Budowanie autorytetu nauczyciela i dyscyplina w klasie (szkolenie prowadzone w języku angielskim)
Budowanie autorytetu nauczyciela i dyscyplina w klasie (szkolenie prowadzone w języku angielskim)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Główną grupą docelową dla usługi rozwojowej "Budowanie autorytetu nauczyciela i dyscyplina w klasie" są nauczyciele na każdym etapie swojej ścieżki zawodowej.
Obejmuje to zarówno nauczycieli początkujących, którzy potrzebują solidnych fundamentów do skutecznego zarządzania klasą i budowania swojego autorytetu od podstaw, jak i doświadczonych pedagogów, którzy szukają nowych inspiracji, chcą odświeżyć swoje metody pracy, zmierzyć się z nowymi wyzwaniami w zachowaniach uczniów czy po prostu udoskonalić już posiadane umiejętności w zakresie dyscypliny. Celem jest wsparcie każdego nauczyciela w tworzeniu optymalnego środowiska edukacyjnego.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników60
- Data zakończenia rekrutacji27-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym tej usługi rozwojowej jest wyposażenie nauczycieli w skuteczne narzędzia i strategie niezbędne do budowania autentycznego autorytetu w klasie oraz efektywnego zarządzania dyscypliną. Ma to na celu umożliwienie nauczycielom stworzenia pozytywnego, bezpiecznego i sprzyjającego uczeniu się środowiska, w którym uczniowie czują się zmotywowani i szanują zasady, a proces edukacyjny przebiega sprawnie i bez zakłóceń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje świadomość kluczowych elementów wpływających na budowanie autentycznego autorytetu nauczyciela. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje poprawne odpowiedzi dotyczące definicji i znaczenia pewności siebie, komunikacji niewerbalnej oraz postaw lidera w kontekście autorytetu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje identyfikacji i praktycznego zastosowania podstawowych technik komunikacji niewerbalnej w budowaniu swojego wizerunku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje poprawnego przypisania określonych zachowań niewerbalnych (np. postawa, kontakt wzrokowy) do ich wpływu na odbiór nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje znajomość zasad skutecznej autoprezentacji w kontekście interakcji z klasą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera optymalne strategie autoprezentacyjne w zróżnicowanych scenariuszach klasowych, wykazując się poprawnością wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje klarowne i zrozumiałe zasady klasowe, angażując uczniów w proces ich tworzenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje wybór i sformułowanie zasad klasowych, które są konkretne, mierzalne i pozytywnie sformułowane, zgodnie z wymogami poprawności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik przedstawia metody prewencji typowych problemów dyscyplinarnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje wiedzę na temat proaktywnych strategii zapobiegania trudnym zachowaniom (np. jasne instrukcje, struktura lekcji). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje zdolność do konsekwentnego egzekwowania zasad i stosowania konsekwencji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera adekwatne i wychowawcze konsekwencje do przedstawionych scenariuszy naruszeń zasad, potwierdzając swoją zdolność w tym zakresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje rozpoznania różnych typów trudnych zachowań uczniów i ich potencjalnych przyczyn. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje typ zachowania (np. poszukiwanie uwagi, unikanie zadania) do jego najczęstszych przyczyn, co świadczy o jego umiejętności w tym zakresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się technikami deeskalacji konfliktów w sytuacjach kryzysowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje poprawnego wyboru kroków deeskalacyjnych w przedstawionych scenariuszach trudnych sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi konstruktywną rozmowę z uczniem i jego rodzicami w celu rozwiązania problemu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kluczowe elementy i etapy prowadzenia rozmów korygujących oraz mediacyjnych, wykazując się ich znajomością. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje strategie dbania o własny dobrostan psychiczny i zapobiegania wypaleniu zawodowemu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje metody radzenia sobie ze stresem, budowania odporności psychicznej i samoregulacji w pracy nauczyciela, potwierdzając swoją wiedzę. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dostrzega znaczenie budowania pozytywnych relacji z uczniami opartych na zaufaniu i wzajemnym szacunku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy budujące pozytywne relacje (np. empatia, aktywne słuchanie, uznanie osiągnięć), demonstrując swoją wiedzę. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik angażuje się we współpracę z innymi nauczycielami i kadrą w celu doskonalenia swoich umiejętności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje znajomość i rozumienie wartości pracy zespołowej i wymiany doświadczeń w kontekście rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Fundamenty Autorytetu – Od Postawy do Prezentacji
- Wzmacnianie pewności siebie i świadomości roli nauczyciela: Jak wewnętrzne przekonania wpływają na odbiór w klasie.
- Mowa ciała i komunikacja niewerbalna: Wykorzystanie postawy, gestów i mimiki do budowania szacunku i jasnego przekazu.
- Techniki autoprezentacji: Jak efektywnie "wejść w rolę" i zaznaczyć swoją obecność w sposób budzący zaufanie.
Moduł 2: Zasady i Granice – Tworzenie Efektywnego Systemu Dyscypliny
- Wspólne ustalanie jasnych i konsekwentnych zasad: Jak angażować uczniów w proces tworzenia reguł.
- Prewencja problemów dyscyplinarnych: Identyfikacja potencjalnych wyzwań i proaktywne podejścia.
- Skuteczne reagowanie na naruszenia: Stosowanie konsekwencji, które uczą i motywują do zmiany zachowania.
Moduł 3: Skuteczna Interwencja – Reagowanie na Trudne Zachowania
- Analiza przyczyn trudnych zachowań: Rozumienie, co stoi za problemami uczniów, aby dobrać odpowiednie strategie.
- Techniki deeskalacji konfliktów: Jak opanować napięte sytuacje i przywrócić spokój w klasie.
- Konstruktywne rozmowy z uczniami i rodzicami: Skuteczne komunikowanie problemów i wspólne poszukiwanie rozwiązań.
Moduł 4: Wsparcie i Rozwój – Długoterminowe Strategie Sukcesu
- Dbanie o dobrostan nauczyciela: Strategie zapobiegania wypaleniu zawodowemu i budowania odporności psychicznej.
- Budowanie pozytywnych relacji z uczniami: Rozwijanie zaufania i wzajemnego szacunku jako fundamentu autorytetu.
- Wykorzystanie informacji zwrotnej i współpraca: Ciągłe doskonalenie umiejętności i wspieranie się w zespole pedagogicznym.
- Sesje pytań i odpowiedzi
- walidacja
Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych, tj. 1 godzina szkolenia = 45 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wzmacnianie pewności siebie i świadomości roli nauczyciela | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Mowa ciała i komunikacja niewerbalna | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Techniki autoprezentacji | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wspólne ustalanie jasnych i konsekwentnych zasad | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Prewencja problemów dyscyplinarnych | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Skuteczne reagowanie na naruszenia | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Analiza przyczyn trudnych zachowań | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Techniki deeskalacji konfliktów | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Konstruktywne rozmowy z uczniami i rodzicami | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Dbanie o dobrostan nauczyciela | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Budowanie pozytywnych relacji z uczniami | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Wykorzystanie informacji zwrotnej i współpraca | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja - test | Prowadzący Martyna Krawczyk | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Martyna Krawczyk
Przez ostatnie pięć lat Martyna intensywnie rozwijała doświadczenie, pracując z różnorodnymi środowiskami edukacyjnymi. Skupiała się na praktycznych strategiach, które pozwalają tworzyć sprzyjające warunki do nauki i efektywnie radzić sobie z wyzwaniami dydaktycznymi. Jej podejście bazuje na znajomości psychologii rozwojowej dziecka i nastolatka.
Martyna jest ceniona za dynamiczny styl prowadzenia szkoleń, umiejętność angażowania uczestników oraz przekazywania wiedzy w przystępny i praktyczny sposób. Posiada bogate doświadczenie w pracy z nauczycielami szkół publicznych i prywatnych, w tym międzynarodowych. Jej warsztaty to połączenie teorii z licznymi przykładami i ćwiczeniami, umożliwiającymi natychmiastowe zastosowanie technik w praktyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi