Platforma Microsoft Teams stanowi główne narzędzie komunikacji Uczelni WSB Merito. Jej celem jest uproszczenie formalności oraz usprawnienie przepływu informacji między studentami a uczelnią. Dzięki niej uczestnicy studiów mają całodobowy dostęp – z dowolnego miejsca na świecie – do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji o zmianach w planie zajęć, ogłoszeń i bieżących aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).