Diagnoza kliniczna ADOS 2 - Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu, znany jako ADOS-2. SZKOLENIE CERTYFIKOWANE i KWALIFIKACYJNE - z międzynarodowym trenerem ADOS-2: Marianną Murin
Diagnoza kliniczna ADOS 2 - Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu, znany jako ADOS-2. SZKOLENIE CERTYFIKOWANE i KWALIFIKACYJNE - z międzynarodowym trenerem ADOS-2: Marianną Murin
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby z tytułem:
- magistra z psychologii,
- magistra pedagogiki,
- magistra kierunków pośrednich zamierzających diagnozować spektrum autyzmu,
- lekarza , również w trakcie specjalizacji;
- osób posiadających doświadczenie w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju oraz stosowaniu narzędzi diagnostycznych
Logopedów,
Neurologopedów,
Oligofenopedagogów,
Terapeutów,
Psychoterapuetów
Skany dokumentujące posiadane wykształcenie należy wysłać na adres mailowy:
nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Do skanów należy dołączyć CV z uwzględnieniem doświadczenia zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do samodzielnego i kompetentnego stosowania ADOS-2 – uznawanego międzynarodowo za „złoty standard” w diagnostyce spektrum autyzmu – w praktyce klinicznej, edukacyjnej i rozwojowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i wykorzystuje narzędzie w praktyce klinicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje zasady przeprowadzania badania oraz algorytm diagnostyczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje kompleksowo, zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne zastosowanie ADOS-2 | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwując dziecko koduje badanie z wykorzystaniem narzędzia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielne koduje uczestnika badania i potwierdza zgodność wyników kodowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik raportuje wyniki diagnozy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWalidację prowadzi certyfikowany trener ADOS-2 z uprawnieniami międzynarodowymi (z listy autorów protokołu posiadający kwalifikacje kliniczne oraz doświadczenie w szkoleniu specjalistów z zakresu diagnozy autyzmu zgodnie ze standardami międzynarodowymi.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPodmiot prowadzący walidację nie jest zarejestrowany w BUR
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. ADOS 2 – W praktyce klinicznej.
2. ADOS 2 – Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia.
3. ADOS 2 – ABC Psychoterapii - autyzm. Autyzm a wczesna interwencja.
4. ADOS 2 – Autyzm przywiązanie. Autyzm u dziewczynek a u chłopców.
5. ADOS 2 – Od badań mózgu do praktyki psychologicznej.
6. ADOS 2 – Narzędzie w diagnostyce ASD.
7. ADOS 2 – Algorytm diagnostyczny. Zasady przeprowadzania badania.
8. ADOS 2 - Kodowanie badania narzędziem. Raportowanie wyników.
9. ADOS 2 – Samodzielne kodowanie uczestników, zgodność wyników kodowania.
10. ADOS 2 – Indywidualna ścieżka terapeutyczna.
11. ADOS 2 – Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym.
Szkolenie zakłada ścisłe powiązanie treści teoretycznych z komponentem praktycznym, umożliwiając uczestnikom natychmiastowe zastosowanie omawianych zagadnień w kontekście warsztatowym – zgodnie z zasadą adekwatności metodycznej i responsywności dydaktycznej. Realizacja programu odbywa się z wykorzystaniem podejścia sekwencyjno-integracyjnego, w którym wiedza teoretyczna i praktyczna wzajemnie się przenikają, wspierając efektywny transfer wiedzy w działanie oraz sprzyjając trwałemu rozwojowi kompetencji zawodowych uczestników.
Około 45 % zajęć przewidziana jest na część teoretyczną, wykładową, pozostałe 55% na część praktyczną, warsztatową
Szkolenie odbywa się w języku polskim zdalnie w czasie rzeczywistym.
Część prowadzona przez Mariannę Murin tłumaczona jest symultanicznie w czasie rzeczywistym.
Arkusze do kodowania zapewnia Organizator szkolenia.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Grupa liczy maksymalnie 20 osób.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
Walidacja polega na kodowaniu i raportowaniu z obserwacji działań dziecka:
- przeprowadzenie badania (1 x 45min)
- wywiad z rodzicem/opiekunem prawnym dziecka (2 x 45 min)
- kodowanie (2 x 45 min)
- przygotowanie raportu (6 x 45 mi)
- przekazanie wyników, zaleceń/rozmowa z rodzicem/opiekunek prawnym (1 x 45min)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej. Teoria/Wykład/Chat | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia. Teoria/Wykład/Chat | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 ABC Psychoterapii. Autyzm a wczesna interwencja. Teoria/ Wykład/Chat/Rozmowa na żywo. Autyzm przywiązanie. Autyzm u dziewczynek a u chłopców. Teoria/Wykład/Chat/Rozmowa na żywo. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 ADOS 2 w praktyce klinicznej. Teoria/Wykład/Chat. Zdalnie w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 ADOS 2 narzędzie w diagnostyce ASD. Praktyka/Wykład/Chat/Warsztat | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 ADOS 2 algorytm diagnostyczny. Zasady przeprowadzania badania. Praktyka/Wykład/Chat/Warsztat | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 ADOS 2 kodowanie badania narzędziem. Praktyka/Wykład/Chat/Warsztat | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Samodzielne kodowanie uczestników, zgodność wyników kodowania. Praktyka/Rozmowa/Chat/Warsztat | Prowadzący Marianna Murin | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Indywidualna ścieżka terapeutyczna. Praktyka/Wykład /Chat/Warsztat | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Indywidualna ścieżka terapeutyczna. Praktyka/Wykład /Chat/Warsztat | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto104,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto104,17 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Koźmin-Burzyńska
Doktor nauk medycznych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Od 2009r związana zawodowo z Kliniką Psychiatrii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego, Oddział Dzienny Rehabilitacji Psychiatrycznej Zaburzeń Nerwicowy. Starszy asystent starszy asystent na Śląskim Uniwersytecie Medycznym, prowadzi m. in. zajęcia dydaktyczne ze studentami Wydziału Lekarskiego.
