Szkolenie: Od konfliktu Do Porozumienia - Zarządzanie Trudnymi Zachowaniami Dzieci
Szkolenie: Od konfliktu Do Porozumienia - Zarządzanie Trudnymi Zachowaniami Dzieci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wychowawców, pedagogów, opiekunów i innych pracowników , którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą przejawiającą trudne zachowania. Uczestnicy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie komunikacji, rozwiązywania konfliktów i wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie przygotowany do skutecznego zarządzania trudnymi zachowaniami dzieci. Będzie umiał rozpoznawać ich przyczyny, stosować adekwatne techniki interwencji, budować relacje oparte na zaufaniu oraz wspierać rozwój emocjonalny wychowanków poprzez świadome działania wychowawcze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozróżnia źródła i typy trudnych zachowań dzieci. Opisuje wpływ emocji na funkcjonowanie dziecka w grupie. Omawia zasady skutecznej komunikacji z dziećmi. Przedstawia techniki wspierające rozwój emocjonalny. Wyjaśnia znaczenie środowiska w kształtowaniu zachowań dziecka. | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji – WiedzaWskazuje najczęstsze psychologiczne przyczyny trudnych zachowań u dzieci. Opisuje różnice między frustracją, złością, lękiem a agresją w zachowaniu dzieci. Wyjaśnia wpływ środowiska wychowawczego na zachowania dziecka. Przedstawia podstawowe techniki wspierające rozwój emocjonalny dziecka. Omawia rolę komunikacji dorosłego w budowaniu porozumienia z dzieckiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Dobiera strategie interwencji do rodzaju trudnych zachowań. Stosuje techniki komunikacyjne budujące porozumienie. Prowadzi rozmowy z dziećmi w sposób wspierający emocjonalnie. Reaguje na sytuacje konfliktowe w sposób konstruktywny. Tworzy bezpieczne i przewidywalne środowisko wychowawcze. | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji – UmiejętnościOpisuje konkretną sytuację, w której zastosował technikę deeskalacji emocji. Wskazuje, jak prowadzi rozmowę z dzieckiem w sytuacji konfliktowej. Prezentuje przykład skutecznej interwencji wobec trudnego zachowania. Tłumaczy, jak planuje dzień dziecka, by wspierać jego samoregulację emocjonalną. Relacjonuje zastosowanie języka empatycznego w kontakcie z wychowankiem. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Utrzymuje postawę empatyczną w relacjach z dziećmi. Współpracuje z zespołem w celu opracowania wspólnej strategii reagowania. Świadomie przeciwdziała eskalacji konfliktów. Dba o emocjonalne potrzeby dzieci w codziennej pracy. Angażuje się w rozwijanie atmosfery zaufania i wsparcia w placówce. | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji – Kompetencje społeczneOpowiada, w jaki sposób okazuje empatię dzieciom w codziennych sytuacjach. Opisuje działania podejmowane wspólnie z zespołem w odpowiedzi na zachowania trudne. Reflektuje nad własną reakcją emocjonalną w sytuacjach konfliktowych. Wskazuje, jak dba o emocjonalny klimat w grupie wychowanków. Przedstawia sposób, w jaki wspiera poczucie bezpieczeństwa i zaufania u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Test z wiedzy początkowej
ROZDZIAŁ 1: Zrozumieć trudne zachowania – część teoretyczna
Metody interaktywne i aktywizujące: wykład online z prezentacją multimedialną, dyskusja na czacie lub głosowa
Celem tego bloku jest zbudowanie fundamentu teoretycznego i diagnostycznego, który pomoże uczestnikom rozumieć mechanizmy trudnych zachowań dzieci, nie jako „złośliwość”, lecz jako komunikat o przeżywanych emocjach lub niezaspokojonych potrzebach.
