Skuteczne prezentacje biznesowe w PowerPoint i Canva – online i offline z uwzględnieniem cyfrowych i zielonych kompetencji/
Skuteczne prezentacje biznesowe w PowerPoint i Canva – online i offline z uwzględnieniem cyfrowych i zielonych kompetencji/
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Osoby odpowiedzialne za tworzenie prezentacji biznesowych w firmach, organizacjach, administracji publicznej.
- Pracownicy działów marketingu, PR, HR oraz sprzedaży.
- Menedżerowie i liderzy zespołów, którzy chcą skutecznie komunikować wyniki i strategie.
- Trenerzy, edukatorzy, nauczyciele i osoby prowadzące webinary lub szkolenia.
- Freelancerzy i osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, potrzebujący estetycznych i profesjonalnych prezentacji.
- Osoby chcące zwiększyć swoje kompetencje cyfrowe i graficzne w kontekście wizualnej komunikacji biznesowej.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- Kierunek - Rozwój WUP Toruń
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem1
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do projektowania, tworzenia i prowadzenia skutecznych prezentacji biznesowych z użyciem narzędzi PowerPoint i Canva – w wersji cyfrowej oraz do wykorzystania podczas wystąpień stacjonarnych i zdalnych, z uwzględnieniem aspektów dostępności cyfrowej i zasad ekologicznego projektowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozróżnia funkcje i zastosowanie narzędzi PowerPoint i Canva Charakteryzuje zasady tworzenia czytelnej i logicznej prezentacji Definiuje zasady estetyki, kolorystyki i typografii w projektach prezentacyjnych Opisuje sposoby optymalizacji prezentacji pod kątem środowisk cyfrowych Wskazuje dobre praktyki tworzenia materiałów cyfrowych zgodnych z zasadami dostępności i ekologii | Kryteria weryfikacji Rozróżnia funkcje edytora tekstu, grafiki, animacji i prezentacjiCharakteryzuje strukturę, hierarchię informacji i spójność slajdów Definiuje zależności między czytelnością treści a układem graficznym Opisuje różnice między prezentacją na ekranie a wydrukiem Wskazuje zasady ograniczania nadmiaru treści, minimalizmu, optymalizacji formatu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Rozpoznaje poprawnie skonstruowaną strukturę prezentacji Identyfikuje poprawne sposoby użycia animacji i przejść Dobiera właściwe formaty graficzne do różnych kanałów publikacji Ocenia zgodność projektów z zasadami dostępności cyfrowej Rozpoznaje narzędzia i funkcje do tworzenia prezentacji zgodnych z zasadami zielonego projektowania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia poprawne i błędne przykłady układu treści na slajdach Rozróżnia animacje wspierające przekaz od rozpraszających uwagę Dobiera format do publikacji na ekranie, w PDF, w mediach społecznościowych Ocenia czytelność, kontrast, użycie alternatywnych opisów Wybiera funkcje wspierające ograniczanie zasobów, oszczędność energetyczną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Rozpoznaje elementy wpływające na skuteczność przekazu wizualnego Ocena doboru stylu prezentacji do odbiorcy i kontekstu Rozpoznaje odpowiedzialne praktyki cyfrowe w tworzeniu prezentacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki zwiększające zrozumienie przekazu (layout, kolor, treść)Rozróżnia odpowiednie style graficzne i językowe dla różnych grup odbiorców Identyfikuje działania zgodne z zasadami etycznymi i zrównoważonymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs daje konkretne umiejętności potrzebne każdemu, kto chce tworzyć skuteczne, nowoczesne i etyczne prezentacje w cyfrowym świecie – zarówno do wystąpień na żywo, jak i spotkań online. Uczestnicy uczą się nie tylko obsługi narzędzi PowerPoint i Canva, ale również tego, jak projektować przekaz wizualny zgodnie z zasadami estetyki, przejrzystości oraz odpowiedzialności środowiskowej i cyfrowej. Kurs rozwija kompetencje wizualne, komunikacyjne i technologiczne, jednocześnie ucząc, jak projektować treści w sposób dostępny, angażujący i zrównoważony.
Interaktywna forma zdalna:
Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, za pomocą platformy Zoom. Umożliwia to uczestnictwo z dowolnego miejsca, oszczędzając czas i koszty związane z dojazdami. Interaktywne sesje wideo, współdzielenie ekranu i czat pozwalają na aktywny udział i bieżącą komunikację z prowadzącymi oraz innymi uczestnikami.
Metody pracy:
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Godziny realizacji szkolenia:
Szkolenie obejmuje 16 godziny edukacyjne. Każda godzina szkolenia obejmuje 45 minut. tj. 12 godzin zegarowych
Walidacja wliczona jest w czas trwania usługi.
Przerwy:
Nie są wliczane w czas trwania usługi. Są ustalane w sposób elastyczny.
Harmonogram szkolenia:
Szczegółowy harmonogram zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie ustalony i uzupełniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt w celu określenia preferowanych godzin szkolenia.
- Szkolenie może być realizowane zarówno raz jaki i kilka razy w tygodniu w trybie dziennym, umożliwiając intensywną naukę i skoncentrowane zajęcia lub popołudniowym, co pozwala uczestnikom z innymi obowiązkami dostęp do wartościowej edukacji.
- w związku z powyższym nie wskazano szczegółowego harmonogramu - jesteśmy gotowi dostosować się do potrzeb całej grupy zapisanych osób, tworząc harmonogram, który uwzględni zróżnicowane preferencje czasowe uczestników.
- Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu, zależnie od czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych ćwiczeń i zdolności przyswajania materiału przez uczestników, zgodnie z ich indywidualnym tempem nauki
Dostępność kurs do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
- Wsparcie techniczne: Zapewniamy wsparcie techniczne dla uczestników, którzy mogą potrzebować pomocy w obsłudze platformy
- szkoleniowej lub dostępu do materiałów.
- Sesje Q&A: sesje pytań i odpowiedzi, gdzie uczestnicy mogą zadawać pytania w czasie rzeczywistym, również poprzez czat tekstowy,
- co jest pomocne dla osób, które mogą mieć trudności z komunikacją werbalną.
- platforma ZOOM, na której prowadzone jest szkolenie, jest zgodna z międzynarodowymi standardami dostępności,
- takimi jak WCAG 2.1.
- elastyczny harmonogram szkolenia, aby dostosować tempo nauki do indywidualnych możliwości uczestników.
Doświadczeni prowadzący:
Informacje o osobach prowadzących szkolenie, w tym imiona, nazwiska, kwalifikacje oraz doświadczenie, zostaną podane na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z wymogami regulaminu BUR. Trenera prowadzący usługę oraz osoba walidująca będzie posiadała doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat lub kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Certyfikat ukończenia:
Zaświadczenie wydane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Weryfikacja efektów uczenia się:
Program obejmuje weryfikację efektów uczenia się poprzez test teoretyczny, który pozwala na ocenę zdobytej wiedzy i umiejętności. Taki system oceny gwarantuje, że uczestnicy faktycznie przyswoili potrzebne informacje i są gotowi do ich praktycznego zastosowania.
Program kursu
Moduł 1. Podstawy skutecznej prezentacji biznesowej
- Funkcja prezentacji w komunikacji zawodowej (wewnętrznej i zewnętrznej)
- Struktura skutecznego przekazu: cel, grupa docelowa, hierarchia treści
- Storytelling i scenariusze prezentacji: jak budować narrację wokół danych i faktów
- Emocje, rytm, minimalizm – czynniki wspierające zrozumiałość
Moduł 2. PowerPoint – projektowanie profesjonalnej prezentacji
- Szablony i motywy: jak tworzyć i modyfikować firmowe wzorce
- Tworzenie wykresów, schematów, grafik i elementów interaktywnych
- Praca z animacjami i przejściami: co wspiera, a co przeszkadza
- Wersje prezentacji: ekran, PDF, wydruk, spotkanie online
Moduł 3. Canva – nowoczesna komunikacja wizualna
- Interfejs Canvy: szablony, edytory, tryb prezentacji
- Tworzenie prezentacji do webinariów i social media
- Współpraca zespołowa, korzystanie z gotowych zasobów
- Tworzenie atrakcyjnych układów bez umiejętności graficznych
Moduł 4. Przygotowanie do wystąpienia z prezentacją
- Planowanie czasu i tempa prezentacji (offline/online)
- Techniki autoprezentacji i mowy ciała
- Dobór stylu graficznego do odbiorcy i kontekstu
- Każdy uczestnik ma możliwość dobrowolnego zaprezentowania fragmentu swojej prezentacji w bezpiecznym, wspierającym środowisku edukacyjnym
Moduł 5. Zielone i cyfrowe kompetencje w projektowaniu prezentacji
- Projektowanie zgodne z zasadami minimalizmu i ekoestetyki
- Prezentacje zgodne z WCAG 2.1 i zasadami równego dostępu
- Wykorzystywanie narzędzi chmurowych i współdzielenie zasobów
- Ograniczanie liczby slajdów, ładowania mediów i emisji cyfrowej
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- Kierunek - Rozwój WUP Toruń
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1,
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne w formie elektronicznej. Zostaną one przesłane w postaci plików i dokumentów (np. PDF, prezentacje, arkusze informacyjne, linków, inne)
Warunki uczestnictwa
znajomość obsługi komputera i internetu w stopniu dobrym. Dzięki temu uczestnicy będą mogli w pełni korzystać z interaktywnych sesji szkoleniowych i narzędzi online.
Informacje dodatkowe
Podczas szkolenia obowiązkowe jest korzystanie z kamery internetowej przez uczestników.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Zawarto umowę WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój
„Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem” został obustronnie podpisany regulamin współpracy i rozliczenia usług z wykorzystaniem elektronicznym bonów szkoleniowych w ramach projektu.
Kompetencje związane z zieloną i cyfrową transformacją.
Ośrodek Szkolenia Dokształcania i Doskonalenia Kadr Kursor Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością świadczy usługi zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie Art. 43., ust. 1. Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
platforma zoom
Warunki techniczne szkolenia na platformie Zoom:
-
Sprzęt komputerowy:
- Wymagany komputer PC lub Mac z dostępem do internetu.
- Zalecana kamera internetowa oraz mikrofon dla udziału w sesjach wideo.
-
Przeglądarka internetowa:
- Zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
- Wymagane zaktualizowane wersje przeglądarek dla optymalnej wydajności.
-
Stabilne połączenie internetowe:
- Minimalna prędkość łącza: 2 Mbps dla udziału w sesjach wideo.
- Zalecane połączenie kablowe dla stabilności.
-
Platforma Zoom:
- Konieczne pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji Zoom przed szkoleniem.
- Aktywne konto Zoom (możliwość utworzenia bezpłatnego konta).
-
System operacyjny:
- Kompatybilność z systemem Windows lub macOS.
-
Oprogramowanie dodatkowe:
- Zalecane zainstalowanie najnowszych wersji programów, takich jak przeglądarka, Java, Flash itp.
-
Dźwięk i słuchawki:
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku.
- Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia.
-
Przygotowanie przed sesją:
- Testowanie sprzętu i połączenia przed planowanym szkoleniem.
- Zapewnienie cichego miejsca pracy dla minimalizacji zakłóceń.
-
Wsparcie techniczne:
- Zapewnienie kontaktu z pomocą techniczną w razie problemów podczas sesji.
-
Zaplanowane przerwy:
- Uwzględnienie krótkich przerw w grafiku dla odpoczynku uczestników.
Zapewnienie powyższych warunków technicznych umożliwi płynny przebieg szkolenia na platformie Zoom, zminimalizuje zakłócenia i zagwarantuje efektywną interakcję między prowadzącym a uczestnikami.