Ukończyła 4-letnie studia podyplomowe w zakresie psychoterapii (nurt psychodynamiczny) w Collegium Medicum UJ w Krakowie.
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Marianna Murin
Certyfikowany Trener ADOS -2
Dyplomowany Psycholog Kliniczny z pełnym członkostwem w regulujących organizacjach zawodowych – Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym (British Psychological Society) oraz uznaniem zawodowym ze strony Health Professions Council. Założycielka Autism Spectrum Directions Ltd.
DOŚWIADCZENiE ZAWODOWE
Marianna uzyskała uprawnienia trenerskie ADOS-2 już w 2002 roku i obecnie jest trenerką z wieloletnim doświadczeniem, prowadzącą również szkolenia dla przyszłych trenerów (trainer of trainers).
20 lat wspiera dobrostan psychiczny osób w spektrum autyzmu, międzynarodowy trener diagnostyki spektrum autyzmu, wykładowca, autorka publikacji i terapeutka. Pracuję jako psycholog kliniczny w prywatnej praktyce w Londynie oraz jako starszy tutor kliniczny w Anna Freud Centre i University College London, gdzie prowadzi wykłady i mentoring dla specjalistów pragnących pogłębiać wiedzę w zakresie spektrum autyzmu.
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Ewa Bensz - Smagała
Biegły sądowy w Sądzie Okręgowym w Gliwicach od 2021 roku ( prowadzenie badań i diagnoz psychologicznych, wydawanie opinii sądowych); od 2020 psycholog dzieci i młodzieży w Centrum
terapii systemowej i pomocy psychologicznej Diada; od roku akademickiego 2019/2020 Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach Pracownik naukowo dydaktyczny w Katedrze psychologii, Koordynator Koła Naukowego Psychologii Stosowanej do
nadal; Funkcjonowanie, diagnoza i terapia – organizator Neuroverse 2024r.; NeuroShow – Autism, ADHD – All minds are beautiful 2023r.; Psychologia dzieci i młodzieży „ Dziecko i nastolatek w kryzysie zdrowia psychicznego” 2023r.; Terapia dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera 2022r.; Trener szybkiego czytania
Doświadczenie zawodowe:
Psycholog kliniczna ze specjalnością dzieci i młodzieży w SWPS, certyfikowany diagnosta spektrum autyzmu ADOS 2, diagnozy funkcjonalnej PEP-3-PL, terapeuta behawioralny, wspiera dzieci z ASD w
rozwoju i pokonywaniu codziennych trudności. Pracownik naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Terapeuta dzieci i młodzieży. Członkiem
Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, pomagając w codziennej
nauce i treningu zdolności poznawczych. Oligofrenopedagog.
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat.
Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują od Organizatora szkolenia:
- arkusze do kodowania
- dostęp do zamkniętej grupy na FB
- dostęp do platformy z filmami/wykładami z obszaru pracy z osobą w spektrum autyzmu - około 30 dodatkowych godzin nagrań z obszaru autyzmu.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Usługodawca na dzień publikacji karty podpisał umowy z poniższymi operatorami środków unijnych:
- WUP Kraków,
- WUP Toruń,
- WUP Kielce,
- WUP Katowice,
- WUP Warszawa,
- Akademia Śląska,
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna,
- Lubelska Fundacja Rozwoju,
- Karkonowska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Woli Grzymalinej,
- HRP Grants,
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa
Nie znalazłeś/łaś operatora ze swojego regiony? Napisz do nas lub zadzwoń, a podpiszemy umowę, żeby mogła/mógł uzyskać dofinansowanie na szkolenie/egzamin/usługi doradcze, które Cię interesuje:
e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
tel: 516 826 025, 797 173 501
Whatsapp: 502 162 365
Jeżeli nie znalazłaś/znalazłeś szkolenia/egzaminu/usługi doradczej, którą jesteś zainteresowany/zainteresowana - napisz proszę lub zadzwoń. Przygotujemy kartę usługi.
Zapraszamy.
Warunki uczestnictwa
Kandydaci proszeni są o przesłanie na adres e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
- skany potwierdzające posiadane wykształcenie kierunkowe oraz doświadczenie zawodowe w pracy z osobami w spektrum autyzmu.
Osoby finansujące szkolenie poprzez bony szkoleniowe mają obowiązek przekazania wszystkich koniecznych informacji do rezerwacji bonów najpóźniej na 72 godziny PRZED rozpoczęciem szkolenia.
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
Dyskusja panelowa
Metoda symulacyjna
Metoda projektów
Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i/lub zakwaterowania.
Dla grupy - co najmniej 20 osób - istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego, dedykowanego odrębnej grupie, np. z jednej/dwóch/trzech placówek.
Warunkiem utworzenia grupy zamkniętej jest ilość miejsc: 20.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do plaformy Livewebinar
(Usługodawca wysyła link do zajęć - wskazano go również w kodach dostępu w karcie usługi.
Nie ma potrzeby sciągania oprogramowania. Wystarczy w dniu i godzinie szkolenia wejść w link, żeby zostać przekierowanym do pokoju, gdzie czeka Trener i odbywa się szkolenie).
Komputer stacjonarny/laptop/tablet/telefon/etc/, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s.
Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Raporty obecności generuje się po każdych zajęciach (nie są generowane zestawienia zbiorcze).