1.1. Mechanizmy powstawania zachowań problemowych
1.2. Psychologiczne podłoże złości, frustracji i lęku
1.3. Rola środowiska wychowawczego w kształtowaniu postaw
1.4. Diagnozowanie potrzeb emocjonalnych dziecka
ROZDZIAŁ 2: Techniki reagowania i interwencji – część praktyczna
Metody: ćwiczenia indywidualne i grupowe na platformie online, praca w podgrupach z wykorzystaniem breakout rooms, symulacje, analiza przypadków, omawianie materiałów szkoleniowych udostępnionych online
2.1. Strategie konstruktywnego reagowania na agresję i opór
2.2. Techniki wyciszania emocji i deeskalacji konfliktów
2.3. Modelowanie zachowań pozytywnych
2.4. Przykłady skutecznych interwencji z praktyki placówek
ROZDZIAŁ 3: Komunikacja i budowanie relacji – część praktyczna
Metody: ćwiczenia w parach i zespołach online, odgrywanie ról, warsztaty z elementami refleksji i autorefleksji
3.1. Język wspierający porozumienie z dzieckiem
3.2. Aktywne słuchanie i wyrażanie empatii
3.3. Rozwijanie u dzieci umiejętności wyrażania emocji
3.4. Wzmacnianie pozytywnych relacji dziecko–dorosły
ROZDZIAŁ 4: Wspieranie samoregulacji i środowisko rozwoju – część teoretyczna
Metody: wykład online z prezentacją i przykładami, analiza dobrych praktyk, praca na materiałach PDF
4.1. Techniki wspomagające samoregulację emocjonalną dzieci
4.2. Rytuały i struktura dnia jako wsparcie zachowań prospołecznych
4.3. Budowanie środowiska sprzyjającego współpracy i bezpieczeństwu
4.4. Praca z grupą rówieśniczą w kontekście profilaktyki konfliktów
Część teoretyczna- 2h30min
Część praktyczna-2h50min
Walidacja stworzonych prezentacji oraz dowodów i deklaracji nastąpi po zakończeniu usługi i przeprowadzi ją walidator. Walidacja materiałów zajmie 1 godzinę.
Warunki organizacyjne szkolenia online:
- Szkolenie realizowane w formule online synchronicznej (na żywo) z wykorzystaniem platformy wideokonferencyjnej (np. google meet).
- Uczestnicy łączą się z własnych urządzeń, każdy uczestnik ma obowiązek korzystania z komputera/laptopa z dostępem do internetu, kamery i mikrofonu.
- Każda grupa otrzymuje dostęp do materiałów PDF, formularzy, kart pracy, które są omawiane i uzupełniane podczas zajęć.
- Czas szkolenia liczony jest w godzinach dydaktycznych
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Rozpoczęcie szkolenia - test z wiedzy początkowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Blok 1 szkolenia | Prowadzący Kinga Hus | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Blok 2 szkolenia | Prowadzący Kinga Hus | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Blok 3 szkolenia | Prowadzący Kinga Hus | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Blok 4 szkolenia | Prowadzący Kinga Hus | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test z wiedzy końcowej, Zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 934,80 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 760,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 116,85 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 95,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Hus
W swojej pracy wykorzystuje metody oparte na empatii, aktywnym słuchaniu i wspieraniu wewnętrznej motywacji, co przekłada się na realne efekty w codziennej pracy uczestników. Wspiera nauczycieli, wychowawców i opiekunów w radzeniu sobie z wyzwaniami wychowawczymi, oferując praktyczne narzędzia oraz gotowe scenariusze do wykorzystania w pracy z dziećmi. W ciągu ostatnich 5 lat realizował również zajęcia profilaktyczne dotyczące zapobiegania uzależnieniom oraz współtworzył programy edukacyjne dla szkół, instytucji samorządowych i podmiotów z sektora biznesowego. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu i wysokiej wrażliwości pedagogicznej jego szkolenia są praktyczne, angażujące i inspirujące do pozytywnych zmian.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe zgodne z opisem zagadnień omawianych podczas szkolenia.
Realizowane godziny usługi są godzinami dydaktycznymi. Łączna liczba godzin dydaktycznych wynosi 8.
Informacje dodatkowe
Dla uczestników projektów dofinansowanych w co najmniej 70% - VAT Z.W. Podstawa zwolnienia z podatku VAT (w związku ze stawką VAT zw.): § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia MinistraFinansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r.)
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Usługa może być dostosowana do potrzeb uczestników programu Kierunek Rozwój zarówno pod względem terminu, jak i zagadnień programowych.
W ramach szkolenia zostanie przeprowadzony test z wiedzy teoretycznej na początku i końcu szkolenia. Przerwy nie wliczają się w czas szkoleniowy.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
Obecność na kursie będzie weryfikowana poprzez raport logowania oraz maile o rozpoczęciu i zakończeniu udziału wysyłane na początku i na końcu szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Google Meet.
Instrukcja korzystania ze szkolenia znajduje się w linku: https://apmprojekt.com.pl/SzkoleniaOnline.pdf
Na szkolenie można zalogować się poprzez aplikację Google Meet na telefonie, komputerze lub tablecie oraz przez link wklejony do przeglądarki.
Link do szkolenia:
Specyfikacja warunków technicznych:
- uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS; w zależności od platformy/rodzaju komunikatora, aktualne wersje przeglądarki np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex;
- uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;
- uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;