Mastercourse: DO NOT TREAT, CURE – Globalna Analiza Ciała w Statyce i Ruchu
Mastercourse: DO NOT TREAT, CURE – Globalna Analiza Ciała w Statyce i Ruchu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób, które ukończyły co najmniej cztery szkolenia prowadzone przez dr. Biernata w ramach oferty Med Coach.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój (WUP w Toruniu )
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników26
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do skutecznego i kompleksowego prowadzenia terapii pacjentów z przewlekłymi dolegliwościami bólowymi poprzez identyfikację głównej przyczyny problemu (main drivera), wnikliwą analizę funkcjonowania układu ruchu, świadome dobieranie strategii terapeutycznych oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i edukacyjnych niezbędnych w pracy z pacjentem bólowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje globalną postawę i wzorce ruchowe w statyce i dynamice z perspektywy klinicznej | Kryteria weryfikacji identyfikuje asymetrie oraz nieprawidłowe wzorce ruchowe w różnych pozycjach funkcjonalnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje obserwację postawy do wstępnego formułowania hipotez klinicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje główne źródło problemu (main driver) i odróżnia je od objawu | Kryteria weryfikacji odróżnia lokalizację bólu od rzeczywistej przyczyny funkcjonalnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik integruje segmenty ciała w analizie funkcjonalnej pacjenta | Kryteria weryfikacji opisuje zależności między funkcją tułowia, biodra, kolana, barku i stopy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje obserwację i testy funkcjonalne do potwierdzenia relacji przyczynowo-skutkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje funkcjonalne testy i obserwacje do podejmowania decyzji terapeutycznych | Kryteria weryfikacji dobiera testy różnicujące w zależności od lokalizacji objawu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera i modyfikuje ćwiczenia terapeutyczne | Kryteria weryfikacji projektuje terapię ruchem w odpowiedzi na konkretny przypadek kliniczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie: 2 dni
Liczba godzin kursu: .18 h dydaktycznych, co stanowi 13:30 min zegarowych bez przerw (16 h zegarowych z przerwami - jak w harmonogramie poniżej).
1h dydaktyczna = 45 min zegarowych
Przerwy nie są wliczone do godzin dydaktycznych szklenia, ale ujęte są w harmonogramie poniżej - łącznie 2:30 min zegarowych w ciągu 2 s.
Ogólny zarys programowy:
- globalna analiza postawy i wzorców ruchowych – nauka „czytania” ciała w statyce i dynamice z perspektywy klinicznej
- identyfikacja głównego źródła problemu (main driver) – jak odróżnić objaw od przyczyny i wybrać właściwy punkt wyjścia terapii
- integracja segmentów ciała w podejściu funkcjonalnym – tułów, biodro, kolano, bark i stopa jako elementy jednego systemu
- strategie terapeutyczne w przewlekłych przypadkach – algorytm myślenia klinicznego w pracy z pacjentem złożonym
- analiza przypadków z praktyki prowadzącego – konkretne przykłady, decyzje terapeutyczne, rezultaty
- badanie funkcjonalne i praktyczne testy kliniczne – selektywna obserwacja, różnicowanie i natychmiastowe wnioski terapeutyczne
- ćwiczenia terapeutyczne jako narzędzie leczenia – dobór, dozowanie i korekta w czasie rzeczywistym
- praca na rzeczywistych przypadkach uczestników – wspólna analiza, wnioskowanie, propozycje leczenia
- rozwijanie umiejętności klinicznego „widzenia” – interpretacja subtelnych sygnałów ciała i kontekstu psychofizycznego pacjenta
Dzień I
- nowy model oceny pacjenta
- omawianie przypadków z prezentacji
- badanie i wyznaczanie strategii leczenia dla 1 chętnego uczestnika
- omawianie przypadków z prezentacji
- badanie i wyznaczanie strategii leczenia dla 1 chętnego uczestnika
Dzień II
- nowy model oceny pacjenta
- omawianie przypadków z prezentacji
- badanie i wyznaczanie strategii leczenia dla 1 chętnego uczestnika
- omawianie przypadków z prezentacji
- badanie i wyznaczanie strategii leczenia dla 1 chętnego uczestnika
Warunki organizacyjne:
Forma szkolenia: trening /praca w parach połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia.
- zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładu
- zajęcia praktyczne odbywają się w grupach dwuosobowych;
- podczas części praktycznej uczestnicy pracują w parach, na sobie nawzajem lub na modelach.
- każda para/grupa 2 osobowa ma do dyspozycji stanowisko pracy, na które składa się: leżanka, zestaw materiałów higieniczno- kosmetycznych
Sposób walidacji: walidacja w warunkach symulowanych - walidator będzie obecny na sali w czasie trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Nowy model oceny pacjenta | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 omawianie przypadków z prezentacji | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 badanie i wyznaczanie strategii leczenia | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 przerwa obiadowa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 omawianie przypadków z prezentacji | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 badanie i wyznaczanie strategii leczenia | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 nowy model oceny pacjenta | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 omawianie przypadków z prezentacji | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 badanie i wyznaczanie strategii leczenia | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 przerwa obiadowa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 omawianie przypadków z prezentacji | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 przerwa | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 badanie i wyznaczanie strategii leczenia | Prowadzący dr Ryszard Biernat | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 601,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 601,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 144,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 144,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Ryszard Biernat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe, takie jak: skrypt, notatnik, długopisy oraz dostęp do filmów instruktażowych.
Do dyspozycji uczestników są także materiały kosmetyczno- higieniczne oraz specjalistyczny sprzęt fizjoterapeutyczny (jedna leżanka na dwie osoby wyposażona w półwałek, poduszkę, koc i pisaki do ciała).
Na Sali znajdować się będą modele anatomiczne: kręgosłup, szkielet całego człowieka, czaszka osteopatyczna.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest :
1. Posiadanie ważnego numeru ID wsparcia
2. Zapisanie się na wybraną usługę przez stronę Med Coach (z zaznaczeniem opcji: Dofinansowanie BUR): https://med-coach.pl/szkolenia-kursy/mastercourse-do-not-treat-cure-globalna-analiza-ciala-w-statyce-i-ruchu/10446
3. Przesłanie na adres: dofinansowania@med-coach.pl podpisanego oświadczenia dotyczącego udziału i pokrycia kosztów szkolenia, który zostanie automatycznie przesłany po zapisie.
4. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby wskazane w sekcji "Grupa docelowa usługi"
Informacje dodatkowe
- Cena kursu nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i podróży.
- Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
- W zależności od kwot dofinansowań, mogą pojawić się dodatkowe dopłaty do kursu.
- Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Adres
Adres
ul. Księcia Józefa 54a
30-206 Kraków
Dokładny dojazd komunikacją miejską oraz samochodem zostanie podany w wiadomości od organizatora.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi