Sztuczna inteligencja – od podstaw do zastosowań
Sztuczna inteligencja – od podstaw do zastosowań
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą poznać podstawy sztucznej inteligencji oraz jej zastosowania. Adresatami szkolenia w szczególności są osoby chcące usprawniać procesy biznesowe poprzez wprowadzanie nowych innowacji, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia będzie przygotowany do samodzielnego wdrażania rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) w środowisku zawodowym. Zdobędzie praktyczne umiejętności w projektowaniu i iteracyjnym dopracowywaniu promptów, obsłudze narzędzi AI (m.in. ChatGPT, Gemini, Perplexity), budowaniu prostych modeli uczenia maszynowego oraz analizie danych. Będzie potrafił wykorzystać AI w generowaniu treści, kodu i grafiki oraz rozumiał etyczne, prawne i społeczne konsekwencje rozwoju generatywnej AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia koncepcje AI i ML oraz ich zastosowania w biznesie i nauce. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje AI i ML oraz rozpoznaje przykłady zastosowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Obsługuje podstawowe narzędzia AI (ChatGPT, Gemini, Perplexity) | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje zadania z użyciem narzędzi AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i udoskonala prompty w 4-fazowym modelu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy prompty i przeprowadza iterację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje i ocenia proste modele ML (regresja, klasyfikacja). | Kryteria weryfikacji Uczestnik przetwarza dane, trenuje model i interpretuje wyniki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Generuje treści (tekst, obraz, kod) przy użyciu AI generatywnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje przykładowe zadania generatywne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia etyczne i prawne aspekty AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zagrożenia i omawia regulacje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować AI w swojej pracy lub organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowy plan wdrożenia AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1: Podstawy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego
Otwarcie szkolenia + Wprowadzenie do AI i ML [TEORIA]
• Otwarcie, cele, harmonogram, poznanie uczestników
• Czym jest AI, ML i automatyzacja?
• Różnice i podobieństwa – AI vs ML
• Przykłady zastosowań z życia codziennego
Przegląd narzędzi AI (GPT, Gemini, Perplexity) [TEORIA]
• Wersje bezpłatne i płatne ChatGPT
• Alternatywy dla ChatGPT: Gemini, Perplexity i inne
Konfiguracja środowiska ChatGPT [PRAKTYKA]
• Jak konfigurować ustawienia dla lepszych wyników
• Omówienie interfejsu użytkownika
Modele GPT w pracy zespołowej i kreatywnej [PRAKTYKA]
• Jak wykorzystywać modele językowe do pracy w grupach
• GPT w prezentacjach, materiałach wideo, narzędziach pracy
Wprowadzenie do uczenia maszynowego + Pandas [TEORIA]
• Jak działa ML: dane, modele, cechy, etykiety
• Typy uczenia: nadzorowane, nienadzorowane
• Środowisko: Python, Jupyter, Google Colab
• Pandas – podstawy przetwarzania danych
Model ML w praktyce – regresja liniowa [TEORIA+PRAKTYKA]
• Wprowadzenie do regresji liniowej [TEORIA]
• Jak działa, do czego się nadaje [TEORIA]
• Ćwiczenie: predykcja ceny mieszkania [PRAKTYKA]
DZIEŃ 2: Zaawansowane techniki formułowania promptów – 4 fazy
Wprowadzenie i Faza 1 – Intencja (Intention) [TEORIA+PRAKTYKA]
• Czym jest prompt i jak działa model językowy [TEORIA]
• Dlaczego jakość promptu ma znaczenie [TEORIA]
• Intencja: generowanie, analiza, streszczenie, transformacja, strategia [TEORIA]
• Ćwiczenia: rozpoznawanie intencji w promptach [PRAKTYKA]
• Przekształcanie nieprecyzyjnych zapytań [PRAKTYKA]
• Dyskusja: „Co sprawia, że prompt jest dobry?” [TEORIA]
Blok 2: Faza 2 – Kontekst (Context) [TEORIA+PRAKTYKA]
• Rola kontekstu w odpowiedziach AI [TEORIA]
• Role prompting – „Jesteś ekspertem w…” [TEORIA]
• Ograniczenia, zakres, dane wejściowe [TEORIA]
• Rozszerzanie promptów o kontekst [TEORIA]
• Ćwiczenia w parach [PRAKTYKA]
Blok 3: Faza 3 – Forma i Styl (Format) [TEORIA+PRAKTYKA]
• Formatowanie odpowiedzi (punktory, tabelki, e-maile, kod) [TEORIA]
• Styl: techniczny, swobodny, analogie, metafory [TEORIA]
• Tworzenie promptów z określonym formatem [PRAKTYKA]
• Analiza wpływu stylu na odpowiedź [TEORIA]
Blok 4: Faza 4 – Kryteria i Iteracja (Refinement) [TEORIA+PRAKTYKA]
• Weryfikacja odpowiedzi AI [TEORIA]
• Iteracyjne pytania i poprawki [PRAKTYKA]
• Feedback prompting: „Popraw”, „Rozwiń” [PRAKTYKA]
• Techniki: Chain of Thought, Step-by-Step [TEORIA]
• Iteracyjne budowanie promptów [PRAKTYKA]
• Symulacje złożonych zadań [PRAKTYKA]
Blok 5: Zastosowania i symulacje końcowe [TEORIA+PRAKTYKA]
• Praktyczne zastosowanie promptów [PRAKTYKA]
• Praca zespołowa i interdyscyplinarna [PRAKTYKA]
• Pułapki i błędy [TEORIA]
• Grupy zadaniowe: case studies [PRAKTYKA]
• Prezentacja wyników i analiza [PRAKTYKA]
DZIEŃ 3: Budowanie modeli ML + etyka AI
Rozgrzewka i podsumowanie dnia 2 [TEORIA]
• Powtórka i pytania od uczestników
Budowa modelu klasyfikacyjnego [TEORIA]
• Czym jest klasyfikacja
• Praca z danymi: irysy, wina
• Algorytmy: drzewa decyzyjne
Ćwiczenia praktyczne z klasyfikacji [PRAKTYKA]
• Wczytywanie danych
• Trenowanie i ocena modelu
Praca z GPT – przetwarzanie tekstu [PRAKTYKA]
• Praktyczne zastosowania LLM
• Analiza i generowanie tekstu
Generatywna AI – tekst, obraz, kod [TEORIA+PRAKTYKA]
• Czym są LLM i AI generatywna [TEORIA]
• Eksperymenty z ChatGPT, HuggingFace [PRAKTYKA]
• Generowanie tekstu, obrazu, kodu [PRAKTYKA]
• Analiza wyników [TEORIA]
Etyka AI [TEORIA]
• Zagrożenia: fake news, deepfake
• Czy AI nas zastąpi?
Walidacja:
Celem walidacji szkolenia jest weryfikacja, czy uczestnicy osiągnęli zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych związanych z zastosowaniem sztucznej inteligencji (AI), uczenia maszynowego (ML) oraz dużych modeli językowych (LLM). Walidacja opiera się na dwóch uzupełniających się metodach:
1. Test wiedzy teoretycznej
Przeprowadzany po zakończeniu szkolenia test zawierający 60 pytań jednokrotnego wyboru. Test weryfikuje zakres wiedzy merytorycznej przekazanej podczas części teoretycznej i częściowo praktycznej szkolenia.
2. Ewaluacja kompetencji praktycznych
Odbywa się poprzez:
- aktywny udział w ćwiczeniach praktycznych (np. predykcja ceny mieszkania, trening modelu klasyfikacyjnego, tworzenie promptów, praca w środowisku ChatGPT i Google Colab),
- pracę zespołową w ramach case studies (dzień 2 i 3),
- prezentację wyników oraz rozwiązywanie zadań końcowych z użyciem AI.
Weryfikacja umiejętności obejmuje:
- poprawność zastosowania narzędzi AI/ML,
- jakość generowanych wyników (tekstów, predykcji, analiz),
- umiejętność iteracyjnej poprawy promptów,
- trafność doboru algorytmu do zadania (klasyfikacja, regresja).
Kryteria zaliczenia
Szkolenie uznaje się za zaliczone, gdy uczestnik:
- osiągnie min. 70% poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy,
- ukończy wszystkie bloki praktyczne oraz aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- weźmie udział w zadaniach grupowych (case studies),
- zademonstruje umiejętność świadomego korzystania z modeli językowych i narzędzi ML w symulacjach.
Walidacja opiera się na połączeniu pomiaru wiedzy (test) oraz obserwacji umiejętności w działaniu (ćwiczenia, projekty). Taki hybrydowy model pozwala rzetelnie ocenić stopień opanowania treści szkolenia, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym.
Teoria 6h, Praktyka – 5h, Teoria+praktyka – 9h15 min, Test wiedzy teoretycznej 30 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Podstawy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego/Otwarcie szkolenia + Wprowadzenie do AI i ML (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Przegląd narzędzi AI (GPT, Gemini, Perplexity) (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Konfiguracja środowiska ChatGPT (PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Modele GPT w pracy zespołowej i kreatywnej (PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Wprowadzenie do uczenia maszynowego + Pandas (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Model ML w praktyce – regresja liniowa (TEORIA + PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Zaawansowane techniki formułowania promptów – 4 fazy/| Blok 1: Wprowadzenie i Faza 1 – Intencja (Intention) (TEORIA+PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Blok 2: Faza 2 – Kontekst (Context) (TEORIA + PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Blok 3: Faza 3 – Forma i Styl (Format) (TEORIA+PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Blok 4: Faza 4 – Kryteria i Iteracja (Refinement) (TEORIA +PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Blok 5: Zastosowania i symulacje końcowe (TEORIA + PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Budowanie modeli ML + etyka AI/Rozgrzewka i podsumowanie dnia 2 (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Budowa modelu klasyfikacyjnego (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Ćwiczenia praktyczne z klasyfikacji (PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Praca z GPT – przetwarzanie tekstu (PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Przerwa | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Generatywna AI – tekst, obraz, kod (TEORIA+PRAKTYKA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Etyka AI, podsumowanie,walidacja (TEORIA) | Prowadzący Joanna Kuryłowicz | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Walidacja: Test teoretyczny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Kuryłowicz
Joanna Kuryłowicz to trenerka i konsultantka specjalizująca się w praktycznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) w pracy biurowej, edukacji i zarządzaniu. W latach 2023–2024 prowadziła liczne szkolenia, warsztaty i webinary z zakresu AI, koncentrując się na narzędziach takich jak ChatGPT, Midjourney, DALL·E oraz Microsoft Copilot. Jej programy wspierały m.in. specjalistów, edukatorów oraz kadrę menedżerską.
Współpracowała z takimi organizacjami jak Uniwersytet SWPS, Fundacja Szkoła Liderów, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Orange Polska i Polpharma. W 2024 roku zrealizowała serię szkoleń z AI w środowisku biznesowym, m.in. w zakresie automatyzacji dokumentów i analizy danych z użyciem modeli językowych.
Posiada certyfikaty z lat 2023–2025, m.in.:
• Prompt Engineering for ChatGPT
• Text-to-Image AI (Midjourney & DALL·E)
• Microsoft Copilot
• AI in Business & Marketing Strategy
• Generative AI in Education
Jej celem jest rozwój kompetencji przyszłości oraz świadome wdrażanie AI w codziennej pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Długopis, notatnik, skrypt. Uczestnicy będą pracować na laptopach, które na czas szkolenia zapewni realizator usługi.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik nie musi posiadać doświadczenia oraz wykształcenia w zakresie przedmiotowym szkolenia.
Informacje dodatkowe
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Warunkiem ukończenia szkolenia (otrzymanie zaświadczenia o ukończeniu wraz z suplementem zawierającym efekty uczenia się) jest:
- frekwencja na poziomie minimum 80% udokumentowana na liście obecności,
- uzyskanie 70% poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy,
- ukończenie wszystkich bloków praktycznych oraz aktywny udział w ćwiczeniach,
- zademonstrowanie umiejętności świadomego korzystania z modeli językowych i narzędzi ML w symulacjach.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT w przypadku, gdy Przedsiębiorca/Uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych.